Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Třímiliardová oprava trati Praha – Beroun může začít, na cestující čekají omezení i jiné trasy

Stanice Praha - Radotín. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Stanice Praha - Radotín. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty se v příštích týdnech pustí definitivně do modernizace trati, která je sice oficiálně evropským tranzitním železničním koridorem, svým stavem a častými poruchami ale připomíná spíše zanedbanou venkovskou lokálku.

SŽDC začne s opravou trati 171 Praha – Beroun zatím na prvním úseku: ze Smíchova do Radotína.  Součástí akce přezdívané také zkratkou SmRad (Smíchov – Radotín) je hlavně rekonstrukce železničního spodku a svršku, mostů, propustků, nástupišť, modernizace technologických zařízení v celé délce stavby a dalších částí železniční infrastruktury.  Jedinou výjimkou, kde modernizace nebude, je přejezd v Chuchli: tamní samospráva se nebyla schopná dohodnout se SŽDC, zda trať místní silnice překoná podjezdem či nadjezdem, proto zde nadále zůstane přejezd.

SŽDC včera oznámila, že zakázku získalo za 3,1 miliardy korun sdružení Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Dokončení prací se předpokládá v září 2021. Odhadovaná cena byla 2,7 miliardy korun. SŽDC zatím nezveřejnila smlouvu s vítězem ani písemnou zprávu zadavatele, která by ukázala i další nabídky. Vývoj posledních měsíců ale ukazuje, že přetahovaná o drážní zakázky skončila a ceny jsou často vyšší než podle projektu, firmy se s oblibou začínají spojovat do sdružení. Nikdo jiný nabídku nepodal.

Na devítikilometrovém úseku se zvýší rychlost ze stávající stovky na 130 km/h pro běžné vlaky a až na 140 km/h pro naklápěcí soupravy. Ke zvýšení dojde ale až poté, co dojde k zavedení ETCS, do té doby vlaky tak rychle jezdit nebudou. Součástí stavby je novostavba zastávky Praha-Velká Chuchle, která bude přesunuta blíže k obytné zástavbě. Komplexní rekonstrukcí projde stanice Praha – Radotín, kde budou nově výtahy. Přestavbou projde i odbočná trať do Prahy-Vršovic seřaďovacího nádraží, která bude rekonstruována po výjezd z Chuchelského tunelu. Celý úsek bude mít po skončení prací nové trakční vedení.

SŽDC zatím nezveřejnila přesný termín zahájení stavebních prací ani rozsah výluk. Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid uvedl, že počítá hlavně s omezením intervalů u vlaků linky S7 z Berouna do Prahy. „Zatím počítáme s omezením intervalu osobních vlaků S7 ve špičkách na 15 minut. V ostatních obdobích by měl zůstat třicetiminutový interval zachován. Ještě je otázka případného vedení rychlých vlaků odklonem přes Vršovice, ale to si řeší hlavně ministerstvo dopravy,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Plánovaný postup prací zatím zveřejnila na svém facebookovém profilu Eurovia. Podle informací dodavatele jsou letos  naplánovány především přípravné práce na zabezpečovacím zařízení. Vlastní stavební práce začnou v roce 2020 budou týkat zejména rekonstrukce obou kolejí v úseku Praha-Smíchov – Praha-Barrandov, v roce 2021 pak kolejí v úseku Praha-Barrandov – Praha- Velká Chuchle a sudé kolejové skupiny stanice Praha-Radotín. Eurovia přitom na rozdíl od SŽDC na svém profilu píše o dokončení až v roce 2022, kdy se budou provádět práce ve stanici Praha-Radotín na rekonstrukci liché kolejové skupiny. Stavba bude probíhat jen s nejnutnějšími krátkodobými výlukami, kdy železniční doprava bude zpravidla pouze omezena, nikoliv v celém úseku dlouhodobě nepřetržitě zastavena.

Další části tratě 171 mezi Prahou a Berounem mají projít velkou opravou v příštích letech, nemají ještě ale potřebná povolení.

116
Diskuze

avatar
15 Komentáře
101 Reakce na komentáře
52 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
51 Autoři komentářů
Ondřej PecharMartin V.PetrXXXDMV. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MV.
Host
MV.

Nevim jak výrazná budou ta omezeni provozu pri akci SmRad, ale jestli se zaroven bude delat barrandovsky most tak to vlaky kapacitne nepoberou.

