Trať mezi Přibyslaví a Pohledem zmodernizuje Chládek & Tintěra za 2,8 miliardy
Nádraží Přibyslav. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32687793
Rekonstrukce osm kilometrů dlouhého úseku umožní zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/h.
Říkat tomuhle modernizace? Spíš řešení následků neprováděné údržby. Něco jako Svobodův průšvih/průsmyk Choceň – ÚnO. Jestli na tohle dá EU zase prachy, tak je mi EU a nás líto.
Všechno platí. Až do doby, kdy se podíváte na výhled financování SFDI. Nevěřím ani jedinému termínu.
Tak jestli podepsali smlouvu, tak zrovna tohle zafinancované asi mají, ne?
Tak hezky, byt trochu pomalu, nám tu trať přes vysočinu opravuji. Tesim se na úsek HK-Caslav kdy konečně zmizí ta esicka 70 Km/h a bude prelozka na 120-140 Km/h.
Žádná taková nebude. Stará trať zůstane, jak je, a vedle se postaví VRT.
Pak by byl miliony za studie a projekty vyhozených oknem
Tahle „esíčka“ jsou skutečně trapas, neb znamenají místní propad rychlosti na jinak směrově velmi solidním úseku (100-70-100). Zde bych o užitečnosti vůbec nepochyboval, tohle by měla být jedna z prvních akcí.
Tady se všichni pohoršujete nad esíčkama, ale tam je stoupání jako kráva, tudíž mají svůj význam. Narovnáním tratě by tam pak už nemohly jezdit náklady.
Právě že i ty náklady pojedou rychleji a kratší trasou.
tak určitě….. A jak když tam bude pak sklon třeba 20 promile?
Přeložkou se sklonové poměry zlepší. Dnes je na rovince v Třebešicích 0‰ a v esíčkách 10-11‰. Na nové přeložce je navržen jednotný sklon 6,6‰.
Třebešice jsou mezi KH a Čáslaví, tedy ještě v rovině. Co dál za Golčovým Jeníkovem?
Jestli je tam 10-11 promile tak by bylo třeba trasu prodloužit skoro na dvojnásobek, aby byl sklon 6,6. Dalo by se to pak sice projet rychleji, ale zase po dvakrát delší trase. Opravdu to stojí za to? Tohle nejlépe vyřeší nová VRT Poříčany – Světlá
Celou dobu se tady bavíme o esíčkách u Třebešic, kde bude přeložka. Parametry jak jsem psal, snížení sklonu se dosáhne tím, že se začne stoupat dřív, kde na stávající trase ještě jedete vodorovně. Přeložka bude kratší cca o 200 m.
O úseku Vlkaneč – Golčák vůbec nebyla řeč, ani tam přeložka nebude, tak to sem nepleťte.
OK, tak to se v tom případě omlouvám a dávám vám za pravdu. Měl jsem na mysli jiný úsek. Totiž ten překlep HK jsem pochopil jako HB.
Takže výluky každý rok, celý život. Díky za harmonogram.
No tak oni i ti Němci se někdy taky nepretrhnou. Trať Berlin – Dresden, (zhruba stejná dlouhá jak Kolin-HB-Brno) z větší části placka se modernizuje veky.
Věky?? V roce 2017 modernizovali 50 kilometrů za sedm měsíců! O něčem takovém se nám může jen zdát.
Právě že jen těch cca 50 km. A výluka cca 15 měs. non-stop.
Tajně doufám, že to nebude za cenu zastavených provozů bez kompenzací pro dopravce. Pak jsem ochotný to akceptovat. Prostě provozování drážní dopravy vyvážené s údržbou a investicemi. Zákon o drahách.
a mezi DD a BLB máte ještě víc objízdných tras
Hlavně rozes*rat další trať dřív než bude VRTka. Zas budou mezi Prahou a Moravou jen 2 koleje 🙁
Salámová metoda…aneb jak dělat peklo cestujícím 10 let. A při nickolejném provozu opravit 20 km….
