Tři roky po nehodě vozí pendolino opět lidi, jezdí už jen modernizované vozy
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
Jednotka 680.003, o kterou přišly České dráhy při nehodě v létě 2015 ve Studénce, je zpět v provozu a vozí
Opravené vozy nepřijely s Alstomu ale z Alstomu… Ten první nadpis byl taky pecka… Ach jo, Sůro..
Děkuji za upozornění. Ty vaše chyby si opravíte nebo to mám udělat za Vás?
Nicméně stejně nikdo nezměnil ani po 3ch letech pokuty u nákladních aut u jízdy na červenou přes přejezd.
Jinak je to pro zahraniční řidiče výsměch. 2000.
Tedy to nejsnažší, nejlevnější a jinak nejrychlejší část řešení.
Všechno ostatní je dražší a na delší trať.
Stejně je to spíše k pláči, že nejlepší vlak, který u nás jezdí na „nejmodernější“ trati jede průměrnou rychlostí jenom 120 km/h.
V opravdu vyspělých zemích (+ v Číně) se vzdálenost 350 km dá běžně překonat pod 2 hodiny, v ideálním případě i jenom lehce přes hodinku.
Když bysme měli terén a vzdálenosti Polska, kde ty tratě jsou pravítkové, tak by se u nás takovou rychlostí už beztak jezdilo, však i právě ty vyspělé státy mají spoustu těchto 200+ tratí jako pravítko už od postavení, nebo jich významnou část postavili na rovince..
Asi jsi nikdy nebyl v zahraničí.
Podívej se teda aspoň do mapy. Uvidíš Středoněmeckou vrchovinu, Duryňský les, Spessart, Schwarzwald aj. Francie Paříž – Lyon, žádná rovina.
Španělsko, to už je jinej horskej masakr.
Itálie, úsek mezi Florencii a Římem. To je síla a ještě seismicky aktivní.
Česko je pidi země, kterou projedete napříč za 6h. Případně ušetřená půl hodina je marginální, vzhledem k mnohamiliardovým investicím. Reálnější je eliminovat prostoje při čekání na přípoje. Tam je třeba začít. Plánovat přestupní vazby s celosíťovou tarifní integrací atp. A co se týče nějkých VRT, opět naprostá utopie v českých podmínkách, kde se i na pár kilometrů elektrifikace čeká desetiletí.
Milane, zrovna od tratě Praha – Brno – Břeclav se odvíjí uzly v celé střední Evropě…
„Reálnější je eliminovat prostoje při čekání na přípoje. Tam je třeba začít.“
Ale ani to se nesmí přehánět, zejména na nevlídné české dopravní infrastruktuře (jak se o to přesto často snaží mnozí současní „organizátoři dopravy“) – jinak tím cestující spíše odradíte než získáte: zcela jiné potřeby má každodenní dojíždění příměstskou dopravou do zaměstnání či školy, a úplně jiné „cestovní pohodlí“ je žádoucí při dálkových přesunech s nutnými přestupy!
Ukažte mi, jak z Varů dojedete za 6 hodin do Ostravy.
V pohodě, i za pět a v noci za čtyři 🙂
A ze Sokolova …
Autem
Přesně tak ty krajské nepřestupní vazby hodně věcí zabíjí. Třeba Valašské meziříčí. Přestupní uzel a MSK kraj, olomoucký, zlínský. A třeba na Frenštát to nenavazuje. Často ani osobní, ani EC.
Přestupy na jižní moravu. I z Ostravy celkem nefunkční. Ať už v Hranicích. Přerově a podobně. I z Ostravy.
Česko je se svojí velikostí zcela ideální zemí pro VRT.
To nema nic spolecneho s vyspelosti.
Vážená redakce,
prosím o opravu koncovky na (S prosincovým jízdním řádem začnou jezdit už) všechna pendolina (po kompletní modernizaci interiéru).
Předem děkuji.
Díky za upozornění, opraveno.