XXXD
Host
XXXD

Tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že pokud je mezi Radotínem a Smíchovem vyloučena z provozu jedna kolej, tak se to vždy řeší tak, že pro danou dobu jezdí méně vytížený směr odklonem přes Krč mimo Smíchov a opačný jezdí normálně, takže o nějak výrazné snížení kapacity nejde. Jen kromě ranních radotínských osobáků, které ale stejně dost často nejezdí, jelikož zde kvůli nedostatku 471 jezdí v podstatě vše, co má kola.

Ondřej Pechar
Host
Ondřej Pechar

To věřím, v květnu 2016 ráno jsme se ještě svezli žabotlamem.

Ale potřeboval bych jinou informaci. Kolik 471(respektive 671) by bylo potřeba k použitelnému pokrytí vlakových linek v pražské oblasti?

vláďa
Host
vláďa

mě zajímá jen jedno. zkrátí se jízdní doba a bezpečnost? protože pokud ne, pak to jsou vyhozené miliardy.

Ondřej Pechar
Host
Ondřej Pechar

Zkrátí, ale to já budu dřív ministrem kultury 🙂

Přemek
Host
Přemek

Chuchelská radniční nerozhodnost má původ v rozporu mezi logikou nadjezdu plynoucí z profilu terénu a zájmy majitelů nemovitostí, z kterých by se z druhého podlaží náhle dívali na těleso nadjezdu. Kolik radních a je podporujících tam asi bydlí?

Jiras Karel
Host
Jiras Karel

Výborně, takže kvůli pár idiotům z Velké Chuchle budeme i nadále stát v kolonách okolo závodiště a Hornbachu……….proč proboha, za to mají trpět lidi co tady tudy denně jezdí z práce a do práce?! Řešení bych viděl a to striktní! Úplné zrušení železničního přejezdu v Chuchli!! Když nejsou schopni se dohodnout na tom, zda podjezd či nadjezd, tak ať si trpí jen sami Chuchelští! Myslím si, že by se měla zorganizovat petice, pro zrušení stávajícího železničního přejezdu, který svou dispozicí nevyhovuje dopravním předpisům a normám v souladu pozemní dopravou.

XXXD
Host
XXXD

Tak ono přes přejezd může jezdit i někdo jiný než obyvatel Chuchle. Dále pak nevím o tom, že by přejezd nějak nevyhovoval dopravním předpisům a normám. Z pohledu ROPIDu to může být také teoreticky motivační, aby lidé přesedli do VHD a nejezdili sami vlastním autem. Jinak samozřejmě chápu vaši nespokojenost, ale vaše řešení je naprosto mimo.

Štěpán
Host
Štěpán

Ten přejezd je nebezpečný, právě kvůli několika případům, kdy málem došlo k nehodě už došlo k některým opatřením, jako např. zákaz odbočování vozidel delších, než 9 metrů od Chuchle směrem do Radotína (proto tam taky přestala zajíždět linka 244). Myslím, že jeho zrušení je velmi žádoucí a jako lepší řešení mi přijde podjezd, než nadjezd.

XXXD
Host
XXXD

Pokud řidiči respektují daná pravidla, značení, atd., žádné nadměrné nebezpečí oproti jiným přejezdům zabezpečených na stejné úrovni nevzniká. Ale to, že je nahrazení tohoto přejezdu mimoúrovňovým křížením zcela žadoucí tady snad zpochybňovali jen mimoni jako Dushan a podobně.

Petr
Host
Petr

Přesně tak.

Jiras Karel
Host
Jiras Karel

Vím o to, že se dohadovali kvůli podjezdu, ten ale pokud vím striktně zamítli kvůli častým záplavám, myslím tím i ty lokální. Pak nechápu o čem se nemohli dohodnout! Je jasné, že jediným řešením je nadjezd. Situace je den ode dne čím dál tím méně únosná!

Jiří 2
Host
Jiří 2

Záplavy se dají řešit vhodným odvodněním. Ale když nejsou schopni se navzájem domluvit, ať udělají anketu nebo referendum. Ať řeknou varianta nadjezd má tyto a tyto nevýhody a bude stát tolik, varianta podjezd tyto a tyto nevýhody a bude stát tolik. Chcete A nebo B?

