TRAXX pro ČD Cargo má „diamantový“ nátěr, lokomotivy čeká test i v osobní dopravě

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin VoigtLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 při zkoušce v okolí Kasselu. Foto: Martin Voigt

Nové lokomotivy pro ČD Cargo čeká testování i v čele osobních vlaků Českých drah.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Je pěkně, že se někdo konečně zajímá o náhradu strojů ještě z doby komunismu. A co budou tahat? Staré pidisedadlove koženkové Honeckery? Což takhle se v první řadě zaměřit na ty nejdůležitější, to jest platící zákazníky?!

Vbb

Však se ČD Cargo na své platící zákazníky zaměřilo. Nebo jaké „platící zákazníky ČD Carga“ máte na mysli?

Původní varák

Jeeee a mami, budou mít ty mašinky na střeše taky to hezký světýlko?

Áda Merkel

I kdyby to mělo plovákový nátěr, tak už to nikdo nezachrání.

Áda Merkel

I kdyby to mělo plovákový nátěr, tak už to nezachrání.

Dan

Líbí se mi, jak se u nás v Kocourkově z jednotného korporátního stylu stal jenom seznam doporučených barev a stejně zvítězila lidová tvořivost. Co stroj, to originál. Jasně, na barvu to nejezdí, ale je to taková špička ledovce – když neumíme systematicky a jednoduše vyřešit takovou banalitu, jako barevné schéma, težko můžeme čekat, že se podaří řešit věci, na kterých už záleží víc… 🙁

Původní varák

To je prostě státní podnik CD Cargo. Měl sem tu čest chvíli dělat na GŘ a někdy mi opravdu vstávaly hrůzou vlasy na hlavě, když sem viděl to systematické přemýšlení. Ale či sme státní, tak proč myslet tržně? Však oba matka, potažmo stát, ztrátu dotáhne.

Původní varák

Promiňte, automatické opravy jsou někdy hrůza……

Vašek

Jednotné nátěry hodnotím odedávna jako blbost. Co se hodí na jednu mašinu se nemusí hodit na jinou. A podívejme se, jak sluší původní nátěry starším lokomotivám.
Ještě jsem nezažil, že všechna vozidla stačili jednotně natřít, než zase přišel někdo akční s dalším jednotným nátěrem. V neposlední řadě kšeft pro různá studia.

Dan

1) Ale to neznamená, že musí mít v rámci jedné řady (resp. jednoho tvaru skříně) každý stroj jiný nátěr, ne?
2) Je to právě o tom navrhnout nátěr tak univerzální, že bude +- pasovat na všechny řady. Třeba DB nebo OBB s tím očividně nemají problém. Na tom jednobarevném schématu není co zkazit a vypadá to celkem i vkusně. 🙂 Za návrh se zaplatí jednou a je po starostech.

Vbb

No jo, ale za „grafický návrh“ „všecko namočit až po střechu do červené barvy“ by se těžko daly nahrabat miliony…

GreenBitch

Nechápu, ale tento vizual strčí hravě do kapsy ten paskvil, co hodlají aplikovat na celou dodávku. Tohle vypadá moderně, původní paskvil je děsivý. To je jak kdyby někdo dostal pravitko a tři barvičky k tomu….

Ondrys

Souhlas, ma druhou stranu se tohle až moc blíží nátěru Lotos Rail…

Původní varák

To je ale novinka, že chtějí s Traxxem expandovat do zahraničí. Tuhle větu pronášel pan expert Tóth už když se objednávaly Vectrony. A kde jsou teď? Víceméně stále někde stojí nebo jezdí Pn z Brna do Břeclavi…….

Oldřich Sládek

Vy jste ale “ expert“:-)))) Rozumíte dráze jako koza petrželi.

Původní varák

Tak jste Oldřich Sládek…..expert. Více není potřeba dodávat.

Mišin

CDC Vectrony se objevily na ucelenkách do poslední uhelné elektrárny v Rakousku Mellach . Letos na jaře tam se spalováním uhlí asi skončily. Odkaz na video na pěkné trati přes Semmering. Zajímavá je je část cca 35:30 – posun s Vectronama až na výklopník elektrárny:
https://youtu.be/X9x6AJL88-w

Původní varák

No to je teda slávy….. na 12 Vectronu.

