Třetí pokus: Na obchvatu Volyně na cestě do Bavorska má být hloubený tunel

Silnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Stavět se má v letech 2027 až 2030, obchvat má přinést úlevu řidičům i obyvatelům Volyně.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ruda

Východní obchvat Strakonic je stejne důležitý. Nevíte prosím někdo o něm něco? Info z netu je hrozně staré.

Venca

Bohužel, snad vše stojí a nic se nepřipravuje. Opravdu bych by rád, aby se trochu posunul a s napojením Strakonic 2+2 na D4. Hlavně ať tam není tolik kruhových objezdů, jako na západním.

Karl vB.

Na webu Dopravní stavby Jihočeského kraje není o obchvatu Strakonic žádná zmínka. Asi tedy zatím „u ledu“.
Aktivity jsou spíše na okrese Písek – spojení 1/20 do CB a na D4.
https://dopravnistavby.kraj-jihocesky.cz/cs

Karl vB.

Pokud se odstraní kromě průjezdu celou Volyní i ta nepříjemná zatáčka u Zlešic, tak to bude velký přínos nejen pro místní lidi. Potkat se tam s kamionem, obzvláště s kládama, bylo docela nepříjemné.
Ve Zlešicích (ca. 10 chalup) s oblibou měřila PČR 50kmh.
https://www.google.it/maps/@49.1395669,13.8700713,3a,75y,294.53h,61.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSprlfRw6_qenhT3mRCRGIw!2e0!7i16384!8i8192

Štěpán Mošovský

A co takhle tam dotáhnout dálnici d4 a vést to tunelem až do strážnýho?

libor

možná bude lepší dotáhnout jiné vnitro dálnice (D0, D3, D19, D35,..) a pak teprve řešit další dálniční napojení Bavorska… Myslím si, že kvalitní jedničky jsou tady a jinde dostatečné…

Petr

Přesně tak, mělo by se to dotáhnout jak na Budějice D20 i na Strážný D4. Jak si to udělají za hranicí , to už je jejich boj. Poláci se nás také moc neptají.

libor

za hranicí (B12) to je aspoň silnice první třídy, což o té české straně se moc říct nedá…. dálnice je mega projekt, tady stačí upravit jedničku na současné parametry vč. obchvatu obcí a přinese to hodně. Asi není potřeba, aby do Bavorska vedly tři dálnice (D4, D5, D6)…

Petr

Proč by nemohly, mezi jednotlivými spolkovými zeměmi, také není nijak omezen počet dálnic. A nás považují za 17 spolkovou zemi.

Bvovka

Správně, Strážný je zatím nejlepší překonání Šumavy, protože tam už modernizace a rozšíření proběhla. Pochybuju, že tam dovolí něco širšího, protože se jedná o národní park

Venca

Podle mého toto ujde. Chtělo by to rekonstrukci i na zbytku 1/4. Oproti německé straně, je to opravdu masakr, že si ČR toto dovolí nazvat silnicí 1.tř. Rád bych viděl někdy 2+2 napojení Strakonic s jejich východním obchvatem. Nevím proč, ale vždy tam potkám někoho, kdo jede od nebo k D4 60-70 km/h po středu silnice a nedá se tam většinou až na ten stoupací pruh předjíždět.

Pavel

Na té přiložené mapce to vypadá, že obchvat začne ve skutečnosti až v zastavěné oblasti. A také zůstane průjezd v těsné blízkosti obce Přechovice. Kdybychom nebrali v potaz značky začátek/konec obce, tak bych řekl, že obchvat začne uvnitř obce. To mi nepřipadá jako kdovíjak skvělé trasování.

noerf

Tento krok byl primárně vyhnout se náměstí ve Volyni, kde mají pravidelně problémy kamióny a nahrazení serpentin směrem na Stražné.
To napojení u Přechovic nastávající komunikaci je zřejmě dáno výškou komunikace, okolních objektů a železniční tratě.

HonzaS

směrem na Strážný. Strážné je v Krkonoších

Martin

Ideální by bylo začít už před Strunkovicemi, vyřešit přejezd tratě Strakonice – Volary, křižovatku na Vacov (mezi řekou a tratí moc místa není bohužel) a dále pokračovat na Přechovice jak píše Pavel viz výše. Volyně obchvat potřebuje, sjezd z Betaně směr Čkyně je zvlášť pro kamiony už hodně na hraně.

Frantisek

Dálnici tam nechcete? 🙂 Místo aby se upravily a propojily koleje, vzniká další motivace železnici pro silnější přepravní proudy vůbec nepoužít…

Vasek

Chceme tam dálnici, ona by to měla být D4. Jinak se tam jed projet vlakem, ale nejprve se podívej na Slunce, seno, to je totiž ta trať, kde se nezastavuje.

Karl vB.

Milý Františku, pokud byste prosadil radikální modernizaci trati Strakonice (400 m.n.m.) – Kubova Huť (995 m.n.m.) – Nové Údolí (805 m.n.m.) – Passau Hbf. (312 m.n.m.) v parametrech reko Olomouc – Uničov, tak to spojení použije mnoho lidí velmi rádo.

noerf

Problém je, že na celé trase Strakonice – Vimperk – Volary jsou obce dohromady s cca 40 000 občany, z nichž převážná část tento spoj využije velmi výjimečně nebo nikdy. Navíc cesty do spádových lokalit zajišťují autobusy.

Karl vB.

Naprostý souhlas!
Já jsem tu trasu včetně nadmořských výšek vypsal kvůli Františkovi, protože on na můj vkus zbytečně tlačí na pilu a prosazuje koleje všude a za každou cenu.
Ta trať stejně končí na hranici v Novém Údolí. Dál v Bavorsku je z toho jen cyklo/ ski stezka do Freyungu a dál do Passau jezdí vlaky Ilztalbahn jen když je měsíc v úplňku, před krmením a po dojení.

HonzaS

a když jsem navrhoval zastavku Nišovice posunout blize k obci tak mi z Kraje odepsali ze ne, at jezdim autem.

Diesel

Tady bude stačit modernizovaná jednička, alespoň tak jak to vypadá na německé straně. Ale fakt je, že když brázdim alpské dalnice a koukám, kde všude je dokázali zasadit do hor tak si říkám že v těch zemích asi moc Františků nemají.

jkjk

Přeložka má dále pokračovat západně od Přechovic, viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/306/infoletak_s4-strakonice-vimperk.pdf

Karl vB.

Na infoletáku ŘSD mně zaujalo, že pro stavbu přeložky silnice 1/4 mezi Strakonicema a Vimperkem na posledním listu v Datech o stavbě uvádějí: Katastrální území: Horní Vltavice, Houžná, což je až těsně před Strážným, ca. 18 km za Vimperkem. 🙂