egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Trať mezi Libercem a Mníškem opraví Hrochostroj, cestující čeká měsíc výluky

Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Mníšek u Liberce. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Dvě firmy ze skupiny Enteria získaly zakázku na opravy tratě mezi Libercem a Mníškem u Liberce. Úsek opraví v letošním létě za 74 milionů sdružení firem Hrochostroj a Chládek a Tintěra Pardubice.

Vyplývá to z registru smluv. Správa železnic na svém profilu dosud nezveřejnila závěrečnou zprávu zadavatele, podle vyjádření zadavatele přišly celkem tři nabídky.

Správa železnic nechá opravit šestikilometrový úsek. Práce budou zahrnovat náhradu více než 7 tisíc betonových pražců z roku 1974 novými s pružným upevněním. V celém úseku se vymění kolejnice, kolej bude po svaření bezstyková. V místě výměny pražců se provede strojní čištění kolejového lože.

Dělníci rovněž opraví nástupiště ve Stráži nad Nisou a v Krásné Studánce. Na obou místech budou mít délku 90 m, výška nástupní hrany ve Stráži nad Nisou bude 550 mm nad temenem kolejnice, v Krásné Studánce bude mít kvůli směrovým a výškovým poměrům výšku 380 mm. Úpravami dále projde osm přejezdů.

Hlavní stavební práce jsou plánovány během nepřetržitých výluk od 28. července do 23. srpna.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rob

Polák by reko dovolil dávno kdyby Čech s Němcem povolili zastávku v Porajowie, jenže když se Češi s Němcem špracli o zastávce,tak se Polák šprajcnul s reko.

MlB

Neprobíhala tam náhodou rekonstrukce někdy před 2-3 lety?!

dopravák

To je jen další kousek …

Jan Neruda

Ch+T mají ve znaku hrocha. Tedy Hrochostroj bych viděl jako dceřinou firmu Ch+T?

Sitgestravel

Hlavne by to uz chtelo rychlodrahu Liberec – Praha.

Luděk S.

To by nešlo. Jednodušší je do nekonečna flikovat lokálky.

Frantisek

Ony se nějak vylučují novostavby s údržbou stávající infrastruktury, ještě k tomu odlišného určení? Pokud ano, je asi někde něco nastaveno špatně.

ušatá

Co to s tím má dělat? Na místních tratí akorát trochu probíhá nejnutnější a zanedbaná údržba a hlavně práce pro silniční dopravu – tedy přejezdy, což nemá nic do činění s výstavbou nových tratí kdykoliv a kdekoliv. A to ani finančně!

Luděk S.

Přesně tak. K čemu nové tratě? Úplně zbytečné. Nejlepší by bylo místo toho obnovit třeba Kralovice – Mladotice. To má potenciál!

Jiří Kocurek

Ze Starých Hamrů do Bílé! 😀

KarelF

Ona by stačila když nic jiného Milovická spojka. Pro neznalé pokračování elektrifikované tratě z Milovic do Všejan a dále pak do MB.

Luděk S.

Přesně. A ze s Plzně se dá jezdit do Prahy přes Budějce. To říkám pořád.

Jirka

Ta není TEN-T, takže na ní nedá EU peníze a u nás se větší stavby staví jen za podpory EU. Jedná se především o další EU sedmiletku 2021-2027, kdy EU řekla, že chce především podporovat TEN-T a to jak na dálnicích, tak na železnici.

Vít Jůza

Lepší 90 než třeba 50. Ale zase se zkracuje podle nějakého aktuálního pravidelného jízdního řádu. Kdyby aspoň nechali zbytek nástupiště ve stávajícím provedení … .

malý bobeš

4x Stadler se k 90 metrům v pohodě vejde, hypotetických šest Rybáků historické soupravy také – jaká je šance, že ve zmíněných zastávkách delší nástupiště využijete? „Schod“ (výškový rozdíl 25 cm) vyřešíte jak? Vlaky budou zastavovat u té vyšší části anebo u té nižší???

Placebo

Nevíte jestli v reko úseku bude zvýšena rychlost ?

Hodně štěstí

Hlavně už by to do háje chtělo upravit ten polský úsek do Zittau.

Martin

No jo, ale jak k tomu Poláky donutite ?

Hodně štěstí

Bohužel nijak. Maximálně mediálním a politickým tlakem.

