Tři Ryanairy v jeden den. Pardubické letiště přivítalo novou linku
Boeingy 737-800 letecké společnosti Ryanair v Pardubicích. Foto: Jan Hrabal
Podle manažerky Ryanairu by se v budoucnu mohlo z Pardubic létat také například do Londýna či Dublinu.
Ten Dublin Přivítáme velice rádi to bude super ❤️
a že by dnes zkouška 3.tí linky do Madridu? 😀 https://www.flightradar24.com/RYR71/34a4055e
To bylo to letadlo co přiletělo z Girony a následně neodletělo. Bylo tady přes noc.
však my víme , ale tak třeba jednou .
Cestující do Alicante si dosyta užili pardubického letiště
No to teda. To je pravda.
Mimochodem pořád mají hodně dobré ceny do té Girony…
Je to tak. Například nám to vyhovuje na cestu do Španělska více než Praha. Pokud na letenkách pro rodnu ušetřím 7k (2 dospělí a jedno dítě) tak za to mám zadarmo půjčení auta v místě. Navíc Girona letí o půlhodiny později, takže z východní části prahy můžu vyrazit autem skoro ve stjný čas jako do PRG. Kdyby byl lepší čas odletu tak bych uvažoval i o příletu do PED. takle jsem časově omezen na RYR v 11 z BCN.
Tahle linka mi prostě přišla letos vhod 🙂
Takovej Air Traveller ti to vysvětlí odborné .
Máš litat z Ruzyně a necestovat někam na Perníkoff AirPort 😂
Air Traveller je živý důkaz, že trolit se dá i na odborných webech.
na odborných webech se trollí nejlépe, neboť většina uživatelů předpokládá dobré úmysly a určité znalosti účastníků
Chtěl jsem to napsat i k minulému článku, leč už to bylo asi den po uveřejnění, takže by to nemělo takový dopad .. 🙂 Ale já si do PED na odlet zajedu rád a to jsem ze stejných míst jako AT.
To vyjádření v závěru teda stojí za to. Která destinace je turisticky atraktivnější než Londýn?
Do Barcelony si lidi rádi na prodloužený víkend zaletí i v lednu, Londýn v lednu není úplně nejatraktivnější destinace.
Na druhou stranu má Londýn veliký potenciál v tom, že tam poměrně hodně Čechů pracuje nebo studuje.
Londýn díky koncertům, galeriím, muzeům a dalším atrakcím je i v lednu atraktivnější než Barcelona…
To by mě docela zajímalo, bez urážky, jak se řešila povinnost aerolinky zajistit cestujícím občerstvení při zpoždění větším než 2 hodiny. Mají Pardubice taky nějakou Jednotu, jako Budějice? Nebo se podávaly sendviče a čínské polévky z mrtvého letadla? 🙂
Dobrý den, vše bylo zajištěno přímo v terminálu dodavatelem občerstvení – Lukáš Zeman catering (www.restaurace-catering.cz).
Stejně jako jakékoliv jiné regionální letiště, ať už je v Ostravě nebo v Praze….
Letiště Pardubice má 23 stálých zaměstnanců a dnes odbavili 2 linky. Fofr… Ale nic, zítra zrelaxují. Stále ale jsou lidé, kterým ještě nedošlo, jaká je to fraška…
a to mají být ty lidi jako na pracáku nebo co? Je to lepší, takto aspoň něco a občas dělají 😀 😀 /berte to hodně s rezervou/
Vzpomínám si, jak někdy před 25 lety jsem letěl z Prahy do Košic. Tehdy linka z Prahy byla jedinou, která v Košicích přistávala. Bylo pěkné sledovat zaměstnance košického letiště, jak celou směnu čekali na přílet našeho malého ATR.
ze státního (krajského, městského) kreF neteče 😀 ztráta se zadotuje z eráru. pohoda.. nejen v PED 😉
A kdyby se z něj nelítalo vůbec, tak by ta byli skoro všichni taky. Oni to letiště mají vojáci.
Je možné, že časem se bude Ryanair snažit některé linky, kterým v Praze končí nebo skončila podpora a je u Ryanairu důležitá cena letenky přesunout do Pardubic. Napadá mě Charleroi, Treviso, Beauvais, Bergamo a možná ten Stansted a Dublin. Z toho vyjádření šéfa letiště na konci článku mám pocit, že nějaká jednání už probíhala, ale že letiště zatím nechce jít cestou téměř nulových poplatků.
Lety Ryanairu v Praze žádnou podporu nemají, tudíž jim ani žádná podpora nemůže skončit.
Mají, letiště dává slevu z přistávacích poplatků a poplatků za použití letiště pro nové destinace. Jejich výše a doba trvání se odvíjí podle délky linky.
Omlouvám se, nevyjádřil jsem se přesně. Lety Ryanairu v Praze nemají žádnou speciální podporu. Podmínky pro slevy z poplatků jsou pro všechny dopravce v Praze stejné a jasně dané.
