Trh s novými auty v Česku roste, registrace motocyklů dosáhly nejvyšší úrovně za patnáct let

Škoda Octavia RS. Foto: Škoda AutoŠkoda Octavia RS. Foto: Škoda Auto

Podíl elektromobilů poprvé přesáhl tři procenta.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

Elektromobilita nikdy nedosáhne 100%. Na to nemá ČR vybudovanou infrastrukturu a při současných investicích nikdy mít nebude. To spíš rozkvetou hrábě. Čistou elektromobilitu vnímám pouze jako alternativní doplněk jiného způsobu dopravy. Fosilní faliva v letectví či lodní dopravě nic nenahradí. Spíše se najde jiný ekologičtější způsob spalování.

marek hudec

EV nikdy, pro nasi rodinnou potrebu dopravy je zcela nevhodne, takze to vidim opet na benzinovy motor…a kdyby ti silenci vazne chteli ten ubohy navrh zakzatu prodeje novych vozu s jinym nez el. motorem od 2035 realizovat, tak doufam ze trh s ojetinami pujde x-nasobne nahoru a sikovny mechanik bude brat na hodinu vic jak primar v IKEMu

František

Ob den jezdíte Chorvatsko na otočku a kde není úsekový radar tak aspoň 200kmh?

Vojtěch

To takto jezdí většina zmatečnost, co čtou podivné autoweby

Ondra

Jezdím měsíčně – 6-7 tis.KM, s elektro autem a současným stavem nabíjecích stanic bych buďto nedojel a nebo by mě cesta trvala podstatně déle, takže bych tam musel 2x abych stejnou práci zvládl namísto 1 dne za 2 dny. Až bude dobíjecí stanice v každém větším městě a u okresních silnic, tak se o tom můžeme bavit.

František

Takže u vás s rodinou a rodinným autem jezdíte 6-7kkm měsíčně. I kdyby po dálnici, tak 60-70h v měsíci v autě? Tak to gratuluju!

marek hudec

denne ze vsi v kopcich do prace s detma do skoly (autobus 2x denne, vlak nula)

MP22

V roce 2035 spalovací ojetiny nebude nikdo chtít a to z čistě racionálních důvodů, z žádné ideologie. A vy jako pomatený ideolog svoje auto prodáte za pár šupů a ti, co v následujících letech koupí EV ho v roce 35 prodají s násobně vyšší zůstatkovou hodnotou.

marek hudec

beru vas za slovo – vsadme se o fidorku

Vojtěch

GB nepůjdou registrovat od 1.1.2029…

Hala D

Krásná 3% elektromobilů. To máme od roku 2020. No, s tímhle tempem za krásných 33,33 let jsme na 100% elektromobilů. To není špatné.

Tomas

Malinko pripominate skarohlidy, kteri dva dny po zacatku ockovani museli celemu svetu sdelit, ze timhle tempem budeme ockovat celou populaci 250 let.

Kubrt

No co, na Vysoké škole života se učí jen lineární rovnice. A to jen jako volitelný předmět, protože nějaký rovnice přece člověk v životě k ničemu nebude potřebovat.

Hala D

Bohužel je to suché konstatování faktů. Češi v elmobilech jsou nejhorší v EU. A pokud se něco nezmění tak reálně výměna pohonů u aut bude trvat 20 roků po Zákazu prodejů v roce 35.

Tomas

Nejedna se o zadna fakta. Jen Vasi neznalost.

Apropo – Vy opravdu verite tomu, ze v roce 2035 bude zakaz spalovacich motoru?

😅

Hala D

Aha, tak vy myslíte, že po tom co všechny automobilky spustili linky na elektromobily, tak je zase budou předělávat zpět? Já myslím, že se naopak spalováky přestanou prodávat ještě dřív než v roce 35.

Tomas

Věřit tomu můžete, v tom vám branit nebudu.

Nicméně, jedno je jiste – v roce 2035 k žádnému zákazu aut na současná paliva nedojde

Důvodů je spousta – ale pro začátek můžu jmenovat naprostou nepřipravenost energetických sítí na nutnost každonočního nabíjení tisícovek aut. A za deset let ji nepředěláte.

Nemluvě o tom, že některé země (třeba Německo) nejen že nemají infrastrukturu, ale oni v noci ani nemají tu elektřinu.

