Třikrát rychlejší než dosud. Poláci začali s opravou ostudné peážní trati u českých hranic

Jednotka Regionova Českých drah v polské stanici Glucholazy. Foto: Michal Eger / Mapy.comJednotka Regionova Českých drah v polské stanici Glucholazy. Foto: Michal Eger / Mapy.com

Druhá část trati projde modernizací příští rok.

Polský správce železniční infrastruktury PKP PLK zahájil v těchto dnech práce na rozsáhlé opravě železniční trati 333 Głucholazy – státní hranice v Pokrzywně (a dál na Jindřichov ve Slezsku). Jde o část peážní trati pro vlaky mezi Jeseníkem a Krnovem, kde kvůli loňské povodni nejezdí vlaky už přes rok.

Povodně v regionu nakonec přinesou výrazně lepší spojení, než tu dříve bylo. Hlavní změnou bude především zvýšení rychlosti ze stávajících 20-30 km/h na 100 km/h.

“Projekt zahrnuje výměnu kolejnic a pražců a výměnu kolejového lože. Práce zlepší současné technické a provozní parametry železniční trati a zároveň odstraní rychlostní omezení,” uvedla mluvčí PKP PLK Katarzyna Głowacka.

Dojde současně k opravě šesti železničních přejezdů a dvou propustků a mostů. Práce na 11 kilometrů dlouhém úseku vyjdou na 19 milionů zlotých, tedy zhruba 110 milionů korun. Hotovo by mělo být ještě letos.

Vlaky se ale na peážní trať zatím nevrátí, opravou musí projít ještě úsek z Głucholaz na státní hranici v Mikulovicích, tedy směrem na Jeseník. Zde proběhnou příští rok. Součástí by měla být i modernizace stanice Głucholazy.

České dráhy počítají s obnovením provozu vlaků podle mluvčí Vandy Rajnochové z Jeseníku do Krnova až příští prosinec po skončení prací na úseku do Mikulovic a také opravě české části trati z Jeseníku do Mikulovic.

Polsko letos začalo řešit dlouhodobě špatný stav i další peážní trati využívané českými dopravci. Kompletní modernizací prochází úsek z Hrádku nad Nisou do saské Žitavy.

Konec ostudy. Poláci po desítkách let slibů opraví peážní trať mezi Českem a Německem

Tagy Glucholazy Jeseník - Krnov peážní trať PKP PLK Polsko
1 komentář