Trilexu chybí dočasně zálohy, místo vlaků může jezdit autobus
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Společnost Die Länderbahn, která provozuje vlaky pod názvem Trilex v česko-německo-polském pohraničí, upozornila své zákazníky, že kvůli dočasnému nedostatku provozních
Raději bych byl pro pronajatou soupravu od jiných dopravců, než náhradu busem. Na druhou stranu chápu – bus bude levnější a ne všechna vozidla mohou do Němec.
Jsou tovelice slušní lidé, že takto upozorňují. I toto se může stát. Přeji jim co nejvíce úspěchů.
Chtěli stě alternativní dopravce ? Tak tady to máte, takže ráno jedu do práce v xy hodinu vlakem protože mi jede na 4 hodinu a nedojde .. zajímá to zaměstnavatele?
A kdo říkal, že nedojde?
Vy to píšete .. i když mi na turbu odskočila hadice tak sem dojel s motorakem ..
nějak nerozumím, co jste chtěl sdělit.
Ten alternativní dopravce zajišťuje dopravu v příhraničí už asi deset let, nikdy se mi nestalo, že by Trilex nepřijel.
Já teda ještě nečetl, že by takové problémy měly České dráhy (vyjma Osoblahy, ale to je určitým způsobem atypická trať a vozidla). Prostě se nějaká souprava vždy našla. Ať si tedy Trilex dočasně pronajme náhradní vozidla, aniž by se to dotklo cestujících. Myslím, že takových omezení a náhrad autobusů bude na české železnici čím dál tím více.
Před půl rokem se skutečně mnoho lidí nedostalo včas do práce a to po dobu několika dnů.
http://www.iidol.cz/files/file/Tiskov%C4%82%C2%A9%20zpr%C4%82%CB%87vy/190617%20TZ%20-%20Zhor%C5%A1en%C3%A1%20kvalita%20JH%C5%BD.pdf
Kolik pak v té době asi bylo požadavků na vypovězení smlouvy ev. odebrání licence?
I Českým dráhám se to stává…
Raději autobusem a včas, než 814 a nestihnout přípoj.
Bez vlivu na cestující … jede B249 na nějakém IC, nestihnou se jízdní doby.
Jede jiný typ vozu.
Místo dvouelefanta jede jeden, trochu obsazený.
Různé druhy prohlídek a revizí se u železničních vozidel periodicky opakují a proto se také plánují tak, aby co nejméně vozidel stálo najednou.Pokud se na to jako dopravce vyseru a z hrůzou zjistím pár dní předem ,že nebudu z tohoto důvodu mít s čím jezdit ,tak jsem debil a ne dopravce a už vůbec né férovej vůči cestujícím ,kterým jsem oznámil komplikace
Tri(P)lex v česko-německo-polském pohraničí. Na lince L7 Liberec – Rybniště/Seifhennersdorf může dojít v následujících dnech k omezením. Část trasy může být nahrazena náhradní autobusovou dopravou . To je pěkné. Vážený německý dopravče „Danke schön. Auf!“.
Obyvatelé Libereckého kraje jim mají opravdu za co děkovat. Od jejich nástupu zmizely 810 Českých drah, počty cestujících se zdvojnásobily. Všimněte si prosím slova může.
Prosím, neberu vám vaše nadšení, ale aby po se necelém měsíci takto prezentoval…..
Trilex jezdí na těchto tratích od roku 2010. Pletete si to s provozem v Ústeckém kraji v provozním souboru Lounsko.
Poto tedy ano. Všechno v pořádku, všechno v pořádku.
Jsi sice chytrý za dva, ale úplně mimo.
No právě, co je to za informaci, že po nějakou neurčitou dobu může (všimněte si slova může) přijet místo některého vlaku autobus. Co má vlastně ten cestující dělat? Když neuvidí na zastávce vlak, má hledat někde poblíž autobus?
Co dělá cestující, když je mimořádně zavedena NAD například kvůli nehodě na jakékoliv jiné trati a u jiného dopravce?
Počká na hlášení staničního rozhlasu. Je-li tento Dobrou Správou zaveden.
Jan Sůra: Rozlišujte laskavě krátkodobou NAD v případě nějaké náhodné náhlé mimořádné události a NAD de facto plánovanou, resp. plánovitou (a dlouhodobou)!
Pan Sůra je odborník na dopravu,asi jako radní přes dopravu Komínek z ústeckého kraje.Jak dopadl jeho vychvalovaný Bus Line.
