Třímiliardová oprava trati Praha – Beroun může začít, na cestující čekají omezení i jiné trasy
Stanice Praha - Radotín, původní stav. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty se v příštích týdnech pustí definitivně do modernizace trati, která je sice oficiálně evropským tranzitním železničním
Nevim jak výrazná budou ta omezeni provozu pri akci SmRad, ale jestli se zaroven bude delat barrandovsky most tak to vlaky kapacitne nepoberou.
Tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že pokud je mezi Radotínem a Smíchovem vyloučena z provozu jedna kolej, tak se to vždy řeší tak, že pro danou dobu jezdí méně vytížený směr odklonem přes Krč mimo Smíchov a opačný jezdí normálně, takže o nějak výrazné snížení kapacity nejde. Jen kromě ranních radotínských osobáků, které ale stejně dost často nejezdí, jelikož zde kvůli nedostatku 471 jezdí v podstatě vše, co má kola.
To věřím, v květnu 2016 ráno jsme se ještě svezli žabotlamem.
Ale potřeboval bych jinou informaci. Kolik 471(respektive 671) by bylo potřeba k použitelnému pokrytí vlakových linek v pražské oblasti?
mě zajímá jen jedno. zkrátí se jízdní doba a bezpečnost? protože pokud ne, pak to jsou vyhozené miliardy.
Zkrátí, ale to já budu dřív ministrem kultury 🙂
Chuchelská radniční nerozhodnost má původ v rozporu mezi logikou nadjezdu plynoucí z profilu terénu a zájmy majitelů nemovitostí, z kterých by se z druhého podlaží náhle dívali na těleso nadjezdu. Kolik radních a je podporujících tam asi bydlí?
Výborně, takže kvůli pár idiotům z Velké Chuchle budeme i nadále stát v kolonách okolo závodiště a Hornbachu……….proč proboha, za to mají trpět lidi co tady tudy denně jezdí z práce a do práce?! Řešení bych viděl a to striktní! Úplné zrušení železničního přejezdu v Chuchli!! Když nejsou schopni se dohodnout na tom, zda podjezd či nadjezd, tak ať si trpí jen sami Chuchelští! Myslím si, že by se měla zorganizovat petice, pro zrušení stávajícího železničního přejezdu, který svou dispozicí nevyhovuje dopravním předpisům a normám v souladu pozemní dopravou.
Tak ono přes přejezd může jezdit i někdo jiný než obyvatel Chuchle. Dále pak nevím o tom, že by přejezd nějak nevyhovoval dopravním předpisům a normám. Z pohledu ROPIDu to může být také teoreticky motivační, aby lidé přesedli do VHD a nejezdili sami vlastním autem. Jinak samozřejmě chápu vaši nespokojenost, ale vaše řešení je naprosto mimo.
Ten přejezd je nebezpečný, právě kvůli několika případům, kdy málem došlo k nehodě už došlo k některým opatřením, jako např. zákaz odbočování vozidel delších, než 9 metrů od Chuchle směrem do Radotína (proto tam taky přestala zajíždět linka 244). Myslím, že jeho zrušení je velmi žádoucí a jako lepší řešení mi přijde podjezd, než nadjezd.
Pokud řidiči respektují daná pravidla, značení, atd., žádné nadměrné nebezpečí oproti jiným přejezdům zabezpečených na stejné úrovni nevzniká. Ale to, že je nahrazení tohoto přejezdu mimoúrovňovým křížením zcela žadoucí tady snad zpochybňovali jen mimoni jako Dushan a podobně.
Přesně tak.
Vím o to, že se dohadovali kvůli podjezdu, ten ale pokud vím striktně zamítli kvůli častým záplavám, myslím tím i ty lokální. Pak nechápu o čem se nemohli dohodnout! Je jasné, že jediným řešením je nadjezd. Situace je den ode dne čím dál tím méně únosná!
Záplavy se dají řešit vhodným odvodněním. Ale když nejsou schopni se navzájem domluvit, ať udělají anketu nebo referendum. Ať řeknou varianta nadjezd má tyto a tyto nevýhody a bude stát tolik, varianta podjezd tyto a tyto nevýhody a bude stát tolik. Chcete A nebo B?
