Třikrát rychlejší než dosud. Poláci začali s opravou ostudné peážní trati u českých hranic
Jednotka Regionova Českých drah v polské stanici Glucholazy. Foto: Michal Eger / Mapy.com

Druhá část trati projde modernizací příští rok.
Bakalářka na téma jak vést trať Jindřichov -Zlaté hory pouze po českém území, zajímavý počin . https://dspace.vsb.cz/handle/10084/81733
Jako školní práce dobré, ale jinak z dnešního pohledu už vcelku k ničemu, protože to stejně nemá naději ani na nějaké podrobnější rozpracování, natož realizaci: i když v tomto případě nejde o úplně jednoduché terénní poměry, kombinace zadaných parametrů (NTR = 60 km/h a stoupání až 35 promile) můře dnes sloužit maximálně jako cvičná pro adepty v oboru projektování železnic, protože výsledným řešením bude jen lokálka typu tratí Velké Březno – Lovečkovice – Úštěk nebo Česká Lípa – Česká Kamenice, kde navíc nebyly ani vrcholové tunely. Výstavbu takové trati nelze přitom zdůvodnit ani časovou a finanční úsporou v porovnání s… Číst vice »
100 km/h proč? Porajów se dělá na 120, v čem je zde rozdíl? Ten druhý případ je důkazem, že v PL není nutnou podmínkou pro V>100 km vlakový zabezpečovač (jakýkoli)… Jinak je trochu vtipné, že někdy před 20 lety to tam opravili ze 30 na 60, což odpovídalo tomu co je na naší straně. Pak se jim to tedy asi zase rozpadlo (? dlouho jsem nejel), a nyní bude 100 v PL a na hranici se bude brzdit směrem k nám, kde předpokládám ta šedesátka zůstane. A tak se vrátíme k (hodně) historickému stavu, kdy se těsně za hranicí z… Číst vice »
Za vyšší rychlostí přes Porajów bych viděl především (pravděpodobný) zájem Němců, který je pro Poláky rozhodně důležitější než případné sebevětší tlaky Čechů – navíc tudy už hodně dlouho jezdí prakticky jen německé dopravní firmy, byť třeba v podobě jejich formální české odnože. Kromě toho i omezení povolené rychlosti jízdy bez ETCS na pouhých 100 km/h platí jen u nás (a možná jsme v tomto směru snad dokonce jediní v Evropě). To, že na tratích v bývalém R-U jsou často horší směrové poměry než na německé straně hranice, je ovšem dáno především komplikovanějšími terénními podmínkami na české straně, kdy trasa hranice… Číst vice »
Smáli se naši D11, ze není dostavena a sami nemají toto
Bylo by fajn. Kdyby v Glucholazech byl relevantní přestup na další spoje v rámci PL.
Stačí sejít na hlavní silnici a tam jede bus do Nysy.
A jezdí tam vůbec něco polského?
Aktuálně jen o sobotách a nedělích (z/do Nysy a až na zastávku „miasto“): 1 pár vlaků dopoledne a 1 pár odpoledne, jízdní doba (až do/z „miasta“) cca 25 minut, dopravce REG, základní jízdné 2. třídy dle vyhledávače z Nysy do stanice 4 PLN, ale až na zastávku „miasto“ dokonce šílených 13 PLN (!!!).
Kdo tím za těchto podmínek asi jezdí?
Pouze o víkendu
Jak je možné, že oni jsou za 10 mil /km zrychlit na 100 km. A my za 100mil /km rekonstruujeme do původní rychlosti 50,70. A nejsou to schopni vyprojektovat včas, takže rádná modernizace jen původní rychlost. Až se to sesype. Pak se to řeší. Nebo nastoupí „jiný“ dopravce než státní.
Protože to je relativně rovná trať v rovné krajině. Ta rychlost tam byla kvůli špatnému stavu a ne kvůli malým obloukům, což je samozřejmě mnohem jednodušší vylepšit rekonstrukcí. Kdyby kvůli zrychlení na 100 museli kopat tunel tak by ta cena byla úplně jinde samozřejmě
Dopravce s tím nemá nic společného!!! Ujasni si pojmy. Trať je v kompetenci polské údržby infrastruktury, tedy státu.
Ta železnice z Glucholaz do Krnova byla postavená někdy za Pruska jako rychlíková dráha. Skoro celé je to rovně. Z Gloucholaz do Jeseníka je to klikatá lokálka. To vysvětluje rychlosti. Ne cenu.