Zabakovec
Host
Zabakovec

Stížnosti, či pozadavky na omezení nákladní vozby bych pochopil leda tam kde trať je treba 4 metry od domů což je třeba kolem Labe atd, ale většina trati Praha-Beroun je na tom mnohem mnohem lépe…

XXXD
Host
XXXD

No u zástavky Černošice – Mokropsy je jeden dům vzdálen dokonce zhruba jen metr nebo dva, ale jinak to obvykle bývá přes 10 metrů.

Jaroslav Gabriel
Host
Jaroslav Gabriel

omlouvám se, ale stavět se začne až v červenci 2022, do chuchle budu jezdit do školy

Démon
Host
Démon

Zase, nechápu proč se staví za 3,1 mld. a proč se to staví bez MÚK 🙁
v Chuchli jsou pitomci

XXXD
Host
XXXD

A za kolik by se to mělo stavět?

Démon
Host
Démon

2,7 mld

Démon
Host
Démon

SŽDC ví, že stavební firmy nemají kapacity a stejně přihodí 400 mil.Kč a to bez celé bez Chuchle. Tak mají počkat, ta stavba vůbec není potřeba. 🙁

XXXD
Host
XXXD

A z čeho vypluno těch 2,7 mld.

VRT
Host
VRT

Omlouvám se, že nestíhám sledovat vše, ale zůstala tam 4kolejka v celé délce SmRadu?

Zapa
Host
Zapa

Ta tam není ani teď. Jsou tam dvě dvojkolejné tratě, z toho ta jedna přechází před tunelem na Most Inteligence do jednokolejky. Nově by snad měly být v Chuchli spojky, protože nástupiště by měly být právě u vnějších kolejí.

VRT
Host
VRT

Špatně jsem se vyjádřil. Plán byl, že se úsek SmRad zečtyřkolejní. Kvůli oddělení dálkové dopravy. Tak jestli výsledek bude, co bylo v plánu.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Možnost čtyřkolejného provozu vznikne pouze v úseku Velká Chuchle – Radotín.

VRT
Host
VRT

No je fakt, že k Havlům se ty 4 koleje asi úplně nevejdou, ale chtělo by to…

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Tam se opravdu čtyři koleje nevejdou, ale tři by se tam vešly. Jenže trojkolejku tam nikdo dělat nebude. Je to totiž příliš málo muziky za moc peněz.

XXXD
Host
XXXD

A jak chcete udělat čtyřkolejku Chuchle – Smíchov?

MI30
Host
MI30

Pan Sůra by si měl zjistit současná fakta ohledně intenzivního jednání o otázce, co s přejezdem v Chuchli. Tedy nepodávat nepravdivou informaci.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Dotčený přjezd vypadá následovně: https://mapy.cz/s/3ygPH Skvělý výhled na trať, což? Jakpak asi chodec, cyklista, řidič dá přenost vlaku, když nemá šanci ho uvidět včas?

Dominik
Host
Dominik

Přejezd je vybaven PZZ s břevny a v případě poruchy se jezdí se zvýšenou opatrností (a v tom případě včas účastníci silničního provozu zjistí, že jede vlak).Takže pokud zde dojde ke střetu, tak z 99% to bude z důvodu nerespektování PZZ ve výstraze. Tím neříkám, že výhled je nejlepší, jen nechápu na co tím chcete upozornit.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Když nebliká pozitivka, má se řidič∕chodec∕atd. chovat jako by tam byly pouze kříže. Na tom se shodneme, což?
A co zajistí, že že když nebude blikat pozitivka, že fíra bude zpraven. Že to nebude první vlak, před kterým se přejezd nesepnul.

Taková nešuntující MUVka… Chápu, z pohledu zabezpečováka nemůže nastat.

Alibaba
Host
Alibaba

To musí zajistit zabezpečovací zařízení. Asi štíty OP nebo jak se to nazývá.

Dominik
Host
Dominik

Bílá pozitivka nic pro fíru neznamená, na některých přejezdech ani není a PZZ je v provozu. A pokud tam je a PZZ je v poruše, tak fíra bude zpraven rozkazem nebo OP štít na návěstidle a v tu chvíli se u přejezdu chová jako by byl zpraven rozkazem, jelikož návěstidlo bude v závislosti na přejezdu a bude zakazovat jízdu.
Nejsem zabezpečovák, sice MUVka je v zasade brána jako vozidlo nešuntující, ale neznamená to, že nikdy nešuntuje, existují způsoby, jak obnovit šuntovací schopnost. Pokud by i nadále nešuntovala, tak existují způsoby jak takové vozidlo dopravovat.

