Trať mezi Libercem a Mníškem opraví Hrochostroj, cestující čeká měsíc výluky
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Dvě firmy ze skupiny Enteria získaly zakázku na opravy tratě mezi Libercem a Mníškem u Liberce. Úsek opraví v letošním
Polák by reko dovolil dávno kdyby Čech s Němcem povolili zastávku v Porajowie, jenže když se Češi s Němcem špracli o zastávce,tak se Polák šprajcnul s reko.
Neprobíhala tam náhodou rekonstrukce někdy před 2-3 lety?!
To je jen další kousek …
Ch+T mají ve znaku hrocha. Tedy Hrochostroj bych viděl jako dceřinou firmu Ch+T?
Hlavne by to uz chtelo rychlodrahu Liberec – Praha.
To by nešlo. Jednodušší je do nekonečna flikovat lokálky.
Ony se nějak vylučují novostavby s údržbou stávající infrastruktury, ještě k tomu odlišného určení? Pokud ano, je asi někde něco nastaveno špatně.
Co to s tím má dělat? Na místních tratí akorát trochu probíhá nejnutnější a zanedbaná údržba a hlavně práce pro silniční dopravu – tedy přejezdy, což nemá nic do činění s výstavbou nových tratí kdykoliv a kdekoliv. A to ani finančně!
Přesně tak. K čemu nové tratě? Úplně zbytečné. Nejlepší by bylo místo toho obnovit třeba Kralovice – Mladotice. To má potenciál!
Ze Starých Hamrů do Bílé! 😀
Ona by stačila když nic jiného Milovická spojka. Pro neznalé pokračování elektrifikované tratě z Milovic do Všejan a dále pak do MB.
Přesně. A ze s Plzně se dá jezdit do Prahy přes Budějce. To říkám pořád.
Ta není TEN-T, takže na ní nedá EU peníze a u nás se větší stavby staví jen za podpory EU. Jedná se především o další EU sedmiletku 2021-2027, kdy EU řekla, že chce především podporovat TEN-T a to jak na dálnicích, tak na železnici.
Lepší 90 než třeba 50. Ale zase se zkracuje podle nějakého aktuálního pravidelného jízdního řádu. Kdyby aspoň nechali zbytek nástupiště ve stávajícím provedení … .
4x Stadler se k 90 metrům v pohodě vejde, hypotetických šest Rybáků historické soupravy také – jaká je šance, že ve zmíněných zastávkách delší nástupiště využijete? „Schod“ (výškový rozdíl 25 cm) vyřešíte jak? Vlaky budou zastavovat u té vyšší části anebo u té nižší???
Nevíte jestli v reko úseku bude zvýšena rychlost ?
Hlavně už by to do háje chtělo upravit ten polský úsek do Zittau.
No jo, ale jak k tomu Poláky donutite ?
Bohužel nijak. Maximálně mediálním a politickým tlakem.
Pres EU,…
Přes EU se bude řešit Turów s výsledkem víte jakým … EU je bezzubá .. a pak tu máme spolek Trojmezí a ten už vůbec nechápu, co už by měl řešit když ne tento ostudný kousek trati …
Na pankáče. Zadáte s němcem výluku a proženete tam během nocí čističku lože (co teď třeba řádila ve Zlonicích) a podbíječku. Než se stihne polský úřad probrat, tak bude hotovo. Mimochodem – to mají za to prodloužení Turowa,
Aby ty koleje pod tou čističkou v tomhle úseku vůbec vydržely…
A zatím platí, že nemůžete dávat peníze do věcí cizího subjektu a ještě k tomu za hranice státu, takže by vás za to mohly finančně popotahovat, jakkoliv by ta oprava byla logická a potřebná.
To že je oprava v tomto úseku nutná a Poláci na ni kašlají a řešení nepřinášejí je evidentní a já jsem všemi deseti pro, je všemi možnými prostředky (oprava, pronájem, prodej,…) dokopat (třeba i skrz EU) k vyřešení situace.
