Trať na Rakovnicku opraví unikátní stroj. Za tři dny vymění přes čtyři kilometry kolejí
Stroj pro opravy kolejí SUZ 500. Pramen: Swietelsky Rail
Vzácná návštěva na českých kolejích. Lokální trať na Rakovnicku začne v sobotu opravovat unikátní stroj.
A že se zrovna takový stroj nasadí na takové málo vytížené lokálce, kdežto hlavní tratě se dělají „postaru“. A koridory jak by smet… Tam copak ta časová úspora není důležitější? To mi jaksi hlava nebere…. Viz nedávná reko na trati Brno – Přerov z Chropyně do Přerova. Tam se to dělalo „téměř“ ručně, přitom do spodku se nesahalo… Délka výluky tomu taky odpovídala. Přitom každou hodinu v každém směru rychlík a osobák…
Pokud by ČDráhy koupily takový vynikající stroj, potom by ale ředitel a jeho kámoši neměli takové odměny a to přeci nikdo z nás nechce.
CD stroj kupovat nemají a nebudou.To je mytus,ze koleje =CD.
Koleje ma na starosti podobne jako vetsinu budov Sprava železníc,ktere CD,Arriva a pod.plati…
Je škoda, že českomoravské kdysi zlaté ručiky nedokáží vyvinout a postavit podobný a lepší stroj . Vzdělání je asi dnes na jiné úrovni než za Bati, Hubáčka nebo Gočára. Čínané dokáží zkopírovat cokoli, ale my nedokážeme postavit ani sací bagr 21.století.
Bude zvýšená i rychlost? Nebo v budoucnosti.
Takový stroj by si měla SZ koupit a pracovat se svými lidmi a nonstop.
Jo a většinu doby bude stát odstavený, protože u nás pro něho není tolik práce.
Fakt máme síť v tak skvělém stavu?
Ne, nemáme, ale problémy jsou spíš bodové než úsekové. A spodek s tím neuděláte.
Naopak by se léta nezastavil.
Na první pohled logická úvaha. V praxi by se našlo/vymyslelo tisíc důvodů, proč by to nešlo. Jsme tak trochu jiní..
Jinak by jsme ho už dávno měli a jel by nonstop. Buď u nás a nebo ve státě, kde chtějí mít opravy rychle.
Otazkou je, ktera firma by si mohla dovolit do nej investovat…
No a proč takových strojů není víc a nevyužívá se to? Pak by asi byla i efektivita, kvalita i množství opravených tratí úplně někde jinde. Že by to bylo v penězích? Ale to by bylo šetření na nesprávné místě. Naopak s tímto se dá ušetřit!
SUZ 500 muže být nasazen i na koridorech ale firma swietelsky rail by musela výhrat zakázky na opravu nebo modernizaci ?
To by se mohla opravit trať 144 Loket – Krásný Jez.
Viz: https://zdopravy.cz/trat-na-rakovnicku-opravi-unikatni-stroj-za-tri-dny-vymeni-pres-ctyri-kilometry-koleji-57175/#comment-329871
Jojo, jsou to pekne stroje…
A po novych kolejích budou dal jezdit smradlavý polorozpadlý 810.
Pokud vim, tak železniční vojsko dělalo komplet novou pokládku včetně vyčištění štěrkového lože 800m za den i víc.
A taky to podle toho pak vypadalo. Za pár let to bylo ve stejném stavu jako před útokem železničního vojska.
Koľko polootrokov na to bolo potrebných? 🙂
Říkalo se, že jak na montáži, tak na pokládce, pracujeme asi v polovičním počtu, než civilové. Pamatuju, že jsme v srpnu 1985 dokázali v počtu 22 – 25 lidí dokázali týden montovat mezi 1000 a 1200 m za den. Ve štrece jich bývalo víc. Tam bylo potřeba dost otroků s vidlemi. Byly i dny (asi dva za rok), kdy byly položeny 2 km. Ale to byla samotná pokládka na dávno vyčištěné, vytrhané a několik předchozích dnů upravované pláni. Reálná rychlost obnovy byla sotva 2,5 km za týden. Rekordy se daly trhat jenom v nepřetržité výluce, v denních to vylučovala už… Číst vice »
A ještě se jim za práci nemuselo platit. Fakt super práce.
