Infrastruktura Železnice

Trať z Ústí nad Labem-Střekova do Velkého Března dostane nové troleje

Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic
Trať Ústá nad Labem-Střekov - Velké Březno. Pramen: Správa železnic

Správa železnic vymění trakční vedení na dvoukolejné trati spojující Ústí nad Labem s Děčínem na pravém břehu Labe. Práce se budou týkat více než osmikilometrového úseku ze Střekova do Velkého Března. Obnovou projde trolej, sloupy a další součásti trakčního vedení.

Předpokládané celkové náklady činí 130 milionů korun, zahájení prací se předpokládá ve druhém pololetí letošního roku. Podle Správy železnic je trakční vedení za hranicí životnosti, jeho výměna umožní budoucí přechod na střídavou soustavu.

„Provede se výměna 276 trakčních podpěr z roku 1961, dále 16 km trolejového drátu a nosného lana a 950 izolátorů. Trakční vedení po opravě bude lépe vyhovovat zvýšenému příkonu moderních elektrických lokomotiv. V celém úseku se současně opraví odvodnění,“ napsala SŽ v tiskové zprávě. Práce by měly začít letos ve druhém pololetí.

Dvoukolejná pravobřežní trať mezi Ústím nad Labem a Děčínem plní významnou roli v nákladní dopravě.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ondřej
Host
Ondřej

No měla by spíš dostat nové koleje.

Elb
Host
Elb

Jak staré bylo elektrické vedení a jiné elektrické částí trati?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Z roku 1961, vždyť to tam píšou.

Alibaba
Host
Alibaba

Sice je to trochu mimo téma, ale když vidím tu fotku Velkého Března, tak se chci zeptat, zda SŽ nechystá nějakou úpravu tohoto nádraží? Vysunul bych nástupiště (60m a doufám, že tam je vyhovující poloměr) mezi přejezdy 2976 a 2977 (byl by tam podchod u potoka, aby při nastupování nedocházelo k problémům jako v Řeporyjích), zredukoval bych DKS na obou zhlaví, a doplnil bych zpět spojku do aby se dalo jezdit do Zubrnic bez dvou úvratí. I když jak koukám na letecké fotky, tak bych jim tím sebral odstavné koleje, takže nevím, možná by se dala vložit spojka až k… Číst vice »

Alibaba
Host
Alibaba

Dodatek: Na to případné vysunutí nástupišť je potřeba posunout sloupy TV a když se budou dělat nové, tak by se to mohlo připravit.

zesp
Host
zesp

Já nevím, co tu všinchni blbnete. Dyť je to apríl, nic se dělat nebude!!! To jen si z nás vystřelili… Ale čekal jsem něco bombastičtějšího… Třeba, že se začne stavět VRT, nebo tak něco. Ale je fakt, že to by každý prokoukl…

Guláš
Host
Guláš

Apríl to není to už mělo bejt hotovi,jen ta firma Klement při práci trochu zaostala a už se to nevešlo do fakturačního programu EU. No za málo peněz moc muziky nedostanete. A ten průser se dá dohledat na netu.

Guláš
Host
Guláš

A já to hledat nemusím, protože jsem v ty době sloužil ve Velkým Březně.

Guláš
Host
Guláš

To je dobře protože celá trať co se týče troleji je opravdu za zenitem už minimálně Mělníka

Guláš
Host
Guláš

Pardon od Mělníka

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak ono je to vidět od pohledu, jak ta trolej je už slabá.

Lukáš Smolka
Host
Lukáš Smolka

To je vtip nebo realita. Já jen že u Dobré zprávy nikdy nemůže člověk čekat dobré zprávy. 😀

Koro
Host
Koro

U Dobré správy… dobré zprávy.

55p
Host
55p

No vida, jak se revitalizace pravobřežky provede během údržby ve stávající stopě a parametrech 🙂 vzhledem ke snížení nákladů to povede ke zvýšení efektivity zbytku stavby, ne?

Luděk S.
Host
Luděk S.

Nojo, ale to nebude tak drahý. To nevím jestli úplně chceme.

K.S.
Host
K.S.

Jsou tam plánované nějaké rychlíky, které bude zachování stopy brzdit?

Guláš
Host
Guláš

Efektivita by byla dotáhnout autoblok až na Východ

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Za Kujbyšev. Minimálně.

M H
Host
M H

Spíš je otázka, jestli by nestálo za to v rámci jednoho omezení zároveň sáhnout i na koleje…nebo ty tam jsou v dobrém stavu?

Koro
Host
Koro

A kde jsou…

Guláš
Host
Guláš

Koleje se dělaly před čtyřmi roky. Práce prováděla firma Klement.

M H
Host
M H

Díky za doplnění 🙂

Lesan
Host
Lesan

Obávám se, že zvýšení traťové rychlosti by ve stávající stopě příliš nešlo a současná rychlost 80-100 km/h není pro nákladní dopravu přílišným omezením.

Guláš
Host
Guláš

Tak zbourame baráky zúžíme silnici a narovname Labe. Vtipalku ty opravdu nevíš kudy ta trať vede?

Guláš
Host
Guláš

Nevíš jinak červenej nedáš

-TR-
Host
-TR-

Jsem zvědavý, kdy se tu objeví žvást, že je to účelovka kvůli RegioJetu a jeho budoucím elektrickým jednotkám.

Jiří 3
Host
Jiří 3

Je to účelovka kvůli RJ a jeho jednotkám.
Splňuju zadání dobře?

Guláš
Host
Guláš

Na tyhle trati o osobní dopravu opravdu nejde.

Koro
Host
Koro

Neeee. Prej bude elektrika az do Zubrnic.. (1.duben)

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jo, prý tam bude 1500 V stejnosměr. Mají domluvenou původně italskou řadu E666

Guláš
Host
Guláš

A ty jsi sprominutim vůl

Guláš
Host
Guláš

Červenej je od Cifršpiónů co ani nevědí kde ta trať je. Tedy pardon na Google vědí vlastně všichni, ale v severních Čechách nikdy nebyli.

K.S.
Host
K.S.

A já zase slyšel něco o tom že budou dodány rotační měniče pro napájení trakce.

Dáda
Host
Dáda

Je to jasná účelovka pro RJ… akorát dráty budou mít průměr 25mm a vnitřkrm poverde vodík jako palivo pro budoucnost.

Guláš
Host
Guláš

RJ má objednaný PESY přeju moc úspěchů. Jestli budou alespoň o polovinu lepší co se týče spolehlivosti od Žraloků. A to myslím smrtelně vážně. Protože když mu to bude jezdit tak přestane zdržovat na trati svými pomalimy rozjezdy.

dada
Host
dada

no hlavně pokud to stihnou v Polsku vyrobit….

Guláš
Host
Guláš

Toť otázka za 100 bodou.

Sinep Anigav
Host
Sinep Anigav

Jestli nestihnou, tak to bude od Poláků takový remejk slavné písně Ballada wagonowa…

Guláš
Host
Guláš

A vy si myslíte že to Jacek opravdu stihne i ze vsema zkouškáma? Já jim to přeju. Ale to je asi pohádka který věří jen pan Kominek a pan Bubeniček.