Třikrát rychlejší než dosud. Poláci začali s opravou ostudné peážní trati u českých hranic

Jednotka Regionova Českých drah v polské stanici Glucholazy. Foto: Michal Eger / Mapy.comJednotka Regionova Českých drah v polské stanici Glucholazy. Foto: Michal Eger / Mapy.com

Druhá část trati projde modernizací příští rok.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sotous108

Bakalářka na téma jak vést trať Jindřichov -Zlaté hory pouze po českém území, zajímavý počin . https://dspace.vsb.cz/handle/10084/81733

Frýdlantský výběžek

Jako školní práce dobré, ale jinak z dnešního pohledu už vcelku k ničemu, protože to stejně nemá naději ani na nějaké podrobnější rozpracování, natož realizaci: i když v tomto případě nejde o úplně jednoduché terénní poměry, kombinace zadaných parametrů (NTR = 60 km/h a stoupání až 35 promile) můře dnes sloužit maximálně jako cvičná pro adepty v oboru projektování železnic, protože výsledným řešením bude jen lokálka typu tratí Velké Březno – Lovečkovice – Úštěk nebo Česká Lípa – Česká Kamenice, kde navíc nebyly ani vrcholové tunely. Výstavbu takové trati nelze přitom zdůvodnit ani časovou a finanční úsporou v porovnání s… Číst vice »

Tomáš Záruba

100 km/h proč? Porajów se dělá na 120, v čem je zde rozdíl? Ten druhý případ je důkazem, že v PL není nutnou podmínkou pro V>100 km vlakový zabezpečovač (jakýkoli)… Jinak je trochu vtipné, že někdy před 20 lety to tam opravili ze 30 na 60, což odpovídalo tomu co je na naší straně. Pak se jim to tedy asi zase rozpadlo (? dlouho jsem nejel), a nyní bude 100 v PL a na hranici se bude brzdit směrem k nám, kde předpokládám ta šedesátka zůstane. A tak se vrátíme k (hodně) historickému stavu, kdy se těsně za hranicí z… Číst vice »

Frýdlantský výběžek

Za vyšší rychlostí přes Porajów bych viděl především (pravděpodobný) zájem Němců, který je pro Poláky rozhodně důležitější než případné sebevětší tlaky Čechů – navíc tudy už hodně dlouho jezdí prakticky jen německé dopravní firmy, byť třeba v podobě jejich formální české odnože. Kromě toho i omezení povolené rychlosti jízdy bez ETCS na pouhých 100 km/h platí jen u nás (a možná jsme v tomto směru snad dokonce jediní v Evropě). To, že na tratích v bývalém R-U jsou často horší směrové poměry než na německé straně hranice, je ovšem dáno především komplikovanějšími terénními podmínkami na české straně, kdy trasa hranice… Číst vice »

Jeje

Smáli se naši D11, ze není dostavena a sami nemají toto

Roman

Bylo by fajn. Kdyby v Glucholazech byl relevantní přestup na další spoje v rámci PL.

MHD

Stačí sejít na hlavní silnici a tam jede bus do Nysy.

Alibaba

A jezdí tam vůbec něco polského?

Frýdlantský výběžek

Aktuálně jen o sobotách a nedělích (z/do Nysy a až na zastávku „miasto“): 1 pár vlaků dopoledne a 1 pár odpoledne, jízdní doba (až do/z „miasta“) cca 25 minut, dopravce REG, základní jízdné 2. třídy dle vyhledávače z Nysy do stanice 4 PLN, ale až na zastávku „miasto“ dokonce šílených 13 PLN (!!!).
Kdo tím za těchto podmínek asi jezdí?

Jiří

Pouze o víkendu

petr

Jak je možné, že oni jsou za 10 mil /km zrychlit na 100 km. A my za 100mil /km rekonstruujeme do původní rychlosti 50,70. A nejsou to schopni vyprojektovat včas, takže rádná modernizace jen původní rychlost. Až se to sesype. Pak se to řeší. Nebo nastoupí „jiný“ dopravce než státní.

