Tři měsíce neomezeného cestování vlakem po Evropě za 11 275 Kč. Interrail na pár dní zlevnil o 50 %
ICE 4, Giruno a TGV 2N2 na nádraží v Curychu. Foto: SBB
Speciální akce připomíná 50. výročí jízdenky.
Speciální akce připomíná 50. výročí jízdenky.
Mám/máme Interrail 30.7. až 29.10. Hledám lidí, kteří by u piva chtěli probrat možnosti cest nebo (v případě oboustranného dobrého dojmu) se i domluvit na nějaké, třeba částečně spolujízdě. (zvolsky@seznam.cz)
Jedu kam si to domluvíme nesmite se bát jen mi odepiste
Taky mám 3 měsíční ten váš termín nemám kámoše na cesty . S plánováním cest třeba začít hned
. Napište mi kdy se sejdeme u mě to není žádný problém. Posladek@ seznam.cz
Jak moc si přejí byti opět studentem a miti cele léto na cestovani. … tak snad az budu důchodce.
Druhou možností je (např. pokud byste ve svém zaměstnání byl nespokojen) ukončit pracovní působení dejme tomu v červnu s tím, že do nové práce nastoupíte až v září. 🙂
Děkuji za tento článek.
Jinak bych o této akci nevěděl.
Dvouměsíční pass objednaný, teď jenom počkat na léto 🙂
Jak to vypadá s příplatky ve Skandinávii?
Noční vlaky jsou samozřejmě s příplatky, lůžko do Narviku stojí asi 35€, do Bodø nějak podobně, ale to se musí rezervovat individuálně telefonicky.
V X2000 je příplatek 7€ ve druhé třídě, 16€ v první.
Ještě oprava: lůžko do Narviku (T3) stojí 40€, lůžko Bodø – Trondheim (T2) 500 NOK, tj. přibližně 50€. První je možno rezevovat i v ČR, druhé pouze telefonicky v Norsku (zákaznický servis je i v angličtině).
Díky moc. Spíš jsem se taky chtěl zeptat, jestli je možnost to místo toho projet (relativně) bezpříplatkově?
Oslovit to zřejmě může osamělého železničního fanouška, pro rodinný eurotrip je to nesmysl nejen po stránce ekonomické.
Naopak, dítě má ten Interrail zdarma, takže po ekonomické stránce to vypadá i pro rodinu celkem lákavě.
Pro jednorázovou cestu po Evropě je to nesmysl, pro poznávací zájezd kdy chce rodina poznat co největší počet evropských států to smysl určitě má.
Zkuste spočítat kolik bude stát železniční jízdenka dejme tomu na dva týdny pro 2+2 osoby.
To jsou dost nesmyslné generalizace.
S dětmi do 12 let pojede na eurotrip vlakem rodina leda železničních ultrafanoušků a od 12 let se jízdné platí.
No jo, no. Jenže přinejmenším mimo střední Evropu (pro kterou to cenově zase není tak slavné za jízdenku samotnou) prakticky na všech důležitých spojeních straší všelijaké globálprajzy, příplatky, místenky v ceně blížící se akčním jízdenkám, začasté navíc kontingentované dle typu jízdenky… Aneb „interrail u nás teda jako platí, to nemohu říct“. Škoda, ale je to holt jedno z více negativ zničení systému „jízdenka na trasu nebo oblast“ od doby, co se (mnohé) evropské železnice zcela nepochopitelně snaží podobat letadlům.
U Alláha, je to tak. Reálně k tomu bude nutné přičíst dalších klidně 5 – 10 000 Kč za rezervace lůžek/ůehátek/sedaček a to z omezených kontingentů a s různými omezeními v případě nevyužití, vrácení, ujetí spojů atd. atd. Ve specifických případech se to vyplatí (zejména s dětmi, ale zase hodně malý děti těžko vydrží tejden se někde harcovat), jinak pumpy jsou všude od ruských hranic až po Lagos a operativa o mnoho řádů vyšší. K tomu připočtěme rozdíly v cenách bydlení někde v centru u nádraží a bokem (autem mám okruh dostupného bydlení výrazně vyšší)… Stále to vypadá jako spíš… Číst vice »
Děti toho vydrží dost, jen se nesmí nudit. Osobní zkušenost, cesta z domova za širší rodinou trvá i 40 hodin.