Dave

Diamant nátěr je moc povedený, předchozí je poněkud amatérský. Jinak za mě práce s MS3 velmi „user friendly“.

noerf

Mám pocit, že Bombardier je trochu ve skluzu. Ty dva traxxy měli jezdit zkušebně v osbní dopravě již v druhé polovině srpna. Takže se dá předpokládat, že během října budou schválené pro provoz v ČR a Slovensku. To v posledním čtvrtletí budou zástupoci Bombardieru při předání lokomotiv dost často.

Džaro

Nevěděl by někdo povolaný, jestli je lepší TRAXX nebo Vectron?

Juraj

Lepší… ako v čom. Takto lapidárne sa to asi povedať nedá.
Iveco Urbanway alebo Solaris Urbino?
Nissan X-Trail alebo Toyota RAV4?
Dell XPS alebo Lenovo ThinkPad?

Jedna vec je konkrétny model a výbava, druhá vec je plánované použitie a nasadenie, zahrnutý servis a cena údržby. Ak by pre ČDC mali byť Vectron a Traxx MS3 zameniteľné čo do využitia, tak snáď niekto znalejší porovná.

Třicátáprvní Béé

Za mě Traxx

Jansen

Musíš počkat,teprve od 14 září jedu na školení jako správkař na MS3…pak tak po roce provozu posoudím

Petr Šimral

Po roce ani omylem. Po první výměně kol už se dá jakžtakž predikovat, jak to vlastně je…
Pvní výměna kol podle využívání dopravců může být od 600 tis. do 1500 tis. km a podle proběhů dopravců to mohou být 2 – 10 let…

Vašek

Ono jde trochu lokomotivu posoudit po krátké době. Některé jezdí od nasazení bez problémů, s některými se peklujeme po celou dobu jejich života. Vectron považuji za skvělou, spolehlivou mašinu, s Traxxem zkušenost nemám.

Já, kdo jiný

Každý strojvedoucí od ÖBB řekne, že nejlepší je Taurus. Z Vectrona jsou mírně na rozpacích.

Jerry

Už sem se v práci setkal s 002kou a ten zebra nátěr je hnus něco jako Najbrt neboli najgrc v.005 .zato tohle je parádní nátěr … všechny by mnely jej mít.ono se v říká že obal prodává výrobek.cim víc nových loko u carga tím větší možnosti jak je používat a firove si zaslouží taky podmínky 21 století.ty střepy řady 122 a 123 už mají být ve šrotu.divim se strojvedoucím co jezdí u soukromníků se šroty řád 121 a 140 nebo na koridoru s vlakem se 740 kou.

Třicátáprvní Béé

Souhlasím, že strojvedoucí by měli mít pracovní podmínky lepší. Naštěstí i u Carga se pomalu omlazuje. Ale jsou i firmy, které reinkarnují střepy a dělají z nich výstavní kousky, což o to, práci střep odvede podobnou jako nová loko, ale neumím si představit šichtu přes celou republiku v Kostitřasu a ráno sednout do auta přijet odpočatý domů😄 Takové fíry by měly platit na kila zlatem

Jerry

Když jezdí na kostitrasu tak si za to můžou více méně sami.jasne že malé firmy nemůžou mít hned novou mašinu.ale taky ty staré střepy nejezdí zadaco.treba taková 730 hrůza ..to stanoviště dělal liliput ,místa tam není ,výhled stojí taky za kulovy ,se nedivím že je Cargo odstavilo. nebo 742ka též je z toho houby vidět a výkon žádná sláva , stanoviště ..na úrovni roku 70. Takový brejlovec nebo eso touž je mašina jak výkonem tak stanovištěm ..spokojenost.preziju na posunu i favorita 731ku ,dokonce se ted objevil kus s klimatizací.

Třicátáprvní Béé

Co si budeme povídat, klimošku moc nepoužívám, ale jak se hodí při dvouhodinovým stání na slunci. Bohužel těch hodin je i někdy víc, to aby člověk nosil barel s pitím

Jerry

Klima u Mašín už by mnela být standart.. když člověk stojí jak se říká na kopci a má třeba oběd ,tak na chvíli to pustit.jinak je to na některých strojích 731 a 111 jak ve skleníku.