Argo

Protože to je relativně rovná trať v rovné krajině. Ta rychlost tam byla kvůli špatnému stavu a ne kvůli malým obloukům, což je samozřejmě mnohem jednodušší vylepšit rekonstrukcí. Kdyby kvůli zrychlení na 100 museli kopat tunel tak by ta cena byla úplně jinde samozřejmě

Míra

Dopravce s tím nemá nic společného!!! Ujasni si pojmy. Trať je v kompetenci polské údržby infrastruktury, tedy státu.

fpul

Ta železnice z Glucholaz do Krnova byla postavená někdy za Pruska jako rychlíková dráha. Skoro celé je to rovně. Z Gloucholaz do Jeseníka je to klikatá lokálka. To vysvětluje rychlosti. Ne cenu.

Pepa

Biskup Josef Martin Nathan z Branic, který byl poslancem za okres Hlubčice si pochvaloval, že když na setkání Říšského sněmu do Berlína využije železniční spojení, je to pohodlné a rychlé. Když večer Nathan nasedl do vlaku v Úvalně, ráno vystoupil v Berlíně. „Po splnění svých povinností se vrátil do Úvalna v nočním vlaku z Berlína, takže ráno už zase sloužil mši v kostele v Branicích,“ uvedl ve svém článku Benedykt Pospiszyl.

Historie nádraží v Úvalně je spojená i s polskými Branicemi
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/z-historie-regionu-historie-nadrazi-v-uvalne-je-spojena-i-s-polskymi-branicemi.html

Krucipísek

Jezdil tamtudy dokonce i rychlík Berlín – Opava.

Martin

Víte prosím který to byl cca rok nebo čísla vlaků? Rád bych se trochu víc dozvěděl.

Pavel

Podle informací jednoho německého modeláře železnic, který se snažil tyto informace shromáždit a sepsal je na svých stránkách https://www.karaus.de/?Eisenbahn_im_Ostsudetenland:Der_Bhf_Troppau_Ost šlo o vlak D193 z Berlína do Opavy, který jezdil v letech 1938-1945. Podle popisu jezdil přes Kladsko (Glatz) a tam byla jeho část odpojována a pokračovala směrem na Kudowu a Zakrze (Säckisch). Jízdní řád tam uvedený se týká bohužel pouze této části vlaku, ne úseku z Kladska přes Krnov do Opavy.

Pepa

Budou po opravě nové zastávky? V centru Hlucholaz a v Pokřivné?

Pepa

Ne „v Pokrzywně“, ale v v Pokrzywne nebo v Pokrzywné.

kajman

Nechápu myšlenkový proces udělování mínusů za pravdivý příspěvek.

Pepa

To je jako u voleb.

Daniel Jablonecký

Už jsem to tady před časem psal: část zdejších diskutérů jsou zamindrákovaní chudáci a část regulérní magoři. Ti mínusují jako blázni. Naštěstí ten zbytek diskutérů je docela normálních a kvůli nim má smysl sem chodit.

Jarek

Máme to stejně, čím víc mínusů tim jsem spokojenější, že to má ohlas.A mínusovat příspěvky kde je např. doplnění faktu musí fakt být člověk dost divný…a nebo závidí že má někdo větší přehled než on.

a8n

Třeba ten, že není pravdivý? Správné tvary jsou Pokrzywně (pokud autor nepoznal, že jde o zpodstatnělé přídavné jméno) nebo Pokrzywné (pokud to poznal). Pokrzywne je polské skloňování, ne české, takže v českém textu nemá co dělat.

Pepa

To určitě, „češtináři“. Někdy je lepší mlčet.

Vladimír M.

To máte putna.

Vladimír M.

Jestli by nebylo lepší přímo propojit Zlaté Hory s Jindřichovem ve Slezsku.

Dejf

hmmm nevím jestli se tam dokáže zaplatit cca 5km tunel.

fous55

Ten tunel by stačil cca dvoukilometrový z Cukmatlu do Petrovic s portály cca na 500 m.n.m. Ale i to by byla raketa.

