Trať z Brna do Šlapanic zrychlí, přibude zastávka. Zakázku získal Swietelsky a Sežev-Reko

Nástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDCNástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDC

Sdružení firem Swietelsky Rail a Sežev-Reko vyhrálo zakázku na modernizci trati 340 v úseku mezi Brnem-Slatinou a Šlapanicemi. Pět kilometrů

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter

Bude vybudované aj nové TZZ v tomto úseku? (AB/AH)

Vojtěch Zvolský

Já jsem myslel, že tento úsek bude již součástí VRT Brno-Přerov. Odkud bude tedy 200 km/h?

Nojva

Nebojte se, za žst. Slatina, se mají tratě rozdělovat na dvě dvoukolejné (varianta nádraží Řeka). Jedna pro regionální obsluhu povede přes Šlapky a dál na Slavkov ve stávající stopě. Ta nová na 200km/h se Šlapkám vyhne (není technicky/geometricky možné dosáhnout takové rychlosti vedením trati přes Šlapky).

Petr 31

Ještě doplním, že u Petrova bylo více variant, nejčastěji s přeložkou od Komárova pod dálnicí kolem letiště a dál, kde už je úsek pro obě varianty společný. U varianty Petrov je teoreticky možné vést trať kolem odbavovací haly a zastávku udělat v těsné blízkosti (v dopracování variant se počítalo s rozvětvení 4 kolejí na 2 a 2-rychlé a pomalé u letiště a tím pádem by jak rychlá, tak pomalá trať měli zastávku a bylo by to dokonalé). Kraj ovšem preferuje logistické centrum před letištěm namísto kvalitního napojení osobní dopravy bez jakékoliv úpravy nákladního terminálu, bohužel. I tak jedna z variant… Číst vice »

Romanero

Dobře, že se to povedlo udělat bez stěn!

FlyingJ

Velká škoda že se trať více nepřiblíží letišti a nevybuduje se tam zastávka. Nebo je šance, že se přeložka vybuduje po stavbě nové trati Brno-Přerov?

Petr 766

Měla by, ale kdo ví jak to dopadne. Nicméně trať k letišti myslím obsahují obě dvě varianty nádraží v Brně.