Třetí ranvej ve Vídni dostala od soudu po dlouhých tahanicích zelenou

Airbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště VídeňAirbus A321 společnosti LEVEL ve Vídni. Foto: Letiště Vídeň

Vídeňské letiště Schwechat má volnou cestu ke stavbě třetí vzletové a přistávací dráhy. Definitivně to rozhodl Nejvyšší správní soud Rakouska,

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mgr.pavel

„Cesta k definitivnímu soudnímu verdiktu přitom byla dlouhá.“ – něco málo přes 2 roky. Na Rakousko dlouhá doba, na Česko teprve prvoinstanční rozhodnutí (když to trochu přeženu).

Než my se k něčemu rozhoupeme..

Jen tak

Kez by.

Soudi se nekdy od roku 2012.

Ovak

Není to jen o počtu runwayí. Např. Birmingham 12,5 mil. pasažérů – 1 runway. Palma de Mallorca 29 mil. pasažérů – 2 runwaye.

Tady na Moravě

To rozhodně není.
1) Celoroční statistiky jsou v tomto směru zavádějící, protože nerozlišují letiště, kde je silný sezónní provoz a letiště s celoročním provozem. Logicky tam, kde je vyvážený celoroční provoz, může stačit k většímu obratu cestujících 1 RWY než tam, kde potřebují svůj celoroční obrat nacpat do 4 měsíců.
2) Rozdíl také dělá kapacita letadel, která zde přistávají. Tam, kde přistane A380, stačí jedna RWY pro více pasažérů.
3) Ignorujete cargo provoz.

Daleko lepší statistikou pro vyhodnocení potřeby RWY je počet vzletů/přistání.

Rekordmanem je Gatwick, kde si s jednou runwayí poradí na 40 mil. cestujících.

Martin V.

Gatwick už byl předstižen indickou Bombají. Tam mají sice dvě dráhy do X, ale současně létají vždy jen na jedné (ostatně Gatwick má taky druhou záložní). No a Bombaj zvládne za rok 320 tisíc pohybů a 50 miliónů cestujících. Ale myslím, že to není příklad hodný následování – noční klid tam neřeší, lítají prostě furt.

liberal shark

Kdypak asi povolí paralelní dráhu na Ruzyni ?

X 1

Až co na to Penta. Vlastník pozemků.
Ačkoliv se již od devadesátých let vědělo, které pozemky budou potřeba a byly v držení státu, byly již v novém tisíciletí záhadně Pozemkovým fondem vydány jako náhradní, za restituce. Obratem byly tyto pozemky přeprodány společnosti Penta. Atd… ….. . Proč? Kdo byl za to potrestán? Nikdo !!!

Jen tak

co by s tím proboha měla co dělat Penta? Letiště Praha od Penty ony pozemky koupilo už v roce 2008 😀 😀

X 1

Omlouvám se. Tato skutečnost mi unikla. A tedy pokud k tomuto máte informace. Byl za toto miliardové pochybení někdo potrestán?

Jen tak

A mel za to byt nekdo potrestan? Byl spachan trestny cin? Podal jste trestni oznameni?

X 1

Máš recht. Není žalobce, není soudce.
A tak milé děti u nás vzniklo několik nových milionářů, za velmi podivných okolností.

Lukas

To musí mať BTS radosť , keďže sa potichu spoliehali na to, že rast Viedenského letiska sa mal spomaľovať kôli nedostatočnej kapacite dráh a čakali, že aerolinky budú prechádzať k nim…aj keď ťa dráha nevyrastie do rána.

Radek

Nevím, jak jste na tohle přišel…na tohle opravdu nikdo nespoléhal. Možnost, že by aerolinky přecházely z VIE do BTS kvůli kapacitě drah opravdu nikoho, kdo má něco společného s letištěm a trošku problematice rozumí, ani nenapadla, protože je to z mnoha důvodů nesmysl. Jiná věc jsou ovšem vlhké sny některých slovenských politiků… Kteří neberou v úvahu, že BTS je malé regionální letiště, které má své výhody i nevýhody, ale nikdy nebude z objektivních důvodů moci nabízet zmenšenou variantu portfolia linek a destinací.

Jen tak

Presne timto se zabiralo primo letiste viden kolem roku 2005 v dobe, kdy se ucastnilo privatizace bratislavskeho letiste.

Primo ve vyrocnich zpravach v te dobe konkretne pracuje s predpokladem, ze casovy horizont potreby nove drahy bude zaviset na mire “synergicke spoluprace” (rozumej presun aktivit z vie na bts) mezi letisti

Jen tak

Zabyvalo… ne zabiralo

Radek

Ano, ale zabývali se tím ve VIE (a ne v BTS, jak uváděl původní komentář), otázkou je, zda by se tehdejší úvahy naplnily nebo zda to byly jen hezke úvahy pro tehdejší slovenské politiky. Ale co bylo před 15 lety je dnes irelevantní, protože se ukázalo, že VIE stávající dráhový systém zase tak moc nelimituje, když za tu dobu narostla o cca 10 mio cestujících a prakticky dnes neexistuje LC, který by tam dnes nelétal. A navíc se v průběhu let také zjistilo, že pokud chce cestující, resp. dopravce do VIE, tak ho v zásadě do BTS nedostanete.