Biskup Josef Martin Nathan z Branic, který byl poslancem za okres Hlubčice si pochvaloval, že když na setkání Říšského sněmu do Berlína využije železniční spojení, je to pohodlné a rychlé. Když večer Nathan nasedl do vlaku v Úvalně, ráno vystoupil v Berlíně. „Po splnění svých povinností se vrátil do Úvalna v nočním vlaku z Berlína, takže ráno už zase sloužil mši v kostele v Branicích,“ uvedl ve svém článku Benedykt Pospiszyl.
Historie nádraží v Úvalně je spojená i s polskými Branicemi
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/z-historie-regionu-historie-nadrazi-v-uvalne-je-spojena-i-s-polskymi-branicemi.html
Jezdil tamtudy dokonce i rychlík Berlín – Opava.
Víte prosím který to byl cca rok nebo čísla vlaků? Rád bych se trochu víc dozvěděl.
Podle informací jednoho německého modeláře železnic, který se snažil tyto informace shromáždit a sepsal je na svých stránkách https://www.karaus.de/?Eisenbahn_im_Ostsudetenland:Der_Bhf_Troppau_Ost šlo o vlak D193 z Berlína do Opavy, který jezdil v letech 1938-1945. Podle popisu jezdil přes Kladsko (Glatz) a tam byla jeho část odpojována a pokračovala směrem na Kudowu a Zakrze (Säckisch). Jízdní řád tam uvedený se týká bohužel pouze této části vlaku, ne úseku z Kladska přes Krnov do Opavy.
Budou po opravě nové zastávky? V centru Hlucholaz a v Pokřivné?
Ne „v Pokrzywně“, ale v v Pokrzywne nebo v Pokrzywné.
Nechápu myšlenkový proces udělování mínusů za pravdivý příspěvek.
To je jako u voleb.
Už jsem to tady před časem psal: část zdejších diskutérů jsou zamindrákovaní chudáci a část regulérní magoři. Ti mínusují jako blázni. Naštěstí ten zbytek diskutérů je docela normálních a kvůli nim má smysl sem chodit.
Máme to stejně, čím víc mínusů tim jsem spokojenější, že to má ohlas.A mínusovat příspěvky kde je např. doplnění faktu musí fakt být člověk dost divný…a nebo závidí že má někdo větší přehled než on.
Třeba ten, že není pravdivý? Správné tvary jsou Pokrzywně (pokud autor nepoznal, že jde o zpodstatnělé přídavné jméno) nebo Pokrzywné (pokud to poznal). Pokrzywne je polské skloňování, ne české, takže v českém textu nemá co dělat.
To určitě, „češtináři“. Někdy je lepší mlčet.
To máte putna.
Jestli by nebylo lepší přímo propojit Zlaté Hory s Jindřichovem ve Slezsku.
hmmm nevím jestli se tam dokáže zaplatit cca 5km tunel.
Ten tunel by stačil cca dvoukilometrový z Cukmatlu do Petrovic s portály cca na 500 m.n.m. Ale i to by byla raketa.
Hlavně by to vzhledem k finančním nákladům nemělo velký smysl, když v praxi by pro přijatelné spojení Jesenicka s Krnovskem stačil klidně i jen (už dříve zmíněný) triangl (spojka) v Głuchołazech u hřbitova. A kdyby chtěl někdo mocí mermo budovat někde nějaký tunel, tak snad leda na polské straně cca mezi státní hranicí a obloukem u lázní v Głuchołazech (místo té šikany okolo kopce Przednia Kopa), ale to by nejspíš stejně nevyšlo příliš dobře sklonově a navíc u nás je tam, tuším, záplavové území.
Silnice II/457 je tak přetížená autobusy?
Nebylo .
Bylo, kdo to zaplatí?
Ti, co křičí o tunelu pod Červenohorským sedlem.
Projekt z počátku 20. století, uloženej v Opavském zemském archivu, předpokládal spojení Zlatých Hor z Města Albrechtic přes Heřmanovice.
Přímo ze Zlatých Hor udolím pod Maria Hilfe přes Heřmanovice a dále na Vrbno.A z Vrbna se měla napojovat zubačka na Praděd.
Nikoliv. Přes Horní a Dolní Údolí. Do Vrbna to bylo zvažováno, projekt trati vznikl z Města Albrechtic.
https://dspace.vsb.cz/handle/10084/81733 Jo nějaký borec na to napsal bakalářskou práci, která počítá s tunelem. I když zase když se jede přes glucholazy je to takové zpestření, že se jede přes Polsko.
