Trať ve Šluknovském výběžku zrychlí až na 90 km/h, čeká ji oprava za 321 milionů korun
Vlaky Českých drah a Arrivy v Rumburku. Foto: Facebookový profil Rumburku
Maximem na trati je dosud 60 km/h. Trať dostane nové koleje.
schluckenauer zipfel.
To je fakt úspěch, když Japonci jsou schopni s malými úpravami dosáhnout na stávajících rychlovlacích 500 km/hodinu.
To bych chtěl vidět, prosím. Jediná trať, o níž vím, že se na ní má jezdit 500 km/h, je maglev.
Počítá se tam do budoucna i s německými vlaky z Löbau do Bad Schandau?
Jedno z nejužitečnějších spojení, ale nikdo ho nechce realizovat. Byt propojuje koridor Wroclaw – Dresden s Prahou.
Akorát že nákladku by to stejně zavádělo do toho úzkého hrdla mezi Bad Schandau a Děčínem.
Tak teď ještě aby objednatelé objednávali dostatečný počet vlaků, aby se investice vyplatila. Hodinový takt by měl být v dnešní době základem.
Poláci se s tím ještě chlubí jak s námi zametají.
Reply bylo pro Aleše překoukl jsem řádek.
hodinový takt je sice fain ale je to oblast řídce osídlená, takže by většinou vozil vzduch to by už mohli provozovat osobní dreziny 🙂 řekl bych, že na takových kolejích je takt dvouhodinový
ve špičce hodinový, jinak dvouhodinový.
Kde jsou ty časy, kdy to byla nejhustěji osídlená oblast Rakouska-Uherska. Nyní je na „páteřní“ trati Rumburk-Šluknov-Dolní Poustevna počet obyvatel: Rumburk 11057, Šluknov 5570, Velký Šenov 1932, Lipová 657, Mikulášovice 2151, Vilémov 894, Dolní Poustevna 1824, celkem tedy 24103 na 27 km dlouhém úseku.
Plus poměrně výrazný turistický provoz.
Ano. Hodinový takt a pár vynechávkami a neatraktivních časech a vhodným určením, kdy bude končit.
Sláva! Ještě bych uvítal akci polské strany na zanedbaném úseku Žitava – Hrádek nad Nisou, protože to je opravdu neskutečná a nehorázná mezinárodní ostuda…
Tak bohužel to vede přes Polsko, které na tom zájem nemá, mají v té oblasti úplně jiné zájmy, rozšíření dolu směre k naší hasnici, otázkou je vůbec jestli ty koleje nezmizí.
Obrovská škoda – souhlas. To je to V4.
Také by bylo zajímavé zjistit jestli Němci opraví navazující úsek Rumburk – Ebersbach – Löbau nebo se na Čechy vykašlou?
A ono se plánuje protažení těch peážních osobáků z Rumburka dál?
Němci by si museli opravit jen Ebersbach – Löbau, Rumburk – Ebersbach (hr.) je SŽ.
Nápad zajímavý, je poptávka na německé straně?
Co je to poptávka? Turisté kteří chtějí cestovat mezi Českosaským Švýcarskem a Krkonošemi křížem krážem? Studenti škol na praxi? (gymnazium Löbau) na zkušenou do zahraničí. Ta poptávka sama nepřijde! Ten provoz se musí někomu nabídnout a pak to může skončit jak Regiojet v Rijece.
Tak jistě, pokud omezíte cestování přes hranice jinými způsoby dopravy, zakážete cestování do jiných zemí, tak tohle možná dá smysl, stejně jako ten Regiojet.
Co je to poptávka?
Pokud se musíte takto ptát, tak se do ekomonických otázek nepouštějte.
Poptávka se nedá přikázat.
Přikázat , né ale vytvořit dobrým spojením ano, to zas nechápete Vy.
To je ale hloupá implikace…
Tak za poptávku bych minimálně očekával obnovení dopravy na německém úseku Ebersbach – Löbau, aby to bylo s čím spojovat. A chtělo by to nějakou zastávku v Jiříkově někde v pokračování ulice Dvořákova, aby se nemuselo jezdit do nádraží. Zastávka Jiříkov se mě zdá daleko od centra.
