Trať mezi mezi Mladou Boleslaví a Mšenem čekají další úpravy, vlaky nepojedou 40 dní

Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal ChrástŽelezniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást

Po necelých dvou letech se chystá Správa železnic na další opravy středočeské lokálky mezi Mladou Boleslaví a Mšenem. Kvůli tomu

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Napadlo „odporníky a jiné zastánce silnic a cyklostezek“, že vozit lidi po silnicích je do budoucna blbost. To zrovna tak lze říci za 100 let bude individuální doprava minimální nebudeme tedy již investovat. Jinak tato trať má ještě jeden potenciál.Nádraží mohou sloužit škodovce jako odstavné koleje na prázdné vagony pro ucelené soupravy nebo pokud bude trať v pořádku lze ji použít pro převoz ucelených souprav z Boleslavské škody, aby si na sebe něco vydělala jako ta trať pro jízdy souprav na sever do Německa přes Mělník. Ano může jet přes Všetaty, ale na této trase je vvšší podíl osobní dopravy.

cracatit

Oprave si, prosím, nadpis. Máte tam dvakrát slovo mezi.

Zdravý sluch

Pristala by tomu cyklostezka. Tú by most udržal i teraz.

Štěpán

Nic takového v plánu není. A snesení té trati s následnou výstavbou cyklostezky by navíc vyšlo na mnohem víc, než 13 milionů, kromě toho byste kompletně zrušil víkendovou dopravu v této lokalitě. A za to by vám skutečně nikdo nepoděkoval.

libor

jenže těch 13mio nejsou první ani poslední investice do této trati. a kolik pak lidí využívá tutu páteřní síť? za ty prachy by mohlo být několik fungl nových busů, opraveno mnoho km lokálních silnic (které stejně existují a budou – pač vlakem už se lokální zboží nevozí)…

Ondřej

Za použití dopravní cesty plynou na investice prostředky, za použití cyklostezky nikoli…

Lemmy

A co náklady, ty neplynou?

Zdravý sluch

a koľko stoji na te trati prevádzkovať vlaky?

ušatá

Víte, kolik stojí oprava nebo výstavba 1 km silnice? Asi byste se divil, a to hodně. Za těch 13 milionů byste nepořídil skoro nic, za to za provoz silniční dopravy v dnešním rozsahu platíme ročně desítky a stovky miiiard na nákladech a škodách. To je ta vaše ekonomika.

Luděk S.

Vy jste poklad. Zadarmo!!!

Zdravý sluch

kto hovori o znesenie celej trate?

DPP odbornik

O kolik asi prodrazi rekonstrukci melnickeho nadrazi nutnost vybudovat specialni oddeleny peron pro Msenku, az se bude zavadet ECTS. Neb kdo tam nekdy byl, vi ze tato lokalka s potencialem jezdi od prvni koleje a musi prekrizit cele zhlavi, nez opusti nadrazi. A na tohke nikdo vyjimku neda. Bud ECTS do 4 vozidel na ten kousek v Melniku (za jehoz cenu mame 20 let autobusovou dopravu zdarma), nebo zq dalsi desitky milionu budovat o nastupiste a podchod navic a slozite konfigurovat kolejiste, aby nevedla Msenka k prvni koleji, ale k posledni. Sotousi nejspis ale budou trvat na zachovani jezdeni k… Číst vice »

Štěpán

Co je, prosím, ECTS?
A jaké „od nádraží do města daleko“? Autobusové a vlakové nádraží jsou 3 min pěšky od sebe, případný autobus by beztak nikam jinam nejezdil a nebylo by to tudíž o nic lepší.

V.N.

Mě by zajímalo jaké jsou výkony této tratě. Kolik se zde přepraví lidí ve všední den, kolik o víkendech , kolik v sezóně , kolik v mimosezóně. Já nepochybuji o tom , že v sezóně občas nějaký vlak je plný (apropos..co to je plný vlak ?? ) Myslím , že poslední vlak ve kterém by jelo tak 100 cestujících zde projel už před desítkami let. A kladu si otázku . Jsme opravdu tak bohatá země, když si můžeme dovolit rvát prachy do takové trati ? Opravdu by se ty peníze v rámci železniční sítě nedaly utratit smysluplněji ? Už i… Číst vice »

Pavel

Tu trať miluju, ale tohle je vážně tunel jako kráva, další v pořadí … věřím, že „tahoun ekonomiky“ brzy lehne

Pavel

13 milionů – tomu snad nevěří ani největší naiva – to bude o řád výše

Lukáš David

Super, zde jedou stamiliony a nikomu to nevadi, vedle roztriskana uhelna magistrala a kdyz teda zamereno na lokalky: trat 074, trat ktera ma potencial vozit lidi z Brandysa do Prahy, ke vsemu dosti vytizena nakladni dopravou a tvrde podudrzovana, zde jeleni, danci, vlci a nic.. a udrzba za kterou by se nestydel ani koridor…

Jirka

13 mega je pakatel.