Zelenay
Host
Zelenay

Vždyť tam už rychlé vlaky odklonem dávno jezdí..

XXXD
Host
XXXD

Co tím máte konkrétně na mysli?

Alex
Host
Alex

Není vám špatně?

Kamui
Host
Kamui

ETCS nám byl fakt čert dlužen. Je to drahé, složité a překombinované, proto se do toho nikomu dvakrát nechce (trochu mi to připomíná nasazování IPv6), proto se to tlačí násilím. Na vedlejších tratích typu Břeclav – Znojmo se tím navždy zabetonuje Vmax 100 km/h, protože na takové trati nikdo nikdy ETCS nezaplatí.

Fakt věčná škoda, že za Hitlera se u nás nezavedlo PZB – jednoduchá, levná a blbuvzdorná technologie.

Odpadlík
Host
Odpadlík

Já myslim že se to časem zlevní. Teď je to drahý pač to umí jen AŽD, ale to nebude navždy…

XXXD
Host
XXXD

Pokud vím, tak nejde jen o AŽD Praha, která je zatím jediná schopná v ČR to instalovat. Jde hlavně o výrobce, kterých není zas tolik a mají dlouhý seznam zakázek, takže to pak můžou prodávat draho.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Ano, to máte pravdu. ETCS je víc než brutálně drahé, dělá obrovské potíže, zamává s trhem, ale je to první zabezpečovací zařízení hodné toho jména na našich kolejích. Jinak – třeba i DB Netz přechází na ETCS (Digitale Schienen) a vzhledem k postoji Evropské komise (ERA) není prostě úniku. Není.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Ještě dodatek – v plánech MD ČR je ale třeba vybavit ETCS Level 1 i Hrbatou. 🙂

Frantisek
Host
Frantisek

Úniku je. Na silnice. Prozatím.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nebýt IPV6, nedostal byste IP adresu. Musel byste si počkat ve frontě, až se nějaká uvolní.

Jen tak
Host
Jen tak

problem neni v ipv6 jako takovem. nahrada ip4 byla potreba.

bohuzel co vzniklo v prubehu tvorby a standardizace z ipv6 je… prekomplokovany bastl.

takhle to dopada, kdyz se k navrhu neceho dostanou teoretici.

Kamui
Host
Kamui

Však mnohdy žádnou nemám, ale jsem za NATem spolu s dalšímy X klienty.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Vidíte. Existence NATu je způsobena jen a pouze tím, že není dost IPv4 adres pro všechny.

Kamui
Host
Kamui

Nicméně i za NATem z pohledu 99 % zákazníků „internet funguje“, takže na co se zabývat nějakým IPv6. Štve mně to, ale ck s tím nadělám…

Y.K.
Host
Y.K.

IPv4 adresu máte protože vás provider v minulosti nakoupil nějaký rozsah a stále jej nevyčerpal pro své klienty. Ale už nějaký čas nic k nákupu není a kdyby nebylo IPv6 tak by spousta nových klientů mohla jen krčit rameny, ale adresu by neměli kde vzít. Třeba Google má už třetinu provozu na IPv6

Ondřej Pechar
Host
Ondřej Pechar

ETCS je to samé jako chytrý telefon – úplně na exkrement, ale je to „in“. Až někde v SRN dojde k srážce vlaků, a zemřou desítky lidí, tak se to bude tutlat, aby se neprovalilo, jaký je to nesmysl.
Pro začátek by stačilo, že projetí návěsti „výstraha“ spouští samočinné brzdění.

To PZB asi taky nebude od věci…

MartinLT88
Host
MartinLT88

Na tom přejezdu bych udělal alespoň dílčí modernizaci v podobě co nejhlasitějších elektronických zvonců aby chucheláci, zejména hostem ads zmiňovaný, měli místostarosta co proto.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Takový to, když na základě nějakýho jedna paní povídala prostě musíš vykřičet do světa hlubokou úvahu,, že kdo bydlí u trati a nebere projekty SUDOPu jako slovo boží, měl by zatrpět.
Aby bylo jasno, neznám situaci v Chuchli a nevím, jaké má samospráva důvody pro své rozhodnutí, ale pokud činí cokoli, na co má právo a má na to mandát od občanů, je to holt přesně to, kvůli čemu samosprávy existují.