Stížnosti, či pozadavky na omezení nákladní vozby bych pochopil leda tam kde trať je treba 4 metry od domů což je třeba kolem Labe atd, ale většina trati Praha-Beroun je na tom mnohem mnohem lépe…
No u zástavky Černošice – Mokropsy je jeden dům vzdálen dokonce zhruba jen metr nebo dva, ale jinak to obvykle bývá přes 10 metrů.
omlouvám se, ale stavět se začne až v červenci 2022, do chuchle budu jezdit do školy
Zase, nechápu proč se staví za 3,1 mld. a proč se to staví bez MÚK 🙁
v Chuchli jsou pitomci
A za kolik by se to mělo stavět?
2,7 mld
SŽDC ví, že stavební firmy nemají kapacity a stejně přihodí 400 mil.Kč a to bez celé bez Chuchle. Tak mají počkat, ta stavba vůbec není potřeba. 🙁
A z čeho vypluno těch 2,7 mld.
Omlouvám se, že nestíhám sledovat vše, ale zůstala tam 4kolejka v celé délce SmRadu?
Ta tam není ani teď. Jsou tam dvě dvojkolejné tratě, z toho ta jedna přechází před tunelem na Most Inteligence do jednokolejky. Nově by snad měly být v Chuchli spojky, protože nástupiště by měly být právě u vnějších kolejí.
Špatně jsem se vyjádřil. Plán byl, že se úsek SmRad zečtyřkolejní. Kvůli oddělení dálkové dopravy. Tak jestli výsledek bude, co bylo v plánu.
Možnost čtyřkolejného provozu vznikne pouze v úseku Velká Chuchle – Radotín.
No je fakt, že k Havlům se ty 4 koleje asi úplně nevejdou, ale chtělo by to…
Tam se opravdu čtyři koleje nevejdou, ale tři by se tam vešly. Jenže trojkolejku tam nikdo dělat nebude. Je to totiž příliš málo muziky za moc peněz.
A jak chcete udělat čtyřkolejku Chuchle – Smíchov?
Pan Sůra by si měl zjistit současná fakta ohledně intenzivního jednání o otázce, co s přejezdem v Chuchli. Tedy nepodávat nepravdivou informaci.
V zadávání dokumentaci je přejezd, staví se podle ZD.
Dotčený přjezd vypadá následovně: https://mapy.cz/s/3ygPH Skvělý výhled na trať, což? Jakpak asi chodec, cyklista, řidič dá přenost vlaku, když nemá šanci ho uvidět včas?
Přejezd je vybaven PZZ s břevny a v případě poruchy se jezdí se zvýšenou opatrností (a v tom případě včas účastníci silničního provozu zjistí, že jede vlak).Takže pokud zde dojde ke střetu, tak z 99% to bude z důvodu nerespektování PZZ ve výstraze. Tím neříkám, že výhled je nejlepší, jen nechápu na co tím chcete upozornit.
Když nebliká pozitivka, má se řidič∕chodec∕atd. chovat jako by tam byly pouze kříže. Na tom se shodneme, což?
A co zajistí, že že když nebude blikat pozitivka, že fíra bude zpraven. Že to nebude první vlak, před kterým se přejezd nesepnul.
Taková nešuntující MUVka… Chápu, z pohledu zabezpečováka nemůže nastat.
To musí zajistit zabezpečovací zařízení. Asi štíty OP nebo jak se to nazývá.
Bílá pozitivka nic pro fíru neznamená, na některých přejezdech ani není a PZZ je v provozu. A pokud tam je a PZZ je v poruše, tak fíra bude zpraven rozkazem nebo OP štít na návěstidle a v tu chvíli se u přejezdu chová jako by byl zpraven rozkazem, jelikož návěstidlo bude v závislosti na přejezdu a bude zakazovat jízdu.
