Trať kolem Berounky zrychlí na 140. Projekt SŽDC rozdělila na 3 části kvůli povolení
Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou modernizace rozpadající se trati 171 Praha – Beroun. Za 13,3 milionu korun připraví
Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou modernizace rozpadající se trati 171 Praha – Beroun.
Za 13,3 milionu korun připraví sdružení firem Sudop EU a Prodex záměr projektu a přípravnou dokumentaci pro úsek Karlštejn – odbočka Berounka (Zadní Třebaň). Vyplývá to z informací ve věstníku veřejných zakázek.
SŽDC kvůli obavám ze složitého projednávání raději úpravy vytížené tratě mezi Prahou a Berounem rozdělila na tři samostatné stavby.
„K rozhodnutí o rozdělení původní stavby vedl naprosto rozdílný přístup dotčených občanů, územních samospráv a Správy chráněné krajinné oblasti Český kras k modernizaci jednotlivých částí trati, čímž došlo k vzájemnému blokování projednávání,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Vítězové soutěže mají využít původně rozpracovanou projektovou dokumentaci i materiály pro získání EIA.
SŽDC počítá, že modernizace celého úseku z Prahy do Berouna vyjde na 3,7 miliardy korun, zatím chce začít stavět v roce 2018. Kromě zlepšení samotného svršku počítá s rekonstrukcí mostu přes Berounku v Berouně, přestavbou železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň, Karlštejn a zastávky Všenory s plnou peronizací a s výškou nástupištní hrany 550 mm. Nové má být i zabezpečovací zařízení či trakční vedení. Rychlost vlaků se má zvýšit až na 140 kilometrů v hodině v přímých úsecích.
Modernizace má přinést v Řevnicích bezkolizní obraty regionálních vlaků, v Dobřichovicích půjde změnit sled vlaků osobní a nákladní dopravy.
Zatím nejdále je příprava rekonstrukce trati mezi Smíchovem a Černošicemi, kde probíhá dopracování projektu. Stavět by se mohlo už začít příští rok. Samostatnou stavbou se zároveň připravuje mimoúrovňové křížení ve Velké Chuchli, kde má zmizet dosavadní úrovňový přejezd.
Kvůli lepší trati podél Berounky už vzniklo i memorandum, SŽDC současně začala znovu řešit i variantu tunelu mezi Prahou a Berounem.