Trať podél Jizery čeká úprava za tři čtvrtě miliardy. Rychlost stoupne na 100 km/h, začne dálkové řízení
Stanice Malá Skála, stav únor 2024. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Místo dlouho plánovaného podchodu vznikne centrální přechod.
A elektrický proud je v této části země neznámý?? Jakákoli rekonstrukce má být automaticky spojena s výstavbou traťového vedení – pokud to opravdu není vyloženě bezvýznamná lokálka, což tato trať rozhodně není.
Jako že by tam udělali izolovaný úsek, protože nejbližší další elektrifikovaná trať je až ve Všetatech (60 km na jihozápad od Turnova) a v Jaroměři (80 km na východ od Železného Brodu)? Nemluvě o tom, že by se nejprve musely přebudovat (prohloubit) všechny tunely.
Není to nějak málo muziky za 250 000 000 Kč ?
Pardon, dokonce za 750 000 000 Kč !
Proč vidláci protestovali proti podchodu? Je to na ně moc moderní?
Jediný kdo se tady ukázal jako vidlák je nějaký Ferda
Takže jediná stanice na trati Praha-Turnov s původním zabezpečovacím zařízením zůstane Bakov?
Tak snad se Turnov konečně dočká nového zabezpečovacího zařízení. Zrovna na zhlaví směr Malá Skála jsou stále výhybky na ruku.
O Turnově se tam nepíše vůbec nic takže zatím opravdu neee…….
Reko Turnova je jiný projekt:
https://zdopravy.cz/miliardova-promena-turnovskeho-nadrazi-ma-projektanty-zmizi-uvrat-na-jicin-183555/
proč to nemodernizují to trutnova
Protože z Turnova a Malé Skály do Trutnova žádná přímá trať nevede.
Festival vyšívání nebo erotický veletrh…
Kdy udělají tu prostou elektrifikaci?
Nejdřív by museli za další stamiliony prohloubit těch šest tunelů mezi Starou Pakou a Turnovem… 😉
Ty mají dvoukolejný profil (byť samozřejmě na neelektrifikovanou trať), takže by se tam snad elekrifikovaná jednokolejka vešla. Příp. s pevnou trolejí.
říkovské už jsou stavebně jen na jednu kolej, díky přistavěným galeriím už s osou koleje moc hejbat nelze
Ať si vlaky na záda přilepí FVE panel, to je moderní.
Nebo ať si počkají na vodík
„Investice Správy železnic v Libereckém kraji se dlouhodobě zaměřují na opravy a lehké modernizace, které nepřinášejí zásadní zkrácení jízdních dob. To je i případ této akce.“
Podobně je na tom i server Zdopravy.cz. Server se dlouhodobě zaměřuje na kopírování tiskových zpráv a přebírání článků odjinud, které nepřinášejí zásadní informativní hodnotu. To je i případ tohoto článku.
Hm, to je trochu přísné. Jako agregace je to zcela OK, k aktuální zprávě máte tagy, kterými k ní většinou dostanete i kontext a genezi tématu.
A kdo chce sledovat další zdroje, tomu myslím není nikterak bráněno…
Děkujeme za hodnocení. Alespoň vidíte, že máte skvělou příležitost na trhu nám ukázat, jak se to dělá. Mimochodem, tato zpráva je naše vlastní zjištění, žádná tisková zpráva.
Poslední odstavec je napsán velmi slušně. Ve skutečnosti SŽ na Liberecký kraj zvysoka … kašle.
Na Karlovarský, Zlínský a Vysočinu ne?
Tak Vysočina bude (snad) na VRT, Zlín zase dostane novou trať Otrokovice – Vizovice. To v LK jen výměna pražců a sem tam nový perón.
Tohle je dlouhodobý stav, na Liberecko se kašlalo už za komoušů. Proto taky jediný rozvoj železnice počal a taky zůstal v 19. století. :-/
Holt se musíme znova trhnout do Reichu. Pak budou silnice i železnice.. 😉
Plánujete repete jako s Henleinem? A stojí o to složení obyvatelstva z Liberce na druhé straně? Řekl bych, že ne…
On tu žádný velký rozvoj železnice ani za Starýho Procházky nebyl.
Liberecko-pardubická dráha stavěná územím nikoho a navíc velmi úsporně, z Turnova se jelo přímo do Kralup a ne do třetího největšího města monarchie, do hnědouhelného revíru se postavila lokálka… Snad jen saské dráhy postavily trať do Žitavy pořádně.
Doufám, že bude zachován ten model nádražíčka po pravé straně trati, směr St. Paka
Tam bude nová koleji.
škoda, je tam už dobře 60 let
Takovou věc asi nebude problém vykopat a přesunout o kus dál.
Jel jste tam tudy někdy?
Ano je to místní nostalgie a dle mého názoru to k nádraží patří, ale chápu, že teď frčí spíš modré zábradlí.
Tuhle jsem tu četl že ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti na novou trať z Mladé Boleslavi do Liberce s cílem jízdních dob z Phy do Liberce (přes Vsejanskou spojku a Nymburk) za dobrých 90 minut. Nebo to už odpískali?
