Dopravci Železnice

Trilexu chybí dočasně zálohy, místo vlaků může jezdit autobus

Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn v Hrádku nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Společnost Die Länderbahn, která provozuje vlaky pod názvem Trilex v česko-německo-polském pohraničí, upozornila své zákazníky, že kvůli dočasnému nedostatku provozních záloh mohou některé spoje nahradit autobusy nebo méně kapacitní soupravy. Možné omezení má trvat několik týdnů.

Část vlaků v úseku Grossschönau – Varnsdorf – Rybniště/Seifhennersdorf může být nahrazena náhradní autobusovou dopravou a u některých vlaků v úseku Liberec – Hrádek nad Nisou může dojít ke snížení kapacity soupravy,“ informovala firma na facebookovém profilu.

Vážení cestující,velice se Vám omlouváme, ale na lince L7 Liberec – Hrádek – Zittau – Rybniště/Seifhennersdorf může…

Gepostet von Trilex am Donnerstag, 9. Januar 2020

Podle jednatele Die Länderbahn CZ Michala Bartáka musí část vozidel projít nutnou hlavní prohlídkou, která trvá 6 – 8 týdnů a je také závislá na dodávce náhradních dílů, se kterou jsou neočekávané potíže. „Souběžně do toho je nutná pravidelná údržba a situaci zkomplikovalo několik závad na dalších vozidlech. Tyto jsou prioritou k řešení pro opětovné navrácení do provozu,“ uvedl Barták. Snížená kapacita znamená, že místo jednotky Siemens Desiro jede například Stadler RegioShuttle.

Firma přišla s oznámení čistě z preventivních důvodů jen jako upozornění. „Zveřejnili jsme tyto informace předem tak, abychom předešli případným nedorozuměním,“ vysvětlil Barták. Firma nemá dopředu zavedený výlukový jízdní řád, protože se snaží oběhy nakombinovat tak, aby vlaky dál jezdily. „Přišlo nám to fér se o tom zmínit. Nevíme dopředu, kdy se nám přesně do oběhu vrátí vozidla z opravy nebo údržby,“ řekl dodal Barták. Odmítl současně spekulace, že by to souviselo s provozem v Ústeckém kraji. „Tam nasazujeme jiné typy vozidel,“ vysvětlil.

 

103
Diskuze

avatar
11 Komentáře
92 Reakce na komentáře
36 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
37 Autoři komentářů
martin1X 1J.L.MartinS.xyz Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
martin1
Host
martin1

Raději bych byl pro pronajatou soupravu od jiných dopravců, než náhradu busem. Na druhou stranu chápu – bus bude levnější a ne všechna vozidla mohou do Němec.

Mirvald
Host
Mirvald

Jsou tovelice slušní lidé, že takto upozorňují. I toto se může stát. Přeji jim co nejvíce úspěchů.

Jerry
Host
Jerry

Chtěli stě alternativní dopravce ? Tak tady to máte, takže ráno jedu do práce v xy hodinu vlakem protože mi jede na 4 hodinu a nedojde .. zajímá to zaměstnavatele?

Zbyněk
Host
Zbyněk

Ten alternativní dopravce zajišťuje dopravu v příhraničí už asi deset let, nikdy se mi nestalo, že by Trilex nepřijel.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Já teda ještě nečetl, že by takové problémy měly České dráhy (vyjma Osoblahy, ale to je určitým způsobem atypická trať a vozidla). Prostě se nějaká souprava vždy našla. Ať si tedy Trilex dočasně pronajme náhradní vozidla, aniž by se to dotklo cestujících. Myslím, že takových omezení a náhrad autobusů bude na české železnici čím dál tím více.

Jenda
Host
Jenda

Před půl rokem se skutečně mnoho lidí nedostalo včas do práce a to po dobu několika dnů.
http://www.iidol.cz/files/file/Tiskov%C4%82%C2%A9%20zpr%C4%82%CB%87vy/190617%20TZ%20-%20Zhor%C5%A1en%C3%A1%20kvalita%20JH%C5%BD.pdf

Tronda
Host
Tronda

Kolik pak v té době asi bylo požadavků na vypovězení smlouvy ev. odebrání licence?