Současné vlády to ignorují (jedou zelenou vlnu s tím, že důsledky budou muset řešit jejich nástupci).

Vojtěch

Hala D je trochu mimo, ale vy asi ještě více. Žádný zákaz spalováků v roce ‘35 není, to platí pouze pro nová auta, což velké většině odpůrců může být jedno. Elektřiny bude dostatek, ČEZ apod. už nyní investují miliardy do vylepšení infrastruktury. Navíc díky tomu, co zmínil Hala, bude minimálně 15 let po zákazu trvat, než většina aut v ČR bude jezdit čistě na elektřinu. Zdroj na to, že Německo nemá v aktuální fázi připravenou infrastrukturu a nemají dostatek elektřiny (Zahraniční nákup neberu jako nedostatek)? Současné vlády akorát řeší to, co (dostatečně) neřešili vlády minulé a pokud se to řešit… Číst vice »

Tomas

Samozrejme, ze vim, ze se jedna “jen” o zakaz prodeju novych aut.

Ale to na cele veci nic nemeni. Nic takoveho se v roce 2035 nestane.

Hala D

Fakt se mi líbí jak skalní zastánci spalováků pořád opakují to svoje. Ovšem kdyby sledovali zpravodajství, tak by věděli, že díky slunečnému počasí jde na trh elektřina za ZÁPORNÉ ceny. A proto elektromobily potřebujeme jako sůl pro stabilizaci sítě. A řeknete mi prosím vy dieselodbornící, kdy naposledy byla ropná paliva za záporné ceny?

Tomas

Bohuzel ty zaporne ceny vesmes nastavaji v dobe, kdy tak uplne dobijet nepotrebujete. Dochazi k tomu nejcasteji o vikendu pres den.

Po masovem rozsireni EV bude nejvetsi dobijeci spicka ve vecernich hodinach a pres noc.

EV je vsechno mozne, jen ne stabilizace site.

Jen pro vasi informaci, vy naftovy milovniku, koupi EV jsem zvazoval. Nakonec zavrhl, neb administrativa spojena s instalaci nabijecky u nas pred bytovym domem byla natolik komplikovana, ze opetovna koupe ropáka bude podstatne snadnejsi.

adamgolias

1) o akumulaci jste již slyšel? 2) akumulace nerovná se lithiová baterie. 3) máte auto , – pořiďte si ještě garáž , nebudete překážet na veřejném prostoru , nabíječku budete mít svou a administrativně jednoduše

Tomas

Dekuju za rady, ale lepe udelate, kdyz se budete venovat necemu, cemu aspon trosku rozumite 🙂

Hala D

Vy jste ale divný člověk. Nedal byste elektromobil na nabíječku odpoledne na 1-2 hodiny, protože se vám to zrovna nehodí? I přesto, že byste za nabití dostal zaplaceno? Tak to jste tedy podivín.
A raději půjdete utrácet za plnou nádrž ropy. Tak to jste tedy hodně zvláštní.

Tomas

Patrim mezi ty, kteri techniku podrizuji potrebam. A ne potreby technice.

Probudte se – vetsina lidi bude nabijet v noci, pote co se vrati domu.

Hala D

Rozumím, proto se spalovákem trávíte čas v kolonách a běháním po servisech.

Tomas

A mala napoveda – proc tomu tak je – v sobotu/nedeli odpoledne je vetsina lidi mimo domov. I s tim autem.

Hala D

Aha, jezdí si s auty jen tak od nikud nikam. Já myslel, že na víkendové výlety se jezdí ráno tam a odpoledne zpět. A mezi tím auto stojí. (na nabíječce)

Tomas

A to opravdu budou nabijecky uplne vsude? v poctu desitek a stovek na kazdem parkovisti?

A kde se tam vezme ta elektrina?

Zapojte prosim k te ideoologii trosku i mozek. Teorie by vam trosku sla, ale prakticka cast uz malinko pokulhava.

Hala D

Prosím laskavě si uvědomte, že již dnes na pohon všech rafinérek, produktovodů a čerpacích stanic spotřebovává více elektřiny, než kolik je reálně potřeba pro pohon stejného množství elektromobilů. A pak kdo je mimo realitu.