Kde jste přišel na to, že vychvaluji BusLine?To mě opravdu pobavilo:)
A co skleníky VT654 z MHD Zwickau s tramvajovými sedadly?
a co s nimi? zlatá 810, že?)))proč tedy tak narostl počet cestujících?
Neříkám, že zlatá 810, ale chtělo by to vidět věci trochu konzistentně, i TLX zde provozoval podobné šunty a za druhé, kdyby se přitlačilo a patřičně zaplatilo u ČD a jezdil tam třeba Žralok nebo to jezdily DB s Desirama a na českém území pod taktovkou ČD, tak cestující narostou nejspíš podobně.
Cena za vlkm je u Trilexu nižší než byla u ČD. Mimochodem, ČD nikdo nebránil se do té soutěže přihlásit.
Nemáte pravdu, že ČD nikdo nebránil se do té soutěže přihlásit. Jelikož se jednalo o mezinárodní trať, na které v té době stále platila nejaká přeshraniční pravidla, tak ČD bránily DB, které chtěly tu trať pro sebe, proto ČD zákazaly, aby se přihlásili sami, ale právě pouze v tandemu s DB, které podcenily schopnosti tenkrát ještě Arrivy jít pod jejich cenu. Tak to holt dopadlo tak jak to dopadlo.
Jasně, DB zakazují ČD hlásit se do soutěže. DB se hlásila sama.
Ale ona tam ta Desira DB pod taktovkou ČD jezdila právě před Trilexem. Jelikož to jezdilo přes Německo, tak Němci si na své území 810 prostě nepustili. Alespoň ne po revoluci. Nárůst cestujících po nástupu Trilexu spíše, podle mě, souvisí s nástupem IDOLu, který kromě jednotného tarifu zavedl i návaznosti autobusů na vlaky, což pomohlo dostat do vlaků, ale i autobusů, nové cestující.
810 do Žitavy jsem i po roce 2000 jel asi tak stokrát.
Desira DB jezdila před Trilexem na trati Dresden – Bischofswerda – Zittau (+ také Bischofswerda – Görlitz), a to do prosince 2014.
Naopak před Trilexem na trati Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště/tehdy Seifhennersdorf (dnes již jen Varnsdorf-Pivovar Kocour) jezdily (a to do prosince 2010) ČD, a to s motorovými vozy 810 + od nich odvozenými přípojnými vozy.
** Resp. upřesnění: ČD do toho prosince 2010 jezdily jen na trase Liberec – Zittau – Varnsdorf (+ ve Varnsdorfu přestup na vlak směr Rybniště), nikoliv na úseku z Varnsdorfu směr Seifhennersdorf.
Kdyby ČD měly tolik Žraloků, kolik krajům v posledním roce a půl naslibovaly, tak už nikde nemusely jezdit 814. A proč by měl kraj platit víc ČD, když mu službu v obdobné kvalitě poskytne za méně peněz někdo jiný.
Až na to, že zrovna na této trati před převzetím Trilexem jezdily prakticky výhradně soupravy DB, zpravidla Desira, nemýlím-li se. Takže vaše rejpnutí ohledně 810 je v tomto případě zcela mimo mísu. 810 zmizely z LBK proto, že to tak chtěl a u ČD objednal krajský úřad, ne proto, že na jedné trati najednou začal jezdit soukromník v podstatě tím samým, s čím tam před tím jezdily DB, byť ve spolupráci s ČD. Ujasněte si prosím fata a nemaťte lidi, pane Sůro.
Tak určitě. Omlouvám se, ale jsem z LB a celkem dobře vím, co tam jezdilo. Desira max čtyři páry spojů LB – Drážďany.
Nemáte pravdu; i zde uvedu, že Desira DB jezdila před Trilexem na trati Dresden – Bischofswerda – Zittau (+ také Bischofswerda – Görlitz), a to do prosince 2014.
Naopak před Trilexem na trati Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště jezdily (a to do prosince 2010) ČD, a to s motorovými vozy 810 + od nich odvozenými přípojnými vozy. Pouze doplňkově (několik málo přímých spojů Dresden – Liberec) jezdily v úseku Zittau – Liberec i soupravy DB; tehdy šlo o naklápěcí jednotky řady 612 DB.
Pane Sůra,chtěl jsem Vám dám mínus,nějak to nejde,prý už jsem hlasoval.Stává se to dosti často.Nebo je chyba u mě,nevím.
Hlasovat můžeš jen jednou. Dát Honzovi tři mínusy za sebou nejde. 😉
Já bych si takovou informaci přeložil jako „pokud se někam potřebujete dostat na určitý čas (do školy, do práce, k lékaři, na další spoj), tak naším vlakem raději nejezděte, protože pravděpodobnost, že to nestihnete, je vysoká“. Spíš než slušnost je to alibismus. Když pak pojede vlakem méně lidí, nevznikne pro dopravce tak velký problém s nižší kapacitou náhradní soupravy nebo autobusu.