Nejsem zabezpečovák, sice MUVka je v zasade brána jako vozidlo nešuntující, ale neznamená to, že nikdy nešuntuje, existují způsoby, jak obnovit šuntovací schopnost. Pokud by i nadále nešuntovala, tak existují způsoby jak takové vozidlo dopravovat.
Vždyť tam už rychlé vlaky odklonem dávno jezdí..
Co tím máte konkrétně na mysli?
Není vám špatně?
ETCS nám byl fakt čert dlužen. Je to drahé, složité a překombinované, proto se do toho nikomu dvakrát nechce (trochu mi to připomíná nasazování IPv6), proto se to tlačí násilím. Na vedlejších tratích typu Břeclav – Znojmo se tím navždy zabetonuje Vmax 100 km/h, protože na takové trati nikdo nikdy ETCS nezaplatí.
Fakt věčná škoda, že za Hitlera se u nás nezavedlo PZB – jednoduchá, levná a blbuvzdorná technologie.
Já myslim že se to časem zlevní. Teď je to drahý pač to umí jen AŽD, ale to nebude navždy…
Pokud vím, tak nejde jen o AŽD Praha, která je zatím jediná schopná v ČR to instalovat. Jde hlavně o výrobce, kterých není zas tolik a mají dlouhý seznam zakázek, takže to pak můžou prodávat draho.
Ano, to máte pravdu. ETCS je víc než brutálně drahé, dělá obrovské potíže, zamává s trhem, ale je to první zabezpečovací zařízení hodné toho jména na našich kolejích. Jinak – třeba i DB Netz přechází na ETCS (Digitale Schienen) a vzhledem k postoji Evropské komise (ERA) není prostě úniku. Není.
Ještě dodatek – v plánech MD ČR je ale třeba vybavit ETCS Level 1 i Hrbatou. 🙂
Úniku je. Na silnice. Prozatím.
Nebýt IPV6, nedostal byste IP adresu. Musel byste si počkat ve frontě, až se nějaká uvolní.
problem neni v ipv6 jako takovem. nahrada ip4 byla potreba.
bohuzel co vzniklo v prubehu tvorby a standardizace z ipv6 je… prekomplokovany bastl.
takhle to dopada, kdyz se k navrhu neceho dostanou teoretici.
Však mnohdy žádnou nemám, ale jsem za NATem spolu s dalšímy X klienty.
Vidíte. Existence NATu je způsobena jen a pouze tím, že není dost IPv4 adres pro všechny.
Nicméně i za NATem z pohledu 99 % zákazníků „internet funguje“, takže na co se zabývat nějakým IPv6. Štve mně to, ale ck s tím nadělám…
IPv4 adresu máte protože vás provider v minulosti nakoupil nějaký rozsah a stále jej nevyčerpal pro své klienty. Ale už nějaký čas nic k nákupu není a kdyby nebylo IPv6 tak by spousta nových klientů mohla jen krčit rameny, ale adresu by neměli kde vzít. Třeba Google má už třetinu provozu na IPv6
ETCS je to samé jako chytrý telefon – úplně na exkrement, ale je to „in“. Až někde v SRN dojde k srážce vlaků, a zemřou desítky lidí, tak se to bude tutlat, aby se neprovalilo, jaký je to nesmysl.
Pro začátek by stačilo, že projetí návěsti „výstraha“ spouští samočinné brzdění.
To PZB asi taky nebude od věci…
Na tom přejezdu bych udělal alespoň dílčí modernizaci v podobě co nejhlasitějších elektronických zvonců aby chucheláci, zejména hostem ads zmiňovaný, měli místostarosta co proto.
Takový to, když na základě nějakýho jedna paní povídala prostě musíš vykřičet do světa hlubokou úvahu,, že kdo bydlí u trati a nebere projekty SUDOPu jako slovo boží, měl by zatrpět.
Aby bylo jasno, neznám situaci v Chuchli a nevím, jaké má samospráva důvody pro své rozhodnutí, ale pokud činí cokoli, na co má právo a má na to mandát od občanů, je to holt přesně to, kvůli čemu samosprávy existují.