Tomas

No jo, ale ani prechodem na 100% elektromobilitu se rafinerii nezbavis. Z ropy a ropnych produktunse dela takove mnozstvi veci, ze tu budou s nami stale.

Vetsinou ty rafinerie a cerpacky jsou tam, kde vedou aspon draty A ta cerpacka sezere podstatne mene elektriny, nez 4 elektroauta nabijena soucasne.

Aby fungovala vase predstava, ze se budou auta nabijet nekde na parkovisti u koupaliste nebo treba tamhle na parkovisti pod zamkem, tak tam budete muset za est dostatecne dimenzovane draty. Vsude.

Chapete uz? Ano, od stolu vypada vse strasne ruzove. Ale to vypadal i komunismus.

Hala D

Kdysi taky nebyly elektrifikovány všechny vesnice. Ale už mě moc nebaví odpovídat na tyto dlouhé komentáře, jakoby vypadnuté z učení Svědků ropy a dieselu, tak se loučím.

Jiří Kocurek

„odpoledne na 1-2 hodiny“

jsme v práci

Hala D

Ne všichni pracují o víkendu. A ne všichni během práce jezdí autem. Spousty aut během všedního odpoledne stojí.

Mendy

A kde budou nabíjet ty nespousty žijící na sídlištích v malých městech a pracující v malých firmách, které si nemůžou dovolit vlastní nabíječku?

Jiří Kocurek

A ti blbci řeší kachní křivku, namísto aby se vás zeptali…

Tomas

Myslím, že Hala tento pojem slyšel poprvé v životě dnes od Vás.

PvvS

Přímo geni(t)ální nápad. Hned si jdu zabrat kus pole, abych tam postavil garáž s nabíječkou. Přičemž v okamžiku, kdy bude díky slunku údajně levnější elektřina, tak auto bude stejně jinde. Ale to u tarifu je stejně jedno.

jal

v noci ani nemají tu elektřinu.

Tu koupí. A možná, že v Číně začnou vyrábět nejen sluneční, ale i měsíční kolektory. : – )

Tomas

Koupit se snadno rekne, ale hure udela. Problem totiz je, kde ji koupi. Kdyby “zakaz ropnych aut” byl jen v nemecku, tak ji koupi od okolnich zemi. Potud OK. Zakaz ale je celounijni, takze i zeme, ktere dnes prodavaji elektrinu, budou muset resit, jak se vyrovnat se situaci, kdy k vyraznym spickam bude dochazet ve vecernich a nocnich hodinach, kdy svetelne ani vetrne elektrarny moc stavy nevyprodukuji. Ano, resenim v takovemto pripade bude elektrina na pridel. A legislativa jak Nemecka, tak treba i Svycarska se uz na tyto scenare pripravuje. Protoze zejmena v Nemecku tyto scenare hrozi uz nyni, ne… Číst vice »

Mendy

Nasadil jste mi brouka do hlavy. Zbavíme se plynu a ropy z Ruska, ale místo toho začneme (v lepším případě) dovážet elektřinu.

Vojtěch

Naivko, v roce 2035 si budeme vyrábět cca 20-30% energie vyrábět sami, pravé pro ta auta…

Jiří Kocurek

A na železnici se spalovací motory nepoužívají.

Hala D

Určitě méně než na silnicích. Pokud někdo nespadl z Marsu, tak určitě slovo elektrická lokomotiva mu není cizí.

David

Už teď jsou EV cenově srovnatelné s kousky nad milion a vývoj EV jde pořád docela kupředu. Řekl bych, že už kolem 2025 si hodně lidí bude zdůvodňovat proč jako ještě EV ne a radsi si na operak na 3 roky vezmou naposled hybrid.

adamgolias

samozřejmě , jestli lze někde sledovat překotný vývoj on line , tak právě v segmentu e mobility , akumulace el energie a pv. každý měsíc se dočtu o novinkách ve vývoji , každý půl roku je na trh uvedena novinka , . pred 10 lety vyrobene e auto dnes srovnatelne za polovinu a lepsi. . infra bude stat par korun navic a autisti jsou zvykly dostat vse zadarmo . od parkovani az po pouziti silnice . ted by chteli zadarmo nabijecky u panelaku

Tomas

je sice hezke, ze jsou srovnatelne s kousky nad milion, kdyz takove auto si muze dovolit jen zanedbatelne mnozstvi lidi.