Frýdlantský výběžek

Hlavně by to vzhledem k finančním nákladům nemělo velký smysl, když v praxi by pro přijatelné spojení Jesenicka s Krnovskem stačil klidně i jen (už dříve zmíněný) triangl (spojka) v Głuchołazech u hřbitova. A kdyby chtěl někdo mocí mermo budovat někde nějaký tunel, tak snad leda na polské straně cca mezi státní hranicí a obloukem u lázní v Głuchołazech (místo té šikany okolo kopce Przednia Kopa), ale to by nejspíš stejně nevyšlo příliš dobře sklonově a navíc u nás je tam, tuším, záplavové území.

N.N.

Silnice II/457 je tak přetížená autobusy?

Daniel Jablonecký

Nebylo .

Roman

Bylo, kdo to zaplatí?

Vladimír M.

Ti, co křičí o tunelu pod Červenohorským sedlem.

Jiřík

Projekt z počátku 20. století, uloženej v Opavském zemském archivu, předpokládal spojení Zlatých Hor z Města Albrechtic přes Heřmanovice.

Padre

Přímo ze Zlatých Hor udolím pod Maria Hilfe přes Heřmanovice a dále na Vrbno.A z Vrbna se měla napojovat zubačka na Praděd.

Jiřík

Nikoliv. Přes Horní a Dolní Údolí. Do Vrbna to bylo zvažováno, projekt trati vznikl z Města Albrechtic.

sotous108

https://dspace.vsb.cz/handle/10084/81733 Jo nějaký borec na to napsal bakalářskou práci, která počítá s tunelem. I když zase když se jede přes glucholazy je to takové zpestření, že se jede přes Polsko.

Jiřík

Chtělo by to ještě u glucholazskýho hřbitova triangl, aby se nemuselo jezdit úvratí.

marek hudec

jako že by to Poláci zaplatili? anebo myslíte, že by to měl platit český stát?

Jarmil

Ten by se snad měl dělat. 🤔

Řiditel

Je to jedna z variant, v nějaké další etapě. Stejně tak se prověřuje nová trať Glucholazy – Prudnik.

Jiřík

Tak tam by asi taky stačil triangl na trati z Nisy do Prudniku.

Alibaba

Který by stačil obnovit.

Jiřík

On tam někdy byl?

Alibaba

Koukněte se pořádně na letecké mapy. Podle mě ano, tipuji že fungoval v období II.s.v.

Frýdlantský výběžek

Nejen na letecké – i v základní mapě na „mapy.cz“ je ten triangl při patřičném zvětšení jasně patrný. A je tam ostatně zachycena třeba i stopa zrušené trati z Nysy do Vidnavy.

Jiřík

Na té vidnavské trati z Nysy jsou ještě zachovalé ocelové mosty.

Jiřík

Jj. Máte pravdu, byl tam. Když se to zvětší na turistické mapě, je tam zakresleno i neužívané kolejiště.

Jiřík

Na mapě z roku 1940 ještě není, asi ho postavili stejně jako ten krnovský v souvislosti s otevřením východní fronty.

fous55

Ano. Stačí se podívat na mapy.cz.

Frýdlantský výběžek

To by ovšem nebyla kvalifikovaná náhrada ta uvažované nové traťové spojky, která by měla odbočovat z trati do ČR (do Jindřichova ve Slezsku), takže by se Głuchołazy (ale pouze současná stanice) staly průchozí pro vnitrostátní vlaky místo těch zastávek, přes které se jezdí nyní. Nějaké osídlení poblíž té spojky by bylo také, a možná významnější, než je to poblíž dnešních zastávek. Ale je to spíš jen vize bez velkých nadějí na realizaci.