A co úsek Čáslav (mimo) – Leština u Světlé?
Čáslav (mimo) – GJ (mimo) a GJ (mimo) – Vlkaneč (mimo) je už 6 – 8 let hotovo.
O. K., na rozdíl od Vlkaneč (mimo) a Leština (mimo) + na rozdíl od všech jmenovaných stanic.
Takže ta 70-80 tam zůstane? Je to asi kvůli ostrým obloukům, že?
Ano, zůstane. Je tam převýšení 200 m, takže narovnáním oblouků by vznikl příliš velký sklon třeba pro nákladní vlaky. Tohle vyřeší až VRT z Poříčan do Světlé.
Než to celé zmodernizují na druhém konci můžou začít znova :D. Proč to neudělají jako v Německu? Zavřít to celé na X měsíců … Než takhle po kouskách …
Jako na jedné Riedbahn v Německu. Zato v takovém Elbtalu to také dělají úplně jinak.
Daly by se najít i další případy, např. VRT Norimberk – Ingolstadt hotová od roku 2006, zato zrychlování úseku Ingolstadt – Mnichov probíhalo ještě okolo roku 2011 (vč. přeložek u Ebenhausenu).
Nicméně s asi nejhorší variantou přišli mezi Kozlovem a Vlkovem – nevýhoda obojího – zavřít na X měsíců, ale jen krátký úsek.
to je právě ten rozdíl mezi Neubaustrecke (VRT Norimberk – Ingolstadt) a Ausbaustrecke (Ingolstadt – Mnichov): modernizace za provozu. Má tyto „výhody“:
Trvá dýl, protože se dělá per partes. Rozsáhlé výluky. Na získanou úsporu jízdních dob je dražší než novostavba. A proto to druhé Sosna tlačí a SŽ ráda dělá.
Neubaustrecke = novostavba na zelené louce
Nějaký úseky až 2035 … To tam asi celou dobu jedna parta s lopatami a kolečkem.
Nejlepší na tom je, že ta trať prostě přijde o kapacitu na nějakých 10let. To je tak na to tam nechat spoje co jezdí na dotace a nějakou komerční činnost je vykašlat.
Tady je dost komplikovaný terén. Tunely, mosty. A také občas mírně prelozky. Velká bude u Kutné hory, menší posuny oblouku byly u ukrouhlice, a teď bude u te osovy bitysky
V textu máte chybu. V šestém odstavci máte napsáno: „v závěru loňského roku začala stavba Vlkov u Tišnova – Tišnov …“.
Tento úsek už je hotový několik let.
Hotový…. Pevná trakční zařízení Tišnov – Řikonín původní.
A nástupiště v Dolních Loučkách se už také poněkud začínají drolit. Ono se to nezdá a i když rok 2008 byl pocitově nedávno a je to „nové“, je to v provozu již 16 let.
Modernizace tohoto úseku začala loni v prosinci.
Vlkov u Tišnova – Křižanov
Takže Kutná Hora bude podle harmonogramu plnně střídavá až 2028?
Nebo spíš až budou dnešní mimina fousatá.
Ve výčtu nepovedených modernizací chybí žst Ostrov nad Oslavou, která je na mapách SŽ „hotová“ a v mapě staveb odsunuta na neurčito!!
Neprovedených*
byť třeba HB – Okrouhlice je fakt nepovedená
Povedená je, ale v původní stopě a tudíž zoufale pomalá.
Jak může být hotová, když je vedena v přípravě.
Dle map SŽ je hotová..
Vcelku by mne zajímalo, pokud bude trať na rychlost 160 km/hod, jestli se dočkáme času na trase Praha – Brno okolo dvou hodin, maximálně 2,5 hodiny. Na trati dlouhé 253 km, by expresní vrstva měla tyto časy umět, pokud někdo myslí vážně přesun z aut autobusů do vlaků.