Můžete mí prosím někdo naznačit – tam je jako pražce dříví, beton nebo železo? Beton a železo se dá podbít. Dříví se musí vyházet. Jsou to 3 km a viadukt jsou němci schopni ukecat. Jsem si schopen představit opravu pomocí výzisků z jiných rekonstruovaných a snášených úseků (třeba z pražských Strašnic) Takže v Hrádku připravit pole, večer v 20:00 zatípnout provoz, do 3 hodin vyškubat úsek délky pole, snížit nivelitu štěrkového lože, položit na něj připravené pole a spojit s okolím, prohnat tam čističku (ta to má na 6h), podbít a ráno v 7:00 už se zase jezdí. Stejně je… Číst vice »
Hezký, máte technologii zmáknutou, teď jen někoho, kdo si to riskne a kdo to zaplatí…
Polák je na vás schopen poslat pohraničníka se sapikem, jakmile se mu tam bude dít něco nestandardního.
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. A pšonek zde hledá důvody. A toho pohraničníka by zasloužil naopak on z české strany za ten Turow.
Myslím, že Korid vyjednal termín rekonstrukce ( za EU fondy) , kdy , to nevím, právě teď by se to hodilo, ale…
vždyt se na tom politici nedavno domlouvaly
Akdy se konečně protáhne Liberec – Černousy do Zgorzelce?
Protažené to je, vlaky tam jezdí.
Ale vy jste se ptal na osobní dopravu, že? 🙂
To se asi musíte plát na polské straně, ale nevím kde, po cestě do Zhořelce je docela pusto a Varšava daleko, přes Krzewinu Zgorzeleckou to nepojede. 🙂
Jezdí vůbec osobní doprava z polské strany do Zawidówa?
Zgorzelec – Jerzmanki – Luban je v provozu jezdí tam SA135. Bez osobní doprawy je úsek Jerzmanki – Zawidow – Černousy. Krzewina Zgorzelecka je jiná trat.
Takže do Zawidówa osobní vlaky nejezdí.
Ono kdyby jezdily, tak bych nějaké to propojení přes hranice (možná i s krkolomným čekáním) i chápal.
Když jste takový místní znalec, jak si vůbec představujete spojení, mě třeba připadá, že v Polsku se vůbec nesnaží o nějakou plošnou obsluho železnicí, těch zastávek mezi Zawidówem a Zhořelcem je nějak málo. Byla někdy zastávka třeba ve vsi Studniska (Dolna, Gorna)? Popřípadě jinde (Wrociszów u trianglu)?
Vždyť píšu, že přes Krzewinu Zgorzeleckou to nepojede, to byl takový rejpanec do vás jakožto známého příznivce (berte to opravdu s humorem) těchto končin. 🙂
840 z Liberce až do Goerlitz.
A jsou 840 schválené do Německa? Do Polska budou, když jezdí do Poreby.
Jaká je rychlost ze Zawidówa k trianglu? 30 podle openrailmap, což je docela ostuda. K dalšímu 50 a pak do Zhořelce 70. Docela nic moc.
Neznám situaci, tak se zeptám: nabídlo Německo/Česko Polákům, že to opraví na vlastní náklady? Protože jinak fakt nevidím důvod, proč by to Poláci měli dělat. Vždyť je to jen peáž, ze které nemají žádný užitek.
Aha a co Poláci žijící v Parajowie a Kopaczowie? Holt chybí ta zastávka s přestupem na bus.
Já mám za to, že už bylo nabídnuto (stejně jako Hlucholazy), ale zabila to politika ve Varšavě.
Proč to ve Varšavě vadí?
Hodně štěstí + jeho nohsledi: Pánové, zkuste se nejdřív naučit železniční zeměpis – ten text se přece vůbec netýká tratě do Žitavy, ale tratě do Frýdlantu v Čechách a Zawidówa v Polsku, tak nechápu, proč tady kalíte vodu Porajówem!
Tak zařidtě konečně spojení Frýdlant v Čechách – Zgorzelec a není co řešit. Přes Zittau se jezdí oklikou , protože na radnici ve Frýdlantu sedí rohaté zvíře které osobní přeshraniční doprava nezajímá.
Rohaté zvíře sedí někde v Polsku.