X Y
Host
X Y

Ano, rekonstrukci trati z Prahy do Berouna brzdí místní obyvatelé a můžou za její špatný stav.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jako jeden z místních obyvatel mohu jen říci, že buď zcela vědomě lžete, nebo nemáte ani páru o tom, co táráte.

X Y
Host
X Y

Brzdí ji místní obyvatelé. Svými požadavky.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jo? Tak sem linkněte nějakej konkrétní příklad.

X Y
Host
X Y

Např. dopis starosty Kořínka, kde požaduje rychlost nočních nákladních vlaků max. 60 km/h a nesouhlasí s údajně nesubtilním návrhem lávky.

X Y
Host
Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ano, dopis s jasně formulovanými a logickými požadavky místní samosprávy (a ta 60 km/h pro náklad tam pochopitelně nikde není). To není o zdržování rekonstrukce, to je v civilizovaném světě normální komunikace mezi subjekty, z nichž každý má v dané akci jiné priority. Problém je akorát tak v prostoru mezi vašima ušima, neb si jako klasický bolševikem zglajchšaltovaný Čecháček myslíte, že před jakoukoli krávovinou, se kterou přijde vrchnost, je třeba srazit kufry. Fakt je ten, že Černošice jsou naprosto ukázkovým příkladem spolupráce samosprávy a SŽDC, jejímž výsledkem bude krom nové trati i smysluplné urbanistické řešení průchodu obcí, což zároveň velmi… Číst vice »

X Y
Host
X Y

Já bolševiky nerad. Pláčete na špatném hrobě.

Místní lidé prostřednictvím svých demokraticky volených zástupců vznášejí různé požadavky. Tyto požadavky mají ten účinek, že brzdí (brání) rekonstrukci trati. Ta je nyní v dezolátním stavu. Některé požadavky zní komicky.

Co se týče požadavku na 60 km/h nákladních vlaků v noci, tak ten je v odkazovaném dokumentu uvedený na předposlední straně v bodě 12) Návrhová rychlost.

Haha
Host
Haha

Tak jim to má někdo vysvětlit, že nová železnice a vozy hluk nedělá. Někde psal Petr Šimral, že na jednání nevěřili, že jim pod okny jezdí někdy ve 2 ráno METRANS NEx s tichými brzdami. Vzít je třeba do Berouna, aby viděli, jak tichý je vlak na novém svršku, mohli by změnit názor. Jen holt u nás se to pořád neumí, jede se tvrdě bezpracná varianta.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Však on jim to někdo vysvětlil (třeba já s kolegy) a světe div se… Jejich požadavky se nápadně shodují s našimi doporučeními :-).
Jen tu zatím nikdo nelamentuje nad „do nebe volajícím“ požadavkem na přestavitelné srdcovky v hlavních kolejích, tak tam se to asi dobré správě podařilo umluvit…

Vašek
Host
Vašek

Tak bylo by fér citovat tu pasáž celou: „S ohledem (…) na současnou převažující velmi neuspokojivou technickou kvalitu souprav nákladní dopravy dále požadujeme, aby rychlost nákladních vlaků při průjezdu zastavěno částí města do doby úplné obměny vozového parku (…) v nočních hodinách omezena na 60 kmh (…)“

Jako nezávislému pozorovateli mi to přijde jako rozumný požadavek.

X Y
Host
X Y

Někdo (nebudu jmenovat) by vám namítl, že tam ta pasáž vůbec není. A jak se nám najednou pěkně vyloupla na svět. 🙂

Qěcy
Host
Qěcy

Přesně tak. A to jsem nádražák. Prostě odhlučnit a to s minimálními zásahy do praktičnosti a vzhledu obce. A tiché vlaky a vozy jezdí i v dolním poberouní.

Jerry
Host
Jerry

To je píčovina 60 km/h pro nákladní vlaky. To fakt někdo myslel.