Ignác Pospíšil
Host
Ignác Pospíšil

I Českým dráhám se to stává…

MartinS.
Host
MartinS.

Raději autobusem a včas, než 814 a nestihnout přípoj.

Leinad
Host
Leinad

Bez vlivu na cestující … jede B249 na nějakém IC, nestihnou se jízdní doby.
Jede jiný typ vozu.
Místo dvouelefanta jede jeden, trochu obsazený.

Vlado
Host
Vlado

Různé druhy prohlídek a revizí se u železničních vozidel periodicky opakují a proto se také plánují tak, aby co nejméně vozidel stálo najednou.Pokud se na to jako dopravce vyseru a z hrůzou zjistím pár dní předem ,že nebudu z tohoto důvodu mít s čím jezdit ,tak jsem debil a ne dopravce a už vůbec né férovej vůči cestujícím ,kterým jsem oznámil komplikace

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Tri(P)lex v česko-německo-polském pohraničí. Na lince L7 Liberec – Rybniště/Seifhennersdorf může dojít v následujících dnech k omezením. Část trasy může být nahrazena náhradní autobusovou dopravou . To je pěkné. Vážený německý dopravče „Danke schön. Auf!“.

Míra
Host
Míra

Já bych si takovou informaci přeložil jako „pokud se někam potřebujete dostat na určitý čas (do školy, do práce, k lékaři, na další spoj), tak naším vlakem raději nejezděte, protože pravděpodobnost, že to nestihnete, je vysoká“. Spíš než slušnost je to alibismus. Když pak pojede vlakem méně lidí, nevznikne pro dopravce tak velký problém s nižší kapacitou náhradní soupravy nebo autobusu.

michal
Host
michal

Jakože autobus NAD nemůže jet v čase vlaku a dojet včas, nebo i s náskokem?

Dominik
Host
Dominik

Málokdy bus stíhá časy vlaku, nebo dokonce přijet s náskokem.

michal
Host
michal

To jste toho asi moc nenajezdil.

Míra
Host
Míra

Autobus může přijet opravdu dříve. Dopravce, který chce zveřejněnou informací předejít nedorozuměním, varuje třeba lidi, že mohou být doma nečekaně překvapeni svým partnerem / partnerkou vracejícím se vlakem o něco dříve.

projížděč NAD
Host
projížděč NAD

Kratší cestovní doba autobusu NAD proti úsekové jízdní době vlaku je naprostou výjimečností, zejména v případě vlaků zastávkových = v naprosté většině případů je realitou pravý opak – to mi jako letitému projížděči NAD můžete spolehlivě věřit. Proto bývá na frekventovanějších tratích vedeno více paralelních spojů NAD v posunutých časových polohách, aby se podařilo udělat výlukový j.ř. co nejlépe vyhovující uživatelům odpovídajících tras pravidelných vlaků.

Robert
Host
Robert

Tak já nevím, ale pokud mi místo vlaku přijede autobus a přepraví vše, co potřebuji,, nevidím v tom žádný problém. Zvláště na trati, kde silnice vede víceméně kolem a nějaké velké zpoždění nehrozí. Kdyby nepřijelo nic, tak samozřejmě s pokutou souhlasím

Jaroslav
Host
Jaroslav

Když přijede po kolejích k nástupišti.

Robert
Host
Robert

To k přepravě fakt nepotřebuju.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Co nepotřebujete? Aby NAD přijela k zastávce, na kterou jste přišel třeba odněkud z druhé strany, než leží obec stejného jména, a zastávka je navíc od běžné zastávky autobusů v obci vzdálená třeba i víc než půl km ??? Jistě, autobus NAD po kolejích nepřijede, ale „viditelně“ a co nejblíže k nástupišti (vlaků) by rozhodně přijíždět měl – jen pak rozhodně nebude „sjíždět“ pravidelné jízdní doby vlaků, a o to větším problémem ta NAD bude (i v případě avizovaných problémů Trilexu), takže v tomto případě potřeba minimálně dvou autobusů = jeden „svozový“ v předstihu před vlakovou trasou a druhý „rozvozový“… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Otázkou je jestli ti ten autobus místo vlaku přepraví i jízdní kolo.