Ano, rekonstrukci trati z Prahy do Berouna brzdí místní obyvatelé a můžou za její špatný stav.
Jako jeden z místních obyvatel mohu jen říci, že buď zcela vědomě lžete, nebo nemáte ani páru o tom, co táráte.
Brzdí ji místní obyvatelé. Svými požadavky.
Jo? Tak sem linkněte nějakej konkrétní příklad.
Např. dopis starosty Kořínka, kde požaduje rychlost nočních nákladních vlaků max. 60 km/h a nesouhlasí s údajně nesubtilním návrhem lávky.
https://www.mestocernosice.cz/e_download.php?file=data/editor/842cs_98.pdf&original=M%C4%9Bsto%20-%20vyj%C3%A1d%C5%99en%C3%AD%20pro%20SUDOP%20%28P%C3%A1nik%29.pdf
Ano, dopis s jasně formulovanými a logickými požadavky místní samosprávy (a ta 60 km/h pro náklad tam pochopitelně nikde není). To není o zdržování rekonstrukce, to je v civilizovaném světě normální komunikace mezi subjekty, z nichž každý má v dané akci jiné priority. Problém je akorát tak v prostoru mezi vašima ušima, neb si jako klasický bolševikem zglajchšaltovaný Čecháček myslíte, že před jakoukoli krávovinou, se kterou přijde vrchnost, je třeba srazit kufry. Fakt je ten, že Černošice jsou naprosto ukázkovým příkladem spolupráce samosprávy a SŽDC, jejímž výsledkem bude krom nové trati i smysluplné urbanistické řešení průchodu obcí, což zároveň velmi… Číst vice »
Já bolševiky nerad. Pláčete na špatném hrobě.
Místní lidé prostřednictvím svých demokraticky volených zástupců vznášejí různé požadavky. Tyto požadavky mají ten účinek, že brzdí (brání) rekonstrukci trati. Ta je nyní v dezolátním stavu. Některé požadavky zní komicky.
Co se týče požadavku na 60 km/h nákladních vlaků v noci, tak ten je v odkazovaném dokumentu uvedený na předposlední straně v bodě 12) Návrhová rychlost.
Tak jim to má někdo vysvětlit, že nová železnice a vozy hluk nedělá. Někde psal Petr Šimral, že na jednání nevěřili, že jim pod okny jezdí někdy ve 2 ráno METRANS NEx s tichými brzdami. Vzít je třeba do Berouna, aby viděli, jak tichý je vlak na novém svršku, mohli by změnit názor. Jen holt u nás se to pořád neumí, jede se tvrdě bezpracná varianta.
Však on jim to někdo vysvětlil (třeba já s kolegy) a světe div se… Jejich požadavky se nápadně shodují s našimi doporučeními :-).
Jen tu zatím nikdo nelamentuje nad „do nebe volajícím“ požadavkem na přestavitelné srdcovky v hlavních kolejích, tak tam se to asi dobré správě podařilo umluvit…
Tak bylo by fér citovat tu pasáž celou: „S ohledem (…) na současnou převažující velmi neuspokojivou technickou kvalitu souprav nákladní dopravy dále požadujeme, aby rychlost nákladních vlaků při průjezdu zastavěno částí města do doby úplné obměny vozového parku (…) v nočních hodinách omezena na 60 kmh (…)“
Jako nezávislému pozorovateli mi to přijde jako rozumný požadavek.
Někdo (nebudu jmenovat) by vám namítl, že tam ta pasáž vůbec není. A jak se nám najednou pěkně vyloupla na svět. 🙂
Přesně tak. A to jsem nádražák. Prostě odhlučnit a to s minimálními zásahy do praktičnosti a vzhledu obce. A tiché vlaky a vozy jezdí i v dolním poberouní.
To je píčovina 60 km/h pro nákladní vlaky. To fakt někdo myslel.
