Trest za nedostatek řidičů. Ústecký kraj pokutoval TD Bus 48 miliony korun

Autobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.czAutobus SOR v barvách pro linky v Ústeckém kraji. Foto: Kr-ustecky.cz

Ústecký kraj udělil nejvyšší pokutu ve své historii za nedodržování smluv na provoz regionálních autobusů. Pokuta dosahuje výše 48 milionů

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Moza14

Tento problém má dvě strany. Jednu, že dopravci nabízejí ceny na hranici rentability. Bohužel je toto způsobeno špatně nastavenými krajskými výběrovými řízeními, které toto nejenže neodfiltrují, ale i podporují. Druhá strana je, že kraj není ochoten akceptovat vyšší cenu a firmu tlačí do bankrotu. Což odnese jednak ta firma, ale druhak hlavně cestující. Domnívám se, že pokud by kraj navýšil cenu např. Na 35 Kč/Km, stále by to bylo levnější, než vlastní dopravní podnik za 66 Kč. A že kraj likviduje dopravu je fakt. Stejně jako sociální služby, stejně jako školství, stejně jako svou ekonomickou kondici. Navíc upřímně nechápu systém… Číst vice »

V.

Jako znám spoustu lidí, kteří by šli ihned řídit, ale za 25 000 Kč, tohle povolání, kde si člověk nemůže na konečné odskočit, z nesmyslnýma turnusama, rizikem a kvalitou autobusů bez klimy prostě mladý neseženou.

Jindra

Souhlasím s panem Tomsem.Kraj je ničitel dopravy.Nejprve autobusovou dopravu,na řadě jsou nyní vlaky.Ještě štěstí že
se zde nelétá!

Nikola

Firma dostane pokutu za neodježděné spoje dle sazebníku ve smlouvě, kterou podepsala a kraj je ten zlý. Ničitelem dopravy v ÚK je spíš Busline. To co předvádí v LT okrese naopak znehodnocuje používání VHD. Kde máte jistotu, že kdyby dostal od kraje více peněz, investoval by je do platů řidičů. Pan Toms, také zapomíná říci, že již jednou od kraje peníze navíc dostali. Ta částka měla kompenzovat vládní rozhodnutí do roku 2019. Zajímavé, že mediálně brečí jenom Busline.

moldava

Nesouhlasím s vámi, zástupci firem (zde autobusových dopravců) vždy mají platnou smlouvu o poskytování služeb. To, že představitelé dopravních firem neodhadli dlouhodobý vývoj například v platech řidičů (a proto řidiči nejsou) je zkrátka riziko, za které dnes dostávají pokutu (kraj pouze dodržuje smlouvy vč.sankčních ujednání) . Zajímavé je, kdo v dnešní době tvoří páteř řidičů autobusů meziměstských spojů. Jsou to zaměstnanci lehce předpenzijního nebo penzijního věku a dále řidiči, kteří od státu pobírají rentu a v dopravě si přivydělávají (tzn.bývalí vojáci, policisté) . Takže ten systém pracuje postupem času stále ve vyšším riziku co se řidičů týče. V tomto oboru… Číst vice »

Petr.R

vy nabádáte kraje aby nekontrolovaly dodržování smlouv. Kdyby nedostaly pokutu, tak je to signál, že druzí taky mohou ojebávat.