Jakože autobus NAD nemůže jet v čase vlaku a dojet včas, nebo i s náskokem?
Málokdy bus stíhá časy vlaku, nebo dokonce přijet s náskokem.
To jste toho asi moc nenajezdil.
Autobus může přijet opravdu dříve. Dopravce, který chce zveřejněnou informací předejít nedorozuměním, varuje třeba lidi, že mohou být doma nečekaně překvapeni svým partnerem / partnerkou vracejícím se vlakem o něco dříve.
Kratší cestovní doba autobusu NAD proti úsekové jízdní době vlaku je naprostou výjimečností, zejména v případě vlaků zastávkových = v naprosté většině případů je realitou pravý opak – to mi jako letitému projížděči NAD můžete spolehlivě věřit. Proto bývá na frekventovanějších tratích vedeno více paralelních spojů NAD v posunutých časových polohách, aby se podařilo udělat výlukový j.ř. co nejlépe vyhovující uživatelům odpovídajících tras pravidelných vlaků.
Tak já nevím, ale pokud mi místo vlaku přijede autobus a přepraví vše, co potřebuji,, nevidím v tom žádný problém. Zvláště na trati, kde silnice vede víceméně kolem a nějaké velké zpoždění nehrozí. Kdyby nepřijelo nic, tak samozřejmě s pokutou souhlasím
Když přijede po kolejích k nástupišti.
To k přepravě fakt nepotřebuju.
Co nepotřebujete? Aby NAD přijela k zastávce, na kterou jste přišel třeba odněkud z druhé strany, než leží obec stejného jména, a zastávka je navíc od běžné zastávky autobusů v obci vzdálená třeba i víc než půl km ??? Jistě, autobus NAD po kolejích nepřijede, ale „viditelně“ a co nejblíže k nástupišti (vlaků) by rozhodně přijíždět měl – jen pak rozhodně nebude „sjíždět“ pravidelné jízdní doby vlaků, a o to větším problémem ta NAD bude (i v případě avizovaných problémů Trilexu), takže v tomto případě potřeba minimálně dvou autobusů = jeden „svozový“ v předstihu před vlakovou trasou a druhý „rozvozový“… Číst vice »
Otázkou je jestli ti ten autobus místo vlaku přepraví i jízdní kolo.
Však jsem psal, že pokud přepraví vše, co potřebuji. Poslat spolu s autobusem dodávku bývá už poměrně častým jevem.
Nemělo by to být zdarma ale,…za pokutu….
Zdráv
Pokutu ano a všem, kdo se takto chovají.
V appce Můj vlak, byl psanej Regiopanter a přijela 460.
Měl jet vlak a nepřijelo NIC. Ani autobus. Další vlak až za hodinu. 460-tka, chcípla v Nezamyslicích.
Kde, kdy? Vloni, v červnu, v Olomouckém kraji.
Pokuta NULA.
Tak co tady plácáš !
Důležité slovo je…nemělo.
A jak víte že pokuta nebyla?
Vážený pane srovnávate totálně nesrovnatelné. Že se něco rozbije se prostě stává a všem takže mimořádně něco nahradit je normální. Stává se to všem i ČD ale je to na pár vlaku protože není možné včas dodat něco náhradního. Ale zde se počítá s náhradou na několik týdnů. Prostě nemají s čím jezdit. Další soukromník který dělá obrovskou antireklamu na liberalizaci. Ano již slyším ty ohlasy. Přece nemohou mít tak velikou zálohu to by bylo neekonomické a pod. To je pravda a opět to potvrzuje že čím větší dopravce stačí mu spolehlivě i menší záloha protože může přesunovat vozidla. Malý… Číst vice »
Napsal jste pěkný elaborát na obhajobu toho správného dopravce, vysvětlete nám tedy ještě proč ten správný dopravce nahrazuje neustále, několik let v řadě Os na t Čadca – Makov, když je to tak spolehlivý dopravce, proč tam má neustále výpadky, vždyť přece v Horních Uhrách je všechno v pořádku a nabagrovali to té správné firmě:
Os 4018 ( Čadca 12:32-Makov 13:27 ) v úseku Čadca-Makov nahradený NAD. Os 4021 ( Makov 13:40-Čadca 14:28 ) v úseku Makov-Turzovka nahradený NAD. Os 4020 ( Čadca 13:32-Makov 14:27 ) v úseku Turzovka-Makov nahradený NAD.