Pavel Skládaný

Dobrá zpráva pro spojení Ostrava-Jeseník. To by bylo možno obnovit i někdejší přímé rychlíky z Opavy do Berlína

qěcy

No to asi těžko. Traťové rychlosti po té reko budou na úrovni 80 až 160 většinou do 110 km-h, musí to být z části nezávislá trakce, z části jednomolejka, nejméně jedna úvrať. A poptávka? Ta asi je marginální.

Pan průvodčí

No to by byl kasovní trhák. 🤣

Pavel Skládaný

Z mé strany sice malá nadsázka, ale třeba bychom byli frekvencí příjemně překvapeni.

Filda

No nevím… Od jistých historických událostí už Opava není město s většinou německy mluvicích obyvatel.

Alibaba

Pro začátek by stačilo, aby jezdilo vůbec něco z Glucholaz do vnitrozemí Polska…

Frýdlantský výběžek

Při současné neúnosné ceně základního jízdného (13 PLN) ze zastávky Głuchołazy Miasto i jen do Nysy jako velkého historického regionálního centra (cca 45 tisíc obyvatel) to bohužel asi nemá žádný smysl – pokud jde o VHD, v Polsku se pořád ještě i na velké vzdálenosti jezdí hodně autobusy a v ty relaci Głuchołazy – Nysa nemají vůbec konkurenci (kromě IAD).
A mimochodem: Nysa je zajímavé město s bohatou historií, kde je i veliká vojenská pevnost, u níž se m.j. každoročně pořádají slavnosti k připomenutí významné bitvy z doby Napoleona.

Nose Peak

To je škoda. Človêk tu hranici poznal i se zavřenejma očima…

bakiy

Po opravě jí pozná taky… 😂

Jiný

A ještě by to chtělo oblouk pro bezúvraťovou jízdu mimo Glucholazy „hlavní“.

Frýdlantský výběžek

Kdyby byla i pořádná zastávka ve městě, tak proč ne, ale nikdo asi nebude mít příliš chuti se do něčeho takového pustit – pro kolik vlaků denně by to mělo reálný význam, když Poláci tudy (aspoň zatím) vlastně ani nemají kam jezdit a je pro ně zajímavější směr Nysa?

Marek

V oblasti infrastruktury nás Poláci předběhli.Stavíme dráze a vymýšlíme zbytečné stavby tam kde nejsou třeba. Vláda ať už ji vede kdokoliv se vůbec nechová tak aby spravovala území státu jako celku ale cpe investice jen do určitých oblastí. Nějaké peážní tratě nebo silničky mimo hlavní trasy ji nezajímají.Bohužel ke škodě nás všech.

Zahn

Nepředběhli. Zajeďte si tam na dovolenou a uvidíte. . Dopravní stavby v naprosté rovině, kde jsou vesnice od sebe vzdálené i vice než 20 km, sou samozřejmě nesrovnatelně levnější než v českých všudekopcích a zakopanou zadnicí s pěti obyvateli, z nichž je jeden starosta za každým třetím stromem.

qěcy

Voni ti obdivovatelé polské dopravní infrastruktury po Polsku jezdí totiž po drážních a silničních magistrálách.

Kdo zkusí projet Polsko výhradně po silnicích první třídy, tak čumí, že se od devadesátých let moc nepohnulo. Ani obchvaty.
A kdo po dvojkách tak to je horší, než dvojky v Česku.
Obdobně tratě mimo koridorů a vrt.

watslaw

Ty silnice první třídy některé sice špatné jsou, ale mnohé jiné silnice první třídy tam jsou v dobrém stavu a s obchvaty. V průměru bych si netroufal tvrdit, že je to horší, než u nás.

Vladimír M.

V rovině, kde máte kousek pod povrchem hladinu spodní vody, to zas taková idyla není.

qěcy

Nepředběhli. Dohánějí. Račte nastudovat statistiky.

Soudný znalec

110 miliónů za 16 km tratě? to je v Čr cena tak za jeden pražec 🙂

Marťas

Bez šroubů, podložek a DPH🤪

Mig

A teď si představte že Poláci chtějí dát na zeleznice 900 miliard na infrastrukturu na 5 let. To hádám opraví celé koridory ne jako u nás.