Luděk S.

Moje řeč. Za takový drobný by jeden nevstal z postele. Natož opravoval trať.

Kubrt

Tak ten pakatel dejte soukromému investorovi, třeba mě, a uvidíte, že se za něj dá postavit velmi slušný rodinný dům včetně vybavení. OK, všichni víme, že na dráze se z nějakého důvodu staví dráž, než v civilním – a privátním, nestátním – sektoru, ale i tak – za tento pakatel by mohla být postavená třeba nějaká zastávka, kterou by cestující využívali. Nebo snad věříte tomu, že v nastávajícím několikaletém ekonomickém útlumu, provázeném mimo jiné sníženým inkasem veřejných rozpočtů, pořád bude vůle provozovat (třeba) vlaky na této trati? To se i středočeské ANO (doufejme) probere a začne přemýšlet, kam prachy tečou.

KarelF

Za 13 mil. Kč toho na té uhelné moc neopravíte. A uhelná už dávno uhelnou není tady toho uhlí moc neprojede. Rozhodně ne tolik jako do konce 80 let. Což by mne zajímalo co se v Chvaleticích změnilo, že už se toho uhlí tolik nevozí. Jinak čím se ta uhelná zničila? A kolik se do ní investovalo za posledních 30 let aby ta uhelná stála za něco? Do údržby si nemyslím, že moc, protože by pak některé úseky nevypadali jak vypadají.

Kubrt

V Chvaleticích ani Opatovicích se toho moc nezměnilo (do té druhé občas opřijede uhlí i odjinud), ale výrazně poklesly dodávku uhlí do tepláren a k maloodběratelům. Jinak ano, na pravobřežku se kašle, sice už nevozí tolik uhlí, ale zase tam jezdí auta a kombinovaná doprava. Proč se na ní kašle? Čeká se na Godota v podobě velké opravy? Nebo dotyční lidé řeší Mšenku a PZZ kolem Kouřimi? Nevím.

V.N.

Ono je to jednodušší. To máte podobné, jako u rekonstrukce stanic. Malá dvoukolejná stanice má releovku ,ale ve vedlejší stanici, která má 10 kolejí běhají výhybkáři s klíčema dodnes..

V.N.

Tady nejde o nějakých 13 mega , tady jde o princip. A velká část bohatství v minulosti vznikla o nuly a od korunky ke korunce.

KarelF

Tak elektrifikovat Brandýs by stálo za to, jako vážně Elefanta si zde umím představit. Jen jak by byl takt přes Čelákovice? Prodloužené Počernice? Smysl by dával interval 30 minut minimálně. Akorát ten náklad jezdí tudy odkud? Rád se nechám poučit.

DPP odbornik

Zdroje jsou? Kral plytvani je mrtev, at zije kraj? Tady se nekdo docista zblaznil. Co na to NKU, na efektivitu takove investice? Tohle je na podnet.

Luděk S.

Podívejte se na to mým pohledem. Kde se dá jednoduše čerpat. Pravobřežní, nebo tohle? No vidíte. Užitečnost, efektivita, smysluplnost. To si nechte pro Jindru Hojera nebo Káju Maříka.

M H

Přijde vám 13 milionů moc? Za to nekoupíte ani novou trmavaj 🙂

Luděk S.

Já bych se samozřejmě rozmáchl řádově víc!

Kubrt

I ta půlka tramvaje by za den posloužila několikanásobně více lidem, než tyto opravy.

KarelF

Byl jste se někdy podívat? rozhodně zastávka Mšeno je využitá jak místní tak lidé jedoucí na výlety kteří dále podpoří místní ekonomiku. Tím, že z Boleslavi tam přijedou třebas cyklisté nebo jiní turisté zase tato lokalita na tom vydělá. Třebas pak i tím, že tímto vlakem se dostanou někam dál k lékaři na nákup nebo prostě jinam dál. Ne všichni z nás disponují autem a dobrým zdravím to auto řídit.