No práce od SUDOPu jsou mnohdy nic moc, ale nezdá se mi, že zrovna v připadě tohoto křížení by to byla nějaká hrůza a šlo by to udělat nějak výrazně lépe. Zcela evidentně tady bude problém někde jinde…
Nejprve v obecné rovině: nikdo nebrání občanů zvolit si samosprávu tak, aby dělala taková rozhodnutí, která se jim budou líbit. Ale na druhou stranu pak není nic divného po nich požadovat, aby nesli následky takových rozhodnutí.
A teď v konkrétním případě: pokud opravdu zablokovali stavbu jak podjezdu, tak i nadjezdu, a výsledkem je přejezd, pak nechť poslouchají jeho bimbání. To už tak holt v životě chodí, že je vždycky něco za něco…
Jo, souhlas. Hlavně na té obecní úrovni si nikdo nemůže stěžovat, že nevěděl koho volí.
Nojo, jenže oni tím přejezdem netrpí jen Chuchelští, ale třeba i Radotínští…
Mě by při tomto výroku zajímalo jestli bydlíte u frekventované komunikace nebo železnice, nebo hezky v tichu a nějaká empatie s provozem dotčenými je vám u konce trávicího traktu.
treba je to spravne a ma tam byt neco, co se v Chuchli mozna jednou stane, ale zatim se vubec nestalo 😀
No tak jsem měl pravdu, že se na to mimoúrovňové křížení nakonec vy****.
Akorát by mě zajímalo, kdo do toho hodil vidle. Podle mě je SZDC v podstatě fuk jestli podjezd nebo nadjezd.
Na ano tady je skutečně jen chyba Chuchle, která si neřekla co chce mít. No snad se to nějak dostaví. Vzhledem k tomu, že stavba končí až v roce 2022, by se tam snad dal uzavřít nějáký dodatek.
Myslíte, že jako když se radní za dva roky rozhoupou, že chtějí podjezd, tak se vyhrabe díra a podjezd postaví? No, to asi takto nefunguje. Projekt je hotový, stavba povolena na základě projektu, cena daná, zhotovitel vysoutěžený, zpracovávají se výluky. Řekl bych, že v Chuchli mají smůlu na zastupitele a budou mít navždy přejezd.
Udělá se samostatně projekt a výběrové řízení na tuto jednu stavbu.
To asi půjde v dohledné době těžko, pokud na tu „hlavní“ stavbu budou nějaké prostředky z EU …
Mám takový pocit, že se schvalováním by snad až tak velké problémy nebyly, jelikož to v tom projektu v podstatě celou dobu bylo, ale asi to pak bude jako samostatný projekt, protože než z Chuchle něco vzejde, tak už asi bude po roce 2022 a stavba bude snad hotová.
V Chuchli se řešení úplně nabízí, ne? S kruháčem na severu:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.3881638&y=50.0133981&z=17&rm=9gwJaxX1kaSGU-PnPkN8RPLNWNM1SmMnSeO0PtV8OmPNRfLngQE
Tak nějak to má být.
Vidle do toho hází místní samospráva. V blízkosti nadjezdu bydlí současný místostarosta, který chce mít u baráku klid. Proto odmítá nadjezd. Podjezd je zase problém při velké vodě, kdy by odřízl oblast zakolejemi.
V minulém volebním období to vypadalo nadějně, protože nynější místostarosta nebyl místostarostou. Místostarostou byl i v předminulém volebním období a tenkrát to také samospráva odmítala. Takže zase počkat do příštích voleb, situace „na radnici“ se třeba opět otočí a půjde to.
No já si myslim, že současný stav kdy tam u přejezdu čeká fronta aut se spuštěným motorem taky nemůže považovat za „klid u baráku“. Chápu, že podjezd je z hlediska rizika povodní (a koneckonců i investičně) poněkud rizikovější.
Tak buď se to dobře izoluje, aby tam neteklo spodem, anebo tam nateče vrchem, pak ale stejně nebude kam jet. Nadjezd zbytečně trčí do prostoru (srovnejme nedaleký přes hlavní silnici), kvůli troleji musí být dostatečně vysoko, a může (z něj něco) spadnout na vlak. Podjezd hrozí vlaku jen zborcením.
