Správa železnic prověří možnost trati na letiště za soukromé peníze
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Trať z pražského Veleslavína na ruzyňské letiště má vyjít na 16 miliard korun.
Já myslím, že vlak na letiště nedorazí nikdy. Dvě trolejbusové linky budou stačit.
Nejde o letiště, to je jen po cestě. Jde hlavně o Kladno.
Týká se to i trati na Kladno, nebo se pod novým ministrem ztrácí z hledáčku?
Již dvěma dekádami mohla být zahájena rekonstrukce této trati, nicméně Praha 6 (Bém???) si prosadila, že chce na letiště metro a začala blokovat rychlodráhu. Rychlodráha šla k ledu a zahájila se stavba metra, které končí v Motole. Poté se začala opět projektovat nová trať na letiště, nicméně Praha 6 opět začala házet vidle, teprve když se podařilo prosadit (zbytný???) tunel, který projekt prodražil o cca 10 miliard, byl získán souhlas. Mezitím byla zamítnuta studie na prodloužení metra A na letiště, dosud nesmyslně končícího v Motole s odhadovanými náklady cca 13 miliard. Mezitím bývalý ředitel SŽ(DC) Pavel Surý uzavřel nevýhodnou nevypověditelnou… Číst vice »
U trati na letiště je alespoň teoretická možnost výnosů z lístků, takže tam by ten PPP projekt mohl být zajímavá alternativa.
no jestli to bude jezdit za tarif PID tak nevím
Poslední mezistaniční úsek v PIDu už být nemusí. Pak by ale museli něco udělat se zaměstnanci letiště, nějakou levnou měsíční nebo roční linkovou atd.
A proč, když letiště leží na území Prahy?
No proč, aby se to dalo nějak monetizovat a umořit alespoň část nákladů…
Myslím, že částka pro vlak na letiště zhruba odpovídá dotacím pro Agrofert Group a pana expremiéra osobně za posledních cca 10 let. Zároveň je to nepatrný zlomek toho, co rozdala paní Dlužena.
Vzpomeňte si na to při všech dalších volbách. Včetně té na Hrad!
A ještě by zbylo na tunely do Budějovic a pokud nebudeme nenažrané, tak i do Berouna
Vivat trolejbus
Usek od Stromovky do Veleslavína zůstane jednokolejný? Když nebudou peníze na tunel tak by mohl ale pak by tam nemohly jezdit všechny vlaky. Předpokládám, že bude požadavek ve špičce minimálně 4 vlaky za hodinu na letiště i do Kladna
A starat se o to tedy bude někdo jiný než SŽ? To jsem docela zvědavý jak někdo bude nakupovat železniční techniku pro údržbu těch několika km trati tu a tam.
Proč nakupovat?
Kupujete si celý autobus, když se chcete nechat někam odvézt? Normální soukromník si najme jinýho soukromníka, kterej údržbu a podobně prostě udělá.
A existuje u nás soukromá firma, která se specializuje na údržbu tratí? Má diagnostické vozy, sekačky, MUVky, atd.?
Takže vlastně na Železnici Desná údržba probíhat nemůže. Na soukromých vlečkách také neprobíhá.
Nemusí být ani soukromá.
No nevim, ale na Hroch či jak se ta potvora za miliardu na údržbu trati asi státní není. Jinak by se reko koridoru tak nezdrzovala
Možná tomu úplně nerozumím, ale z Veleslavína jezdí pravidelně Bus co staví u každého Terminálu přímo o dveří. Jezdí opravdu svižně . Nikde jsem dlouho nečekal.
A bude nahrazen trolejbusem.
Zajímavé, že v jiných i mnohem meších městech je možný přímý přestup na vlak. A to buď dálkový nebo aspoň jako rychlý s-bahn do centra nebo na metro. Jsou dokonce takoví podivní patrioti, kteří na své letiště nechají postavit něco extra, třeba magnetoplan.
Jen Praha vozí překvapené cizince sockou z Veleslavína a pokud budou cizinci hodní, tak se dočkají jízdy pod dvěma dráty. Ba dokonce i kousek bez nich. Vítejte v rozvojové zaostalé zemi.
Co je to ten magnetoplán?
Jinak v tom, že by to do Kladna a na letiště vlak chtělo, v tom se shodneme, ale ten magnetoplán by mě fakt zajímal. Co to je?
Nebo jste myslel Maglev?
25 miliard? Rád bych ten koridor viděl modernizovaný, ale opravdu to stojí za to? Nedávno to bylo 10, kolik to bude až se začne stavět? Proč se takto násobí cena? Kvůli zdražení materiálů nebo neodhadnutí projektu?
Alespoň nějaké rozveseleni v dnešním světě.
Spíše jde jen o to, nechat někoho vydělat na zbytečné studii, protože stavět se stejně v dohledné době nebude….
Jen mě napadá, když nákladnější stavby budeme dělat formou PPP, jak se budou dělat stavby VRT Krušnohořím či tunel do Berouna.
Nijak, protože ty v životě nevzniknou. Tady je problém postavit most v Praze u Suchdola natož díru pod docela rozlehlým pohořím.
Jěště nedávno se vdělo, že Ejpovické tunely není možné psotavit.
Vzpomínáte na těch milion řečí, než se postavilo Nové spojení?
Možná se jí dočkají alespoň naše deti.
.
Optimisto 🙂
Ten proces jde zrychlit, protože u D4 se čekalo na všechna stavební povolení.
Taxikáři se na to složí .-)