Přepínání trakce.
A na to se přece nedalo připravit, žeáno.
Nedá se připravit například závada na stavebním stroji, že ano. 😀
Stejně jako pán X 1 srovnávate nesrovnatelné. To že můj jak píšete rozbor je pravdivý dokazuje i váš oblíbenec RJ na Slovensku. Diskuze k tomu článku jste se pane Trondo raději ani nezúčastnil že 😀?
A pane Trondo jen pro vaši informaci rezijku nemám 😀 zato mám to čemu se říká selský rozum a umím ho používat.
Od dopravce je v první řadě slušné, když to napíše s předstihem ne jako v případě toho správného dopravce, který se s tím pochlubí každý den v čase odjezdu na twitteru. Ono to musí být fajn, když odřeknou rychlík Zvolen – Košice bez jakékoliv náhrady (i když přece ten správný dopravce má všude hromadu záloh a ve Zvolenu navíc velkodepo), vždyť další jede už za 4 hodiny.
Narozdíl od vás netrávím veškerý čas diskuzemi na internetu, kde se celou dobu pohoršujete nad koncem socializmu na železnici.
Jelikož v tomto úseku je nezávislá trakce a je třeba 2x 757, je odřeknutí, bohužel, jediná možnost. NAD, s ohledem na terén v daném úseku, je prakticky nemožná. Zkuste si tam někdy zajet.
Počítám, že za chvíli budeme diskutovat o dopravě na Ukrajině. 😀
Cože? Jste si něco šlehnul, nebo jste tam v životé nebyl? Na t160 nejsou v žádném případě potřeba 2×757 a podél celé trati vede silnice, z většiny dokonce silnice první třídy.
A samozřejmě, ve chvíli kdy chcípny tomu správnému národnímu pohrobku ČSD rychlík přímo před depem ja jedinou možností vlak odřeknout bez náhrady.
Ale aspoň je s vámi legrace.
Byl jsem tam asi milionkrát, vím, jak to tam jezdí a taky vím, že vzhledem ke stavu infrastruktury jsou morbidní zpoždění docela běžná. Dokonce vím, že bývá mimořádné zastavení v žst. Šala pro přestup pro cestující do ČR do vlaku EC.
Jedinej, kdo tam nebyl jste vy. To by jste jinak věděl, že takt Zvolen – Košice jsou 2 hodiny.
Holt IDOS není samospásný. 😆
Tak v tom případě jste to přehnal s prášky z Bohnic. Protože takt Zvolen – Košice není a nikdy nebyl 2 hodiny, pouze přesunuli rychlík v 7 ze Zvolena na 9 (když pominu, že první rychlík jede u v devět hodin), takže jednou denně je dvouhodinová mezera, jinak jsou to 4 hodiny.
S prášky z Bohnic jsem to nepřehnal, nicméně, vzhledem k vašemu přehledu medikace, to bude váš problém.
Ugooglete se třeba k smrti, ale pořád je to jen monitor. Si tam zajeďte a uvidíte. 😀 Dokonce uvidíte hnací vozidla v páru. V nikoli NA. To jen pro sichr ve vašem případě.
Jo vlastně, vy jste šototeoretik, který by rád jízdní výhody, ale neprošel „přes hlavu“, takže alespoň prská. 😀
Na to, abych věděl jak to funguje na jižním tahu opravdu nepotřebuji googlit, nicméně chápu, že když jste tam byl na týdenním relaxačním pobytu z Bohnic, tak jste mohl na rychlíku vidět 2*757 a jako správný šotoušek jste z toho udělal závěr, že je to tam tak turnus a máte to tak jistě popsané u fotky v šotodeníčku. Nehledě na to, že vzhledem k tomu úžasnému množství záloh je ŽSSK ráda, že ve Zvolenu sežene pro rychlík mašinu aspoň jednu a nejede 812.
To je váš virtuální šotopříběh a život u monitoru.
Zbytečný se opakovat u teoretika, co ví vše a nikde osobně nebyl, ale mudruje. 🙂
Ale jo, klidně se opakujte, ty nesmysly co tu (ale i v jiných diskuzích) plácáte jsou legrační.:-)
To bych dosáhl vašeho „formátu“ a to opravdu nechci.
Ale klidně se vykecejte, na to jsme tu zvyklí. 🙂
Pane Trondo jsem tu nový píšu sem teprve pár dní a vy tu jste mnohem častějinezli já. To už vám asi dochází argumenty když začínáte být nervózní a urazite. Ona pravda se někdy nečte moc dobře že ?