Jiří Kocurek

To víte, přece si každý kupuje auto na 3 roky a pak to auto … nikomu neprodá.

jal

Takové statistiky máme skoro denně v novinách. A vycházejí i z ministerstvech. Třeba ty důchodové, co bude za 30 let, kolik je třeba spořit, když je normální, že se předpisy a vše mění s každou novou vládou.

Tomas

Jeste si neodpustim jednu poznamku k vasemu “zelenemu boji za kazdou cenu”. Uvedomujete si, ze cely greendeal je cesta k zaniku Evropy, k jeji deindustrializaci a celkovemu (vyraznemu) zchudnuti, ktery ale na celosvetove emise CO2 nebude mit prakticky zadny vliv? Pokud se ke “greendealu” nepripoji cely svet (to vam reknu rocnou – nepripoji) vcetne cele Asie, je to cele jen saskarna, ktery na celosvetove emise nebude mit prakticky zadny vliv? Pokud by to bylo narocnejsi na pochopeni – predsravte si vesnici o 50 domech, ktere topi nejakem sajrajtem. 2 z nich topit sajrajtem prestanou. V celkovem meritku v podstate zanedbatelna… Číst vice »

Kebab

“Musíme jít přece příkladem, vyslat signál…”😉

jal

To je ten problém, hurá akce, aby to vypadalo na pohled dobře, že se něco dělá.
Fukušimu spláchne cunami po zemětřesení, zrušíme vnitrozemskou JE tam, kde se třese země akorát tak při průvodech hrdosti.

Moře u Bangladéše je plné plastů, zakážeme plastové lžičky v Evropě a bangladéšské vyhazování sajrajtu do moře tím přestane.
?

Hala D

Pane, žijete dost mimo realitu. Prosím dohledejte si jak čína masívně přesedlala na Elektromobily. Zákaz lokálních topenišť je snad už taky uzákoněn. Dále si prosím dohledejte, že z výfuku jde i rakovinotvorné NOX a jedovaté CO. Vy sice tvrdíte, že spalováky zachráníte industrializaci. Ale přitom zničíte na planetě život, stačí se podívat jaká jsou vedra, lesy v čudu, oceány plné odpadků. K čemu prosím bude průmysl na mrtvé planetě? Děkuji. A jak váš princip zachovat výrobu složitých spalováků, které jezdí na naftu, která se těží a zpracovává za pomocí el. energie (Vyšší spotřeba, než kolik je potřeba na přímý pohon… Číst vice »

Tomas

Prosim, proberte se, a myslete v sirsim kontextu.

A hlavne – znova si prectete (a zkuste pochopit) o cem pisu.

Hala D

No právě, že jsem vzhůru, dívám se z okna, jaké je zase vedro a suchá tráva. Kdežto vy asi hluboce chrápete, či se oddáváte bdělému snění o prospěšnosti spalovacích motorů.

Tomas

Ale tim, ze se evropa stane zelenou, ta vedra nijak nezrusite. Zdroje znecisteni (fabriky, tovarny, cokoli) se jen presunou za hranice EU, ropna auta budou za hranicemi EU smrdet dal a jeste vice. Vite, vzduch a znecisteni nezna hranice. Ty castecky NOx a COx si na hranicich EU nereknou “hele, EU, sem nejdu”. Je to stejne donchichotsky boj, jako je boj EU s letectvim. Letectvi (a zejmena to evropske) se na celosvetovych emisich podili zcela zanedbatelnym podilem. A EU si tsdy dobrovolne likviduje civilni letectvi kvuli zvela zanedbatelnym “usporam”. Jen proto, aby dobre vypadala a asspon trosku zavrela usta zelenym… Číst vice »

Hala D

Hm. Zajímavé, že před industriální érou byla průměrná teplota nižší. Zdá se, že oteplování, doprava a průmysl jsou propojené.

Tomas

A opet nepochopil. Takze znova.

Prumysl greendealem nijak zazracne nezmizi. Porad tu bude. Jen se z EU presune mimo EU.

Takze zadneho prumyslu se nezbavite. A emise jsou celosvetovy problem, ne problem izolovane EU.

Takze i kdybychom v EU meli prumyslu nula, nic se nezmeni.