Kubrt

Mám to projeté docela dost, jako středočech do toho kraje často jezdím s rodinou na výlety, různými druhy dopravy (dříve z Prahy vlakem nebo busem, s dětma a z našeho současného bydliště pouze autem, jinak nelze – a nevolám po tom, aby každá středočeská vesnice měla použitelné spojení s ostatníma středočeskýma vesnicema). K tomu vlaku – nikdy jsem tam neviděl takové množství lidí, aby to vyžadovalo existenci železniční tratě Mělník-MB. pro ty, co nemají auto, existuje i jiné řešení – autobus. Nákladní doprava už několik desetiletí nějak žije po Katusice, tam je i použitelná přechodnost, super.

KarelF

Je to stejné jako bych řekl, zrušme tam tedy obchody, hotely, restaurace, vše dáme do Boleslavi nebo Mělníka sjedte si na výlat aníte se v OC Mělník. Nebo víte co zrušme rovnou celé Mšeno. Jak se jmenuje vaše vesnice kde bydlíte tak ji zrušme taky včetně všeho co v té vesnici je a přilehlého okolí do 10 km.
Však ony ty tratě za takových 50-100 let přijdou k dobru a vaše vnoučata z 3 generace si budou říkat co jsme to měli v rodině. Ale po Vás potopa že.

KarelF

….sjeďte si na výlet najíte se v OC Mělník. ……………..(ach ty mobily)

Honza

Kubrt: ty naivko… je to jedna sedmina (1/7) – tramvaj stála 90 milonů za kus – bez klimy.

Kubrt

Vybrat si zrovna 15T není fér, jsou i výrazně levnější tramvaje, třeba Stadler pro Ostravu, tam ta půlka tramvaje sedí 🙂

Honza

M H: nová tramvaj pro Prahu před téměř 10 lety – bez klimatizace – stála 90 milonů za kus (tj. přes 4 mln dolarů za kus)

xyz

Tak ten podnět k NKÚ podejte.

Než tak učiníte, tak vás upozorním, že provedená práce nebude investicí (u které se počítá ekonomické hodnocení), ale prací z kategorie opravy/údržba.

Luděk S.

No a z toho samozřejmě vycházíme! Kdyby to byla investice, to by byl průser. Ale do údržby, kde se žádná ekonomika nemusí řešit, tam se může utopit v podstatě cokoliv. Fakt. Zahučí miliarda jen to mlaskne. A za potlesku šotoušků a komunálních politiků. No neber to.

K.S.

Kde máte psáno že do tohoto jde miliarda korun?

Luděk S.

Rád bych z toho alespoň kousek na úctě v Lichtenštejnsku…

DPP odbornik

Predchozi opravy Msenky nepamatujeme? Tohle je uz snad 4. investice, dohromady uz se tam utopilo pres pul miliardy a co rok, to se dalsich 10 mega utopi za provoz motoracku, ktere by nahradik autobus za petinu ceny.

Ondřej

tak kdyby se údržba prováděla průběžně, tak pak to nejsou jednorázově takové sumy…

Luděk S.

Díky! Myslím na vás!

Štěpán

Jakou pětinu ceny, co to plácáte zase za nesmysly? Pokud byste měl nahradit linku S33 autobusovou linkou, tak by musela být dost složitá a rozhodně by měla delší trasu, než vlak. Takže ta vaše 1/5 ceny je naprostý blábol ničím nepodložený.
Navíc autobus není adekvátní náhrada vlaku.

Luděk S.

Perte to do nich. Klidně i ty další šotokonstanty. Nebojte se toho.

ušatá

Ty peníze byla zanedbaná údržba a neudržování tratě pro provoz, jen její skrytá likvidace, včetně nákladní dopravy. Přitom to zanedbání trvalo přes 60 let. Jak by asi vypadal takto udržovaná silnice? Pište o tom, čemu rozumíte, o čem něco víte.

KarelF

Ano vozil by ten samý počet lidí s tou samou dotací a oprava silnic a jejich výstavba by přišla na ty samé peníze ne-li na 2 násobek díky stavitelské silniční lobby. Tak co máte dále.

KarelF

Fakt nevím co má většina s těmi šotouši vlakem jezdí i normální lidé, do práce, k lékaři nebo na úřad nebo také turisté na výlet, cyklisté. Kdy jste byl na nádraží naposledy?