XXXD
Host
XXXD

No práce od SUDOPu jsou mnohdy nic moc, ale nezdá se mi, že zrovna v připadě tohoto křížení by to byla nějaká hrůza a šlo by to udělat nějak výrazně lépe. Zcela evidentně tady bude problém někde jinde…

Hajnej
Host
Hajnej

Nejprve v obecné rovině: nikdo nebrání občanů zvolit si samosprávu tak, aby dělala taková rozhodnutí, která se jim budou líbit. Ale na druhou stranu pak není nic divného po nich požadovat, aby nesli následky takových rozhodnutí.
A teď v konkrétním případě: pokud opravdu zablokovali stavbu jak podjezdu, tak i nadjezdu, a výsledkem je přejezd, pak nechť poslouchají jeho bimbání. To už tak holt v životě chodí, že je vždycky něco za něco…

VRT
Host
VRT

Jo, souhlas. Hlavně na té obecní úrovni si nikdo nemůže stěžovat, že nevěděl koho volí.

Qwe
Host
Qwe

Nojo, jenže oni tím přejezdem netrpí jen Chuchelští, ale třeba i Radotínští…

Y.K.
Host
Y.K.

Mě by při tomto výroku zajímalo jestli bydlíte u frekventované komunikace nebo železnice, nebo hezky v tichu a nějaká empatie s provozem dotčenými je vám u konce trávicího traktu.

Odpadlik
Host
Odpadlik

No tak jsem měl pravdu, že se na to mimoúrovňové křížení nakonec vy****.
Akorát by mě zajímalo, kdo do toho hodil vidle. Podle mě je SZDC v podstatě fuk jestli podjezd nebo nadjezd.

XXXD
Host
XXXD

Na ano tady je skutečně jen chyba Chuchle, která si neřekla co chce mít. No snad se to nějak dostaví. Vzhledem k tomu, že stavba končí až v roce 2022, by se tam snad dal uzavřít nějáký dodatek.

mirekk
Host
mirekk

Myslíte, že jako když se radní za dva roky rozhoupou, že chtějí podjezd, tak se vyhrabe díra a podjezd postaví? No, to asi takto nefunguje. Projekt je hotový, stavba povolena na základě projektu, cena daná, zhotovitel vysoutěžený, zpracovávají se výluky. Řekl bych, že v Chuchli mají smůlu na zastupitele a budou mít navždy přejezd.

MildaIV
Host
MildaIV

Udělá se samostatně projekt a výběrové řízení na tuto jednu stavbu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To asi půjde v dohledné době těžko, pokud na tu „hlavní“ stavbu budou nějaké prostředky z EU …

XXXD
Host
XXXD

Mám takový pocit, že se schvalováním by snad až tak velké problémy nebyly, jelikož to v tom projektu v podstatě celou dobu bylo, ale asi to pak bude jako samostatný projekt, protože než z Chuchle něco vzejde, tak už asi bude po roce 2022 a stavba bude snad hotová.

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.
Kubrt
Host
Kubrt

Tak nějak to má být.

ads
Host
ads

Vidle do toho hází místní samospráva. V blízkosti nadjezdu bydlí současný místostarosta, který chce mít u baráku klid. Proto odmítá nadjezd. Podjezd je zase problém při velké vodě, kdy by odřízl oblast zakolejemi.
V minulém volebním období to vypadalo nadějně, protože nynější místostarosta nebyl místostarostou. Místostarostou byl i v předminulém volebním období a tenkrát to také samospráva odmítala. Takže zase počkat do příštích voleb, situace „na radnici“ se třeba opět otočí a půjde to.

Odpadlík
Host
Odpadlík

No já si myslim, že současný stav kdy tam u přejezdu čeká fronta aut se spuštěným motorem taky nemůže považovat za „klid u baráku“. Chápu, že podjezd je z hlediska rizika povodní (a koneckonců i investičně) poněkud rizikovější.

Frantisek
Host
Frantisek

Tak buď se to dobře izoluje, aby tam neteklo spodem, anebo tam nateče vrchem, pak ale stejně nebude kam jet. Nadjezd zbytečně trčí do prostoru (srovnejme nedaleký přes hlavní silnici), kvůli troleji musí být dostatečně vysoko, a může (z něj něco) spadnout na vlak. Podjezd hrozí vlaku jen zborcením.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

že si ho v tý Chuchli opakovaně volej, když je tak špatnej, co?