Pro relaci Praha-Brno se snad jezdí primárně přes Českou Třebovou..
To sice ano, ale pokud by rekonstrukce celé původní trati přes Vysočinu přinesla rychlosti až 160 km/h, tak spojení přes Havl. Brod by bylo opět rychlejší a expresy by se přesunuli na původní trať, čímž by se uvolnila kapacita na trati Praha – Česká Třebová.
Miroslave, na původní trať se dálkové vlaky Praha – Brno přesunuly již před čtvrt stoletím. Čím to? Inu, přes Havlíčkův Brod se v této relaci nejedná o původní trasu dálkových vlaků. Poroučím se.
Zkuste se podívat na mapu…trať v celém úseku prostě na 160 nenarovnáte…a obávám se, že ani ve většině tratě.
Dočkali bychom se, nebýt pomalého úseku Havlíčkův Brod-Golčův Jeníkov, kde převažuje rychlost 70 km/h. Pak by tahle trať byla lepší než celý slavný tzv. koridor přes Českou Třebovou. Ostatně není Brno jako Brno. Trasu Praha – Brno-Královo Pole jezdily i výlukové vlaky do loňska pohodlně za 2:45 a pro uživatele této stanice (kterých je ve spádové oblasti hodně) byly časově rychlejší než trasa přes Českou Třebovou.
Jo, ale to bylo navatováním jízdních dob u Pardubic.
Havl. Brod – G. Jeníkov vyřeší VRT do Světlé nad Sázavou. Realizací tohoto úseku to bude v úseku Praha – Brno nejrychlejší.
A to nastane kdy?
Ani takby to rychlejší trať nebyla.
Byla. Zkuste si najít časy D1 expresu, který jezdil na začátku rekonstrukce D1. Jezdil jsem s nim každý tyden do Prahy, konečná tuším v Holešovicích. Rok cca 2007 a 2008… Ty časy byly neskutečné.
Myslím, když to občas jelo odklonem přes Havlbrod. Standardní cesta byla přes ČT a v Pardubicích se nestavelo.
Pravda, k prvenství je třeba ještě narovnat esíčko mezi Čáslaví a Kutnou Horou, kde je propad na 70 km/h a dostavět už komunisty slibovanou hlízovskou spojku, aby se zjednodušil a zkrátil průjezd Kolínem směr Havlíčkův Brod.
Přesně! Jedině přes Havlbrod.
Přesun z aut a autobusů do vlaků nikdo vážně nemyslí. To je jen taková slovní ekvilibristika aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Kdyby to bylo myšleno vážně, tak se dělají úplně jiné kroky a hlavně úplně jiným tempem.
od tohoto má být VRT Praha – Brno s jízdní dobou do 1 hodiny. Pokud nám to pan Bazgier, Sosna a ACRI neprodlouží, protože 230 přece stačí…
Ještě že to nakonec nezavřou zaráz obě koleje, protože by to stejně neměli zároveň s úsekem Křižanov – Vlkov (resp. tam je pořád ta jedna kolej průjezdná, nebo už si Dobrá správa prosadila svou a je to zavřené celé?).
Ta cena mi subjektivně přijde šílená. O. K., součástí jsou dvě stanice, ale… i tak, za „jediný mezistaniční úsek“.
8 km nových kolejí a do toho ještě oprava jedné zastávky + výrazné zvýšení rychlosti. To už mi přijde OK. Jen jsem zvědavý na těch 160 km/h, pokud to bude vést po staré stopě.
160 km/h je samozřejmě rychlost pro naklápěčky. Jinak tam je souvisle 130 km/h, krom oblouků v Pohledu, ty jsou na 110 km/h.
Pohledem po rekonstrukci 145
Rychlosti z DÚR, asi se nebudou moc lišit od skutečnosti:
https://ctrlv.cz/umQU
Zastávky mají být rekonstruovány obě.