Trať kolem Berounky zrychlí na 140. Projekt SŽDC rozdělila na 3 části kvůli povolení

Stanice Karlštejn na trati Praha - Beroun. Foto: www.mestys-karlstejn.czStanice Karlštejn na trati Praha - Beroun. Foto: www.mestys-karlstejn.cz

Správa železniční dopravní cesty pokročila s přípravou modernizace rozpadající se trati 171 Praha – Beroun. Za 13,3 milionu korun připraví

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář v důchodu

„Nesmysl. Na trati Praha – Tábor, v úseku Bystřice – Votice a Sudoměřice – Tábor se 160 km/h využívá na Ex, R tam jezdí 140 km/h.“ Skutečná rychlost jízdy vlaků nezávisí na jeho kategorii, ale na tom, jaké „nejpomalejší“ vozidlo je v něm zařazeno – a samozřejmě také na výkonu hnacích vozidel, která vlak vedou: dokud budou v soupravách rychlíků řazena vozidla s konstrukční rychlostí jen 140 km/h, nepomůže k tomu, aby tyto vlaky směly jezdit rychleji, ani jejich tahání třeba „Taurusem“ nebo „Vectronem“, a už vůbec ne jejich prohlášení třeba za vlak kategorie „Supercity“ – a to platí úplně… Číst vice »

Hynek

Spíš by mě zajímalo, jestli se zrychlí časy. Opravují se koridory za miliony, ale třeba na trase Praha Tábor nejedou vlaky více než 100km, i když mohou jet 160km na vybraných úsecích. Z logiky věci by tedy spoje měly být již nyní rychlejší. A na trase Praha Plzeň to bude určitě obdobné. Bohužel. 🙁

Jan

Tak zrychlí se to v obloucích třeba o 10%.

Josef

Nesmysl. Na trati Praha – Tábor, v úseku Bystřice – Votice a Sudoměřice – Tábor se 160 km/h využívá na Ex, R tam jezdí 140 km/h.

a8n

No zatím se moc často nevyužívá, protože je v jízdních dobách pořád asi 10-15 minut vaty na připravované stavby.

Hynek

Musím opravit Josefa. Bohužel na trase Praha Tábor vlaky nejezdí 140km v hodině. Jedou maximálně 100km, což je právě dost tristní, když je tam úsek na 160km. Jenže ne všude. Asi až po delším zmodernizovaném a dvoukolejném úseku votice sudoměřice se dráha prodlouží a vlaky zrychlí.

sochovsky

Tady se jezdi alespon stovkou.a guberie severni morava.c.tesin-detmarovice.jako za cisare jozefa.hnus.toze nechali uz tak pomalou modernisac stat 5 let je vysmech.jen dal kreslete vrt a jezdete 40.vit barta,ministr dopravy co tu modernisaci zastavil se jenom smeje.ta vzhuru rychlosti 40km/hod.

a8n

Jo, to si musíte stěžovat u komunistů, že při stavbě přeložky nevykoupili některé pozemky pod tratí. Ač Bárta může za hodně špatného, tohle zrovna není jeho práce.

Pavel

Neví někdo, jak se budou řešit PHS? Tedy jestli se starostům podařilo, jak se snažili, zabránit betonovému korytu jako je na Benešov?

Martin

Nevím, ale doufám, že se jim to podařilo. Tyhle betonový koryta jsou strašný.

Michal

Tak jsem v první chvíli přemýšlel, proč by se měly nějak řešit pohyblivé hroty srdcovky 😀 😀 …Ale když jsem pokračoval ve čtení, už mi to docvaklo 😀

Ondřej Klimeš

Na zmiňované trati není v Berouně most přes Berounku. Ten je mezi zastávkami Černošice – Mokropsy a Všenory.

a8n

To znamená, že to máte v článku chybně, skutečně jde o úsek z Karlštejna k Mokropsům. Úsek Beroun-Karlštejn byl zasmluvněn už koncem června (šlo o podlimitní zakázku) a dělá ho Metroprojekt: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/2580962

Cestujici

Neprosel most pres Berounku nedavno rekonstrukci? A co ostatni stanice a zastavky, nez v clanku vyjmenovane? Ty neprojdou peronizaci?

Pavel

Most přes Berounku v Berouně? Myslíte asi v Mokropsích…

Jan

Tak otázkou je, zda 140 pouze s naklápěním. A zda bude vše v původní stopě.

Martin Ruzicka

Tam to moc narovnat nepujde, takze to spise bude s naklapenim… jen tipuji…

jv.

Pane Sůro, můžete si prosím články po sobě vždy přečíst a opravovat překlepy? Díky.