No jo no… na západ se to nevyplatí kvůli příplatkům, na východ kvůli levným p2p jízdenkám.
Poslední země, kde to dává velký smysl, je snad Švýcarsko, moooožná Německo, Norsko. Nebo ještě někde?
Příplatky v Itálii jsou tak nízké + země je tak rozlehlá, že i tam by to mělo mít smysl.
Obdobně tak v Nizozemsku a Belgii, kde běžné jízdné je – předpokládám – relativně drahé + kde ve vnitrostátních spojích se žádné příplatky neplatí.
Ano, najdou se podobné výjimky (v minulosti jsem to používal třeba na Rakousko), ale to je ta varianta OneCountry, ne „celá Evropa“.
Německo těžko, když tam teď za 9 éček máte síťovku na 3 měsíce. Ano, jen na regionalku Ale s Interrailem musíte na dálkovku připlácet.
V Německu ne, tam příplatek ani ICE není
Mea culpa, sypu si popel na hlavu. V devadesátkách byl pro FIPku příplatek i na IC/EC 6 marek.
Jak je to s Vámi zmiňovanou jízdenkou na 3 měsíce na Německo? info, link?
Jsem na to zvědavý, jak tím budeme proplouvat. Myslím, že hlavní problém to nebude, ten vidím spíš v cenách ubytování. Asi už nejsem v tom nastavení, abych to všechno a vždy chtěl odespat ve škarpě.
Jen pro upřesnění: jízdenka platí v zemi trvalého bydliště pouze na 2 cesty: na vycestování + na návrat zpět do země. Na ostatní vnitrostátní cesty neplatí. Pokud má někdo zájem v době platnosti jízdenky vycestovat z ČR vícekrát (např. na zmiňované víkendové výlety), je to možné, ale musí si doplatit jízdné za vnitrostátní úsek, tj. z/do pohraniční stanice. Přes ČR je možné na Interrail realizovat tranzit, ale pouze přímými vlaky, bez přestupu.
Mě by zajímalo, co je to za pacienta, který tady mínusuje čistě faktické příspěvky, jejichž pravdivost se dá na pár kliknutí ověřit 😀
Někdo to dělá jen tak z principu, protože se nudí. Když se podíváte na všechny příspěvky starší než hodina tak je vidět, že všechny mají alespoň jeden.
Nepravda.
Viz https://www.cd.cz/typy-jizdenek/mezinarodni-jizdenky/-26729/#faq26739
Otázky a odpovědi –
Global Pass neplatí v zemi trvalého bydliště. Mohu však vycestovat z republiky, vrátit se zpět a pak opět cestovat do zahraničí?
Ano. Během platnosti jízdenky je možné se vrátit zpět do ČR a na tu samou jízdenku bez formalit znovu vycestovat
A hned další Q&A zní „opačně“: „Interrail Global Pass neplatí v zemi trvalého bydliště. Máte však nárok na 2 jízdy v zemi trvalého bydliště, a to na vycestování ze země bydliště (na státní hranice/letiště) a na návrat zpět do země bydliště (ze státní hranice/letiště).“ Protože to co píšete vy platí v situaci, kdy platnost Interrailu začne když jsem v cizině, pak navštívím ČR (použití 1x zdarma cesty zpět), pak zase vycestuji (využití 1x zdarma cesty z ČR). Jakékoliv další cesty do/z ĆR už musíte platit. (osobně mi to přijde trochu byrokratická odrbávačka – proč nelze mít 1 „pass“ na celou… Číst vice »
To je poněkud zapeklité, takovou Vindobonu nebo Hungarii může cestující zneužít (nevím už který to je paragraf drážního zákona) k návratu domů a sprostě z vlaku vystoupit. Mělo by to být povoleno, pouze ve vyhrazených uzamčených vozech.
:DDDDD
Je to §7, viz http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html 🙂
Až na ten detail, že stránka Interrailu, kde také lze tyto jízdenky koupit – https://www.interrail.eu/en je od včerejšího večera do teď nedostupná.