že si ho v tý Chuchli opakovaně volej, když je tak špatnej, co?
Jasně, protože lidi jsou obecně pověstní tím, že si vždy zvolí to nejlepší…
Pro nadjezd v té lokalitě není dostatek místa, resp. zřejmě by se musel zbudovat někde mimo. Stálo by to spousta peněz, problémy s výkupem pozemků. Je nakonec dobře, že se zachová současný přejezd, tak velký provoz tam zas není.
Což o to, místo by tam asi bylo, dokonce je na to připravena Mezichuchelská ulice. „Problém“ je v tom, že máme samosprávy a ty mají určité pravomoci ve vztahu ke spravovanému území, což ovšem nejdna bolševická makovice nedokáže zaboha pochopit.
Ano, místní lidé prostřednictvím svých volených zástupců brání rekonstrukci. Možná jste světlá výjimka, ale reprezentativní část voličů rekonstrukci nechce.
Tak samozřejmě. Kdyby mělo být po místním, tak místní vlaky nepotřebují a nejraději by zrušili celou trať. Kdyby se po staletí měl brát na každého ohled, tak můžou všichni chodit akorát pěšky.
Jasně, místní, co jezděj z drtivý většiny do PRahy vlakem, by chtěli zrušit trať.
Šotodebilita je holt nekonečnější než vesmír.
Jinak spec. pro XY – opakovaně vás vyzývám, abyste svoje tvrzení doložil. Normálně, link na nějakou relevantní informaci. Neměl by to snad bejt problém, ne?
Lidé z Velké Chuchle do Prahy vlakem moc nejezdí, ostatně není divu vzhledem k současné poloze zastávky.
Jinak k tomu bránění rekonstrukci třeba takto: https://www.e15.cz/domaci/historickym-zeleznicnim-zastavkam-na-berounce-hrozi-demolice-obce-usiluji-o-jejich-zachranu-1360719
To není bránění rekonstrukce, to jsou normální a hlavně diskutovatelné a řešitelné požadavky.
A to už je věc názoru. Já třeba nejsem zase tak moc proti vysokým PHS. Pokud jsou na kousíčku trati, kde vlak projíždí zástavbou, tak je mi to jako cestujícímu víceméně jedno. Je to pár minut a za chvíli jsem v otevřené krajině, kde se na okolí můžu vynadívat dosyta.
Jasně, vám jako cestujícímu je to v podstatě jedno, takže co se má co vozejvat někdo, kdo se na to bude muset celej život koukat…
A vy jste asi jediný na světě, že?
Tohle prostě určitým lidem nevysvětlíte. Protože tihle určití lidé žijí ve světě, kde jakýkoli záměr „vrchnosti“ je bezchybný a neomylný a všichni, kterých se bezprostředně týká, by měli držet hubu a krok. Výtečná je ta argumentace všenorskejma zastávkama, kdy se takovýhle různý iksipsylonové hrozně divěj, že místní chtějí mít kde čekat na vlak a kde zaparkovat u nádraží (současný projekt sudopu totiž nepočítá s náhradou za zbourané čekárny a díky nesmyslnám rampám pro vozíčkáře do podchodu i zabíjí jakoukoli možnost vyřešit nějak smysluplně přednádražní prostor). Naštěstí už to vypadá, že na odpovědných místech sedí podstatně menší ignoranti, než jakými jsou… Číst vice »
Zase další příspěvek, kde potvrzujete, že požadavky místních zdržují rekonstrukci.
Ty jsi fakt vážně hloupej osel – ty rampy pro vozíčkáře umožnily těmto lidem nesedět doma. Mohou cestovat vlakem, mohou se tak i přes své postižení přiblížit životu normálního člověka. A mámy s kočárkem, či další méně pohybliví lidé tyto rampy ocení také. Ty rampy nejsou jen pro vozíčkáře, ty rampy využije mnohem více lidí. Někdy si říkám, že svět by byl mnohem lepší, kdyby bezohlední lidé jako Ferenc Futurista neexistovali. Jenže tu s námi jsou a je třeba se s tím srovnat.