Robert
Host
Robert

Však jsem psal, že pokud přepraví vše, co potřebuji. Poslat spolu s autobusem dodávku bývá už poměrně častým jevem.

zdeva
Host
zdeva

Nemělo by to být zdarma ale,…za pokutu….

X 1
Host
X 1

Zdráv
Pokutu ano a všem, kdo se takto chovají.
V appce Můj vlak, byl psanej Regiopanter a přijela 460.
Měl jet vlak a nepřijelo NIC. Ani autobus. Další vlak až za hodinu. 460-tka, chcípla v Nezamyslicích.
Kde, kdy? Vloni, v červnu, v Olomouckém kraji.
Pokuta NULA.
Tak co tady plácáš !

zdeva
Host
zdeva

Důležité slovo je…nemělo.

Lektor
Host
Lektor

A jak víte že pokuta nebyla?

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Vážený pane srovnávate totálně nesrovnatelné. Že se něco rozbije se prostě stává a všem takže mimořádně něco nahradit je normální. Stává se to všem i ČD ale je to na pár vlaku protože není možné včas dodat něco náhradního. Ale zde se počítá s náhradou na několik týdnů. Prostě nemají s čím jezdit. Další soukromník který dělá obrovskou antireklamu na liberalizaci. Ano již slyším ty ohlasy. Přece nemohou mít tak velikou zálohu to by bylo neekonomické a pod. To je pravda a opět to potvrzuje že čím větší dopravce stačí mu spolehlivě i menší záloha protože může přesunovat vozidla. Malý… Číst vice »

Tronda
Host
Tronda

Napsal jste pěkný elaborát na obhajobu toho správného dopravce, vysvětlete nám tedy ještě proč ten správný dopravce nahrazuje neustále, několik let v řadě Os na t Čadca – Makov, když je to tak spolehlivý dopravce, proč tam má neustále výpadky, vždyť přece v Horních Uhrách je všechno v pořádku a nabagrovali to té správné firmě:

Os 4018 ( Čadca 12:32-Makov 13:27 ) v úseku Čadca-Makov nahradený NAD. Os 4021 ( Makov 13:40-Čadca 14:28 ) v úseku Makov-Turzovka nahradený NAD. Os 4020 ( Čadca 13:32-Makov 14:27 ) v úseku Turzovka-Makov nahradený NAD.

Cestující
Host
Cestující

Přepínání trakce.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A na to se přece nedalo připravit, žeáno.

Cestující
Host
Cestující

Nedá se připravit například závada na stavebním stroji, že ano. 😀

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Stejně jako pán X 1 srovnávate nesrovnatelné. To že můj jak píšete rozbor je pravdivý dokazuje i váš oblíbenec RJ na Slovensku. Diskuze k tomu článku jste se pane Trondo raději ani nezúčastnil že 😀?

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

A pane Trondo jen pro vaši informaci rezijku nemám 😀 zato mám to čemu se říká selský rozum a umím ho používat.

Tronda
Host
Tronda

Od dopravce je v první řadě slušné, když to napíše s předstihem ne jako v případě toho správného dopravce, který se s tím pochlubí každý den v čase odjezdu na twitteru. Ono to musí být fajn, když odřeknou rychlík Zvolen – Košice bez jakékoliv náhrady (i když přece ten správný dopravce má všude hromadu záloh a ve Zvolenu navíc velkodepo), vždyť další jede už za 4 hodiny.
Narozdíl od vás netrávím veškerý čas diskuzemi na internetu, kde se celou dobu pohoršujete nad koncem socializmu na železnici.

Cestující
Host
Cestující

Jelikož v tomto úseku je nezávislá trakce a je třeba 2x 757, je odřeknutí, bohužel, jediná možnost. NAD, s ohledem na terén v daném úseku, je prakticky nemožná. Zkuste si tam někdy zajet.
Počítám, že za chvíli budeme diskutovat o dopravě na Ukrajině. 😀

Tronda
Host
Tronda

Cože? Jste si něco šlehnul, nebo jste tam v životé nebyl? Na t160 nejsou v žádném případě potřeba 2×757 a podél celé trati vede silnice, z většiny dokonce silnice první třídy.
A samozřejmě, ve chvíli kdy chcípny tomu správnému národnímu pohrobku ČSD rychlík přímo před depem ja jedinou možností vlak odřeknout bez náhrady.
Ale aspoň je s vámi legrace.

