Trať mezi Přibyslaví a Pohledem zmodernizuje Chládek & Tintěra za 2,8 miliardy

Nádraží Přibyslav. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32687793Nádraží Přibyslav. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32687793

Rekonstrukce osm kilometrů dlouhého úseku umožní zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/h.

Správa železnic (SŽ) může spustit modernizaci další části trati z Brna do Havlíčkova Brodu. Aktuálně vybrala zhotovitele stavby mezi Přibyslaví a Pohledem; zakázku získala společnost Chládek & Tintěra s nabídkou 2,77 miliardy korun. Při vypisování tendru určila SŽ jako nejvyšší přípustnou cenu tři miliardy.

Rekonstrukce osm kilometrů dlouhého úseku umožní zvýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Celkovou přestavbou projdou obě stanice a také zastávky mezi nimi. Stavební práce začnou podle Správy železnic do poloviny dubna a potrvají do konce roku 2026.

Stavbaři provedou rekonstrukci železničního spodku a svršku, všech mostních objektů, železničních nadjezdů a trakčního vedení. Současně dojde k instalaci nového zabezpečovacího zařízení, což umožní zvýšit rychlost z dosavadních 100 km/h až na 160 km/h.

Přestavbou projdou všechna nádraží. Ve stanici Přibyslav se opraví obě nástupiště, podchod se doplní výtahy. Bude prodloužena předjízdná staniční kolej pro dlouhé nákladní vlaky. Zastávka v Přibyslavi získá dosud chybějící podchod, celková rekonstrukce čeká rovněž zastávku Stříbrné Hory. Ve stanici Pohled se vybuduje nové nástupiště, přístupné podchodem s výtahy. Součástí stavby jsou také úpravy nádražních budov v Přibyslavi a Pohledu pro umístění technologií.

„Celá stavba bude probíhat při zachování jednokolejného provozu. Hlavní výluka začne letos v červnu, nejintenzivnější práce potrvají celý příští rok a částečně i v roce 2026,“ doplnila mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Postupnou modernizací prochází celá trať Kolín – Havlíčkův Brod – Brno. Letos má dojít právě na úsek Přibyslav – Pohled, v závěru loňského roku začala stavba Vlkov u Tišnova – Tišnov a modernizace stanice Brno-Královo Pole včetně přilehlých úseků.

Harmonogram modernizace jednotlivých úseků

Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo) 2025–2027
Rekonstrukce žst. Kutná Hora 2027–2028
Čáslav (mimo) – Kutná Hora (mimo) 2028–2030
Rekonstrukce žst. Čáslav 2027–2029
Světlá nad Sázavou (mimo) – Leština u Světlé (mimo) 2026–2027
Okrouhlice (včetně) – Světlá nad Sázavou (mimo) 2028–2030
Modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod 2031–2035
Pohled (mimo) – Havlíčkův Brod (mimo) 2026–2027
Přibyslav – Pohled 2024–2026
Sázava u Žďáru – Přibyslav (mimo) 2027–2028
Žďár nad Sázavou (mimo) – Sázava u Žďáru (mimo) 2026–2027
Vlkov u Tišnova (mimo) – Křižanov (mimo) 2023–2025
Rekonstrukce žst. Vlkov u Tišnova 2023–2025
Rekonstrukce žst. Tišnov 2026
Kuřim (mimo) – Tišnov (mimo) 2026
Rekonstrukce žst. Brno-Královo Pole 2023–2025

Tagy Přibyslav - Pohled Správa železnic
67 komentářů