Chtělo by to ještě u glucholazskýho hřbitova triangl, aby se nemuselo jezdit úvratí.
jako že by to Poláci zaplatili? anebo myslíte, že by to měl platit český stát?
Ten by se snad měl dělat. 🤔
Je to jedna z variant, v nějaké další etapě. Stejně tak se prověřuje nová trať Glucholazy – Prudnik.
Tak tam by asi taky stačil triangl na trati z Nisy do Prudniku.
Který by stačil obnovit.
On tam někdy byl?
Koukněte se pořádně na letecké mapy. Podle mě ano, tipuji že fungoval v období II.s.v.
Nejen na letecké – i v základní mapě na „mapy.cz“ je ten triangl při patřičném zvětšení jasně patrný. A je tam ostatně zachycena třeba i stopa zrušené trati z Nysy do Vidnavy.
Na té vidnavské trati z Nysy jsou ještě zachovalé ocelové mosty.
Jj. Máte pravdu, byl tam. Když se to zvětší na turistické mapě, je tam zakresleno i neužívané kolejiště.
Na mapě z roku 1940 ještě není, asi ho postavili stejně jako ten krnovský v souvislosti s otevřením východní fronty.
Ano. Stačí se podívat na mapy.cz.
To by ovšem nebyla kvalifikovaná náhrada ta uvažované nové traťové spojky, která by měla odbočovat z trati do ČR (do Jindřichova ve Slezsku), takže by se Głuchołazy (ale pouze současná stanice) staly průchozí pro vnitrostátní vlaky místo těch zastávek, přes které se jezdí nyní. Nějaké osídlení poblíž té spojky by bylo také, a možná významnější, než je to poblíž dnešních zastávek. Ale je to spíš jen vize bez velkých nadějí na realizaci.
Dobrá zpráva pro spojení Ostrava-Jeseník. To by bylo možno obnovit i někdejší přímé rychlíky z Opavy do Berlína
No to asi těžko. Traťové rychlosti po té reko budou na úrovni 80 až 160 většinou do 110 km-h, musí to být z části nezávislá trakce, z části jednomolejka, nejméně jedna úvrať. A poptávka? Ta asi je marginální.
No to by byl kasovní trhák. 🤣
Z mé strany sice malá nadsázka, ale třeba bychom byli frekvencí příjemně překvapeni.
No nevím… Od jistých historických událostí už Opava není město s většinou německy mluvicích obyvatel.
Pro začátek by stačilo, aby jezdilo vůbec něco z Glucholaz do vnitrozemí Polska…
Při současné neúnosné ceně základního jízdného (13 PLN) ze zastávky Głuchołazy Miasto i jen do Nysy jako velkého historického regionálního centra (cca 45 tisíc obyvatel) to bohužel asi nemá žádný smysl – pokud jde o VHD, v Polsku se pořád ještě i na velké vzdálenosti jezdí hodně autobusy a v ty relaci Głuchołazy – Nysa nemají vůbec konkurenci (kromě IAD).
A mimochodem: Nysa je zajímavé město s bohatou historií, kde je i veliká vojenská pevnost, u níž se m.j. každoročně pořádají slavnosti k připomenutí významné bitvy z doby Napoleona.
To je škoda. Človêk tu hranici poznal i se zavřenejma očima…
Po opravě jí pozná taky… 😂
A ještě by to chtělo oblouk pro bezúvraťovou jízdu mimo Glucholazy „hlavní“.
Kdyby byla i pořádná zastávka ve městě, tak proč ne, ale nikdo asi nebude mít příliš chuti se do něčeho takového pustit – pro kolik vlaků denně by to mělo reálný význam, když Poláci tudy (aspoň zatím) vlastně ani nemají kam jezdit a je pro ně zajímavější směr Nysa?
V oblasti infrastruktury nás Poláci předběhli.Stavíme dráze a vymýšlíme zbytečné stavby tam kde nejsou třeba. Vláda ať už ji vede kdokoliv se vůbec nechová tak aby spravovala území státu jako celku ale cpe investice jen do určitých oblastí. Nějaké peážní tratě nebo silničky mimo hlavní trasy ji nezajímají.Bohužel ke škodě nás všech.
Nepředběhli. Zajeďte si tam na dovolenou a uvidíte. . Dopravní stavby v naprosté rovině, kde jsou vesnice od sebe vzdálené i vice než 20 km, sou samozřejmě nesrovnatelně levnější než v českých všudekopcích a zakopanou zadnicí s pěti obyvateli, z nichž je jeden starosta za každým třetím stromem.