Cestující
Host
Cestující

Byl jsem tam asi milionkrát, vím, jak to tam jezdí a taky vím, že vzhledem ke stavu infrastruktury jsou morbidní zpoždění docela běžná. Dokonce vím, že bývá mimořádné zastavení v žst. Šala pro přestup pro cestující do ČR do vlaku EC.
Jedinej, kdo tam nebyl jste vy. To by jste jinak věděl, že takt Zvolen – Košice jsou 2 hodiny.
Holt IDOS není samospásný. 😆

Tronda
Host
Tronda

Tak v tom případě jste to přehnal s prášky z Bohnic. Protože takt Zvolen – Košice není a nikdy nebyl 2 hodiny, pouze přesunuli rychlík v 7 ze Zvolena na 9 (když pominu, že první rychlík jede u v devět hodin), takže jednou denně je dvouhodinová mezera, jinak jsou to 4 hodiny.

Cestující
Host
Cestující

S prášky z Bohnic jsem to nepřehnal, nicméně, vzhledem k vašemu přehledu medikace, to bude váš problém.
Ugooglete se třeba k smrti, ale pořád je to jen monitor. Si tam zajeďte a uvidíte. 😀 Dokonce uvidíte hnací vozidla v páru. V nikoli NA. To jen pro sichr ve vašem případě.
Jo vlastně, vy jste šototeoretik, který by rád jízdní výhody, ale neprošel „přes hlavu“, takže alespoň prská. 😀

Tronda
Host
Tronda

Na to, abych věděl jak to funguje na jižním tahu opravdu nepotřebuji googlit, nicméně chápu, že když jste tam byl na týdenním relaxačním pobytu z Bohnic, tak jste mohl na rychlíku vidět 2*757 a jako správný šotoušek jste z toho udělal závěr, že je to tam tak turnus a máte to tak jistě popsané u fotky v šotodeníčku. Nehledě na to, že vzhledem k tomu úžasnému množství záloh je ŽSSK ráda, že ve Zvolenu sežene pro rychlík mašinu aspoň jednu a nejede 812.

Cestující
Host
Cestující

To je váš virtuální šotopříběh a život u monitoru.
Zbytečný se opakovat u teoretika, co ví vše a nikde osobně nebyl, ale mudruje. 🙂

Tronda
Host
Tronda

Ale jo, klidně se opakujte, ty nesmysly co tu (ale i v jiných diskuzích) plácáte jsou legrační.:-)

Cestující
Host
Cestující

To bych dosáhl vašeho „formátu“ a to opravdu nechci.
Ale klidně se vykecejte, na to jsme tu zvyklí. 🙂

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Pane Trondo jsem tu nový píšu sem teprve pár dní a vy tu jste mnohem častějinezli já. To už vám asi dochází argumenty když začínáte být nervózní a urazite. Ona pravda se někdy nečte moc dobře že ?

Karel
Host
Karel

Jeho nečti.Je z Bohnic

Tronda
Host
Tronda

Copak? V rámci terapie máš dnes v Bohnicích internet?

Tronda
Host
Tronda

Jste tu nový, ale máte dokonalý přehled o tom, co se kde přesně psalo, to mluví za vše.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Dlouho jsem to tu jen četl protože mě dění na železnici zajímá. Ale psát jsem začal teprve nedávno.

Michal Fiala
Host
Michal Fiala

tak tak, a proč ten spolehlivý dopravce zas a znovu na R Svitava nasazuje Béčka z křoví.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

I tady se to psalo pane. Protože panteři začínají chodit na plánované větší tzv. vyvažovací opravy mají již najeto milion kilometrů. Kilometrický příběh do této opravy udává myslím výrobce a tudíž ta oprava je nezbytná. Docela by mě zajímalo zda již na takovýchto opravách byl i LE.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Pardon vyvazovaci ne vyvažovací pochopitelně 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A jaký je tohle rozdíl proti vyvaazovacím opravám u Trilexu? AHA!

