Třímiliardová proměna stanice Vsetín pokročila, zmizela polovina kolejí
Modernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnic
Demolice stávající nádražní budovy začne v srpnu.
Demolice stávající nádražní budovy začne v srpnu.
Píšou že zmizí polovina kolejí, takže zbudou asi čtyři………….pak se zjistí že není kde odstavit nákladní vlak, jak se zjistilo po „optimalizaci“ na některých dříve rekonstruovaných tratích……..
Někteří by to nejraději dělali po jedné koleji, aby to trvalo co nejdýl, jak se tak dívám. Nebo nejraději nedělali nic…
Výsledný stav byl tady ukazován několikrát, takže se fakt nemusíte bát, že zbydou jenom 4 koleje.
Bude to srandovní… Hypermoderní nádraží uprostřed trati ve stavu „nic moc“ (optimisticky) a rychlostí 80/90km/h 😀
A nebylo by zbytečné zrychlovat ten úsek přes Trávníky, když ještě není nové nádraží?
Tohle je první stavba u SŽ, kde cídím na vlastní oči, jak to odsýpá. Doufám, že to tempo udrží.
Znám partu spoluobčanů, kteří by nechali zmizet polovinu kolejí o 3 mld. levněji…
Ovšem bez opravy železničního spodku, za to byste jim už platit musel.
Tady bych tipnul, že i výzisk kolejí se dá ještě někde jinde použít, takže partu spoluobčanů nebrat vůbec.
Po dokončení to bude ještě stejnosměrný nebo to stihnou i s konverzí ?
Jsem přesvědčen, že každá REKO stejnosměrného trakčního vedení 3kV je projektována tak, aby bylo připraveno na tzv. konverzi – přepnutí na střídavé napětí 25kV, což je ovšem možné až po vybudování příslušných rozvoden apod.!
Stejně si myslím, že zde se to mělo přepnout rovnou společně s navazujícím úsekem až k hranici se Slovenskem a ušetřit tak náklady na silné vedení. Jezdí tam snad něco co by se střídavou soustavou mělo problém?
Ano, jednotky 460.
Ale misto nich mají už letos a příští rok přijít 650.
Už letos a příští rok? To bude stavba v druhé půlce a na té dnes rozkopané části bude hotovo. V tu chvíli by byl se střidavinou problém.
Napadají mě možnosti:
a) vytláčet Tornádo ze stanice nezavěšeným postrkem.
b) přestup na jednotku 650 v Jablůnce
c) dtto, jen Regionova
d) NAD z Jablůnky
e) ukončit vozební rameno jednotek 460 ve Valmezu, dále co dům dal.
f) dočasně do tenkých drátů pro střídavinu pustit stejnosměr, Tornádo až tak moc nežere. A tomu sám nevěřím.
g) zrychlené dodání jednotek 650 (uvádím zázrak pouze pro úplnost)
stejně bude rok zavřena trat z V. Polanky na Slovensko kvuli sesuvu se bude sanovat.
Jako že vážně rok?
postrk nesmysl nejsou mašiny. Regionovu ne, zkuste ji tam poslat na některé školní a dělnické vlaky a lidi vás ubijou.
Co vadí mínusářům na prostém konstatování faktu?
Některé lidi pravda sere, vítej v klubu
Zajímalo by mě za kolik SŽ (ještě jako SŽDC) koupila budovy od ČD výpravní budovy jako Vsetín apod, které pak zbourat či zbourala.
https://archiv.hn.cz/c1-65241860-vitek-dal-utoci-na-ceske-drahy-kvuli-prodeji-nadrazi-drzi-i-cast-jejich-dluhu
No vida, tak ještě to ve Zlíně….
Uvidíme kdy. Realistický je 2025.
Tipnu si s ohledem na stav státní kasy = pokud do tratě do Zlína nezainvestuje Zlínský kraj a Město Zlín, tak nic.
Takže necháme zchátrat trať do krajského města. Bezva
Když vymyslíte, kde na to vzít peníze.
Stát nemá. Už dlouho nemá a maskoval to fanfaronským zadlužováním.
Kdyby prostou elektrifikaci a rozumné úpravy zastávek tratě do Zlína byly realizovány a provozovány nějakou normální firmou, nikoliv rozhazovačnou jakou je SŽDC, tak já bych část rodinných úspor do takéto investice půjčil, protože to dává smysl.
brouk pytlík v akci vem si prášky
Obávám se, že v Dlážděné je nemálo takových, kteří by to provedli s radostí, ze msty Zlínu za … cosi z minulosti.
Připomenout mladším, co to bylo
Za co? Chceme detail…
Vzdyť je to jen vedlejší trať na rozdíl od trati Vsetín – Púchov..
Úsek Otrokovice – Zlín je trať celostátní.
Není to transevropská trať.
A?
Zdravím. Pokud náhodou, pak jen část 331 a to ze Zlína střed – Otrokovice. A i to je vzhledem ke všem okolnostem, které bych psal 2 hod. v říši fantazie.A rok 2025 je zcela nereálný. Už teď by se muselo s přípravou… hezký den.
Také odstranit polovinu kolejí? 😀
Ne. Zrekonstruovat celou stanici a do Otrokovic dokonce jednu přidat.