Platili nám. Tvrdili, že polovinu civilního platu. Podle mého odhadu to byla tak třetina.
Pozor! To nebyl „plat“, ale mimořádná odměna, jejíž udělení záviselo na rozhodnutí velitele. Ani za socialismu nemohl být voják ČSLA placen nějakou jinou institucí.
Odměna je fajn, ale nemá smysl se tvářit (a už vůbec ne tvrdit), že to byl plat.
Nasazování vojáků na všechny možné pracovní akce, ať už to bylo na železnici, nebo třeba sklizeň brambor, jen ukazovalo reálný stav hospodářství reálného socialismu…
Pro záklaďáky to byla čestná občanská povinnost. A nedřeli se jen pro sebe ale také pro ostatní. Fakt, dnes se všechno přepočítává na sebe. Měli tehdy vojáčkové kde bydlet, měli co jíst.
To je doufám ironie…
Takže nevolnictví, za stravu a ubytování. Svatý Pavel psal, že jen blázen by byl vojákem zadarmo, a měl pravdu.
Tak cestou zpět by mohli udělat za 9 dní Mladotice-Kralovice…
Jojo a vy budete první, kdo tam objedná pravidelnou dopravu.
Je tu mnohem víc provozních tratí, které si takovou investici zaslouží. Ne takový šotosen jako Kralovice – Mladotice. Líbit se vám to nemusí.
já bych modernizoval Protivec – Bochov
Oblíbený argument „vždy je něco důležitějšího“, a nakonec se neudělá nic. Ono se udržuje podle nějakých zásluh? Navíc, pokud vím, jezdit se přestalo právě pro zanedbanou údržbu, ne pro nezájem.
Třeba taková Kozí dráha, taky by to už potřebovala.
Ten stroj potřebuje po něčem jet, ne se vznášet nad rozkradeným svrškem, zaasfalovanýma přejezdama a nevím jak by se prodíral 20 let starýma stromama.
Konečně aspoň relevantní argument.
Proč se tyto celkem výkonné stroje, které krátí čas výluky, používají na těch nejméně vytížených tratích. A na koridorech operuje dvojosý bagr a pár makáčů ?
to by mě taky zajímalo…. a hlavně proč těchto strojů neoperuje po republice kontinuálně víc? aspoň 20..
Ty stroje jsou hodne vytizene, Swietelsky je pouzva v cele Evrope a objednavat se musi hodne dopredu…
Takže výrobce záměrně nevyrábí tolik takových strojů aby udržel umělý nedostatek? Chápu…
co to žvaníš? (ve vší úctě…)
Co je to za blbost, kdyz si ho nekdo objedna u vyrobce a zaplati, tak mu ho vyrobi… Switelsky je pomerne veka firma se zkusenostmi v rekonstrukcich trati a ma na to personal…
Kazdy stroj je mmch. prakticky kusovka, a s celou paradou je to cely vlak,… Swietelsky ma tech stroju nekolik a vsechny vytizene…
Protože železniční spodek a most s tím nepostavíte.
To sice ano ale i tak… Na všech tratích nejsou potřeba nový mosty na kterých trať leží .. A že by tento stroj při výměně neunesly je další otázka no…
Ano, na tuhle linku musí být kvalitní spodek, aby jí vůbec unesl. Není to použitelné pro každou lokálku.
Protože aby se zaplatil, potřebuje delší (nad cca 1km) souvislý úsek. Jinak je to furt jen napojování a rozpojování kolejnic, a více či méně zdržování.
Taky jsem nad tím uvažovál. Odpoveď je prosta. Tento stroj měni prážce, koleje a lože ve stejne stopě. Ovšem většina hlavních tratí je na přímováná (nová stopa), jsou dělané nové mosty, tunely, atd Možna se objeví v budoucnu na opravě koridoru který nebude měnit stopu.
K vidění byl podobný stroj v Klánovickém lese. Někdo ho tam natočil, patří mu za to dík.
https://www.youtube.com/watch?v=kWUSewZ6mlc&list=PLXI12NgHjZpmKXNvTmts8F82nkWwf-ktT
Tohle mohli poslat na trať 120, kde jsou dlouhé výluky každý rok.
Místy by ji ovšem mohli i trochu přeložit a zrychlit.
Hm, tak proc ne no.