Tronda
Host
Tronda

Má to tu správnou barvu, tak se omluví všechno, co by jinde neprošlo.

Peno
Host
Peno

Rozdíl je v tom, že zde jezdí vlakové soupravy srovnatelné kapacity. Což je něco, co ten váš německý pohrobek Arrivy zjevně nedokáže.
Navíc, od nového GVD už ani ČD na některých vlacích R19 Pantery negarantují. Takže ani nedodržení služeb už nemůže být argument.

Tronda
Host
Tronda

Aha, to nám nedošlo, že v případě ČD je vlastně nasazení šrotu typu BDs, B, atd. naprosto normální věc, takže nás to narozdíl od Arrivy vůbec nemá co překvapit.

X 1
Host
X 1

Mám za to, že už byl. Na nějakém médiu byli i fotografie. Jsou to asi dva nebo tři roky.

Karel
Host
Karel

Ale aspoñ jede.Proč nejedou jednotky je potřeba se zeptat ve Škodě

Desper
Host
Desper

1. Ale furt jede
2. Může tím i navýšit kapacitu ve špičce

Karel
Host
Karel

Trondo,právě teď v Mali jede hroch místo krokodýla.Taky příspěvek do diskuze.

Tronda
Host
Tronda

Jistě by měli být odřeklé vlaky za pokutu, jako např. v prosinci odřeklé Sp do Kladna, ale třeba na takové Osoblažce by se ten správný dopravce nedoplatil.

Karel
Host
Karel

Á opět Osoblaźka.Po 50 a stãle poprvé

Lovosičan
Host
Lovosičan

Trondo, píšete toho strašně moc…nestíhám vám dávat mínusy. Zpomalte trochu.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Neplatit za autobus a pak i pokutovat … ano, pokud počet případů překročí nějakou hranici, nějaký počet.
Protože jinak by mohl každý dopravce každý vlak nahradit autobusem. A kraj přestože objednal kolejovou dopravu bude platit dopravu po silnici. A silnice jsou mnohde již zaplněné a kapacitně nedostatečné.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Takže ODEBRAT LICENCI Českým Dráhám, protože v roce 201x byla 3 měsíce!!! náhradní autobusová doprava.
To je ale nesmysl, což? A už vubec je nesmysl to je v případě, kdy víme, že zavinění není dáno rozhodnutím ČD.

J.L.
Host
J.L.
zdeva
Host
zdeva

Ne

xyz
Host
xyz

Dobře, že (když už se tak stalo) je to takto oznámeno předem, aby s tím cestující případně počítali a nebyli překvapeni.

Totéž by stálo za to předem vůči cestujícím deklarovat v případě ČD a osoblažské tratě, kde je k dispozici jediná provozuschopná lokomotiva (kdy její porucha/oprava = náhradní autobusová doprava).

Tadeáš
Host
Tadeáš

Akorát, že osoblažka je úzkokolejka podléhající zvláštnímu provozu navíc spíš turistická trať zatímco žitavská trať je mezinárodní a současně i příměstská pro krajský Liberec, trochu rozdíl… Ale co čekat od soukromníků, už jsme si bohužel zvykli.

Jenda
Host
Jenda

Čekám, že s podobnou iniciativou přijdou i ČD na trati do Tanvaldu. Tam se stává, že v případě nedostatku místo dvou Stadlerů pošlou jen jednoho a pak teprve čekají zda se někdo ozve.

Tronda
Host
Tronda

Jakému zvláštnímu provozu Osoblažka podléhá? Nějaké zvláštní smlouvě? Pokud vím, je řádně a normálně objednána od MSK jako výkon v režimu ZDO se všemi povinnostmi a důsledky vyplývajícími pro dopravce.

xyz
Host
xyz

Kromě toho, co již odpověděli předřečníci, upozorním, že případná náhrada autobusem je deklarována jen v úseku Grossschönau – Varnsdorf – Varnsdorf-Pivovar Kocour, resp. Varnsdorf – Rybniště (viz údaje v tomto článku). Ne v „libereckém příměstu“, ani na dvou ze tří hraničních čar této linky.