Trať na Rakovnicku opraví unikátní stroj. Za tři dny vymění přes čtyři kilometry kolejí
Vzácná návštěva na českých kolejích. Lokální trať na Rakovnicku začne v sobotu opravovat unikátní stroj.
Do českých železničních staveb se po delší době zapojí ojedinělý stroj SUZ 500 s 29 vozy na pražce. Stavební společnost Swietelsky Rail CZ jej nasadí v sobotu na opravovaný železniční úsek Rakovník – Blatno u Jesenice. Během tří dnů zde v pěti úsecích obnoví 4385 metrů kolejí.
„Půjde o souvislou výměnu 7071 pražců a zaklopí nové kolejnice. Je to extrémně produktivní stroj, který oproti běžným strojním linkám na českém trhu umí zkrátit výlukové časy až o 50 procent,“ uvedl ředitel závodu Stroje a mechanizace Swietelsky Rail CZ Lukáš Vostrý.
Kolos na 13 nápravách, který měří přes 60 metrů a váží 211 tun, se využívá při rekonstrukcích kolejí, které současně demontuje a pokládá kolejnice a pražce. Česká firma si ho půjčuje od svého mateřského koncernu Swietelsky AG.
Nepřetržitá výluka úseku Rakovník – Blatno u Jesenice trvá od 1. srpna do 28. září. Během ní zde Správa železnic nechává vyměnit kolejnice a pražce, obnovit odvodňovací zařízení, opravit některá nástupiště i přejezdy. Součástí prací je také zřízení bezstykové koleje a úprava její geometrické polohy.
Počátkem srpna Swietelsky Rail CZ nasadil při opravě železničního úseku Liberec – Mníšek u Liberce obnovovací stroj SMD 80 se 44 vozy na pražce. Během tří dnů zde obnovil v rámci subdodávky pro firmu Chládek & Tintěra celkem 4200 metrů kolejí se sedmi tisíci pražci. „Právě špičkové technologie investorům šetří čas a peníze, protože ve srovnání s klasickými stroji jsou mnohem efektivnější a rychlejší,“ doplnil Vostrý.
Nasazování unikátních zahraničních strojů na českých stavbách letos v prvním pololetí málem zhatila epidemie a nouzový stav. Společnost Swietelsky ale nakonec získala výjimku pro 60 rakouských strojníků.