Tři týdny do startu. Umbrella má pro Přeloučsko už všechny řidiče i autobusy

Nový autobus Setra 415 LE pro provoz na Přeloučsku. Foto: Umbrella Coach & BusesNový autobus Setra 415 LE pro provoz na Přeloučsku. Foto: Umbrella Coach & Buses

Dopravce bude jezdit s novými autobusy Setra v nejvyšší výbavě.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Byvaly autobusak

Ta cena za km mi v kombinaci s dražšími novými autobusy přijde dost nízká.
Jsem zvědavý, jestli, kdy a kde se to projeví.

Cestujici 2

A jak je připraven busline v táboře ?

Kernteriér

Při pohledu na sedadla bych si o nejvyšší výbavě dovolil pochybovat.

Paolo

Možná myšlené v porovnání s Arrivou

Kernteriér

Pokud něco s něčím porovnávám, nemůžu použít slovo nejvyšší.

Travegoist

Nejvyšší výbava, kterou kraj požadoval. O čem byste rád pochyboval? Tady nejsme na komerčních linkách.

Arthur

Aspoň Setra Route místo Setra Transit, nebo nelhat do médií o plné výbavě.

Kernteriér

Přesně tak.

Pavel Steiner - Umbrella Mobility

Dobrý den. Dovolím si jen krátce reagovat na výše napsanou diskusi na téma sedačky. Zakázka je na příměstskou dopravu na krátké vzdálenosti. Kraj požadoval nějakou kapacitu pro sedící i stojící cestující a tu musel každý splnit. Každý typ sedačky jasně definuje, jaký prostor z celkového prostoru autobusu zabírá. V momentě kdy bychom použili sedačky typu Route, tak bychom podmínky kraje nesplnili. Sice velmi těsně, ale kdyby chtěl být někdo velký ,,hnidopich,, – a že jich v závazkové dopravě v ČR je více než dostatek, že ano… – , tak bychom se mohli dostat do situace, že budeme mít kvůli opravdu… Číst vice »

Byvaly autobusak

„Pořídili jsme je v nejvyšší možné výbavě, kterou ocení cestující i naši řidiči“

O nějakých požadavcích kraje v článku, resp. v této větě, není ani slovo.
Takže takto podaná informace je, řekněme, dost zavádějící, protože „lízátko“ rozhodně žádná nejvyšší výbava.

Byvaly autobusak

…žádná nejvyšší výbava není.

Pardon, nedopsal jsem větu.

Travegoist

Ona Route je ale plně cestovní/dálková sedačka. Na půlhodinové šťouchy je Transit zcela ok a jezdí-li tento typ vozu s cestujícími více jak 1 hodinu, hledal bych problém trochu jinde.

Arthur

Route není cestovní/dálková sedačka, to je až Voyage 😉

Travegoist

Je/byla standardem pro CC 500 MD, pro mě tedy typická cestovní sedačka pro kombibus. Voyage je už regulérní zájezdové sedadlo, na kterých se sedí na cestách k moři…

Kernteriér

Pokud kraj něco požadoval, tak to snad musel splnit každý dopravce, ne?

ABC

ani záchod to nemá

Kernteriér

A nejezdí o víkendu. Chápu.

F.Dostál

A že v zahraničí tento model Setry s WC skutečně existuje! Ale ikdyby UMBRELLA chtěla nabídnout nějaký nadstandard, který po ní kraj nepožaduje (proč by ale utrácel někdo za něco navíc, leda kvůli dobrému jménu firmy), tak už by nesplnili krajem daný počet míst.

Slepičák8

Bude zajímavé sledovat i třeba souboj spotřeby a provozních nákladů proti ICOMu. Lehčí stroje s minimální výbavou, slabším motorem a manuální převodovkou versus tyto těžší s vysokou výbavou, ale též výkonným motorem a automatem s proměnným nastavením… Dle mého nemusí být ten rozdíl tak velký 🙂

Travegoist

Už jen v pořizovacích cenách bude enormní rozdíl. Naproti tomu – ojetá Umbrella bude vpohodě za dobrou cenu prodatelná i v Německu, zatímco po ojetém Icomu tam neštěkne ani pes. V tom jsou filozofie dvou těchto firem diametrálně odlišné.

Miloš

Ne že by to nebyly pěkné autobusy, ale zajímalo by mě, jak se takový tank bude vymotávat v těch vesničkách na přeloučsku, kde se sotva vytočí SOR C10,5

Kopřivák

Je zajímavé, že cena za kilometr nepokryje ani naftu. Předpokládám, že už všichni mluví o změně ceny.

Aleš

To je Setra a ne ZIL, soudruhu. 100 na 100 to fakt nežere.

Travegoist

Hrubým nástřelem jsem i při nejnepříznivějších proměnných v naftě a adblue na nějakých 12,15 Kč/km. Když vezmu první vysokoškolská skripta Ekonomiky dopravy po ruce, i podle teorie se udává, že PHM tvoří zhruba třetinu provozních nákladů, takže můj výsledek by byl necelých 41 Kč/km, což už od těch vysoutěžených téměř 37 Kč není zas tak daleko.

První

Proč nemají takový přístup všichni dopravci?

Horal

Víte je to jen článek. Realita bývá vždy jiná. Možná až řidiči uvidí první výplatu. Konečně v Jablonci mohou vyprávět.

M19

A co konkrétně mohou vyprávět?

Jiří Kocurek

Tak snad ji znali dřív, než podepsali smlouvu…

***** Petr

To mohou. Lepší pro cestující i řidiče. Dopravce snad taky neprodělal . Takže mohou vyprávět jak se to má dělat. 😜

slsp

„S kombinací dobrého výdělku a kvalitních autobusů se vždy hledají řidiči lépe.
Amen.

Miloš

to je určitě pravda, akorát že to přeloučsko je jedna z mála oblasti , kde ty SORky byly zrovna adekvátní

Slepičák8

V čem byly adekvátnější? Že jsou Setry větší a neprojedou (jak píše Váš jiný komentář)? Já bych se toho tak nebál. Tyhle umí být poměrně obratné a spolu s kamerovým systémem si místní zkušení řidiči jistě najdou cestu jak projet. 🙂

Miloš

to možná ano, ale je třeba si také uvědomit, že je to pardubický kraj, který dlouhodobě striktně odmítá jakékoliv navýšení objemu veřejné dopravy a finančních prostředků do ní a vzhledem k tomu, že Setra bude jistě nákladnější, než SOR 10,5 , dá se očekávat osekání už tak řídké veřejné dopravy…..

Kubrt

Cena a objem výkonů jsou zasmluvněny. Vliv inflace bude nezávislý na typu autobusu.

slsp

Objektivne, mozno ano, ale tu je rec o cisto subjektivnom pohlade ludi, ktori s nimi pracuju. Za seba poviem iba tolko, ze kazda brigada, ktoru na akejkolvek SORke odjazdim, len upevnuje moje rozhodnutie sa do buducna so zamestnavatelmi, ktori ich kupuju, vobec nebavit.