Na internetu je toho spousta. Třeba stanovisko starostů regionu Dolní Berounka z roku 2011.
Viz https://www.mestocernosice.cz/samosprava/projekty-a-dotace/strategicke-zamery/rekonstrukce-zeleznice/
Ano, místní se už mnoho let brání rekonstrukci tím, že si kladou spoustu požadavků. Někdy až směšných.
Vás bych chtěl mít za souseda, moh bych si postavit cokoli by se mi zamanulo a vy byste vždycky bezvýhradně souhlasil…
Místní svými požadavky brzdí rekonstrukci trati. Zhruba takto. Viz odkazované PDF aj. Nikdo jiný než místní proti rekonstrukci nic nemá.
Proti PRASÁCKÉ modernizaci. Já se jim nedivím. SUDOPí výtvory jsou občas ekhlhaft. Na SP tunel Beroun se těšte, že si zpracovatel studie dovolí na připomínku odpovědět „Doporučujeme zachovat původní koncepci, zvýšení počtu Ex by vedlo ke snížení počtu tras“ míso toho, aby se zvýšila kapacita..
Nemá smysl vysvětlovat něco člověku, který to nechce pochopit. To je asi jako Tronda a ČD. Do ČD bude kopat vždy a za všechno.
Je nakonec dobře, že se zachová současný přejezd, tak velký provoz tam zas není.
Naprostý nesmysl. Zcela očividně danou oblast vůbec neznáte. Tady totiž ani zdaleka nejde jen o provoz přes přejezd. Na východní části od přejezdu je totiž hned křižovatka, tudíž pokud někdo odbučuje na přejezd a závory jsou zavřené, všichni ostatní za ním stojí nezávisle na tom, kam jedou, protože toho před sebou nemohou objet. Další věc taky je, že už dnes ve špičkách jsou ty závory naprostou většinu času zavřené. Takže po optimalizaci trati se mají projíždějící na co těšit, jelikož provoz na trati ještě trochu zhoustne.
Stejná situace je v Praze-Uhříněvsi. Ve špičkách dlouhé kolony a auta jezdí při již dávno spuštěné předzváněcí době, věčně předražené závory, věčně zavřená auta mezi závorami…
Uhříněves má již dva podjezdy, třetímu by asi také nic nebránilo…
Docela rád bych viděl vizualizaci chuchelského nadjezdu, protože v místě dosavadního přejezdu, kde jsou domy hned u trati si nadjezd prostě nedokážu představit bez toho, aby obyvatelé těchto domů měli betonový blok přímo před okny.
Tak použij google… Nadjezd/podjezd by byl poněkud severněji, než je dnešní přejezd. V jeho místě by byl jen pochod pro pěší.
Google je sice mocný, ale vizualizace na webu Chuchle se dost liší od těch na videu SŽDC (uvozených „může vypadat třeba jako“). Přičemž jedno je z roku 2014, druhé z roku 2015. Docela by mne zajímalo, kam došla v Chuchli diskuse za těch 5 let. Zastupitelé by měli jednu variantu definitivně vybrat a stát za ní, jinak nebudou mít nikdy nic. Komu vlastně vadí nadjezd? Obyvatelům domů nad tratí, nebo naopak pod tratí?
Tady máte nějaké vizualizace, ale nevím jak moc jsou aktuální.
https://www.chuchle.cz/varianty-nadjezd-podjezd.html
https://youtu.be/2cRU5UZqVBA?t=154
Zajímavé. Vizuálně přijatelněji vypadá v Chuchli podjezd. Každopádně náklady by byly ohromné, už jen odtěžení a zajištění svahu by stavbu velmi prodražilo. Asi by to celkově nebylo ekonomicky únosné.
Ne, vůbec tam není provoz… Jen jsou tam závory neustále dole.
Provoz tam není? Se tam jeďte někdy podívat, kvůli přejezdu tam ráno stojíte klidně i 20 minut, a to ani nemusíte mít přes ten přejezd cestu…