Asi ne. Praha je silná incomingová destinace a přesun někam mimo ní by nedávalo smysl. Takové Italy prostě láká Praha a nějaké Pardubice je nezajímají.
V případě Dublinu či Stanstedu je možné, že sem časem začnou létat i z těch Pardubic, ale Prahu neopustí.
Prahu Ryanair určitě neopustí (i když se to už jednou stalo), ale pokud by chtěl v Pardubicích trochu expandovat (může to být „páka“ na letiště PRG kvůli jak říkají vysokým cenám poplatků) tak by se jedině uživily ty destinace jako CRL, BGY, BVA, STN, TSF, DUB, BVA… hlavně kvůli relativní blízskosti k Praze. Linky na jih jak si přeje šéf letiště se bez cestovních kanceláří nezaplní (možná max Řím), i tu linku do Alicante dokonce využívají cestovky
v případě Španělů to úplně neplatí, potkáš jich dost u Pardubice hl.n. časech před odletem.
Ale jinak souhlas
Nevim kde se bere tohle presvedceni, ze do Pardubic by nikdo nelital. Beauvais, Charleroi, Bergamo, Stansted. To vsechno jsou podobny pripady. Tech lidi, kteri radi usetri nejaky to euro je vsude po Evrope dost.
A proč vyhazovat peníze z veřejných rozpočtů na dotaci incomingové turistiky má provinční letiště? Megalomanie level Kolomazník-Kuba.
…na provinční letiště
on je ale “Kolovrtník “
Martin Kolovratník
Kdysi zprávař rádia Profil a pak ředitel Český Rozhlas Pardubice
Takovej borec , co je vykecanej z Rádia jako Kupka z ODS
Cestující do Alicante nejprve nechali nastoupit, aby jim vzápětí řekli, že je poškozený podvozek. Pak je nechali znovu nastoupit, ale nešly spustit motory. Do třetice nastupovali do náhradního stroje.
Kompenzace to jistí.:)
…to bych šel na vlak a do letadla už nikdy nesedl…
Protože vlakem budete v Alicante dřív a vlaky se přeci s náhodnými zpožděními nepotýkají? 🙂
A nemůže se v nich nic pokazit, ani dveře.
Já jsem se vracel i v letadle asi 15 minut po odletu. Technická porucha. A sedl jsem do dalšího. Nesmíte se nechat unášet emocemi….
Dva lety s cestujícími plus jeden servisní, letos asi jedeme na rekord. Pokud přijeli cestující do Alicante obvyklým dvouhodinovým předstihem, tak dnes strávili na letišti nekonečných 10 hodin…
Jistě, to čekání zabolí, ale stane se. Bylo by však od Vás fér dopsat, kolik letů z Pardubic mělo za poslední rok zpoždění např. delší než 2 hodiny.
Btw. vlak stojící několik hodin v poli pro poruchu, pádu stromu či skokanovi jste nezažil?
Právě že zažil…
Je zajímavé že ty problémy se zpožděním letu Pardubice – Alicante způsobil stroj z Girony. Ryanair využil přílet a odlet v cca stejný čas k prohození letadel mezi bázemi.
Děkujeme za upřesnění.
Tak dotáhnout trať k letišti z 1. koridoru. A budou moci být přímé vlaky do Prahy. Pak přejmenovat letiště Praha – východ Pardubice. A druhou ranvej na Ruzyni nepotřebujeme.
Druhá RWY na LKPR je důležitá i kvůli zvýšení bezpečnosti a flexibility, kapacita není jediný hlavní důvod, i když roli samozřejmě hraje.
Ale no tak… PRG dvě ranveje má již dnes… Jen v nevhodné konfiguraci. Nová dráha nahradí 12-30 a tim přispěje k větší bezpečnosti a pochopitelně vytvoří prostor pro další rozvoj
Jak ta druhá ranvej přispěje ke zvýšení bezpečnosti?
Toto už zde take bylo nespočetně krát vysvětleno. Aby se v Praze ve špičkách stíhalo, jsou aplikována snížená minima rozestupu mezi letadly … Což krom jiného znamená např. to, že letadla mohou přistávat (minout práh dráhy) ještě v okamžiku, kdy předchozí přistávající letadlo dráhu neopustilo (za splnění pár podmínek, jako 2,5 kilometru vzdálenost od Prahu dráhy atd) nebo např. přístavající letadlo může míjet práh dráhy v okamžiku, kdy letadlo, které vzlétalo, je ještě nad drahou (musí být splněna „jen“ podmínka, že je ve vzduchu a je 2,5 km od prahu dráhy). Paralelní drahou se nutnost tohoto výrazně sníží, v podstatě… Číst vice »
A ty přímé vlaky Praha – Pardubice se na tu trat (zejména na tu část Praha – Kolín) vejdou jak?