N.N.

A u nás nejsou koridory opravané?

Pitrys

Tak, že se některé úseky už
opravujou znova

N.N.

Po 25 létech provozu už opravu potřebují.

Nemel

Pravidelná oprava je normální…💁‍♂️

182-097

11 kilometrů opravy trati, v tom kompletní výměna svršku na třech úsecích o celkové délce asi 5 km, oprava pěti mostů/propustků a pěti přejezdů.

MiS

PKP PLK zrekonstruuje 11 km koleje od Jindřichova do Glucholaz, vymění pražce za betonové, opraví přejezdy a mosty. Před povodněmi tam byla rychlost 40-60 km/h, takže změna na 100 km/h je slušný posun.
Příští rok rekonstrukce 5 km trati na Mikulovice, výměna výhybek, zrušení pomalých jízd a zvýšení rychlosti bohužel jen na 40 km/h.

Zdenoy

Na Mikulovice není momentálně ani jedna pomalá jízda, když pominu jednu manipulační a 10.kolej v Glucholazech (bez nástupiště kam většinou zajížděly náklady od Carga), kde je 20km/h. Ale pokud vymění svršek a už nebude z těch sešroubovaných desetimetrovek s přídržnicemi už tak to bude mega úspěch 🙏😄

Oldřich Sládek

Možná byste měli vědět, že polská strana vypověděla aktuálně smlouvu o peáži z roku 1956 a chce zavést normální přeshraniční styk. Začíná se to řešit.

Michal Kozuk

Jaký je v tom technicky rozdíl? Mohl byste popsat význam te změny a jak to tedy funguje na jiných přechodech?

Frýdlantský výběžek

Pro peážní provoz platí zcela jiné regule než pro provoz mezistátní, který je komplikovanější: na cestující v „privilegovaných“ peážních vlacích se v mnohém nevztahuje legislativa státu, do něhož vlastně formálně nevstupují, zatímco v případě regulérního mezistátního provozu jde vlastně o dvojí překročení státní hranice = tam a zpět.

qwertz

co to prakticky znamená?

qěcy

Všechno podstatné. Včetně práv přístupu dopravců a zpoplatnění dopravní cesty. A povinnosti vést trať v řádném stavu.

Pepa

Například cestovní pojištění do zahraničí
https://www.pvzp.cz/podprodukty/na-jednorazove-cesty/

Pavel

Pro neznalého, co by taková změna znamenala zejména z pohledu cestujícího?

Alfons

Možná že budete moct vystoupit z vlaku na polské straně.

Twix

V Glucholazech ty vlaky ČD oficiálně staví a dá se tam normálně nastupovat a vystupovat už více než 15 let, ne? Někdy v roce 2009 jsem tam do rakve určitě nastupoval.

182-097

Ale podle všeho podle té původní smlouvy není povolen nástup a výstup (I když se tomu tak děje).

miskovl1

Problém bol v tom, že minulý režim (komunisti) nemali radi cestovanie cez hranice do iného štátu.

Pepa

Od vstupu Česka a Polska do Schengenského prostoru v roce 2007 (= od zrušení hraničních kontrol) se v Hlucholazech normálně nastupuje a vystupuje. Ve vlaku ale nejde oficiálně zaplatit za jízdenku polskými zlotými.

182-097

Samozřejmě že se nastupuje a vystupuje, jen to ta původní desítky let stará smlouva oficiálně neumožňovala. Teď to bude plně legální, jen si ČD budou muset najít dopravce na polské straně, se kterým budou dělat trasy pro své vlaky.

Alibaba

Ano, ale jak bych to právnicky řekl, tento bod smlouvy se stal bezpředmětným?

qěcy

Tak to zrovna už ani ne.

Wartas

V devadesátém jsem zato dostal třídní důtku

Frýdlantský výběžek

Z pohledu cestujícího to znamená rozdíl, zda v peaážním vlaku vlastně zůstává na území svého státu, zatímco v mezistátní přepravě vlastně dvakrát překračuje státní hranice do a ze sousedního státu, i kdyby v něm nevystoupil = už není „doma“.

qěcy

To je totiž to absolutně zásadní.

