Tříměsíční oprava na Červenovodském sedle skončila, silnice I/11 je pro motorkáře bezpečnější
Opravený úsek I/11 mezi Červenovodským sedlem a Červenou Vodou. Foto: ŘSD
Oprava za 50 milionů si vyžádala přes měsíc dlouhou kompletní uzavírku.
Aby silnice byla pro motorkáře a ostatně každého účastníka provozu skutečně bezpečná, tak by taky po aplikaci tě rocbindy muselo dojít k řádnému uklízení volného štěrku. Nejeden motorkář to stihl už položit… Fušeřina stejně, jako slavnostní otevření D35 o z Opatovic do Časů bez svodidel..
Mně ten červený povrch vždycky pocitově připadá naopak klouzavější než běžný asfalt…
Ten červený povrch vypadá moc hezky, ale mám s ním špatnou zkušenost. Podle mé zkušenosti se v místech, kde je aplikován, výtluky vytvářejí mnohem rychleji než na běžném černém povrchu.
Výborný motodrom pro ilegální závody.
Na sedlo vede silnice 1/44. A ano. někdy je to rychlejší jet z Hradce přes Sedlo a Polsko do Ostravy.
Je to silnice I/11. I/44 je přes Červenohorské sedlo.
Máš pravdu. špatně jsem přečetl.
Jsem pro tunel Červemohorské sedlo!!
A kdo jej zaplatí?
Občané ČR 😀
Proč se to vlastně tolika lidem nelíbí? Je to drahé nebo vadí, že je to pod sedlem v CHKO a auta budou čoudit pod kopcem a ne nad kopcem? Vysvětlete to někdo? 🙂
1. Článek je o Červenovodském sedle, tam snad na rozdíl od Červenohorského sedla tunel nikdo nikdy neplánoval
2. Silniční tunel pod Červenohorským sedlem by byl hodně drahý jak na výstavbu tak na provoz. Přitom podobně by mohla pomoct slušná silnice přes Ramzovské sedlo, kde by žádný tak dlouhý tunel nebyl potřeba, rozdíl nadmořských výšek je 1013 x 763 m.
Problém je, že to nikam nevede ( jeseničtí mi prominou ). Ať už přijíždíte k sedlu s kterékoliv strany jsou tam příšerné cesty probíhající vesnicemi kde se jede velmi pomalu. Není to hlavní tah. Otázka je zda by to stálo za to. V tomto případě si myslím, že kvalitní přejezd přes sedlo je rozumnějsí řešení.
Praha-Ostrava po silnici číslo 11. To je něco jako Route 66. Člověk se aspoň pokochá krásnými výhledy. Do Hradce po dálnici, potom krásná cesta až do Vamberka, hurá do lesů a hor, Červená Voda, Šumperk a hurá přes Jeseníky do Opavy …a z Vamberka až do Opavy minimální provoz
A v letě každý víkend MotoGP zdarma.
Tak díky bohu za ten hrubší červený povrch, alespoň můžou zatáčky projíždět motorkáři rychleji, budou mít větší přilnavost a bude to pro ně bezpečnější…
A nevyjde to pak nastejno, když na lepším povrchu budete jezdit o to rychleji?
Na roletě od náklaďáků se dá vysekat i na bicyklu. A není to nic příjemného ani pro autem nevo autobusem.
To na tom bicyklu jezdíte neprimerenou rychlosti vůči vasim schopnostem? Opravdu by me zajímalo, jak se chcete vysekat, kdyz pojedete rychlosti, která odpovídá tomu, jak umíte jezdit. Z rychlostí kolem 15- 20 nema kolo žádnou extra dlouhou brzdou dráhu a zvlněný asfalt je o dost jednodušší než jet na kole v terénu.
A jak to souvisí s touto silnicí, kde ani před opravou žádné rolety nebyly?
Každej zkušenější motorkář vnímá změnu povrchu jako hrozbu – co je pod koly je cítit, co je před nima je vždy trochu otázka. Takže za mě je ten červený nátěr vždy spíš hrozba a tu cestu dost zkazil.
To je proto, aby ta krev z motorkářů tolik neklouzala a nebyla tolik vidět.
A radar by nebyl?! To je jak červenej hadr. Nové zážitkové jízdy, lepší povrch a lepší zabezpečení!
K čemu? Nepřiměřená rychlost se radarem změřit nedá.
Ale vy brebto. Možná by to vyžadovalo lesík značek, něco by to stálo, a pak úřadníka v Králíkách – to uznávám, že by problém být mohl.
A ty značky navhnete pro jízdu za sucha, za mokra a na sněhové břečce?
Kamion překročil 10 km/h, při rychlosti 12 km/h sjel do příkopy. A každý chytrák bude vědět, že v rychlosti 9,9 km/h by se mu to nestalo.
Tak daleko už to zase nedomyslel.