Martin

Pres EU,…

Martin

Přes EU se bude řešit Turów s výsledkem víte jakým … EU je bezzubá .. a pak tu máme spolek Trojmezí a ten už vůbec nechápu, co už by měl řešit když ne tento ostudný kousek trati …

Kalanis

Na pankáče. Zadáte s němcem výluku a proženete tam během nocí čističku lože (co teď třeba řádila ve Zlonicích) a podbíječku. Než se stihne polský úřad probrat, tak bude hotovo. Mimochodem – to mají za to prodloužení Turowa,

Alibaba

Aby ty koleje pod tou čističkou v tomhle úseku vůbec vydržely…
A zatím platí, že nemůžete dávat peníze do věcí cizího subjektu a ještě k tomu za hranice státu, takže by vás za to mohly finančně popotahovat, jakkoliv by ta oprava byla logická a potřebná.
To že je oprava v tomto úseku nutná a Poláci na ni kašlají a řešení nepřinášejí je evidentní a já jsem všemi deseti pro, je všemi možnými prostředky (oprava, pronájem, prodej,…) dokopat (třeba i skrz EU) k vyřešení situace.

Kalanis

Můžete mí prosím někdo naznačit – tam je jako pražce dříví, beton nebo železo? Beton a železo se dá podbít. Dříví se musí vyházet. Jsou to 3 km a viadukt jsou němci schopni ukecat. Jsem si schopen představit opravu pomocí výzisků z jiných rekonstruovaných a snášených úseků (třeba z pražských Strašnic) Takže v Hrádku připravit pole, večer v 20:00 zatípnout provoz, do 3 hodin vyškubat úsek délky pole, snížit nivelitu štěrkového lože, položit na něj připravené pole a spojit s okolím, prohnat tam čističku (ta to má na 6h), podbít a ráno v 7:00 už se zase jezdí. Stejně je… Číst vice »

Alibaba

Hezký, máte technologii zmáknutou, teď jen někoho, kdo si to riskne a kdo to zaplatí…
Polák je na vás schopen poslat pohraničníka se sapikem, jakmile se mu tam bude dít něco nestandardního.

Kalanis

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. A pšonek zde hledá důvody. A toho pohraničníka by zasloužil naopak on z české strany za ten Turow.

Petr Nick

Myslím, že Korid vyjednal termín rekonstrukce ( za EU fondy) , kdy , to nevím, právě teď by se to hodilo, ale…

zdeněk

vždyt se na tom politici nedavno domlouvaly

Marcel Štancl

Akdy se konečně protáhne Liberec – Černousy do Zgorzelce?

Alibaba

Protažené to je, vlaky tam jezdí.
Ale vy jste se ptal na osobní dopravu, že? 🙂
To se asi musíte plát na polské straně, ale nevím kde, po cestě do Zhořelce je docela pusto a Varšava daleko, přes Krzewinu Zgorzeleckou to nepojede. 🙂
Jezdí vůbec osobní doprava z polské strany do Zawidówa?

Marcel Štancl

Zgorzelec – Jerzmanki – Luban je v provozu jezdí tam SA135. Bez osobní doprawy je úsek Jerzmanki – Zawidow – Černousy. Krzewina Zgorzelecka je jiná trat.

Alibaba

Takže do Zawidówa osobní vlaky nejezdí.
Ono kdyby jezdily, tak bych nějaké to propojení přes hranice (možná i s krkolomným čekáním) i chápal.
Když jste takový místní znalec, jak si vůbec představujete spojení, mě třeba připadá, že v Polsku se vůbec nesnaží o nějakou plošnou obsluho železnicí, těch zastávek mezi Zawidówem a Zhořelcem je nějak málo. Byla někdy zastávka třeba ve vsi Studniska (Dolna, Gorna)? Popřípadě jinde (Wrociszów u trianglu)?

Vždyť píšu, že přes Krzewinu Zgorzeleckou to nepojede, to byl takový rejpanec do vás jakožto známého příznivce (berte to opravdu s humorem) těchto končin. 🙂

Marcel Stancl

840 z Liberce až do Goerlitz.

Alibaba

A jsou 840 schválené do Německa? Do Polska budou, když jezdí do Poreby.

Jaká je rychlost ze Zawidówa k trianglu? 30 podle openrailmap, což je docela ostuda. K dalšímu 50 a pak do Zhořelce 70. Docela nic moc.

MlB

Neznám situaci, tak se zeptám: nabídlo Německo/Česko Polákům, že to opraví na vlastní náklady? Protože jinak fakt nevidím důvod, proč by to Poláci měli dělat. Vždyť je to jen peáž, ze které nemají žádný užitek.

Marcel Stancl

Aha a co Poláci žijící v Parajowie a Kopaczowie? Holt chybí ta zastávka s přestupem na bus.

Kalanis

Já mám za to, že už bylo nabídnuto (stejně jako Hlucholazy), ale zabila to politika ve Varšavě.

Marcel Stancl

Proč to ve Varšavě vadí?

dopravák

Hodně štěstí + jeho nohsledi: Pánové, zkuste se nejdřív naučit železniční zeměpis – ten text se přece vůbec netýká tratě do Žitavy, ale tratě do Frýdlantu v Čechách a Zawidówa v Polsku, tak nechápu, proč tady kalíte vodu Porajówem!