Frýdlantský výběžek

Zajímavé – ale důvodem je možná to, že v té smlouvě jsou logicky asi české peážní vlaky povoleny jen jako „koridorové“, tedy pouze pro průchozí frekvenci bez dovoleného výstupu a nástupu osob na území Polska, což už se teď dávno nedodržuje, a ani existenci jiných než těch „privilegovaných“ (peážních) vlaků osobní dopravy ta smlouva zřejmě ani vůbec neuvažuje.
Dnes je ta skoro 70 roků stará dohoda zjevně spíše brzdou, ale je otázkou, jaké komplikace může do peovozu těch peážních vlaků vnést regulérní fungování podle předpisů pro mezistátní styk.

Marťas

Tak hlavně by měli, když se (jestli) příští rok vrhnou na rekonstrukci úseku do Mikulovic, udělat (znovuzprovoznit) zastávku Glucholazy město… To projíždí prakticky centrem a současná stanice (byť je třeba kvůli úvrati) je snad 1,5 km za městem…

Istropolitan

Podle fotek na mapách je zastávka Glucholazy město minimálně od roku 2023 opravená. https://mapy.com/s/kekebemuce

Frýdlantský výběžek

To je něco úplně jiného, to je zastávka na kusé trati do města = lázní, ne na trati do Mikulovic.

Jiřík

Tak možná by stálo za to tu kusou kolej opravit až do lázní a zde taky napojit zpět na hlavní trať. Výškový rozdíl zde není skoro žadný.

Alibaba

Cca 9 m výšky (dle mapy.cz) na cca 100 m délky je docela hodně, až moc.

Jiřík

Myslím spodní konec kusé, kde jsou obě koleje ve výšce cca 300 m.n.m.

Alibaba

Když se odívám na mapy.cz, tak je mezi těma kolejema jedna vrstevnice.
Když koukám na street view, tak ulice Parkowa (k přejezdu trati) od ulice Jana Pavla stoupá, kdežto ulice ulice Henrika Brogatego (k lázeňskému nádraží) je tak nějak vodorovná.

Frýdlantský výběžek

Stačí se tam někdy projet a dívat se z vlaku (samozřejmě až zase bude jezdit) a je hned zřejmé, jaký je to nadhled. Ale bylo by hezké udělat i tam zastávku na té mikulovické trati, aby ten původní paralelní „šturc“ byl nahrazen kompletně: dnes už u regionálních vlaků většinou ani není třeba objíždět, takže by tam mohly (na širé trati) třeba i končit a začínat i polské „vnitro“ vlaky, aby nemusely jezdit přes státní hranici.

Pavel Skládaný

Výborná myšlenka, ze stanice je do města velký kus cesty.

Frýdlantský výběžek

Nic nového pod Sluncem: o tom se mluví už desítky let, ale stále bohužel jen mluví: pro české peážní vlaky to původně nebylo potřeba (ba naopak), protože v nich byla pp Polsku povolena jen „koridorová“ přeprava (výstup a nástup v Polsku tam nebyl dovolen) a Poláci mají „vnitro“ zastávku o kus vedle a níž na samostatné kusé trati končící původně ve stanici Głuchołazy Zdrój. Na trati do Mikulovic snad kdysi prehistoricky nějaká zastávka bývala, ale si nejspíš tady: 50.3113000N, 17.3883000E (je tam snad dodnes i něco jako pozůstatek peronu a strážní domek), ale je to mezi dvěma přejezdy, a tedy… Číst vice »

Jiřík

Škoda, že trať do Glucholazy – Zdroj je už, zdá se, zrušená. Mohla se napojit na stávající trať a bylo by to do centra ještě blíže….

