Tři týdny do startu. Umbrella má pro Přeloučsko už všechny řidiče i autobusy
Nový autobus Setra 415 LE pro provoz na Přeloučsku. Foto: Umbrella Coach & Buses
Dopravce bude jezdit s novými autobusy Setra v nejvyšší výbavě.
Ta cena za km mi v kombinaci s dražšími novými autobusy přijde dost nízká.
Jsem zvědavý, jestli, kdy a kde se to projeví.
A jak je připraven busline v táboře ?
Při pohledu na sedadla bych si o nejvyšší výbavě dovolil pochybovat.
Možná myšlené v porovnání s Arrivou
Pokud něco s něčím porovnávám, nemůžu použít slovo nejvyšší.
Nejvyšší výbava, kterou kraj požadoval. O čem byste rád pochyboval? Tady nejsme na komerčních linkách.
Aspoň Setra Route místo Setra Transit, nebo nelhat do médií o plné výbavě.
Přesně tak.
Dobrý den. Dovolím si jen krátce reagovat na výše napsanou diskusi na téma sedačky. Zakázka je na příměstskou dopravu na krátké vzdálenosti. Kraj požadoval nějakou kapacitu pro sedící i stojící cestující a tu musel každý splnit. Každý typ sedačky jasně definuje, jaký prostor z celkového prostoru autobusu zabírá. V momentě kdy bychom použili sedačky typu Route, tak bychom podmínky kraje nesplnili. Sice velmi těsně, ale kdyby chtěl být někdo velký ,,hnidopich,, – a že jich v závazkové dopravě v ČR je více než dostatek, že ano… – , tak bychom se mohli dostat do situace, že budeme mít kvůli opravdu… Číst vice »
„Pořídili jsme je v nejvyšší možné výbavě, kterou ocení cestující i naši řidiči“
O nějakých požadavcích kraje v článku, resp. v této větě, není ani slovo.
Takže takto podaná informace je, řekněme, dost zavádějící, protože „lízátko“ rozhodně žádná nejvyšší výbava.
…žádná nejvyšší výbava není.
Pardon, nedopsal jsem větu.
Ona Route je ale plně cestovní/dálková sedačka. Na půlhodinové šťouchy je Transit zcela ok a jezdí-li tento typ vozu s cestujícími více jak 1 hodinu, hledal bych problém trochu jinde.
Route není cestovní/dálková sedačka, to je až Voyage 😉
Je/byla standardem pro CC 500 MD, pro mě tedy typická cestovní sedačka pro kombibus. Voyage je už regulérní zájezdové sedadlo, na kterých se sedí na cestách k moři…
Pokud kraj něco požadoval, tak to snad musel splnit každý dopravce, ne?
ani záchod to nemá
A nejezdí o víkendu. Chápu.
A že v zahraničí tento model Setry s WC skutečně existuje! Ale ikdyby UMBRELLA chtěla nabídnout nějaký nadstandard, který po ní kraj nepožaduje (proč by ale utrácel někdo za něco navíc, leda kvůli dobrému jménu firmy), tak už by nesplnili krajem daný počet míst.
Bude zajímavé sledovat i třeba souboj spotřeby a provozních nákladů proti ICOMu. Lehčí stroje s minimální výbavou, slabším motorem a manuální převodovkou versus tyto těžší s vysokou výbavou, ale též výkonným motorem a automatem s proměnným nastavením… Dle mého nemusí být ten rozdíl tak velký 🙂
Už jen v pořizovacích cenách bude enormní rozdíl. Naproti tomu – ojetá Umbrella bude vpohodě za dobrou cenu prodatelná i v Německu, zatímco po ojetém Icomu tam neštěkne ani pes. V tom jsou filozofie dvou těchto firem diametrálně odlišné.
Ne že by to nebyly pěkné autobusy, ale zajímalo by mě, jak se takový tank bude vymotávat v těch vesničkách na přeloučsku, kde se sotva vytočí SOR C10,5
Je zajímavé, že cena za kilometr nepokryje ani naftu. Předpokládám, že už všichni mluví o změně ceny.
To je Setra a ne ZIL, soudruhu. 100 na 100 to fakt nežere.
Hrubým nástřelem jsem i při nejnepříznivějších proměnných v naftě a adblue na nějakých 12,15 Kč/km. Když vezmu první vysokoškolská skripta Ekonomiky dopravy po ruce, i podle teorie se udává, že PHM tvoří zhruba třetinu provozních nákladů, takže můj výsledek by byl necelých 41 Kč/km, což už od těch vysoutěžených téměř 37 Kč není zas tak daleko.
Proč nemají takový přístup všichni dopravci?
Víte je to jen článek. Realita bývá vždy jiná. Možná až řidiči uvidí první výplatu. Konečně v Jablonci mohou vyprávět.
A co konkrétně mohou vyprávět?
Tak snad ji znali dřív, než podepsali smlouvu…
To mohou. Lepší pro cestující i řidiče. Dopravce snad taky neprodělal . Takže mohou vyprávět jak se to má dělat. 😜
„S kombinací dobrého výdělku a kvalitních autobusů se vždy hledají řidiči lépe.
Amen.
to je určitě pravda, akorát že to přeloučsko je jedna z mála oblasti , kde ty SORky byly zrovna adekvátní
V čem byly adekvátnější? Že jsou Setry větší a neprojedou (jak píše Váš jiný komentář)? Já bych se toho tak nebál. Tyhle umí být poměrně obratné a spolu s kamerovým systémem si místní zkušení řidiči jistě najdou cestu jak projet. 🙂
to možná ano, ale je třeba si také uvědomit, že je to pardubický kraj, který dlouhodobě striktně odmítá jakékoliv navýšení objemu veřejné dopravy a finančních prostředků do ní a vzhledem k tomu, že Setra bude jistě nákladnější, než SOR 10,5 , dá se očekávat osekání už tak řídké veřejné dopravy…..
Cena a objem výkonů jsou zasmluvněny. Vliv inflace bude nezávislý na typu autobusu.
Objektivne, mozno ano, ale tu je rec o cisto subjektivnom pohlade ludi, ktori s nimi pracuju. Za seba poviem iba tolko, ze kazda brigada, ktoru na akejkolvek SORke odjazdim, len upevnuje moje rozhodnutie sa do buducna so zamestnavatelmi, ktori ich kupuju, vobec nebavit.