Marcel Štancl

Tak zařidtě konečně spojení Frýdlant v Čechách – Zgorzelec a není co řešit. Přes Zittau se jezdí oklikou , protože na radnici ve Frýdlantu sedí rohaté zvíře které osobní přeshraniční doprava nezajímá.

Alibaba

Rohaté zvíře sedí někde v Polsku.
A přes Frýdlant je to zkratka? Je to delší, ale za to pomalejší cesta.
Pokusil jste se to alespoň přibližně změřit? Nebo spočítat z nějakých starších JŘ?

Marcel Štancl

Cestujícímu Liberec – Zhořelec je jedno jestli jede přes Frýdlant nebo Žitavu. Mohu klidně jet tam přes Žitavu a zpět přes Frýdlant. Podstatné je že uzel Zhořelec má přípoje na Berlin, Dresden , Wroclaw, Jelenia Góra , Liberec zase na Hradec Králové, Prahu , Českou Lípu. Pokud protáhnu ten kousíček Černousy – Jerzmanki – Zgorzelec tak zdvojnásobím nabídku spojů a zlepším komfort cestování.

Alibaba

A jaká by byla jízdní doba mezi Libercem a Zhořelcem přes Zawidów při těch rychlostech v Polsku?

A proč teda Poláci nejezdí do Zawidówa? Pak by se to na zkoušku dalo propojit s přestupem, aby byl vidět zájem.
Nevíte od kdy nejezdí Poláci do Zawidówa? A od kdy do Bogatiny?

Jinak se obávám, že s polákem se to nezdvojnásobí, takhle nikdo nebude odvážnej to objednat.

Marcel Štancl

Stačil by mikrobus Hrádek nad Nisou – Porajóv – Kopaczów – Bogatynia – Hrádek nad Nisou který by plnil vlaky v Hrádku nad Nisou a ve Frýdlantu. Pak by z Frýdlantu do Zgorzelce jezdily vlaky plné.

Marcel Štancl

Hrádek nad Nisou – Porajóv – Kopaczów – Bogatynia – Frýdlant v Čechách propojit obě tratě.

Alibaba

???
Jízdní doba? Přečetl jste si vůbec na co jsem se ptal?
Nebylo by pro poláky lepší mít přípoj na trať Zittau – Görlitz? Jezdí se tam rychleji.
A ten autobus by nestačil z Porajóva, za podmínky, že by tam byla zastávka?

Marcel Štancl

Jakys kretýn zlikvidoval výhybnu Renczyn odkud odbočuje trať Krzewina Zgorzelecka – Zawidow a triangl Wilka. Vsledkem je, že v Mezistaničníím úseku Krzewina Zgorzelecká – Sulikow se nedá nikde vykřižovat.

Alibaba

Tak kdyby se jezdilo cca 80 nebyla by výhybna potřeba…
Ale odpovídáte na něco na co jsem se neptal.

Marcel Stancl

Jezdí náklady Zgorzelec – Turoszow muselo by se někde křižovat Zawidow – Zgorzelec by jste musel jezdit v obou případech.

Marcel Stancl

Zastávka Porajow je nutná jak sůl, ale asi se realizace nedožijí.

Alibaba

Tak Zgorzelec – Turoszow a Zawidow – Zgorzelec se křižuje v Sulikowu, jak jste psal.
A co na zastávku Pojarów říkají místní obyvatelé?

Marcel Štancl

Někteří místní obyvatelé z Porajówa jezdí do Práce na Žitavu a do Liberce , myslí si, že jsou Češi warianty i niechca zatrzymac s pociagami.

Alibaba

A vědí, že dokud budou ten kousek spravovat Polské dráhy, tak tu zastávku musí postavit ony? Jinak není kde zastavovat. A nebo maj tlačit (myslím tím obyvatele Pojarówa) na předání do správy SŽ a DB, myslím si, že by výměnou za vyšší rychlost (100?) tam mohly osobáky stavět. A typl bych si, že při té vyšší rychlosti by byla jízdní doba kratší než teď bez zastavení.

Marcel Štancl

Hrádek nad Nisou – Liberec je 100 km/h , ta by mohla být samozřejmě až do Žitavy. Ale důležité je v Bogatynském výběžku vyrabovat všechno uhlí a Čechy z Němcema vyhnat, aby neprotestovaly. Totéž Liberec – Zawidow – Zgorzelec tam by sice mohla být rychlost 70 – 80 km/h čímž by to bylo atraktivní, ale raději ostnatý plot a vyčítat , že nezbouráme ve Frýdlantu zámek a neotevřeme doly také.

Alibaba

A to důležité sdílejí i obyvatelé Pojarówa? Aby tam pak nabyla od trati směrem do vnitrozemí díra po dolu…