Trať z Brna do Šlapanic zrychlí, přibude zastávka. Zakázku získal Swietelsky a Sežev-Reko
Nástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDC
Sdružení firem Swietelsky Rail a Sežev-Reko vyhrálo zakázku na modernizci trati 340 v úseku mezi Brnem-Slatinou a Šlapanicemi. Pět kilometrů
Bude vybudované aj nové TZZ v tomto úseku? (AB/AH)
Já jsem myslel, že tento úsek bude již součástí VRT Brno-Přerov. Odkud bude tedy 200 km/h?
Nebojte se, za žst. Slatina, se mají tratě rozdělovat na dvě dvoukolejné (varianta nádraží Řeka). Jedna pro regionální obsluhu povede přes Šlapky a dál na Slavkov ve stávající stopě. Ta nová na 200km/h se Šlapkám vyhne (není technicky/geometricky možné dosáhnout takové rychlosti vedením trati přes Šlapky).
Ještě doplním, že u Petrova bylo více variant, nejčastěji s přeložkou od Komárova pod dálnicí kolem letiště a dál, kde už je úsek pro obě varianty společný. U varianty Petrov je teoreticky možné vést trať kolem odbavovací haly a zastávku udělat v těsné blízkosti (v dopracování variant se počítalo s rozvětvení 4 kolejí na 2 a 2-rychlé a pomalé u letiště a tím pádem by jak rychlá, tak pomalá trať měli zastávku a bylo by to dokonalé). Kraj ovšem preferuje logistické centrum před letištěm namísto kvalitního napojení osobní dopravy bez jakékoliv úpravy nákladního terminálu, bohužel. I tak jedna z variant… Číst vice »
Dobře, že se to povedlo udělat bez stěn!
Velká škoda že se trať více nepřiblíží letišti a nevybuduje se tam zastávka. Nebo je šance, že se přeložka vybuduje po stavbě nové trati Brno-Přerov?
Měla by, ale kdo ví jak to dopadne. Nicméně trať k letišti myslím obsahují obě dvě varianty nádraží v Brně.