JIRKA

Glucholazy miesto zastávka je opravená a zajíždí sem dokonce i dvakrát denně osobní vlak. Po povodních je tam nový úsek na straně k Mikulovicícím a podržte se už tam neslouží asi čtyři závoráři, ale přejezdy jsou elektrické z nějakého důvodu zbyl jeden „na centralce“..to stanoviště možná (nevím) slouží jako hradlo. Obě funkce mi ale přijdou na té trati zbytečné-zajímalo by m proč tam ten člověk je? . Každopádně sloužívali tam ti závoráři snad snad ve čtyřech na různých přejezdech ve městě. Pro celkem 8 vlaků z/do ČR za den…..jasně ono občas něco ve volném čase do / z Nysy něco… Číst vice »

182-097

Je tam jedno závorářské stanoviště, které obsluhuje všechny přilehlé přejezdy. Hradlo žádné. Až se bude dělat rekonstrukce zabezpečovačky ve stanici, tak se tam převede dohled nad přejezdy.

Zdenoy

Obnovení staré zastávky mezi přejezdy (nikoliv Głuchołazy-Miasto) na trati 343 už řeší i obyvatelé Głuchołaz samotných. Má to však mnoho úředních i technických peripetií. Viz: https://www.facebook.com/share/p/1FPzQqE74b/

182-097

Kde tam byla ostudná rychlost 20-30 km/h směrem k Jindřichovu? Vždyť tam byla celou dobu šedesátka a stav celkem normální. Teď se jen na několika úsecích vymění svršek, zbytek trochu polátá, zabezpečí přejezdy a zvedne rychlost. Ostudné pak bude spíš to, že na polské straně bude 100 a na české 60, ale reálně tam pojedou tak leda 814 osumdesátkou (pokud tam teda vůbec něco pojede)… Směrem na Mikulovice se to bude dělat příští podzim, tam už se nějaké práce provedly po povodních, ale stejně se tam ani pak rychlost nemá jak zvednout, skrze nepříznivé směrové poměry trati. A do budoucna… Číst vice »

Zeryk

Jaká koliv modernizace je ++

Zdenoy

Nechápu ty mínusy u příspěvku, protože vesměs je skutečný stav opravdu takto. Opět plno chytráků, kteří tady nikdy nebyli, ale hned vědí jak to všechno je. Klidně se podívejte na FB profil Stacja Glucholazy, tam publikují i aktuální foto. Dojde k výměně pouze 2,6 km tratí, zbytek se jen svaří, vyčistí lože a podbije, k tomu rekonstrukce přejezdů a mostu u Pokrzywne. Rychlost byla doposud 60km/h, pouze na jižním zhlaví Glucholaz trvalé omezení rychlosti na 30 km/h.

Twix

Také nechápu ty mínusy, protože příspěvek je zcela pravdivý a slušně napsaný. Žádná ostudná dvacítka tam nebyla, celý úsek z Glucholaz do Jindřichova byl v rozumném stavu, a to v podobném na obou stranách hranice.

Luboš Beneš

Jel jsem tam vloni před povodněmi a na polské straně opravdu max 30 a rakev házela, že jsem čekal kdy vykolejíme…

víta Klozík

Od Hytlera se v Glocholazich nekoplo… už bylo na čase.

qěcy

Stačí si prohlédnout roky výroby na pražcích.

Martin

To je inovativní přístup k psaní jeho jména.

Daniel Jablonecký

Myslíte toho vynálezce hytláku?

Jiný

A že to byl tehdy hyt! 🙂

Honza J.

Třeba mu to autocenzura nechtěla vzít pravopisně správně 😀

kajman

Tvrdá souhláska je holt tvrdá souhláska, přes to vlak nejede… 🙂

Frantisek X

Spíše jede, zatímco přes opak nejede. Nevím, proč se to chytlo tak nesmyslně naopak…

Roman

No on se původně jmenoval Schickelgruber pak si změnil jméno na Hütler, podle své babičky. Až později to změnil na „i“.

Daniel Jablonecký

Tak to pak samozřejmě zcela mění situaci. Zvažuji omluvu za svůj původní komentář 😂