Tři české firmy se budou podílet na modernizaci žilinského uzlu

Železniční uzel Žilina. Foto: Pixabay.comŽelezniční uzel Žilina. Foto: Pixabay.com

České společnosti Eurovia CS, Subterra a AŽD Praha se budou podílet na druhé největší zakázce v historii slovenské železnice. Společně

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Když se vrátím do roku 1990, kdy probíhaly první projekční práce pro modernizaci Bratislava – Žilina, tak si nedokážu představit, že by někdo tehdy řekl, že ani po 30 letech tento úsek nebude stavebně hotový. Stejně tak si nedokážu představit, že by někdo řekl v roce 1995, že modernizace koridorů v Ćesku bude dokončena možná za 40 let. O to více se směji některým prohlášením o VRT, zejména, když vidím, co se pro to dělá.

ICE_Laco

Predpokladám, že architekta to nevidelo ani zďaleka. Však načo aj, nech je to škaredé ….

IGCT

A je součástí této stavby přepnutí žst Žilina na 25 kV 50Hz???

julio

Podľa plánu je tam aj prepnutie.

Luděk S.

Nebylo to zadarmo! Ale snad už i Slováci pochopili, co je pro ně dobré a co chtějí.

Robert Šalda

A jak to vypadá s dalším přepínáním na střídavinu od Púchova k Žilině? Pokud si dobře pamatuju. tak další úsek k přepnutí mělo být od Púchova před Žilinu, a poté samotná Žilina. Předpokládám, bezprostředně po dokončení přestavby uzlu. Takže Krysy na Slovensko asi konec a dvojičkám 131 se výrazně zkrátí vozební rameno. Nejzápadněji někam do Tepličky n. V.

Rado

Taký bol aj plán. Ďalšie prepnutie trakčnej sústavy bude na trati 125 Púchov – Strelenka – št.hr., čo by malo nadviazať na spomínanú modernizáciu oboch tratí (120 a 125).

Martin11

131 jezdí jen po Žilinu co se vlaků týče na Púchov už nějaký rok

Ic540

Škoda že se nezrealizuje podchod z nástupišť na AN. To mělo mít dvě podzemní a dvě nadzemní patra…

Parkoviště pro auta.
Busy PHD i dálkové a MHD.
Nějaké zázemí a obchody a restaurace.
Plus úprava okolních komunikací a chodníků včetně zeleně…

Se mi ten záměr ani nedaří dohledat…

esc

Původní záměr přestavby žilinského autobusového nádraží ( https://www.zilinak.sk/fotoalbumy/749/projekt-novej-autobusovej-stanice-z-roku-2006 ) byl otřesný a je jenom dobře že se nerealizoval. Současný územní plán města předpokládá výstavbu úplně nového nádraží za železnicí, na ulici Uhoľná, kde dává mnohem větší smysl a vystačí si s méně prostorem. Plocha dosavadního nádraží by se tak mohla zastavět a stát pokračováním centra města (i když je to zatím vzdálená budoucnost).

Kirak

Myslel jsem že České železnice budou stát za něco tak za 50 let. Omyl Slovenské želznice budou normálni tak za 100 let.

Ten__Bíliny

Nevíte někdo, jak na tom úsek Půcov – Povážská? Nejsou někde aktuální fotky nebo videa? Na Youtube je jen něco z konce minulého roku.

Ic540

Zkuste mrknout na vlaky.net.
Tam by mohlo něco být…

Ten__Bíliny

Ani tam nic nového

esc

Ale je, jenom je potřeba sledovat také fotoblog a diskuzi – viz. např.: https://www.vlaky.net/diskusia/link/882923/

Georg

no pokud se pro zacatek trefite do spravneho nazvu mesta, tak treba i neco najdete… cerna skladka, koronavirus, 2,5 roku sekera…
https://www.cas.sk/clanok/980940/najnarocnejsia-stavba-v-historii-slovenskych-zeleznic-meska-2-roky-pandemia-ju-posuva-o-dalsie-mesiace/

Operátor

Dneska za Púchovom už stál kúsok koľajníc smerom na most a na nich stala súprava vagónov s podvalmi, ďalej smerom na most nejaké stroje zrejme na montovanie koľaje, násyp tam je už pekne upravený, ďalej smerom na tunel na násype už sú dlhšiu dobu namontované stĺpy tv. Pri moste nad priehradou sa stále pracuje na podjazde pre cestu, sú tam už aj nejaké predzvesti ah, ale tam to ešte chvíľu potrvá asi. Pri druhom tuneli sa bude ešte asi dlhšie pracovať, ani vjazd do považskej sa zatiaľ nejak moc nemontuje čo som si všimol. Možno to plánujú po dokončení cestného… Číst vice »

Georg

jojo, prusvih jsou ty dlouhe tunely…