Hynek

Překlepy bych neřešil. Buďme rádi, že je tu takovýhle přehledný a informační web. 🙂 Nějakou chybičku bych fakt neřešil. Držím palce tvůrcům webu, ať se daří dále!
Hynek

noerf

Akorát by mne zajímalo, proč se na koridorove trati nenavrhuje rychlost 160 a více. Ale pouze 140 a ještě jen omezeně.

hans.st

Nebude to náhodou z důvodu polohy tratě podél Berounky?

Martin

Protože fyzika? Prostě a jednoduše s řekou nehneme, zůstanou oblouky s malým poloměrem, tak se holt bude údolím jezdit jen 140. Hlavně ať už to proboha je hotové – stabilita GVD hoří násobně víc než ta rychlost.

Grossák

Pro vyšší rychlosti se znovu otevřela varianta tunelu. Původní trať zůstane pro příměstskou dopravu.

David

Maximální rychlost není to, oč jde především. Jde hlavně o zkrácení jízdních dob. To, že budu mít třeba na třech kilometrech 160 km/h místo 140 km/h ničemu nepomůže. Trasování téhle trati je limitujícím faktorem a kdo ji zná tak ví, že až do Karlštejna vedede převážně hustou zástavbou bez možnosti přeložek.

Hynek

Určitě jsem taky pro rychlejší jízdy vlaků, 140km dnes a za ty peníze není nic moc. Je to samozřejmě o narovnání trasy. Pokud je trasa rovná, přímá, pak vlaky mohou klidně jezdit přes 300Km. Spíš by mě zajímalo, jestli se zrychlí časy. Opravují se koridory za miliony, ale třeba na trase Praha Tábor nejedou vlaky více než 100km, i když mohou jet 160km na vybraných úsecích. Z logiky věci by tedy spoje měly být již nyní rychlejší. A na trase Praha Plzeň to bude určitě obdobné. Bohužel. 🙁

Matěj

Hynek: mezi Prahou a Berounem mi i 140 připadá jako zázrak. Je to trať plná oblouků, které jsou skřípnuty buď mezi hustou zástavbou anebo kopcem a řekou, stavba přeložek takřka nemožná. To už se pro zrychlení dálkové dopravy vyplatí trať ve zcela nové stopě – tunel Praha-Beroun/Hořovice. Nevím, jak jste přišel na to, že vlaky mezi Prahou a Táborem jedou nejvýše 100 km/h, to je nesmysl, několikrát jsem tam jel novopečenými expresy a ty tam minimálně 140 jedou 🙂 . Mezi Prahou a Benešovem zruba 100-130, tam jsou podobné poměry jako do Berouna, nicméně zde v budoucnu bude dálkovka využívat… Číst vice »

Hynek

matěji, jezdím rychlíkem praha tábor budějovice a vždy kouknu ve vybraných úsecích na displeje ve vlacích a nikdy jsem tam neviděl vyšší rychlost než 100km v hod. bohužel. a dokonce v úsesích votice sudoměřice je trať 60 – 120km, ale vlaky jedou často i jen 55-65km. ono ostatně kdybyste si to spočítal t = s:v, tak byste zjistil, že třeba trasa benešov tábor by se musela jezdit mnohem rychleji než při současných 45 minutách. takže tak. 🙂

Matěj

Hynek: V úseku Votice-Sudoměřice bych tu 120ku rád viděl, je to tam samý oblouk, tam lze čekat zrychlení po modernizaci. V=s/t jsem si počítal, ale to není uplně vypovídající o nejvyšší rychlosti, neb průměrná rychlost zahrnuje i rozjezdy a brždění do stanic, samotné stání ve stanici a nemodernizované úseky. Já po této trati občas jezdím také, rychlost na informační obrazovce tolik nesleduji, ale jezdím také Praha-Ústí n/L, takže mám srovnání, a můžu říct, že to na modernizovaných úsecích expresy švihají rozhodně obdobnou rychlostí jako vlaky na sever. U přiloženého videa se snad shodneme, že to není <100 km/h? A potom… Číst vice »

a8n

Tu tam neuvidíte už jen proto, že tam není AB, takže Vmax=100 km/h s mnoha omezeními v obloucích..

Hynek

matěji, úsek votice sudoměřice se naštěstí bude teprve modernizovat na 160km, ale nyní, jak jsem vyčetl z několika médií, je tam rychlost cca 60-120km. ale ty vlaky, se kterými jsem jel, se tam nikdy nepřiblížili ani stovce. celá trasa praha hlavák – budějovice je bohužel zatím limitována velice hustou dopravou v praze a okolí, takže rychlík tam musí zpomalovat, aby nenaboural do osobáku. teprve čtyřkolejení pražské části pomůže. ale díky modernizaci a zdvoukojelení votice sudoměřice a současně doubí soběslav (oboje by mělo být 2018-2021) nebude už žádný přerušovaný úsek od strančic, respektive benešova až do ševětína jednokolejný a se sníženou… Číst vice »