Hala D

Tak teď už začínáte znít jako Svědkové Jehovovi. Záplava slov ve snaze zvrátit někoho na cestu Spalovacího ropného náboženství.

Tomas

No, a vy jak vrchni zeleny ideolog. takovy svedek zeleny. zcela odtrzeny od reality, ale snazici se ostatnim narizovat, kdy pojedou do prace, na nakup a na vylet.

Smutny pribeh.

Jiří Kocurek

Malá doba ledová? Jo aha, další zakázaný termín.

jal

Za vedro a suchou trávu donedávna mohla (babišova) řepka. Co se stalo, že je to najednou neelektrickými auty? : – )

Joe

Jasně, a Čína vůbec neničí životní prostředí a zachraňuje planetu víc jak Evropa, že jo? A kde je v těch oceánech největší bordel, hm? Vy jste zelenej až na půdu a stejně jako ti neosoudruzi v Bruselu si vidíte max. na špičku nosu a jediný co umíte k dosaženích svých cílů je všechno zakázat, bez výjimek. My vás k tomu elektromobilu soudruzi dotlačíme i kdyby se vám nechtělo. Asi takový máte myšlení.

Jiří Kocurek

V Indii přece pochopí, kvůli green deal je potřeba vybít krávy do posledního kusu, aby se zachránila atmosféra.

Sice nikdo nemá data o vlivu vybití bizonů v americe, ale 15 stoletím je zakázáno argumentovat. (jsme liberální, jasné?!) Stalo se to mezi roky 1860-1880, což studovaný politolog odmítá připustit, protože to jednou nazval 15. stoletím a tak to musí být pravda a všichni musí mlčet.

none

Co si myslíte o tomhle? Je Evropa, o ČR nemluvě, odepsaná? Opravdu jsme tak zaostalý a nepružný?
https://youtu.be/vU0gGoGQ0Yc

František

Celou dieselgate se VW snažil otočit ve svůj prospěch a navykladal kde co úředníkům a politikům…jak budou leader v EV, když pokuta nepůjde nějakýmu úřadu, ale půjde do vývoje. V Excelu a PowerPointu to asi vypadalo super, ale prostě neumí udělat SW. takový ty osvědčený mechanickým věci v EV moc nejsou, všichni jedou stejny komponenty třetích stran. Stačí se podívat kde je třeba čínský MG4 a ID3 a co kdo za kolik nabízí.

Tomas

– a pak cteme v novinach, jak jednomu z tech cinskych elektroauticek vypadavaj baterky za jizdy.

Hala D

Jé, tak se z toho všichni posegregujme. Vypadla baterka, a co jako? Nedávno zase někdo spalovák sešrotoval o strom.

Jiří Kocurek

Protože mezi chybou řidiže a technickou závadou experti z VŠŽ zásadně nerozlišují, protože se jim to nehodí do krámu.

Tomas

Je malinko rozdil v tom, kdyz nekdo jede jako debil a rozmlati auto, a nebo kdyz nekdo postavi auto tak, ze se rozpada za jizdy.

Ale ono se to do zelene demagogie moc nehodi, ze?

Ondrej

Tak ještě aby ne, když například v případě Škoda Auto jde o více jak rok staré objednávky, které se nyní dostávají k zákazníkům. Uvidime pristi rok touto dobou.

Tomas

to jen cast reality (pravdiva, o tom zadna).

Druhy dilek skladacky ale je ten, ze se trh vzpamatoval po lonskem soku, kdy se firmy baly neb se cekala spise hluboka krize – nakonec se v podstate nic nedeje, takze se zacalo zase objednavat.

xcon

Nic sa u vas nedeje? Tak to vam gratulujem ( v dobrom )…u nas na vychod od raja sa takmer cely sukromny sektor zacina zasekavat a to nas este caka „dovolenkove“ obdobie, jesen a zima. Vidim to na cislach nasej firmy a bohuzial aj na cislach z inych sektorov…u nas ludia zacali vyrazne utahovat opasky a vacsina vydavkov ide na zivotne dolezite polozky…take EV auto to bohuzial nebude a tych par korporacii co tu su to z biedy nevytrhne…

Jiří Kocurek

A ŽOSka ve Vrútkách propouští, protože… nemá lidi a zakázky jsou zpožděné.