Tři v jednom. Do Čech poprvé míří unikátní stavební stroj, obnoví koleje na zkušebním okruhu
Stavební stroj RUS 1000 S. Pramen: Swietelsky Rail
V tuzemsku se ukáže železniční superstroj. Čistí štěrk, mění pražce i podbíjí při jednom průjezdu.
Včera už na m.okrohu. Sokoleč.
Už je ve Velimi . 19.10. 8:00
Volle Kraft voraus! 🙂
No, vida – a kolik lidí u nás pořád nadává na Rusy …
Fakt je že slovní spojení Swietelsky a RUS vůbec nezní tak, že by za tím měly stát Rakouské firmy.
Kdyby se podobný stroj projel po trati z Brna do Blanska nemusela by tam byt tak dlouhá plánovaná výluka.
To bohužel není pravda neboť při výluce se nebude „jen“ opravovat či měnit štěrk a koleje.
Takový stroj vám ale neopraví tunely, nepostaví mosty, propustky, nástupiště, trakci, odvodnění apod. … Rozhodující časy výluk bývají v jiných profesích, hlavně kde jsou technologické časy (tvrdnutí betonu 28 dní), nebo složitá manuální práce (vázání výztuže, …) , svršek je proti tomu rychlovka. A pokud vám to takovýto stroj zkrátí třeba na 1/2 – 1/3, nemusí to být na celkovém harmonogramu poznat (třeba ze 150 dní výluky je jedno, jestli budu svršek dělat 10 dní, nebo 3 dny… Takže důvod, že je nasazení těchto strojů u nás spíše vzácnost vidím v tom, že jejich výhodnost není automatická na každé stavbě… Číst vice »
A nebo při obnově svršku po 25 létech provozu od velké rekonstrukce, aby z toho nebyla výstavka pomalých jízd s nezbytným flikováním. Jako na trati 300, kde je 2x do roka měsíc výluka, musíme vyměnit tu a tamhle výhybku a jeden přejezd.
To je normální, že velká rekonstrukce vydrží jen 25 let?
Řekl bych, že jo. Ale samozřejmě záleží na intenzitě průběžný údržby.
Ani velká rekonstrukce D1 nebude mít delší životnost.
Stačí začít dělat kloudně projekty a né tu hrůzu co se děje u nás, zvolit správné technologie při projektování a máme okamžitě 50% času ze stavby díla dole. Jenže povětšinou projektant ani nikdy nebyl na místě co projektuje a když má google staré mapy, tak to pak stojí za to. Vím moc dobře o čem píšu.
Tam by takový stroj neušetřil skoro nic. Budou se opravovat tunely, zatéká do nich.
Napsal bych, že to je výsměch dopravcům na síti SprŽele, ale je otázka, zda tam vůbec někdo ví, že takový stroj existuje…
Kdyby takovych stroju napr.:5 ks koupila SZ a pouzila je pri opravach koridoru, tak by napr: na Ostravu nebyly kazdou chvili vyluky a zpozdeni by nedosahovala 20 minut a vice kazdy den.
Takový stroj nemůže stát několik roků v kopřivách, potřebuje aby byl stále používaný. Proto ho Swietelsky používá po celé Evropě.
Kéž by si SŽ takový stroj pořídila. Myslím že by se brzo zaplatil.
No nejdříve by se musel změnit zákon o zadávání veřejných zakázek. Tyto práce jsou za dost peněz a tudíž na ně musí být vypsáno výběrové řízení (i kdyby SŽ ten stroj měla) a sama organizace se nesmí zůčastnit výběrového řízení které vypsala. Vítejte v EU.
To není otázka EU, ale každého kloudného zákona o manipulaci s veřejnými penězi.
SŽ by samozřejmě mohla zřídit interní stavební jednotku úplně stejně, jako teď dělá lehkou údržbu tratí. Ta by pak mohla podobný stroj využívat dle libosti.
Otázka ovšem je, zda se něco takového vyplatí a zda to dává celkově smysl.
Dejte vědět, až přijede na Moravu nebo do Slezska. Budu to mít blíže, zajel bych se mrknout.
Parádní stroj. Ale jinak docela smutné, že ten RU 800 představený v roce 2006 se u nás ukázal až po 12 letech. Kdyby se tu ukazovali častěji tak to by to možná s těma různými výlukami vypadalo asi o kus jinak.
Ono by stačilo aby sama SŽ chtěla časy výluk zkrátit.. u nás na trati 341 je 3 měsíční výluka během které se opraví jedná jediná zastávka a most vedle ní, zatímco klidně na vyloučeném úseku mohly vzniknout další rekonstrukce zastávek, broušení kolejí atd.
Jenže ani tenhle stroj neudělá spodek. Proto je potřeba s obnovou začít včas.
Takhle to dělali rakušané: https://www.youtube.com/watch?v=ecWrfohPfqI
Otázkou je, které tratě by unesly takovéhle stroje a které už ne. Bohužel.
Na spodky, ne na čas, ale co se týče kvality a ceny vychází daleko lépe klasika bagry-auta-válec a pod.
Ohledně ceny a kvality nejsme ve při. Na tratě s provozem max 4 vlaky za hodinu takováhle stavební linka nedává smysl. Je-li to vlakodrom, tak prosím zkrátit výluky jak to jen jde.
Parádní stroj, že bych se jel na okruh mrknout?
Zkuste to, je tam celkem rázná ochranka. Zejména doporučuji fotoaparát.
No do areálu jim nepolezu.
Copak, kluci nejsou fotogenicti??