Luděk S.

Děkuju. Jste něj.

KarelF

Pane podle jména máte peněz dost co takto nějaký sponzorský dar pro tu trať.. Že zrovna Vás to trápí. Jinak nevím co zde všichni máte s šotoušema trať mohou využívat i normální lidé jezdící do práce do Mělníka do M.Boleslavi. I když ti do Boleslavi mají trochu jiné příjmy takže kašlou na BUS i vlak. Nebo lidi jako já když tam pojedou na výlet nebo kolaři, místní do práce k lékaři do města na nákup co není v místních obchodech nebo jen někam dál.

KarelF

PS Ta vaše spásná autobusová doprava také prošla pěknou redukcí kde jsou busy co jezdili z Mšena do Prahy přes kokořínský důl nebo busy co jezdili po vesnicích okolo Ráje, Tubože atd. tak nám tu prosím nevykládejte o náhradě Busy které by stejně pak byli zrušené.

Štěpán

To bude zase komentářů typu „Zbytečná investice, trať se měla zrušit!“. Přitom jde o jednu z nejkrásnějších tratí ve Středních Čechách a zbytečná rozhodně není, především o víkendech zajišťuje jedinou obsluhu území (a také turisté ji používají dost, ne že ne). Nicméně, nedávno jsem si prošel její okolí a některé úseky opraveny už jsou, některé opravit ale stále potřebují, především úsek Vrátno – Sudoměř. Také by se hodilo v Katusicích instalovat samovraty, obzvláště pokud se tam mají v budoucnu vlaky pravidelně křižovat. Jen doufám, že se to obejde bez těch betonových odporností se zábradlím, jako jsou mezi Mělníkem a Mšenem,… Číst vice »

DPP odbornik

Diky za uprimny sotonazor, mate viditelne radost ze to nebude z vasi kapsy, to se da od sotousu cekat.

Štěpán

Nejste náhodou přejmenovaný Souprava nebo VRT?

KarelF

Odporníku už jsem vám to tu napsal x krát nejsem žádný šotouš. Já třebas rád tu trať využiji na cyklovýlet na Kokořín a ejhle utratím tam za jídlo v restauracích, ubytování a další. Hmmmm no a teď mluvte nooo, co toto má společného s šotouši. Fakt nevím jak to tomuto prudícímu diskutérovy vysvětlit takže (pardon pane Sůro i ostatní) odporníku jste normální blb s komplexem k všemu co asi jezdí po kolejích a i k obyčejným lidem kteří to využívají, běžte si svoji fobii nebo syndrom či co to máte léčit jinam. V týdnu to využijí lidi co jedou do… Číst vice »

ušatá

Kdyby dotyčný to tam znal a jezdil tam, dokonce by zjistil, že jsou časy a dny, kdy jsou vlaky i přeplněné, že tam jezdila, jezdí a má šanci jezdit i nákladní doprava a dá se tam zajistit určitý rozvoj podle tratě. Jen je ji potřeba dát konečně do řádného stavu po cca 60 letech neudržování, možná i díky takovým, jako jsou ti Odborníci, Soupravy a další. Čili opět škody vzniklé neodpovědným jednáním některých jedinců, po kterých stále ty škody nejsou požadovány. Jen je zde potřeba vyřešit tu Boleslav a zavést to přímo do stanice. není to složité ani drahé. A… Číst vice »

Štěpán

„Jen je zde potřeba vyřešit tu Boleslav a zavést to přímo do stanice. není to složité ani drahé. “ Neumím si představit, jak by se dala tato trať zapojit do stanice MB hl.n. bez nutnosti úvratě. Jedinou možností by mohlo být zřízení nástupiště přímo na té koleji za stanicí, nebo někde přejezdu na Bakovském zhlaví, ale zapojení přímo do Pražského zhlaví zde snad ani není technicky možné, vzhledem k velikému rozdílu nivelety obou tratí v jeho místě. Nicméně souhlasím, že toto důvod k rušení trati rozhodně není a že jsou časy, kdy je využívaná dost. Jenže „DPP odborník“ tam buď… Číst vice »

Luděk S.