Pískají o tom s drobnými přestávkami už čtvrt století, ale je to pořád spíš pohádka na dobrou noc, než že by na tom skutečně začali něco dělat.
Jenom?
Fota č.4 a 7 jsou z modelové železnice.
Ano
Oceňuji, že se SŽ snaží navrátit tomu nádraží historický vzhled.
Mílovými kroky do 21. století. Centrální přechod – to zas bude modrého zábradlí…
Ono to jde i bez kilometrů oplocenek: Když se respektují cesty, jak je lidé přirozeně vyšlapali. O zvěři a jejich chodnících lze psát podobně.
Železnice není to stejné jako sídliště a les.
Jaký je termín rekonstrukce?
letos, až se vysoutěží
letos by se měli dělat jen přípravné práce, hlavní práce až 2025, co jsem teda dříve viděl harmonogram, ale jestli se něco změnilo netuším
bohužel promarněná příležitost kvůli osobním zájmům osob z vedení obce… přitom to bylo tak dobře vymyšlené, posun nádráží blíže k obci, odstranění překážky, které tvoří současné nádraží v podobě průchodného podchodu i na druhou stranu v místě bývalé silnice (kde se vesele leze přes koleje neustále a osobně jsem tam zažil srážku osoby). Takhle to budou mít lidé na vlak dál a horní část obce nad nádražím, ačkoliv to má k nádraží 50 m, si musí udělat skoro kilometrovou procházku okolo..a to i když na ten vlak nejde, tak spojení s centrem je komplikovanější..a delší. A ještě bonusem původního řešení… Číst vice »
Podpis.
Bohužel podpis. Vonito tak ale chtěli, tak bych jim teď s úpravami tak 50 let nakakal. Ať si je kdyžtak zaplatí zcela z obecního rozpočtu.
Není mi jasné, kdeže má být ten přechod. Pokud u budovy, tak snad obec zřídí schodiště k cestě nad nádražím.
Legální přístup na peron v místě toho ilegálního přechodu (a bývalé silnice) by mi dával větší smysl.
u budovy a průchod skrz nebude
Mno vybrali si sami.
Ona by pak mohla být v kolejí u nejvzdálenější hrany od budovy rychlost 100? Pokud ne, tak obci nakakat.
rychlost 100 tam stejně nikde nebude, na vzdálenější bude dokonce jen 60km/h
Těch 100 by stejně skrz M. Skálu nic nejezdilo.
Nikdy neříkej nikdy…
Kolik lidí z horní části obce, kteří dosud vlakem nejezdí, by jím jezdit začalo, kdyby se tam za pár desítek milionů vybudoval podchod? K čemu je dobrý podchod ve stanici, kde prakticky nedochází ke křižování vlaků a je tedy zcela bezpečné opustit nádraží úrovňově? Nové nádraží bylo oproti tomu stávajícímu o cca 200 m vedle. Je to opravdu tak zásadní a tak moc by to přineslo nových cestujících, aby stálo za to investovat do toho tolik peněz? A není pro tak turisticky exponované místo důležité zachovat aspoň částečně nepochybného genia loci toho stávajícího nádraží, než tam postavit sterilní stavbu, jakých… Číst vice »
Blíž by to neměli jen z horní části obce, ale z celé obce, akorát pro tu horní část by to zkrácení bylo zásadní. Navíc by to byla kratší cesta i když nejdou na vlak, ale kamkoliv jinam. Totéž platí pro frekventovanou turistickou stezku od Besedických skal. Hlavní motivací nebyla nějaká návratnost na zvýšeném počtu cestujících ale vyšší bezpečnost a snazší přístup. Obávám se že toho genia loci málokdo ocení už dnes.
tímhle přístupem můžeme zůstat rovnou u koňských povozů ne? Zkrácení by to bylo cca 350m blíže k obci, horní část obce by to měla místo současných cca 800-1200m jen cca 100-300m, průchod i pro lidi bydlící nad nádražím a nepoužívající vlak by se tak legálně zkrátil a zjednodušil, valný provoz je po hlavním mostě a takhle by mohli pokračovat přímo „rovně“ místo obcházení přes přejezd, které se právě moc neděje a každý si to tam krátí přes kolejiště nebo si myslíte, že ty dvě vyšlapané cestičky tam jsou od čeho asi? Takže ten podchod by neřešil jen samotné zpříjemnění pro… Číst vice »
No už chodit přes koleje nebudou. Dá se tam plot.
…a minové pole…pro jistotu.
