Trať z Liberce do Varnsdorfu čekají tři týdny výluk kvůli prořezům stromů

Nádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNádraží v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Během tří týdnů bude v pracovní dny zavedena náhradní autobusová doprava.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

To se Machnínští od náhradní dopravy docela projdou. Z Bedřichovky na Hamrštejn to zrovna blízko není. Odhaduju to tak na 2-3 km místo pár set metrů. Ale co by člověk neudělal pro zdraví s nákupem v ruce. 😀
Takže místo vlaku (NAD) musíme sáhnout po autobusu MHD nebo lince jedoucí standardně přes Machnín.

Divočák

Přes poledne bych vynechal dva páry vlaků řezal a uklízel.. ale jsem jenom laik

Tomáš679.2

Asi je lepší to dělat od tmy do tmy a mít výluku úplnou jen týden než částečnou měsíc.

Divočák

Vycházím z nasazení výkonných pracovních čet, které za 3h udělají odvedou výkon jako tři strejdové, které nikdo nekontroluje, za týden..

M19

Až někdy budete dělat s motorovkou, tak pochopíte, proč to takhle nedělat.

Divočák

dělám s ní každý víkend, M19, v čem vidíte problém? Asi si jen rejpnout.. ok

Martin z topírny

Chorý je už jen ten přístup, že kvůli tomuhle neumí využít dopravních mezer mezi vlaky a chtějí na to výluku a autobusy… je z toho nesmírně cítit, jak jim jsou cestující úplně ukradení…

Dominik

Tak se koukněte jaký tam je provoz, moc vhodných vlakových pauz tam nenajdete, je dost pravděpodobné že bude nějaká technika (jeřáb, MPŽ, apod…), Takže se na dané místo musíte taky dostat, takže jak dlouho by se řezalo, než by se musely „schovat“ před jízdou pravidelného vlaku? 20 minut? To toho moc nepořežete, a ve finále se to bude dělat déle.

Jiří Kocurek

Takže máme strom. Jediný směr, kam se dá pokácet je na koleje. O nic nejde, trolej tam není. Ovšem máme jen 15 minut na to, abychom ten strom rozřezali a uklidili z kolejí. Co když se on ale vzpříčí? Spěchat s motrovkou, honem honem, je o průser.

Tomáš679.2

Tak možná by to šlo, ale aby pracovníci museli hlídat kdy jim za zadkem pojede vlak moc klidu na práci nepřidá. Navíc se před vlakem uklidí na zasněženou stráň (i kdyby nebyla zasněžená tak bude podmáčená) no jedna věc je něco řezat na rovině a druhá v nějakém terénu kdy člověku kloužou nohy a je unavený už jen z toho udržet balanc.

Na druhou stranu si lidé budou moci vyzkoušet jaké by to bylo bez tratě.

Hamták

Prořez důkladný, ještě se topí a předpokládám i roundap. Jako tomu bylo nedávno u Podlešína.

Leinad

Jen na všední dny, a jen stromy.
Žádná další údržba, aby se výluka mohla opakovat. Žádný víkend či noc, aby bylo nasraných cestujících co nejvíce.
Nicméně pokud nebude zastaven provoz ani vydán foukací rozkaz, aspoň něco.

Martin z topírny

Další chorá věc u SŽ, teď udělají výluku na keře a stromky a tu stejnou v březnu a dubnu budou mít na výměnu 5-ti dřevěných pražců a dosypání kyblíku štěrku…. je neskutečné, co si v 21. století ONI dovolí

BND 30

Proč se při tom neudělá i údržba? Podbití, vyčištění příkopů? Aby se mohli cestující vyhnat zase příště?

Gargy

To byste chtěli po SŽDC moc..

Dominik

epodatelna@spravazeleznic.cz

Prosím můžete se jich zeptat, většinou odpovídají docela rychle.

J.K.

To to nejde prořezat v noci?

M.S.

Ne, nejde.

Miroslav Zikmund

Bezpečnost práce ….

Jiří Kocurek

S motrovkou, za tmy. Bezpečnost práce vám asi moc neříká, co? Nehledě na rušení nočního klidu, kdy by to policajti prostě zakázali.

Miroslav Zikmund

Celkem jedno, zda s motorovkou nebo ruční pilou …

Jiří Kocurek

Ruční pila člověku nevezme stehno až na kost. Ano, dělají se speciální kalhoty, aby se řetěz „nažral“ a noha zůstala celá.

M19

Ale taky… Spíše mě zaráží, že někdo nad něčím takovým jako použití motorovky po tmě vůbec přemýšlí…

Zyx

A jak se pracuje v severnim Evrope? Svetlo ted 9:30 az 14h, – 20 C neni problem a bezpecnostni prace se resi samozrejme take.

Martin z topírny

Zajímavé, hasiči to zvládají úplně s přehledem – 3 diodové reflektory a je pořezaný a za 20 minut trať průjezdná

Ale SŽ… má na to metodiku a pracovní postupy a nakonec to stejně dělá soukromá firma dodavatelsky, ale podle návodu SŽ

rtep

Práce hasičů je práce z mnohonásobně vyšším rizikem, než práce traťovky nebo jakékoli jiné firmy na údržbě trati.
Pokud by v takové situaci došlo k úrazu, žádná pojišťovna ten úraz nezaplatí a ten, kdo tu práci povolil, půjde sedět.
Hasiči něco takového smí dělat jen u mimořádností a se všemi riziky se počítá.

M19

Můžete to jít zkusit. Udělejte si za sedm tisíc kurz na motorovku a můžete jít. Uvidíme.

Tomáš679.2

Pracovat jen za svitu umělého pracovního osvětlení nic moc. Přeci jen to jsou podmínky spíše „bojové“. Navíc obvykle v noci je daleko větší zima než ve dne a v zimním období a na sněhové pokrývce obzvláště.

Zyx

Ale to nejsou prekazky k praci. Muzeto byt duvod k vyssi u ohodnoceni, ale prekazky to neni.

V. P.

Chtěl bych upozornit autora článku, že 4-pruhová komunikace přes Bedřichovku nebyla nikdy rychlostní komunikací, ale silnicí I. třídy I/35. Nyní je pouze silnicí pro motorová vozidla, a to již 5 let. Děkuji.

zdydy

a začali to taky opravovat na Polský straně koleje nebo zustalo u řečí jenom

Jelen

To by pak asi nebyla výluka jen na 3 týdny

Miroslav Zikmund

Co tak se přihlásit do kurzu jazyka českého pro základní školy ?

zdydy

to ti nestačí hovorová čeština

rtep

Ta Vaše věta už nemá s hovorovou češtinou nic společného, ve větě o čtrnácti slovech vyplodit sedm chyb, to už je skoro geniální.
Pan Zikmund tam má ale také jednu, byť jen malou.

Ale omlouvám se, můj příspěvek se opravdu netýká komentovaného článku.

p.ondrash

Hovorová je při hovoru, zde jste předvedl hororovou. Tady asi nebude stačit jen jedna hodina na základce, doporučuji si ji zopakovat celou.

Tomáš679.2

Jsem netužil, že tato trať tvoří hranici mezi Polskem a Českou republikou. A ten slovosled ok. Nazval bych to mluvou zastaralou avšak dříve hojně používanou.