Díky, jste nej!

ušatá

Zapojení do nádraží MB je skutečně jednoduché a projekt na to byl snad už 60. letech. Trať je nad kolejištěm u nástupišť cca 5 – 8 m a je tedy potřeba tu trať cca v délce 1,5 km před vjezdem o tuto výšku dostat dolů a tím i do úrovně nástupišť. Nevznikne tam ani žádné velké stoupání, pokud si pamatuji nebylo to větší jak 20 promile a do stanice to už na vjezdu bylo pod 10 promile.

Alibaba

Dala, levné by to asi nebylo, ale řešitelné to je. Zároveň by se asi hodilo předělat vjezd od Nymburka (byla by větší rychlost, daly by se zrušit přejezdy P2806 a P2807), aby se s tratí mohlo začít klesat hned za nadjezdem nad tratěma 070 a 071.
https://mapy.cz/s/kunatacena

Luděk S.

Díky!

DPP odbornik

Vychovy od rodicu ke slusnosti se vam zjevne nedostalo.

KarelF

A co jsem vám napsal neslušného? Ono se nám to urazilo. Tak si kupte sekunďák tedy vteřinové lepidlo a ten uražený kousek Vás si přilepte. No už je to lepší nebo pošoupeme na zádíčkách případně zacvičíme nožičkama, aby nám šli líp prdíčky a byla lepší náladička.

ušatá

Víte, ono to tam za ta desetiletí nicnedělání je potřeba opravit více, aby se vůbec dalo tam jezdit a pokrýt potřeby obyvatel, podniků i nákladní dopravy, která se bude zvyšovat a budou na takových tratích také budovány nové podniky namísto na zemědělské půdě. Což samozřejmě nechápete a chápat nechcete. Co je potřeba udělat co nejdřív, je odstranění úvrati, tedy od Bukovna zavést přímo do stanice Mladá Boleslav, tím zkrátit a zrychlit cestování. Tedy i pro vás, protože už jistě začnete jezdit veřejnou dopravou, protože zjistíte, že je to nutnost. Přeji vám příjemné cestování a pak nám jistě napíšete své zkušenosti… Číst vice »

Kubrt

Kde konkrétně byste podél této trati ty nové, železnici využívající podniky, postavil tak, aby nezabíraly zemědělskou půdu, nebo turisticky a ochranářsky zajímavé území?

ušatá

V místech, kde byly a jsou dnes jen ruiny. I ve Mšeně, namísto bývalých cihelen atd. Jsou tam i zbytky nákladišť staveb, někde ještě i budova a skladů. Na odbočce např. za Skalskem pivovar, v Cetně po cukrovaru a další. Je toho tam hodně.

KarelF

Zdar odporníku většího hlupáka jsem nepotkal. Jestli něco na nádraží fotím tak to nejsou vlaky, ale moje rodina. Takže to jsem jako šotouš? Přestaňte prosím se navážet do normálních lidí, vlakem nejezdí jen příznivci železnice, ale i normální lidi pro které to má smysl nebo je to nutnost. Nebo asi budete ten co si za chvíli sedne do své audinky a pojede do lídlu který má 200 metrů od baráku. Tak si tam nezapomeňte koupit hodně toho Německého low cost žrádla, aby Vás dříve kleplo. A peníze berete kde asi z těch čistých zakázek na autobusovou dopravu nebo cyklostezky které… Číst vice »

Luděk S.

Vy jste poklad, Štěpáne! Vás si tu musím předcházet!!!

Jedine vlaky

Ten komentář se Vám nepovedl.

Luděk S.

Díky!

ABC

to že o víkendech zajišťuje jedinou obsluhu území je rozhodnutí objednavatele, nikoli fyzikální vlastnost

Luděk S.

Myslím, že tahle trať s potenciálem si zaslouží investici alespoň 5 miliard!

svojsin

A není to málo Antone Pavloviči?
Nacpal bych tam 105 o106

DPP odbornik

Jo, vozeni 100 lidi denne, to je priorita.

Luděk S.

100? No to jste optimista. 100 denně max po Katusice.
Na druhou stranu s podporou šotoušků by se na tom dalo docela pěkně vydělat, což?
Ta druhá část na Mělník, to byl majstrštyk!

KarelF

když se vám to nelíbí tak si kupte vlak a vozte je za své.

ušatá

Těch 100 lidí je ve dvou vlacích v odpolední špičce z Boleslavi. Opět nevíte, o čem píšete, možná ale že to je naopak cílem, psát výmysly a pak žádat podle nich rozhodování. To je v této zemi běžné.