Petr Šimral

Přestaňte tady „kvákat“ pitomosti ze simulátoru o stanovištích. U 730 je stanoviště zcela v pohodě. A pro nasazení, na které byla kdysi řada T 457.0 předpokládána je vše v pořádku. Když jsem s touto lokomotivou vozil osobní vlaky ze Sokolova do Kraslic, byla vyhovující.
A na hukot turba z Rajky (HU) do Děčína se opravdu nezapomíná…

Jerry

Kva kVA kVA ..nic tak otřeseného než 730 není a to mám jen 180cm a otriskanou hlavu z toho krámu.spolecny mazací okruh to napadlo kterého pitomce ,a také problémy že startéry ..nakonec se osvědčily.. vlastně žádné ruské i jugoslávské byly na Pikaču.

Petr Šimral

To asi byly ale až problémy u dopravce. U nás (nájem KDS) problémy se startéry rozhodně nebyly….
Má výška je 181 cm.

Co tam povídáte o něčem RUSKÉM či JUGOSLÁVSKÉM?

Povídejte, přehánějte, historky z „fírcimry“ pro mě byly vždycky zajímavé 🙂 🙂 🙂

Jerry

Tož ruské a jugoslávské startéry ..u obou se nevyřešíl problém že při startu nezapadaval

Jerry

Pastorek do věnce ..xkrat se mi to stalo a třeba až na potřetí sem to nastartoval.vykonem ta mašina je dobrá na vlečku ne na trať ani spádoviště.

KarelF

Nikdy jste nezkusil kladivo nebo jinou věcí podobné důraznosti? Pobouchat startér a panečku jak pěkně zaskočil. Obecný problém startérů na čemkoliv v 80 a kupodivu i 90 letech.

Jarin

Jsem neznalý ve věci železniční dopravy. Zeptám se vás, jak vůbec vypadá výroba lokomotiv ve Škodě Plzeň. Vyrábí se tam vůbec ten Zátopek nebo to už všechno skončilo?

Avlaky

Poslední Zátopek tuším 2016 v šesti kusové sérii pro DB,
Jinak škoda s lokomotivami už nadobro skončila , sama potvrdila že jsou lepší výrobci

Já, kdo jiný

Ámen

David

Nadobro snad ne, ale momentálně ano.

kubiqcz

Dobrý den do redakce, odkaz na railcolornews nefunguje. Hází 404.

Dalibor

Tak budem doufat že u v ČR budou traxy věrný svý pověsti dobrých a spolehlivých strojů.

Batyr

Jakože nespolehlivých šrotů, co po 400k ujetých km jim musíte měnit převodovky ?

Petr Šimral

Kde, kdy, jak, u koho???????????????????

Alexandr Mikulka

Co to meleš, Zdeňku?

Teddik

Tak to se mi moc libi, moc pekny nater a prijemna zmena.

Avlaky

Nevím jak moc moderní je, ale vectrony jsou mnohem rozšiřenější

Petr Šimral

Když byl Vectron malé robátko, tak pro změnu byly ozšířenější TRAXXy MS 2.

Těžko může v počtu kusů přeskočit právě schvalovaná novinka již šest let zavedenou řadu…

Avlaky

Ale i tak je Vectronu více než ms2 ne?

Kubrt

Nevím, jaký má smysl sčítat Vectrony a MS2; když tak Vectrony a Traxxy 2 – těch je pořád ještě víc (1400?), než Vectronů, ale nejspíš je předběhnou. Když Vectron začínal, tak ten náběh prodeje byl veeeelmi pozvolný.

Já, kdo jiný

Průkopníkem Vectrona v ČR zůstane navždy Regiojet s 193.214.

František Plášek

….na to jste přišel kde?

Cargo

Toto bych aplikoval i na ostatní kusy. Mnohem vkusnější verze, než ta první !

Jakub

Vím, že je to subjektivní, ale za mě to „livery“ vypadá neskutečně.