dpp

Tři roky po nehodě vozí pendolino opět lidi, jezdí už jen modernizované vozy

Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraJednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Jednotka 680.003, o kterou přišly České dráhy při nehodě v létě 2015 ve Studénce, je zpět v provozu a vozí

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Janek

Opravené vozy nepřijely s Alstomu ale z Alstomu… Ten první nadpis byl taky pecka… Ach jo, Sůro..

jan

Nicméně stejně nikdo nezměnil ani po 3ch letech pokuty u nákladních aut u jízdy na červenou přes přejezd.
Jinak je to pro zahraniční řidiče výsměch. 2000.
Tedy to nejsnažší, nejlevnější a jinak nejrychlejší část řešení.
Všechno ostatní je dražší a na delší trať.

Panoramix

Stejně je to spíše k pláči, že nejlepší vlak, který u nás jezdí na „nejmodernější“ trati jede průměrnou rychlostí jenom 120 km/h.
V opravdu vyspělých zemích (+ v Číně) se vzdálenost 350 km dá běžně překonat pod 2 hodiny, v ideálním případě i jenom lehce přes hodinku.

Elb

Když bysme měli terén a vzdálenosti Polska, kde ty tratě jsou pravítkové, tak by se u nás takovou rychlostí už beztak jezdilo, však i právě ty vyspělé státy mají spoustu těchto 200+ tratí jako pravítko už od postavení, nebo jich významnou část postavili na rovince..

X 1

Asi jsi nikdy nebyl v zahraničí.
Podívej se teda aspoň do mapy. Uvidíš Středoněmeckou vrchovinu, Duryňský les, Spessart, Schwarzwald aj. Francie Paříž – Lyon, žádná rovina.
Španělsko, to už je jinej horskej masakr.
Itálie, úsek mezi Florencii a Římem. To je síla a ještě seismicky aktivní.

Milan

Česko je pidi země, kterou projedete napříč za 6h. Případně ušetřená půl hodina je marginální, vzhledem k mnohamiliardovým investicím. Reálnější je eliminovat prostoje při čekání na přípoje. Tam je třeba začít. Plánovat přestupní vazby s celosíťovou tarifní integrací atp. A co se týče nějkých VRT, opět naprostá utopie v českých podmínkách, kde se i na pár kilometrů elektrifikace čeká desetiletí.

Martin

Milane, zrovna od tratě Praha – Brno – Břeclav se odvíjí uzly v celé střední Evropě…

železničář v důchodu

„Reálnější je eliminovat prostoje při čekání na přípoje. Tam je třeba začít.“
Ale ani to se nesmí přehánět, zejména na nevlídné české dopravní infrastruktuře (jak se o to přesto často snaží mnozí současní „organizátoři dopravy“) – jinak tím cestující spíše odradíte než získáte: zcela jiné potřeby má každodenní dojíždění příměstskou dopravou do zaměstnání či školy, a úplně jiné „cestovní pohodlí“ je žádoucí při dálkových přesunech s nutnými přestupy!

W.

Ukažte mi, jak z Varů dojedete za 6 hodin do Ostravy.

Petr Šimral

V pohodě, i za pět a v noci za čtyři 🙂

A ze Sokolova …

X 1

Autem

jan

Přesně tak ty krajské nepřestupní vazby hodně věcí zabíjí. Třeba Valašské meziříčí. Přestupní uzel a MSK kraj, olomoucký, zlínský. A třeba na Frenštát to nenavazuje. Často ani osobní, ani EC.
Přestupy na jižní moravu. I z Ostravy celkem nefunkční. Ať už v Hranicích. Přerově a podobně. I z Ostravy.

Grossák

Česko je se svojí velikostí zcela ideální zemí pro VRT.

Jen tak

To nema nic spolecneho s vyspelosti.

VS

Vážená redakce,

prosím o opravu koncovky na (S prosincovým jízdním řádem začnou jezdit už) všechna pendolina (po kompletní modernizaci interiéru).

Předem děkuji.