Asi není.
Rumburk – Ebersbach by především měli obnovit provoz naši, německý je až samotný koneček v Ebersbachu, a na pojednávanou trať Rumburk – Velký Šenov sice jako také navazuje, ale mně se to jeví spíše jako přirozený závěr trati Nymburk – Rumburk.
Takový Spěšnák Jelenia Góra-Harrachov-Liberec-Zittau-Ebersbach-Rumburk-Šlunkov-Sebnitz Děčín to by byl hotový vlak přátelství
Koncept zajímavý, rozhodně to dává větší smysl než ten podivný autobus ve Frýdlantském výběžku. Ale radši se nebudu snažit spočítat, jak dlouho by tohle jelo… 😀
Taqnvald – Hrádek nad Nisou je v pohodě, ta jízdní doba by nemusela být tak hrozná.
Byl by to lůžkový.
Ještě by to mohlo jet přes Varnsdorf a Seifhennersdorf (po obnovení trati do Eibau). V Porajówě samozřejmě nová zastávka. 🙂
Poláci jsou při vyjednávání dost neústupní a byť se zajede do Sklařské Poreby jen “ horní“ dál už pouštět nechtějí taková Lužická trať 🙂
Němci prozatím řeší VTR do Prahy a dále. A to jim stačí.
Proč ne rovnou na 120 km?
Dovolte mi nesmělou otázku. K čemu na trati, kde jezdí téměř jen zastávkové vlaky, rychlost 120 km/h?
Tady jsou dlouhé mezistaniční úseky, takže třeba 100 by na škodu určitě nebylo mezi Šluknov údolí až Rumburk.
Jo, super a teď mi tady ještě spočítejte tu časovou úsporu. Učili jsme se to všichni tuším v šesté třídě základní školy a z hlavy to zvládne každý. Nezapomeňte ale odpočítat čas, než to diesel na těch 100 km/h rozjede a pak taky brždění. Kolik vteřin jste rozdílem mezi 90 km/h a 100 km/h na tom desetikilometrovém úseku ušetřil?
Moderní diesel (Desiro), který tam jezdí, zvládne to zrychlení opravdu za chvilinku 🙂
Nemluvě o tom, že se začínají vyskytovat i bateriové vlaky, zatím nesměle, ale za 5-10 let budou daleko častější.
Nebudou. S bateriemi na dráze blbnul už Křížík a vidíte 100 let v tahu a žádná velká expanze. Ono se totiž musí naházet mnoho miliard do kanályu, než se pochopí, že dokud nebudou pořádné baterie, je to celé kravina. A za ty miliardy je to levnější zadrátovat.
Jo, no, a Němci ve 30. letech 20. století zkoušeli vodík v letecké dopravě a to je jasným důkazem, že to nebude fungovat ani v 21. století.
Myslím, že podceňujete politickou sílu „zelené vlny“ na západě. V některých německých městech sklízejí Zelení až 40 procent hlasů. A značně posílili i mimo Německo, čemuž odpovídají různé ty plány na Green New Deal.
Netvrdím, že to bude ekonomicky výhodné, ale vlaky na baterku budou, to se můžeme vsadit.
Řekl bych, že „vlaky na baterky“, co nevyjedou do kopce a z kopce nezastaví, jsou už teď.
Dokonce i zelené…
Výhoda je, že fyzikální zákony nejdou překroutit jak se to dělá a o co jde zeleným přesouváním peněz. Z ekologie za každou cenu dokážou udělat něco co je ve skutečnosti úplně neekologické.
Bateriové vlaky budou ekologičtější než dieselové. Baterie jsou sice těžké, ale většina materiálu, který padne na jejich výrobu, lze recyklovat.
Ne kecy, ale čísla rozhodují. Konkrétní čísla. Kolik sekund to tedy bude? A čemu to prospěje? Stihne se tím v Rumburku předchozí přípoj na Jedlovou?
