Sdružení firem Swietelsky Rail a Sežev-Reko vyhrálo zakázku na modernizci trati 340 v úseku mezi Brnem-Slatinou a Šlapanicemi. Pět kilometrů dvojkolejné trati vylepší tak, aby tu vlaky mohly jezdit namísto 80 km/h až 115 km/h.
Vítězství sdružení vyplývá z uzavřené smlouvy zveřejněné v registru smluv. SŽDC za modernizaci zaplatí 415 milionů korun. Do soutěže se přihlásilo jedenáct firem a sdružení, většina z nich se vešla pod půl miliardy korun. Odhadovaná cena byla 625 milionů korun.
Podle mluvčí Kateřiny Šubové je cílem kromě zvýšení traťové rychlostí také zlepšení jízdního komfortu pro cestující a zajištění vyšší bezpečnosti železničního provozu. „Náplní stavby je odstranění nevyhovujícího stavebně-technického stavu železničního svršku a spodku, nástupiště u šlapanické výpravní budovy, trakčního vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby dojde k nápravě trvalého překračování limitních hladin hluku z železniční dopravy použitím nové konstrukce kolejového roštu a pružného upevnění kolejnic,“ řekla Šubová.
Dobrou zprávou pro odpůrce protihlukových stěn je fakt, že nakonec se nebudou muset stavět. „Místo toho budou provedena individuální protihluková opatření u obytných domů,“ dodala Šubová. Sanovat se budou i stávající mostní objekty. Na trati vznikne také nová zastávka Šlapanice – zastávka v kilometru 9,3 na konci ulice Jungmannova. Lidem se tak zkrátí vzdálenost na vlak z obytné části obce.
Výlukové práce začnou již 9. března výlukou traťové koleje č. 1 Blažovice – Šlapanice na patnáct dní, pak budou pokračovat během roku.

Bude vybudované aj nové TZZ v tomto úseku? (AB/AH)
Já jsem myslel, že tento úsek bude již součástí VRT Brno-Přerov. Odkud bude tedy 200 km/h?
Nebojte se, za žst. Slatina, se mají tratě rozdělovat na dvě dvoukolejné (varianta nádraží Řeka). Jedna pro regionální obsluhu povede přes Šlapky a dál na Slavkov ve stávající stopě. Ta nová na 200km/h se Šlapkám vyhne (není technicky/geometricky možné dosáhnout takové rychlosti vedením trati přes Šlapky).
Ještě doplním, že u Petrova bylo více variant, nejčastěji s přeložkou od Komárova pod dálnicí kolem letiště a dál, kde už je úsek pro obě varianty společný. U varianty Petrov je teoreticky možné vést trať kolem odbavovací haly a zastávku udělat v těsné blízkosti (v dopracování variant se počítalo s rozvětvení 4 kolejí na 2 a 2-rychlé a pomalé u letiště a tím pádem by jak rychlá, tak pomalá trať měli zastávku a bylo by to dokonalé). Kraj ovšem preferuje logistické centrum před letištěm namísto kvalitního napojení osobní dopravy bez jakékoliv úpravy nákladního terminálu, bohužel. I tak jedna z variant… Číst vice »
Dobře, že se to povedlo udělat bez stěn!
Velká škoda že se trať více nepřiblíží letišti a nevybuduje se tam zastávka. Nebo je šance, že se přeložka vybuduje po stavbě nové trati Brno-Přerov?
Měla by, ale kdo ví jak to dopadne. Nicméně trať k letišti myslím obsahují obě dvě varianty nádraží v Brně.