Juraj
Host
Juraj

Jasně, protože lidi jsou obecně pověstní tím, že si vždy zvolí to nejlepší…

Dushan
Host
Dushan

Pro nadjezd v té lokalitě není dostatek místa, resp. zřejmě by se musel zbudovat někde mimo. Stálo by to spousta peněz, problémy s výkupem pozemků. Je nakonec dobře, že se zachová současný přejezd, tak velký provoz tam zas není.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Což o to, místo by tam asi bylo, dokonce je na to připravena Mezichuchelská ulice. „Problém“ je v tom, že máme samosprávy a ty mají určité pravomoci ve vztahu ke spravovanému území, což ovšem nejdna bolševická makovice nedokáže zaboha pochopit.

X Y
Host
X Y

Ano, místní lidé prostřednictvím svých volených zástupců brání rekonstrukci. Možná jste světlá výjimka, ale reprezentativní část voličů rekonstrukci nechce.

Iva D.
Host
Iva D.

Tak samozřejmě. Kdyby mělo být po místním, tak místní vlaky nepotřebují a nejraději by zrušili celou trať. Kdyby se po staletí měl brát na každého ohled, tak můžou všichni chodit akorát pěšky.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně, místní, co jezděj z drtivý většiny do PRahy vlakem, by chtěli zrušit trať.
Šotodebilita je holt nekonečnější než vesmír.

Jinak spec. pro XY – opakovaně vás vyzývám, abyste svoje tvrzení doložil. Normálně, link na nějakou relevantní informaci. Neměl by to snad bejt problém, ne?

Kuba
Host
Kuba

Lidé z Velké Chuchle do Prahy vlakem moc nejezdí, ostatně není divu vzhledem k současné poloze zastávky.
Jinak k tomu bránění rekonstrukci třeba takto: https://www.e15.cz/domaci/historickym-zeleznicnim-zastavkam-na-berounce-hrozi-demolice-obce-usiluji-o-jejich-zachranu-1360719

Kubrt
Host
Kubrt

To není bránění rekonstrukce, to jsou normální a hlavně diskutovatelné a řešitelné požadavky.

X Y
Host
X Y

A to už je věc názoru. Já třeba nejsem zase tak moc proti vysokým PHS. Pokud jsou na kousíčku trati, kde vlak projíždí zástavbou, tak je mi to jako cestujícímu víceméně jedno. Je to pár minut a za chvíli jsem v otevřené krajině, kde se na okolí můžu vynadívat dosyta.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně, vám jako cestujícímu je to v podstatě jedno, takže co se má co vozejvat někdo, kdo se na to bude muset celej život koukat…

XXXD
Host
XXXD

A vy jste asi jediný na světě, že?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Tohle prostě určitým lidem nevysvětlíte. Protože tihle určití lidé žijí ve světě, kde jakýkoli záměr „vrchnosti“ je bezchybný a neomylný a všichni, kterých se bezprostředně týká, by měli držet hubu a krok. Výtečná je ta argumentace všenorskejma zastávkama, kdy se takovýhle různý iksipsylonové hrozně divěj, že místní chtějí mít kde čekat na vlak a kde zaparkovat u nádraží (současný projekt sudopu totiž nepočítá s náhradou za zbourané čekárny a díky nesmyslnám rampám pro vozíčkáře do podchodu i zabíjí jakoukoli možnost vyřešit nějak smysluplně přednádražní prostor). Naštěstí už to vypadá, že na odpovědných místech sedí podstatně menší ignoranti, než jakými jsou… Číst vice »

X Y
Host
X Y

Zase další příspěvek, kde potvrzujete, že požadavky místních zdržují rekonstrukci.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Ty jsi fakt vážně hloupej osel – ty rampy pro vozíčkáře umožnily těmto lidem nesedět doma. Mohou cestovat vlakem, mohou se tak i přes své postižení přiblížit životu normálního člověka. A mámy s kočárkem, či další méně pohybliví lidé tyto rampy ocení také. Ty rampy nejsou jen pro vozíčkáře, ty rampy využije mnohem více lidí. Někdy si říkám, že svět by byl mnohem lepší, kdyby bezohlední lidé jako Ferenc Futurista neexistovali. Jenže tu s námi jsou a je třeba se s tím srovnat.