Dostaví se 4 koleje. jak se plánovalo ve 20. letech minulého století
To je ale blábol…
Bus bude stačit.
Co furt maáš s těma vlakama.. vždyť mez Pardubice hl.n a Prahou je přes den cca 6 EC, RJ , IC , Regiojetu a Leo za hodinu
I kdyby měl byt bus zadarmo , tak z letiště to je cca 7 minut
Tam je dneska nejlepší spojení v ČR.
Druhá ranvej na Ruzyni není potřeba. Dnes má Ruzyně ještě velkou kapacitu i s jednou dráhou. 3x tolik letadel by ranvej zvládla. Stavět další dráhu je vyhazování peněz.
Je to podobné jako rozšiřovat D1 na 5+5 pruhů.
Navíc z hlediska ekologie bude docházet k omezování letecké dopravy.
Vy jste jako kolovratek.
Ty lzi budete kopirovat pod kazdy clanek, kde se zmini paralelni draha?
Pane, slysel jste nekdy o Gatwicku?
Ano, slysel. a co ma byt? gatwick je takova chimera vsech odpurcu paralelni drahy, takova krabicka posledni zachrany.
a pokazdy je odpurcum paralelni drahy tahle krabicka rozmetana do posledni soucastky.
Z hlediska ekologie by bylo vhodne eleminovat hlupaky, jako jste zde predvedl Vy. Snizila by se tim uhlikova stopa za zbytecne lidi.
Jakože usmrtit za názor? Tak to jste teda přehnal.
Teoretická kapacita dráhového systému je jedna věc a špičková kapacita věc druhá. A u letišť obecně rozhoduje kapacita a schopnost obavit provoz ve špičkách, kdy je největší poptávka. To platí jak pro airside, tak pro landside. A co se vyhazování peněz týče, bude to platit letiště, z našich daní v tomto případě nepůjde ani koruna.
Zajímavé je, že v Evropě jsou letiště s jedinou ranvejí a mnohem větším počtem odbavených pasažérů (třeba Gatwick, Lisabon…).
Ano, alr třeba LIS je prakticky na svém kapacitním maximu a v Portugalsku se řeší, jak dál…
A to má dvakrát více vybavených cestujících za rok než Praha. Díky za užitečnou informaci.
Srovnej kapacitu letadel, který lítaj do Lisabonu a do Prahy.
Počet cestujících je v kontextu počtu drah celkem irelevantní.
Paralelka prostě bude na tom nic nezměníte
A ti dnešní cestující do Alicante by měli dostat zpátky 250 euro jestli se nepletu
Vzdušnou čarou je to mezi oběma městy cca 1800 km, takže trasa už spadá do kategorie s odškodněním 400 EUR 🙂
Proč musí na každé letiště musí strkat Londýn a Dublin … znám tolik lepších destinací !!
Protože jsou to huby Ryanairu, kde je nejpravděpodobnější, že bude letadlo s volným slotem na x hodin.
To, že jde o huby není tak podstatné, ale jde o to, že Londýn a Dublin jsou vzhledem k poptávce prakticky zárukou dlouhodobého a celoročního provozu. Otázkou je, za jakých podmínek RYR do PED létá, zda alespoň platí poplatky na úrovni průměru RYR stanic, tj. 7€ za cestujícího. Jinak sice budou lety, ale ekonomicky to pro PED stále bude těžko vycházet.
Za jakých podmínek?
Ste spad z višně?
Asi nebudou platit poplatky ???
Krom toho, že to jsou huby, kde tedy je k dispozici nějaké letadlo, tak (a to hlavně u toho londýna) je to prostě destinace, která má šanci se chytit prakticky odkudkoli.
Přijde mi docela zajímavé, že podobným způsobem nefunguje Paříž. Je to také velké město s obrovským business i turistickým potenciálem. Může to souviset s tím, že se Ryanair rozhodl létat na totálně nesmyslné Beauvais místo Orly, které používá třeba Transavia, ale přesto by mě zajímalo, kdyby o tom někdo věděl něco víc…
On práveže Paríž u Európanov zas až taká silná turistická destinácia nie je, tam to žije skôr z Amíkov, gastarbeiterská tiež nie. Zostáva ten biznis, ale ten nebude čakať na jeden z troch letov FR týždenne niekam do poľa 120 km od mesta.
No, duvod proc Beauvais a ne Orly je jednoduchy – Orly by mu za to, ze tam milostive lita, neplatilo. Beauvais ano.
Pariz ma draha muzea, a hromadu rychlych vlakovych spojeni vc. okolnich zemi. Londyn je na to v tomhle presne naopak. Na vikend si vzdy vyberu Londyn. V Parizi jsem byl jednou a stacilo….
Londýn je hlavně na ostrově.
Protože gastarbeiteři?