Voni ti obdivovatelé polské dopravní infrastruktury po Polsku jezdí totiž po drážních a silničních magistrálách.
Kdo zkusí projet Polsko výhradně po silnicích první třídy, tak čumí, že se od devadesátých let moc nepohnulo. Ani obchvaty.
A kdo po dvojkách tak to je horší, než dvojky v Česku.
Obdobně tratě mimo koridorů a vrt.
Ty silnice první třídy některé sice špatné jsou, ale mnohé jiné silnice první třídy tam jsou v dobrém stavu a s obchvaty. V průměru bych si netroufal tvrdit, že je to horší, než u nás.
V rovině, kde máte kousek pod povrchem hladinu spodní vody, to zas taková idyla není.
Nepředběhli. Dohánějí. Račte nastudovat statistiky.
110 miliónů za 16 km tratě? to je v Čr cena tak za jeden pražec 🙂
Bez šroubů, podložek a DPH🤪
A teď si představte že Poláci chtějí dát na zeleznice 900 miliard na infrastrukturu na 5 let. To hádám opraví celé koridory ne jako u nás.
A u nás nejsou koridory opravané?
Tak, že se některé úseky už
opravujou znova
Po 25 létech provozu už opravu potřebují.
Pravidelná oprava je normální…💁♂️
11 kilometrů opravy trati, v tom kompletní výměna svršku na třech úsecích o celkové délce asi 5 km, oprava pěti mostů/propustků a pěti přejezdů.
PKP PLK zrekonstruuje 11 km koleje od Jindřichova do Glucholaz, vymění pražce za betonové, opraví přejezdy a mosty. Před povodněmi tam byla rychlost 40-60 km/h, takže změna na 100 km/h je slušný posun.
Příští rok rekonstrukce 5 km trati na Mikulovice, výměna výhybek, zrušení pomalých jízd a zvýšení rychlosti bohužel jen na 40 km/h.
Na Mikulovice není momentálně ani jedna pomalá jízda, když pominu jednu manipulační a 10.kolej v Glucholazech (bez nástupiště kam většinou zajížděly náklady od Carga), kde je 20km/h. Ale pokud vymění svršek a už nebude z těch sešroubovaných desetimetrovek s přídržnicemi už tak to bude mega úspěch 🙏😄
Možná byste měli vědět, že polská strana vypověděla aktuálně smlouvu o peáži z roku 1956 a chce zavést normální přeshraniční styk. Začíná se to řešit.
Jaký je v tom technicky rozdíl? Mohl byste popsat význam te změny a jak to tedy funguje na jiných přechodech?
Pro peážní provoz platí zcela jiné regule než pro provoz mezistátní, který je komplikovanější: na cestující v „privilegovaných“ peážních vlacích se v mnohém nevztahuje legislativa státu, do něhož vlastně formálně nevstupují, zatímco v případě regulérního mezistátního provozu jde vlastně o dvojí překročení státní hranice = tam a zpět.
co to prakticky znamená?
Všechno podstatné. Včetně práv přístupu dopravců a zpoplatnění dopravní cesty. A povinnosti vést trať v řádném stavu.
Například cestovní pojištění do zahraničí
https://www.pvzp.cz/podprodukty/na-jednorazove-cesty/
Pro neznalého, co by taková změna znamenala zejména z pohledu cestujícího?
Možná že budete moct vystoupit z vlaku na polské straně.
V Glucholazech ty vlaky ČD oficiálně staví a dá se tam normálně nastupovat a vystupovat už více než 15 let, ne? Někdy v roce 2009 jsem tam do rakve určitě nastupoval.
Ale podle všeho podle té původní smlouvy není povolen nástup a výstup (I když se tomu tak děje).
Problém bol v tom, že minulý režim (komunisti) nemali radi cestovanie cez hranice do iného štátu.
Od vstupu Česka a Polska do Schengenského prostoru v roce 2007 (= od zrušení hraničních kontrol) se v Hlucholazech normálně nastupuje a vystupuje. Ve vlaku ale nejde oficiálně zaplatit za jízdenku polskými zlotými.
Samozřejmě že se nastupuje a vystupuje, jen to ta původní desítky let stará smlouva oficiálně neumožňovala. Teď to bude plně legální, jen si ČD budou muset najít dopravce na polské straně, se kterým budou dělat trasy pro své vlaky.
