Trať z Brna do Šlapanic a Blažovic zrychlí, nejnižší cenu nabídla firma Swietelsky

Nástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDCNástupiště Brno Slatina. Autor: SŽDC

Důležitou železniční spojku z brněnské části Slatina do Blažovic přes Šlapanice čeká příští rok velká rekonstrukce. Výsledkem bude především zrychlení

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Ano rekonstrukce železničního svršku a spodku probíhala loni. SŽDC to vyřizoval na poslední chvíli aby vyčerpala dotace. V územním plánu je rezerva na narovnání směrových poměrů tratě, tak snad nebudou po roce dělat to samé.

a8n

V tomto případě jde o úsek Šlapanice (včetně)-Slatina (mimo), tedy ne to, co už se rekonstruovalo dříve..

Petr

Takže sotva přestanou výluky, tak se to rozkope znovu. Bravo. Kromě dálnice v rozkladu bude v rozkladu zase i železnice. A cestující se z toho tak akorát…

a8n

Vzhledem k zachování jednokolejného provozu to tragédie nebude.

Vojta

No, projektanti ve studii proveditelnosti navrhovali nahradit všechny osobní vlaky Brno – Slavkov autobusy. To by bylo docela peklo, doufám, že aspoň část vlaků bude zachovaná, podobně jako při rekonstrukci Šlapanice – Blažovice. Stačí, že v dalším roce (2019) budou nejspíš všechny končit ve Slatině kvůli opravě hlavasu.

Petr Novotný

Z té zprávy to vypadá jako málo významná regionální trať, ale kromě osobních a spěšných vlaků směr Bučovice – Kyjov a dál tu jezdí také rychlíky Brno – Přerov – Bohumín a Brno – Olomouc – Šumperk. A v budoucnu má trať od Blažovic na Přerov na tuto trať navázat „rychlotrať“, která nahradí jednokolejku z 19. století. V tomto kontextu je zvyšování rychlosti „až“ na 115 (ale to jen v krátkém úseku, jinak 100) spíš na pováženou.

K.S.

Problém bych viděl v tom že trať je sevřená stavbami, jak budovami, tak mosty, silnicemi a pod. Ano, bylo by možná postavit přeložku blíže k letišti a na současné trati zachovat jednu kolej do Šlapanic pro obsluhu nádraží, ale vznikla by tak úrovňové křížení, což asi není dobrý nápad, také je možné tam vést „S-bahn“ a udělat z nádraží ve Šlapanicích nádraží hlavové a na přeložce zřídit zastávku s předjízdnými kolejemi. Do budoucna by to ale chtělo aby se zrychlily i úseky v Brně samotném a to alespoň do Židenic, tedy dokud se nerozhodne o tom co s nádražím.

a8n

Ona „rychlotrať“ má vést až z Brna, nicméně podoba mezi Brnem a Ponětovicemi závisí na řešení ŽUBu, proto se 1. stavba z Brna do Blažovic zatím nepřipravuje.