Co by se nestihnul, když se správně nastaví přestupy…
Ono se to ale nezdá, ale to je kousek tam, kousek támhle…
Pokud by tam zrovna byl důvod honit těch možná 10 vteřin, třeba aby to vycházelo nebo lépe vycházelo do nějakých systémových jízdních dob a taktů, tak by ta stovka (a třeba i více) jistě stála za úvahu. Ale jinak – jen tak z plezíru – těžko!
Jezdí tam i řada rychlíků a kdyby bylo pár věcí jinak, jezdili by tam i lidi.
Ale dobře i za tu 90tku a hlavně, že se ta oranice opraví.
ETCS?
Nejspíš by se musela posunovat trať, ne? Minimálně o pár metrů, ale už to udělá administrativní peklo u stavebních úřadů a aktivistických odvolávačů na velmi mnoho let.
Za které ale my nemůžeme…
„Mezi Rumburkem a Velkým Šenovem se připravují další investiční akce………peronizace ve stanici Šluknov“
To tam jako bude podchod? Na takovém nádraží, kde je provoz poměrně slabý?
Ne, proč?
Když se píše o peronizaci, tak by mě zajimalo, jestli se Šluknov náhodou nehodlá stát dalším nádražím, kde je podchod zcela zbytečný a jen prodlužuje (a také zhoršuje) přístupovou cestu k vlakům. Peronizace = ostrovní nástupiště přístupná pouze mimoúrovňově.
Proč by tam neměl být podchod?
Spíš by měla být otázka, proč by měl? Je takovy problém na nádraží s tak slabým provozem koleje přecházet? Proč chodit zbytečně po schodech dolů a pak zase nahoru? (jak v Třebíči nebo v Kunčicích pod Ondřejníkem, kde k výstavbě podchodů nebyl sebemenší důvod a přesto tam jsou)
A není na to norma (stejně jako skoro na všechno) že od určité rychlosti se tam musí budovat podchody ??
Přepis z interaktivní mapy SŽ: Předmětem stavby je vybudování vnějšího a jednostranného poloostrovního nástupiště, přístupného přes centrální přechod.
Podchod? Lávka vyžene cestující spolehlivěji, neb podchod má méně schodů než lávka.
21 století dorazilo i na sever, no sláva.
Řekl bych, že spíš jen 20. století. Do teď to tam odpovídalo století 19.
Náhodou telefonní dráty byly sneseny už kolem roku 2000 😀
Které století dorazí příští týden až přestanou jezdit rychlíky Praha – Viden a Budapest. Bude 0 nabídka i nulová poptávka?
Může mi prosím někdo vysvětlit, proč se na jedné trati dělá výměna kolejového svršku, kde se vysoutěží dodavatel (výluka trati) a zvlášť se pak budou dělat přejezdy, nástupiště ve Šluknově a změna zabezpečovacího zařízení (další výluky na trati). Když by se to mohlo dělat najednou.
Když mi vysvětlíš proč stavbu vysoutěží Chládek Tintěra a /2 dělá Štrabak a za měsíc 2. polovinu Swietelský tak možná dospeješ k tomu na co se ptáš. Jinak jaká bude jízdní doba Sebnitz – Rumburk po realizaci?
1/2 polovinu Štrabak
Zeptejte se výše zmíněného Ing. Martina Kašpara, mj. předsedy jednoho nejmenovaného musejního spolku 🙂
Martin Kašpar už NENÍ předsedou jednoho nejmenovaného spolku. Je to kvůli střetu zájmů, na který neustále upozorňovali akorát nepřejícní šotouši. Ničemu to přitom nevadilo, protože ZMŽ a Správa železnic nemá nic společného.
SŽ a ZMŽ maj společný styk drah. 🙂
A to je asi tak vše. Ale ten jsem pochopitelně nezmiňoval:-).
Zpravidla za tím stojí dotační podmínky MD a SFDI. U oprav to nebude tak horké, ale ty podmínky u investic jsou tak omezující, že to generuje spousty kočkopsů.