Ano, ale jak bych to právnicky řekl, tento bod smlouvy se stal bezpředmětným?
Tak to zrovna už ani ne.
V devadesátém jsem zato dostal třídní důtku
Z pohledu cestujícího to znamená rozdíl, zda v peaážním vlaku vlastně zůstává na území svého státu, zatímco v mezistátní přepravě vlastně dvakrát překračuje státní hranice do a ze sousedního státu, i kdyby v něm nevystoupil = už není „doma“.
To je totiž to absolutně zásadní.
Zajímavé – ale důvodem je možná to, že v té smlouvě jsou logicky asi české peážní vlaky povoleny jen jako „koridorové“, tedy pouze pro průchozí frekvenci bez dovoleného výstupu a nástupu osob na území Polska, což už se teď dávno nedodržuje, a ani existenci jiných než těch „privilegovaných“ (peážních) vlaků osobní dopravy ta smlouva zřejmě ani vůbec neuvažuje.
Dnes je ta skoro 70 roků stará dohoda zjevně spíše brzdou, ale je otázkou, jaké komplikace může do peovozu těch peážních vlaků vnést regulérní fungování podle předpisů pro mezistátní styk.
Tak hlavně by měli, když se (jestli) příští rok vrhnou na rekonstrukci úseku do Mikulovic, udělat (znovuzprovoznit) zastávku Glucholazy město… To projíždí prakticky centrem a současná stanice (byť je třeba kvůli úvrati) je snad 1,5 km za městem…
Podle fotek na mapách je zastávka Glucholazy město minimálně od roku 2023 opravená. https://mapy.com/s/kekebemuce
Ale je potřeba udělat zastávku na sousední koleji:
https://mapy.com/cs/zakladni?source=coor&id=17.390212381011963%2C50.316794209839635&x=17.3892977&y=50.3163943&z=19
Ona to není tak docela „sousední kolej“ – je na úplně jiné trati a ani výškově to nesedí.
Ta výše je Hlucholazy – Jeseník:
https://www.google.com/maps/place/Glucholazy,+Polsko/@50.3171075,17.3899731,3a,75y,89h,99.88t/data=!3m7!1e1!3m5!1sPxXcS3v26Z23m-CtXwa2RQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-9.879417143943229%26panoid%3DPxXcS3v26Z23m-CtXwa2RQ%26yaw%3D88.99528753663726!7i13312!8i6656!4m6!3m5!1s0x471194c8ca55dffd:0x1dc02b9b20f488a8!8m2!3d50.31512!4d17.38347!16zL20vMGN3Ymwz?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDkxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://mapy.com/cs/letecka?source=coor&id=17.390212381011963%2C50.316794209839635&x=17.3901775&y=50.3169936&z=20&m3d=1&height=90&yaw=-0&pitch=-45
To je něco úplně jiného, to je zastávka na kusé trati do města = lázní, ne na trati do Mikulovic.
Tak možná by stálo za to tu kusou kolej opravit až do lázní a zde taky napojit zpět na hlavní trať. Výškový rozdíl zde není skoro žadný.
Cca 9 m výšky (dle mapy.cz) na cca 100 m délky je docela hodně, až moc.
Myslím spodní konec kusé, kde jsou obě koleje ve výšce cca 300 m.n.m.
Když se odívám na mapy.cz, tak je mezi těma kolejema jedna vrstevnice.
Když koukám na street view, tak ulice Parkowa (k přejezdu trati) od ulice Jana Pavla stoupá, kdežto ulice ulice Henrika Brogatego (k lázeňskému nádraží) je tak nějak vodorovná.
Stačí se tam někdy projet a dívat se z vlaku (samozřejmě až zase bude jezdit) a je hned zřejmé, jaký je to nadhled. Ale bylo by hezké udělat i tam zastávku na té mikulovické trati, aby ten původní paralelní „šturc“ byl nahrazen kompletně: dnes už u regionálních vlaků většinou ani není třeba objíždět, takže by tam mohly (na širé trati) třeba i končit a začínat i polské „vnitro“ vlaky, aby nemusely jezdit přes státní hranici.
Výborná myšlenka, ze stanice je do města velký kus cesty.