Stranka se vcera i dnes nacita v pohode. Navic, nenakupuje se interrail pres partnery, tedy u nas CD?
Jinak samozřejmě super nabidka, v cervnu a cervenci letime Lisabon, Bari a Sicilie. Tohle vedet, tak jsme mohli zkusit IR, i když tedy nevim, jak casove narocne by tyhle vylety byly. Ceny tech 3 letenek daleko presahly cenu 3 mesicniho IR ve sleve:/
V Bari + přilehlé oblasti jsem loni byl 2x, v obou případech první noc byla o skoku z Rakouska do Itálie + pak denním pobytu v severní Itálii, druhá noc v nočním vlaku směr Lecce (mj. přes Bari). Ale šlo by to i bez toho pobytu, tedy nočním vlakem buď do severní Itálie, nebo do Říma, a odtud denním vlakem směr Bari.
Na Sicílii by to asi bylo zdlouhavější + možná na dvě noci.
Lisabon je každopádně velmi složitý od doby, kdy padly noční (a tím pádem jakékoliv) vlaky z Madridu, resp. Hendaye, do Lisabonu.
Jak se pohybují příplatky v Itálii na rychlovlaky, spací vozy, povinné mistenky a podobně?
I příplatek na noční vlak (ve 2. třídě místa k sezení) stál jen asi 3 (?) eura, tzn. dost málo.
A byl vázaný na jméno držitele + konkrétní číslo Interrailu.
Díky, zkusím hledat dále, na stránkách ČD jsou příplatky v jednotlivých zemích a typech vlaků, ale já chci cestovat s malými dětmi alespoň v lehátku.
Díky, tak jsem vlastně rad, ze je to takhle komplikovane, jinak by mne pekne stvalo, ze tuhle promo akci oznamili az, kdyz mame koupene letenky.
Portugalsko je od mezinárodního železničního spojení prakticky odstřižené. Ze Španělska se dá dojet jedině do hraničního města Badajoz, odkud jednou denně (sic!) vyjíždí ekvivalent české Regionovy na 5hodinovou štreku do Lisabonu. Pak ještě jezdí nějaký přeshraniční motoráček na severu u Viga, ale to je ještě nepoužitelnější.
K tomu navíc ve Španělsku jsou skoro všechny vlaky povinně místenkové, ta místenka stojí přes 10 € a pro Interrail je omezený kontingent.
Díky za info, uz nelituji, ze jsme koupili letenky. Na takovéhle cestovani bychom nemeli cas, to je fakt jedine pro studenty:)
Máte tušení, proč to tak je? Není poptávka na cestování mezi Španělskem a Portugalskem, aby se vyplatily komerční spoje? Byl jsem v Portugalsku vlakem dvakrát v devadesátkách, naprostá pohoda. Poprvé noční vlak Madrid – Lisabon, místo klasického vozu lehátkový, zpět do Madridu opět noční vlak bez problémů. Podruhé z Andalusie do Algarve bus v režii drah (nevím zda španělských nebo portugalských), z Porta noční vlak na hranice v Baskicku, tam přestup a TGV do Paříže. Za TGV jsem možná platil nějaký příplatek, ale pokud ano, ani nevím kde jsem ho platil (online tenkrát neexistovalo) a musel být směšný, protože na… Číst vice »
Poptávka je podle mě docela vysoká, autobusy jezdí často a letecká spojení jsou neuvěřitelně rozmanitá – létá se nejen mezi hlavními městy, Lisabon a Porto jsou spojené i s regionálními metropolemi jako Sevilla, Malaga nebo Valencie. Příčina je podle mě v tom, že Portugalci si nechali prakticky rozpadnout železniční síť, protože měli spolu se Španělskem velkolepé plány na VRT. Akorát že v Portugalsku veškeré přípravy zastavila ekonomická krize. Prakticky jediná použitelná železnice v Portugalsku je momentálně severojižní osa Porto-Lisabon-Algarve. Přičemž se teď s velkou pompou a s ohromnými náklady obnovují zrušené tratě ve vnitrozemí, jako třeba ta do Badajozu, nebo… Číst vice »