Jeho nečti.Je z Bohnic
Copak? V rámci terapie máš dnes v Bohnicích internet?
Jste tu nový, ale máte dokonalý přehled o tom, co se kde přesně psalo, to mluví za vše.
Dlouho jsem to tu jen četl protože mě dění na železnici zajímá. Ale psát jsem začal teprve nedávno.
tak tak, a proč ten spolehlivý dopravce zas a znovu na R Svitava nasazuje Béčka z křoví.
I tady se to psalo pane. Protože panteři začínají chodit na plánované větší tzv. vyvažovací opravy mají již najeto milion kilometrů. Kilometrický příběh do této opravy udává myslím výrobce a tudíž ta oprava je nezbytná. Docela by mě zajímalo zda již na takovýchto opravách byl i LE.
Pardon vyvazovaci ne vyvažovací pochopitelně 😀
A jaký je tohle rozdíl proti vyvaazovacím opravám u Trilexu? AHA!
Má to tu správnou barvu, tak se omluví všechno, co by jinde neprošlo.
Rozdíl je v tom, že zde jezdí vlakové soupravy srovnatelné kapacity. Což je něco, co ten váš německý pohrobek Arrivy zjevně nedokáže.
Navíc, od nového GVD už ani ČD na některých vlacích R19 Pantery negarantují. Takže ani nedodržení služeb už nemůže být argument.
Aha, to nám nedošlo, že v případě ČD je vlastně nasazení šrotu typu BDs, B, atd. naprosto normální věc, takže nás to narozdíl od Arrivy vůbec nemá co překvapit.
Mám za to, že už byl. Na nějakém médiu byli i fotografie. Jsou to asi dva nebo tři roky.
Ale aspoñ jede.Proč nejedou jednotky je potřeba se zeptat ve Škodě
1. Ale furt jede
2. Může tím i navýšit kapacitu ve špičce
Trondo,právě teď v Mali jede hroch místo krokodýla.Taky příspěvek do diskuze.
Jistě by měli být odřeklé vlaky za pokutu, jako např. v prosinci odřeklé Sp do Kladna, ale třeba na takové Osoblažce by se ten správný dopravce nedoplatil.
Á opět Osoblaźka.Po 50 a stãle poprvé
Trondo, píšete toho strašně moc…nestíhám vám dávat mínusy. Zpomalte trochu.
Neplatit za autobus a pak i pokutovat … ano, pokud počet případů překročí nějakou hranici, nějaký počet.
Protože jinak by mohl každý dopravce každý vlak nahradit autobusem. A kraj přestože objednal kolejovou dopravu bude platit dopravu po silnici. A silnice jsou mnohde již zaplněné a kapacitně nedostatečné.
Takže ODEBRAT LICENCI Českým Dráhám, protože v roce 201x byla 3 měsíce!!! náhradní autobusová doprava.
To je ale nesmysl, což? A už vubec je nesmysl to je v případě, kdy víme, že zavinění není dáno rozhodnutím ČD.
Správně. Viz třeba https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/
Ne
Dobře, že (když už se tak stalo) je to takto oznámeno předem, aby s tím cestující případně počítali a nebyli překvapeni.
Totéž by stálo za to předem vůči cestujícím deklarovat v případě ČD a osoblažské tratě, kde je k dispozici jediná provozuschopná lokomotiva (kdy její porucha/oprava = náhradní autobusová doprava).
Akorát, že osoblažka je úzkokolejka podléhající zvláštnímu provozu navíc spíš turistická trať zatímco žitavská trať je mezinárodní a současně i příměstská pro krajský Liberec, trochu rozdíl… Ale co čekat od soukromníků, už jsme si bohužel zvykli.
Čekám, že s podobnou iniciativou přijdou i ČD na trati do Tanvaldu. Tam se stává, že v případě nedostatku místo dvou Stadlerů pošlou jen jednoho a pak teprve čekají zda se někdo ozve.
Jakému zvláštnímu provozu Osoblažka podléhá? Nějaké zvláštní smlouvě? Pokud vím, je řádně a normálně objednána od MSK jako výkon v režimu ZDO se všemi povinnostmi a důsledky vyplývajícími pro dopravce.
Kromě toho, co již odpověděli předřečníci, upozorním, že případná náhrada autobusem je deklarována jen v úseku Grossschönau – Varnsdorf – Varnsdorf-Pivovar Kocour, resp. Varnsdorf – Rybniště (viz údaje v tomto článku). Ne v „libereckém příměstu“, ani na dvou ze tří hraničních čar této linky.