To jakože vydrží?? Štípačky u nás má skoro každý…
Tak pokud to chcete stavět do pozice BUĎ přesun nádraží NEBO koňské povozy, aniž byste připustil jakoukoli jinou variantu, tak je jakákoli další debata ztrátou času. Promiňte, ale všechny ty úvahy tady (nejen vaše) o zkrácených vzdálenostech, prostupnosti terénu, zlepšeném přístupu na turistické trasy, bezpečnosti atd. jsou jen planými argumenty nemajícím nic společného s reálným životem. V tomto případě je mix parametrů užitek x náklady x negativní vlivy prostě jednoznačně v neprospěch přesunu nádraží. Dobře udělaná rekonstrukce toho stávajícího může být pro obec, její obyvatele i návštěvníky podstatně smysluplnější. A mimochodem, už před šesti lety se tady psalo o ukončení… Číst vice »
psal jsem něco takového? Ne, jen to že vy zavrhujete jakékoliv vylepšení, to z vás je vidět na první pohled a naopak jsem psal, že od obce byl přístup naprosto katastrofický a místo návrhu na úpravy, se stavěla obec proti všemu. Nemají nic společného s reálným životem? Tak si tam běžte někdy za hezkého dne odpoledne na chvíli sednout a uvidíte ten reálný život na vlastní oči, nevím jak moc dobře znáte Malou Skálu, ale já jsem téměř místní a v okolí nádraží se vyskytuji velice často už desítky let, proto si taky pořád živě pamatuju smrťák v místě právě… Číst vice »
Jako třeba Praha Smíchov? Bývalá železniční zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí bývala železniční zastávka hned u MHD.
Jak to, že takové přesuny nemají nic společného s reálným životem? Vždyť tady každou chvíli čteme o přesunu nástupišť nějaké stanice a stavbě/prodloužení podchodu skrz. V čem je ta rekonstrukce stávající stanice výhodnější nebo levnější?
Proč sterilní? Obec si může připlatit za cokoliv, třeba roubenou. Klidně i za dvě.
„K čemu je dobrý podchod ve stanici, kde prakticky nedochází ke křižování vlaků a je tedy zcela bezpečné opustit nádraží úrovňově?“ Jasně, budeme chodit přes koleje, protože co by se mohlo stát. „A není pro tak turisticky exponované místo důležité zachovat aspoň částečně nepochybného genia loci toho stávajícího nádraží, než tam postavit sterilní stavbu, jakých stojí všude mraky?“ A protože turisti se rádi projdou, ideálně i s kufry necháme je si to obejít přes ty koleje taky. Navíc, kde je na síti SŽ unifikované nádraží a jak vypadá? „Vedení obce mělo k tomu odporu nějaký důvod a zcela správně tady… Číst vice »
Prakticky se tam nekřižuje taky proto, že se tam blbě křižuje. Výpravčí musí hlídat jízdu do lidí. Teď se tam zřizuje dálkové ovládání a výpravčí se při křižování budou muset spoléhat na disciplínu lidí, že budou respektovat výstražné zařízení.
A při dálkově řízeném křižování se budou křižovat i sami výpravčí… 😀
Nebo se prostě křižovat nebude a počká se na křižování jinde – jako po „automatizaci“ v Praze-Braníku… Na co reálně zlepšovat železnici, když „je stejně k ničemu,“ že…
Je vidět že ani prostupnost území představitelům obce zhola nic neříká.
Přesně tak! Ale když se to řešilo, novináři byli na straně vedení obce, které jezdí jenom autem… tedy proti zkrácení cesty na nádraží.
V článku se píše „modernizuje železniční trať z Liberce do Malé Skály“
Asi jsem zahlídnul šotka, potforu jednu.
jj, díky za upozornění.
“Poloostrovním nástupištěm” se myslí ostrovní nástupiště s jednou nástupní hranou?
Myslím, že tam to „polo“ neurčuje počet nástupních hran, ale to, že narozdíl od ostrovního není přístup podchodem, ale přes úrovňový přechod.
Kdo tuhle nesmyslnou terminologii vytváří?
Vymyslete lepší.
Možná stejný člověk, který vymyslel „nickolejný provoz“
Dobrý den,
myslím si, že je to vytvořeno z ostrova a poloostrova (zeměpisných termínů) a pak to smysl dává.
Přeji hezký den.
ne je to opravdu jedna hrana
Ne. Je to technický termín. Je to ostrov s přístupem centrálním přechodem. Ten ostrov může mít i více hran, než jednu. Třeba 5.
ano přesně tak, bude tam ostrovní s jednou hranou a pak přilehlé s jednou hranou https://freeimage.host/i/JXo5KQV
Poloostrovní je definováno centrálním přechodem, výškou 550 mm/tk a takovou šířkou, že na ni při ježdění kolem všech jeho hran mohou pobývat cestující. Na úrovňových nástupištích cestující být nesmí, když se jede po kolejí bližší k budově
A když vlak odjíždí z koleje? Např.Chomutov po zvýšení hran nástupište,nelze zdrhnout do bezpečí k budově přes koleje,lze přejít jen po přechodech a po výstupu z vlaku např.maminka s kočárkem a druhé dítě za ruky,se dříve,než dosáhne bezpečné přechodu a a odejde z nástupiště, musí zažívat okamžiky hrůzy, kde se na dotyk od ní na úzkém nástupišti rozjíždí vlak na traťovou rychlost.