A přes Frýdlant je to zkratka? Je to delší, ale za to pomalejší cesta.
Pokusil jste se to alespoň přibližně změřit? Nebo spočítat z nějakých starších JŘ?
Cestujícímu Liberec – Zhořelec je jedno jestli jede přes Frýdlant nebo Žitavu. Mohu klidně jet tam přes Žitavu a zpět přes Frýdlant. Podstatné je že uzel Zhořelec má přípoje na Berlin, Dresden , Wroclaw, Jelenia Góra , Liberec zase na Hradec Králové, Prahu , Českou Lípu. Pokud protáhnu ten kousíček Černousy – Jerzmanki – Zgorzelec tak zdvojnásobím nabídku spojů a zlepším komfort cestování.
A jaká by byla jízdní doba mezi Libercem a Zhořelcem přes Zawidów při těch rychlostech v Polsku?
A proč teda Poláci nejezdí do Zawidówa? Pak by se to na zkoušku dalo propojit s přestupem, aby byl vidět zájem.
Nevíte od kdy nejezdí Poláci do Zawidówa? A od kdy do Bogatiny?
Jinak se obávám, že s polákem se to nezdvojnásobí, takhle nikdo nebude odvážnej to objednat.
Stačil by mikrobus Hrádek nad Nisou – Porajóv – Kopaczów – Bogatynia – Hrádek nad Nisou který by plnil vlaky v Hrádku nad Nisou a ve Frýdlantu. Pak by z Frýdlantu do Zgorzelce jezdily vlaky plné.
Hrádek nad Nisou – Porajóv – Kopaczów – Bogatynia – Frýdlant v Čechách propojit obě tratě.
???
Jízdní doba? Přečetl jste si vůbec na co jsem se ptal?
Nebylo by pro poláky lepší mít přípoj na trať Zittau – Görlitz? Jezdí se tam rychleji.
A ten autobus by nestačil z Porajóva, za podmínky, že by tam byla zastávka?
Jakys kretýn zlikvidoval výhybnu Renczyn odkud odbočuje trať Krzewina Zgorzelecka – Zawidow a triangl Wilka. Vsledkem je, že v Mezistaničníím úseku Krzewina Zgorzelecká – Sulikow se nedá nikde vykřižovat.
Tak kdyby se jezdilo cca 80 nebyla by výhybna potřeba…
Ale odpovídáte na něco na co jsem se neptal.
Jezdí náklady Zgorzelec – Turoszow muselo by se někde křižovat Zawidow – Zgorzelec by jste musel jezdit v obou případech.
Zastávka Porajow je nutná jak sůl, ale asi se realizace nedožijí.
Tak Zgorzelec – Turoszow a Zawidow – Zgorzelec se křižuje v Sulikowu, jak jste psal.
A co na zastávku Pojarów říkají místní obyvatelé?
Někteří místní obyvatelé z Porajówa jezdí do Práce na Žitavu a do Liberce , myslí si, že jsou Češi warianty i niechca zatrzymac s pociagami.
A vědí, že dokud budou ten kousek spravovat Polské dráhy, tak tu zastávku musí postavit ony? Jinak není kde zastavovat. A nebo maj tlačit (myslím tím obyvatele Pojarówa) na předání do správy SŽ a DB, myslím si, že by výměnou za vyšší rychlost (100?) tam mohly osobáky stavět. A typl bych si, že při té vyšší rychlosti by byla jízdní doba kratší než teď bez zastavení.
Hrádek nad Nisou – Liberec je 100 km/h , ta by mohla být samozřejmě až do Žitavy. Ale důležité je v Bogatynském výběžku vyrabovat všechno uhlí a Čechy z Němcema vyhnat, aby neprotestovaly. Totéž Liberec – Zawidow – Zgorzelec tam by sice mohla být rychlost 70 – 80 km/h čímž by to bylo atraktivní, ale raději ostnatý plot a vyčítat , že nezbouráme ve Frýdlantu zámek a neotevřeme doly také.
A to důležité sdílejí i obyvatelé Pojarówa? Aby tam pak nabyla od trati směrem do vnitrozemí díra po dolu…