Nic nového pod Sluncem: o tom se mluví už desítky let, ale stále bohužel jen mluví: pro české peážní vlaky to původně nebylo potřeba (ba naopak), protože v nich byla pp Polsku povolena jen „koridorová“ přeprava (výstup a nástup v Polsku tam nebyl dovolen) a Poláci mají „vnitro“ zastávku o kus vedle a níž na samostatné kusé trati končící původně ve stanici Głuchołazy Zdrój. Na trati do Mikulovic snad kdysi prehistoricky nějaká zastávka bývala, ale si nejspíš tady: 50.3113000N, 17.3883000E (je tam snad dodnes i něco jako pozůstatek peronu a strážní domek), ale je to mezi dvěma přejezdy, a tedy… Číst vice »
Škoda, že trať do Glucholazy – Zdroj je už, zdá se, zrušená. Mohla se napojit na stávající trať a bylo by to do centra ještě blíže….
Glucholazy miesto zastávka je opravená a zajíždí sem dokonce i dvakrát denně osobní vlak. Po povodních je tam nový úsek na straně k Mikulovicícím a podržte se už tam neslouží asi čtyři závoráři, ale přejezdy jsou elektrické z nějakého důvodu zbyl jeden „na centralce“..to stanoviště možná (nevím) slouží jako hradlo. Obě funkce mi ale přijdou na té trati zbytečné-zajímalo by m proč tam ten člověk je? . Každopádně sloužívali tam ti závoráři snad snad ve čtyřech na různých přejezdech ve městě. Pro celkem 8 vlaků z/do ČR za den…..jasně ono občas něco ve volném čase do / z Nysy něco… Číst vice »
Je tam jedno závorářské stanoviště, které obsluhuje všechny přilehlé přejezdy. Hradlo žádné. Až se bude dělat rekonstrukce zabezpečovačky ve stanici, tak se tam převede dohled nad přejezdy.
Obnovení staré zastávky mezi přejezdy (nikoliv Głuchołazy-Miasto) na trati 343 už řeší i obyvatelé Głuchołaz samotných. Má to však mnoho úředních i technických peripetií. Viz: https://www.facebook.com/share/p/1FPzQqE74b/
Kde tam byla ostudná rychlost 20-30 km/h směrem k Jindřichovu? Vždyť tam byla celou dobu šedesátka a stav celkem normální. Teď se jen na několika úsecích vymění svršek, zbytek trochu polátá, zabezpečí přejezdy a zvedne rychlost. Ostudné pak bude spíš to, že na polské straně bude 100 a na české 60, ale reálně tam pojedou tak leda 814 osumdesátkou (pokud tam teda vůbec něco pojede)… Směrem na Mikulovice se to bude dělat příští podzim, tam už se nějaké práce provedly po povodních, ale stejně se tam ani pak rychlost nemá jak zvednout, skrze nepříznivé směrové poměry trati. A do budoucna… Číst vice »
Jaká koliv modernizace je ++
Nechápu ty mínusy u příspěvku, protože vesměs je skutečný stav opravdu takto. Opět plno chytráků, kteří tady nikdy nebyli, ale hned vědí jak to všechno je. Klidně se podívejte na FB profil Stacja Glucholazy, tam publikují i aktuální foto. Dojde k výměně pouze 2,6 km tratí, zbytek se jen svaří, vyčistí lože a podbije, k tomu rekonstrukce přejezdů a mostu u Pokrzywne. Rychlost byla doposud 60km/h, pouze na jižním zhlaví Glucholaz trvalé omezení rychlosti na 30 km/h.
Také nechápu ty mínusy, protože příspěvek je zcela pravdivý a slušně napsaný. Žádná ostudná dvacítka tam nebyla, celý úsek z Glucholaz do Jindřichova byl v rozumném stavu, a to v podobném na obou stranách hranice.
Jel jsem tam vloni před povodněmi a na polské straně opravdu max 30 a rakev házela, že jsem čekal kdy vykolejíme…
Od Hytlera se v Glocholazich nekoplo… už bylo na čase.
Stačí si prohlédnout roky výroby na pražcích.
To je inovativní přístup k psaní jeho jména.
Myslíte toho vynálezce hytláku?
A že to byl tehdy hyt! 🙂
Třeba mu to autocenzura nechtěla vzít pravopisně správně 😀
Tvrdá souhláska je holt tvrdá souhláska, přes to vlak nejede… 🙂
Spíše jede, zatímco přes opak nejede. Nevím, proč se to chytlo tak nesmyslně naopak…
No on se původně jmenoval Schickelgruber pak si změnil jméno na Hütler, podle své babičky. Až později to změnil na „i“.
Tak to pak samozřejmě zcela mění situaci. Zvažuji omluvu za svůj původní komentář 😂