Infrastruktura Stavebnictví Železnice

První část opravy spojky u Brna končí, ve Šlapanicích otevřou nové nástupiště

Nové nástupišti ve Šlapanicích. Foto: Swietelsky Rail
Nové nástupišti ve Šlapanicích. Foto: Swietelsky Rail

Cestující v železniční stanici Šlapanice čeká od příštího týdne pohodlnější nastupování do vlaku. Půl roku po zahájení prací budou moci od 20. srpna využít nové nástupiště, skončí provizorní přístup.

Sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Sežev-Reko ukončují první část rekonstrukce důležité železniční spojky z Brna-Slatiny přes Šlapanice do Blažovic. Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) vyjde celá zakázka na 415 milionů korun.

Nové vnější nástupiště měří 170 metrů a jeho hranu tvoří prefabrikované bloky. Nová vyšší hrana, umístěná 550 mm nad temenem kolejnice, zaručuje cestujícím pohodlný a bezpečný nástup a výstup. Na nástupišti je přístřešek a doplňuje ho informační systém.

V první etapě se rekonstruovala sudá skupina kolejí ve stanici Šlapanice a kolej číslo dvě v úseku Brno-Slatina – Šlapanice. Ve městě se sanovala a opravila také první polovina podjezdu v ulici Nádražní. Do nové technologické budovy pak bylo umístěno nové zabezpečovací zařízení. Změnu poznají i výpravčí, kteří se vrátí do obnovené výpravní kanceláře ve výpravní budově,“ řekl Jan Parchanski ze společnosti Swietelsky Rail CZ. Vytváří se rovněž prostorová rezerva pro případné druhé nástupiště.

Obnova tratě, která umožní zvýšit rychlost z 80 km/h až na 115 km/h, zahrnuje železniční svršek i spodek, mosty, trakční vedení a zabezpečovací zařízení. 

Oprava tratě má přinést i stavbu nové zastávky ve Šlapanicích, vznikne na konci ulice Jungmannova. Lidé tak budou mít na vlak blíže, než dosud. Do provozu bude uvedena nejdříve v roce 2019 kvůli udržení dopravní návaznosti a výlukám na jiných úsecích v okolí Brna

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Dnes, 20. srpna, okolo 7:00 se stále jelo po staré koleji a stavělo u provizorního nástupiště. Přejezdové zabezpečovací zařízení v Ponětovicích bylo vypnuté, jelo se tam krokem.

  • V oblouku mezi zastávkou a vjezdovými návěstidly bude V = 80/85/90 km/h pro I=100/130/150 mm (ETCS), za obloukem skrz stanici pak V = 85/90 km/h.

  • Nová zastávka konečně přiblíží stovkám lidí (zejména ze sídliště) železnici asi o kilometr – ta už měla být postavena dávno, nejlépe hned při výstavbě tamních bytovek …

    • Přesně tak, celkově bych řekl, že potenciál této trati v její příměstské roli není zcela využit, ale s elektrifikací a modernizací do Veselí se tady snad podaří citelně hnout s jízdní dobou a navýšit spoje.

  • Zajímavé jsou ty rychlosti. Před i za Šlapanicemi je max. 100, skrze Šlapanice 115.

    • Omyl, 115 bude na rovince mezi Šlapanicemi a Slatinou, přes Šlapanice bude kvůli obloukům tuším 85/90.

  • No,hlavně aby v těch Šlapanicích zůstala nějaká staniční kolej na ev.vykřižování vlaků nebo na odstavení soupravy.Dnes je móda staniční koleje vytrhat a pak scházejí…..

    • Asi že na ni sjíždí z trati 300 větší část R Ostráwa – Brno a Holomóc – Brno. (Holubice – Blažovice).

    • Protože autor neví, čemu se tam říká „Vlára“ …
      Jedinou spojkou v té oblasti je mezistaniční úsek Blažovice – Holubice (mezi „Vlárou“ a „Přerovkou“).

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora