Třímiliardová proměna stanice Vsetín pokročila, zmizela polovina kolejí

Modernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnicModernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnic

Demolice stávající nádražní budovy začne v srpnu.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lxxxx

Píšou že zmizí polovina kolejí, takže zbudou asi čtyři………….pak se zjistí že není kde odstavit nákladní vlak, jak se zjistilo po „optimalizaci“ na některých dříve rekonstruovaných tratích……..

Jiří Kocurek

Někteří by to nejraději dělali po jedné koleji, aby to trvalo co nejdýl, jak se tak dívám. Nebo nejraději nedělali nic…

Výsledný stav byl tady ukazován několikrát, takže se fakt nemusíte bát, že zbydou jenom 4 koleje.

Radim

Bude to srandovní… Hypermoderní nádraží uprostřed trati ve stavu „nic moc“ (optimisticky) a rychlostí 80/90km/h 😀

Jiří Kocurek

A nebylo by zbytečné zrychlovat ten úsek přes Trávníky, když ještě není nové nádraží?

W14

Tohle je první stavba u SŽ, kde cídím na vlastní oči, jak to odsýpá. Doufám, že to tempo udrží.

Jan

Znám partu spoluobčanů, kteří by nechali zmizet polovinu kolejí o 3 mld. levněji…

Jiří Kocurek

Ovšem bez opravy železničního spodku, za to byste jim už platit musel.

Alibaba

Tady bych tipnul, že i výzisk kolejí se dá ještě někde jinde použít, takže partu spoluobčanů nebrat vůbec.

JirkaM

Po dokončení to bude ještě stejnosměrný nebo to stihnou i s konverzí ?

milan

Jsem přesvědčen, že každá REKO stejnosměrného trakčního vedení 3kV je projektována tak, aby bylo připraveno na tzv. konverzi – přepnutí na střídavé napětí 25kV, což je ovšem možné až po vybudování příslušných rozvoden apod.!

David

Stejně si myslím, že zde se to mělo přepnout rovnou společně s navazujícím úsekem až k hranici se Slovenskem a ušetřit tak náklady na silné vedení. Jezdí tam snad něco co by se střídavou soustavou mělo problém?

Jiří Kocurek

Ano, jednotky 460.

Modré zábradlí

Ale misto nich mají už letos a příští rok přijít 650.

Jiří Kocurek

Už letos a příští rok? To bude stavba v druhé půlce a na té dnes rozkopané části bude hotovo. V tu chvíli by byl se střidavinou problém.
Napadají mě možnosti:
a) vytláčet Tornádo ze stanice nezavěšeným postrkem.
b) přestup na jednotku 650 v Jablůnce
c) dtto, jen Regionova
d) NAD z Jablůnky
e) ukončit vozební rameno jednotek 460 ve Valmezu, dále co dům dal.
f) dočasně do tenkých drátů pro střídavinu pustit stejnosměr, Tornádo až tak moc nežere. A tomu sám nevěřím.
g) zrychlené dodání jednotek 650 (uvádím zázrak pouze pro úplnost)

Vénoš

stejně bude rok zavřena trat z V. Polanky na Slovensko kvuli sesuvu se bude sanovat.

Radim

Jako že vážně rok?

Vénoš

postrk nesmysl nejsou mašiny. Regionovu ne, zkuste ji tam poslat na některé školní a dělnické vlaky a lidi vás ubijou.

Jiří Kocurek

Co vadí mínusářům na prostém konstatování faktu?

Vojtěch

Některé lidi pravda sere, vítej v klubu

noerf

Zajímalo by mě za kolik SŽ (ještě jako SŽDC) koupila budovy od ČD výpravní budovy jako Vsetín apod, které pak zbourat či zbourala.

Jiří Kocurek

No vida, tak ještě to ve Zlíně….

Jaroušek

Uvidíme kdy. Realistický je 2025.

Olcit

Tipnu si s ohledem na stav státní kasy = pokud do tratě do Zlína nezainvestuje Zlínský kraj a Město Zlín, tak nic.

MilanSima

Takže necháme zchátrat trať do krajského města. Bezva

Olcit

Když vymyslíte, kde na to vzít peníze.

Stát nemá. Už dlouho nemá a maskoval to fanfaronským zadlužováním.

Kdyby prostou elektrifikaci a rozumné úpravy zastávek tratě do Zlína byly realizovány a provozovány nějakou normální firmou, nikoliv rozhazovačnou jakou je SŽDC, tak já bych část rodinných úspor do takéto investice půjčil, protože to dává smysl.

Vénoš

brouk pytlík v akci vem si prášky

Jiří Kocurek

Obávám se, že v Dlážděné je nemálo takových, kteří by to provedli s radostí, ze msty Zlínu za … cosi z minulosti.

Vojtěch

Připomenout mladším, co to bylo

Alfonse

Za co? Chceme detail…

Ornyl

Vzdyť je to jen vedlejší trať na rozdíl od trati Vsetín – Púchov..

Alibaba

Úsek Otrokovice – Zlín je trať celostátní.

Olcit

Není to transevropská trať.

Alibaba

A?

Výpravčí

Zdravím. Pokud náhodou, pak jen část 331 a to ze Zlína střed – Otrokovice. A i to je vzhledem ke všem okolnostem, které bych psal 2 hod. v říši fantazie.A rok 2025 je zcela nereálný. Už teď by se muselo s přípravou… hezký den.

Frantisek

Také odstranit polovinu kolejí? 😀

Jiří Kocurek

Ne. Zrekonstruovat celou stanici a do Otrokovic dokonce jednu přidat.