X Y
Host
X Y

Na internetu je toho spousta. Třeba stanovisko starostů regionu Dolní Berounka z roku 2011.

X Y
Host
X Y

Ano, místní se už mnoho let brání rekonstrukci tím, že si kladou spoustu požadavků. Někdy až směšných.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Vás bych chtěl mít za souseda, moh bych si postavit cokoli by se mi zamanulo a vy byste vždycky bezvýhradně souhlasil…

X Y
Host
X Y

Místní svými požadavky brzdí rekonstrukci trati. Zhruba takto. Viz odkazované PDF aj. Nikdo jiný než místní proti rekonstrukci nic nemá.

Haha
Host
Haha

Proti PRASÁCKÉ modernizaci. Já se jim nedivím. SUDOPí výtvory jsou občas ekhlhaft. Na SP tunel Beroun se těšte, že si zpracovatel studie dovolí na připomínku odpovědět „Doporučujeme zachovat původní koncepci, zvýšení počtu Ex by vedlo ke snížení počtu tras“ míso toho, aby se zvýšila kapacita..

XXXD
Host
XXXD

Nemá smysl vysvětlovat něco člověku, který to nechce pochopit. To je asi jako Tronda a ČD. Do ČD bude kopat vždy a za všechno.

XXXD
Host
XXXD

Je nakonec dobře, že se zachová současný přejezd, tak velký provoz tam zas není.

Naprostý nesmysl. Zcela očividně danou oblast vůbec neznáte. Tady totiž ani zdaleka nejde jen o provoz přes přejezd. Na východní části od přejezdu je totiž hned křižovatka, tudíž pokud někdo odbučuje na přejezd a závory jsou zavřené, všichni ostatní za ním stojí nezávisle na tom, kam jedou, protože toho před sebou nemohou objet. Další věc taky je, že už dnes ve špičkách jsou ty závory naprostou většinu času zavřené. Takže po optimalizaci trati se mají projíždějící na co těšit, jelikož provoz na trati ještě trochu zhoustne.

mirekk
Host
mirekk

Stejná situace je v Praze-Uhříněvsi. Ve špičkách dlouhé kolony a auta jezdí při již dávno spuštěné předzváněcí době, věčně předražené závory, věčně zavřená auta mezi závorami…

Frantisek
Host
Frantisek

Uhříněves má již dva podjezdy, třetímu by asi také nic nebránilo…

Dushan
Host
Dushan

Docela rád bych viděl vizualizaci chuchelského nadjezdu, protože v místě dosavadního přejezdu, kde jsou domy hned u trati si nadjezd prostě nedokážu představit bez toho, aby obyvatelé těchto domů měli betonový blok přímo před okny.

Kubrt
Host
Kubrt

Tak použij google… Nadjezd/podjezd by byl poněkud severněji, než je dnešní přejezd. V jeho místě by byl jen pochod pro pěší.

Martin V.
Host
Martin V.

Google je sice mocný, ale vizualizace na webu Chuchle se dost liší od těch na videu SŽDC (uvozených „může vypadat třeba jako“). Přičemž jedno je z roku 2014, druhé z roku 2015. Docela by mne zajímalo, kam došla v Chuchli diskuse za těch 5 let. Zastupitelé by měli jednu variantu definitivně vybrat a stát za ní, jinak nebudou mít nikdy nic. Komu vlastně vadí nadjezd? Obyvatelům domů nad tratí, nebo naopak pod tratí?

XXXD
Host
XXXD

Tady máte nějaké vizualizace, ale nevím jak moc jsou aktuální.

https://www.chuchle.cz/varianty-nadjezd-podjezd.html

https://youtu.be/2cRU5UZqVBA?t=154

Dushan
Host
Dushan

Zajímavé. Vizuálně přijatelněji vypadá v Chuchli podjezd. Každopádně náklady by byly ohromné, už jen odtěžení a zajištění svahu by stavbu velmi prodražilo. Asi by to celkově nebylo ekonomicky únosné.

Zapa
Host
Zapa

Ne, vůbec tam není provoz… Jen jsou tam závory neustále dole.

Qwe
Host
Qwe

Provoz tam není? Se tam jeďte někdy podívat, kvůli přejezdu tam ráno stojíte klidně i 20 minut, a to ani nemusíte mít přes ten přejezd cestu…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll