Trať do Židlochovic čeká vzkříšení a elektrizace za tři čtvrtě miliardy

Nádraží v Židlochovicích. Foto: RomanM82/Wikimedia CommonsNádraží v Židlochovicích. Foto: RomanM82/Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) obnoví provoz na trati mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi. Začala už hledat dodavatele, který

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Da

Tady řešiou ňáký Židlochovice kde to není zas tak nutné ale naopak kde je to potřeba, tak se pořád uhíbá. Například v Tišnov kde sou zastaralý peróny a hlavně tam pořád protíká když prší na perón.

liposh

Tohleto je špatné v tak mnoha rovinách. Zaprvé myslím, že autobusy mezi Židlochovicema a Hrušovanama fungují a nikdo si nestěžuje. Zadruhé : většina rozpočtu obce Vranovice valí ze stavby a prodeje bytů lidem, co nemaj na to bydlet v Brně, ale chtějí být u vlaku, co jezdí 2x za hodinu. Tímhle vlastně nechají celou jednu poměrně velkou obec zbankrotovat a udělaj z ní obec duchů. A zatřetí: představte si těch pěknejch věcí, co by se za třičtvrtě miliardy dalo zvládnout v Židlochovicích. Nové chodníky, silnice, parky, školy, školky, hřiště. …Ale né, my prostě postavíme vlak z díry A do díry… Číst vice »

železničář v dúchodu

„Zaprvé myslím, že autobusy mezi Židlochovicema a Hrušovanama fungují a nikdo si nestěžuje.“
Možná – ale pro židlochovické občany je to přestup navíc.

„Tímhle vlastně nechají celou jednu poměrně velkou obec zbankrotovat a udělaj z ní obec duchů.“
Jak jste na takový nesmysl přišel? To se snad lidé z Vranovic po obnovení židlochovické lokálky přestěhují do Židlochovic? Proč by takovou hloupost dělali, když Vranovicím se na dopravní obslužnosti nic podstatného nezmění?

liposh

Jde o to, že vlaky nyní jedoucí do Vranovic budou končit v Židlochovicích. A to je ku. rozdíl, když máte spojení s Brnem 1x za hodinu nebo 1x za 2 hodiny. A domnívám se, že se lidé z Vranovic přestěhují? No to si buďte jistej, že se přestěhují. Bez vlaku jsou Vranovice díra uprostřed polí se stovkami nově postavených bytů, ani žádná hlavní silnice tam nevede.

Marcela

Bydlím v Židlochovicích a také mi příjde toto zbytečné,spíš posílit noční linku…naposledy autobus jede 22:27…sice do Hrušovan jede vlak 23:35,ale z Hrušovan do Židlochovic nic nejede!!…a je potřeba stavět městské byty pro mladé rodiny,nebo matky s dětmi…toto mi příjde na hlavu stavené

Panoramix

A co nějaké P+R parkoviště, když tím opatřením chtějí dostat lidi z aut do vlaku? Nádraží v Židlochovicích není zrovna centrálně umístěné a umím si představit, že spousta lidí nejsou takoví nadšenci, aby každý den docházeli 15-20 minut na nádraží a zpátky. Za tu dobu už jsou autem na kraji Brna.

Rodney

Parkoviště je stejně jako autobusová stání jsou součástí dopravního terminálu, jehož stavbu zahájilo město Židlochovice už v květnu. Bohužel tyto projekty se měly realizovat najednou, ale SŽDC to nestihla. Díky tomu málem hrozilo, že město příjde o dotaci na twnto dopravní terminál.

Marcela

Přesně,je to dálka a cesta se mi protáhne asi o 10minut

Milan

Obnovení tratě je chválihodné, ale podle mě je to spíš kvůli možnosti obratu, resp. odstavení vlaků, mimo Brno hl.n., než že by hlavní motivací bylo zlepšení obslužnosti obce Židlochovice. Podobně v Praze takto vlaky zajíždějí na obrat a vyčkávání do Holešovic nebo do Vršovic. Cena 600 mil za obnovení 2km tratě je každopádně šílená. Zato třeba Litvínov (přes 24000 obyvatel) na elektrizaci a přímé spojení s krajským městem stále čeká.

David

Hlavně Liberec a po stejné trase Mladá Boleslav. To je do očí bijící nedostatek.

Platamon

Zásadní je plná peronizace Hrušovan, ono dálkové řízení z Přerova bez ní je dost o ústa… Tipuji, že vlastní trať do Židlochovic je otázkou max. 120 mil.

VRT

Prostě nakonec tu budeme mít stovky kilometrů lokálek rekonstruovaných tak, že se sice nezvýší ani rychlost, ani propustnost, za to budou kilometry zábradlí a hlášení rozhlasu v lese. K tomu samozřejmě krásná zámková dlažba všude.
To vše pro jednotky cestujících, občas tedy desítky, nebo stovky denně.
Proti tomu páteřní tratě se budou dál sypat bez jakéhokoliv zásahu. O chybějících nových spojeních ani nemluvě. A takhle si tu žijeme za hlasitého potlesku šotoušků, kteří rádi cestují vláčkem.

železničář v důchodu

Naprosto hloupý žvást: KORDIS se o obnovení provozu na té trati (zatím marně) snaží už asi 10 roků, protože to zapadá do koncepce IDS JMK – a o tom, že by to bylo „pro jednotky cestujících, občas tedy desítky, nebo stovky denně“, nemůže být v tomto případě ani řeči – stovky to budou hodinově v každé špičce a desítky v sedlech: Židlochovice nejsou Mochov …

To

šotouši vlakem přece dávno nejezdí – autem objíždí kolem tratí, aby si vyfotili vlak a pak kecali, že vozí vzduch…

Štěpán

Je to srovnatelné s tratí Lysá nad Labem – Milovice, ta byla před 10 lety elektrifikována a byly zavedeny přímé vlaky do Prahy. A mělo to smysl? Samozřejmě že ano, pokud by snad někdo tvrdil, že tam jezdí jen šotouši, tak je to jen důkaz toho, že tam nikdy nejel. Tuto trať používají stovky lidí každý den na pravidelné dojíždění. Rozhodně to není o žádném šotoušství, naprostou většinu lidí, co po té trati jezdí, vlaky absolutně nezajímají, berou je jen jako dopravní prostředek, který je do Prahy doveze v nejkratším čase a bez rizika stání v koloně. Stejně tak to… Číst vice »

VRT

Tušíte jak to vypadá v Milovicích a kolik tam žije lidí? Navíc jsem si nějak nevšiml, že v Židlochovicích by byly desítky paneláků čekajících na opravu a nové nájemníky.

Pavel

Tak tam se bude jezdit až 2x za hodinu, ale osobáky Vyškov – Nezamyslice zruší. Vlaky do Ivanovic 1x za 2 hodiny.

železničář v důchodu

V Ivanovicích na Hané zastavují rychlíky – a kolik lidí běžně jezdí vlakem z / do těch dalších zastávek mezi Vyškovem a Nezamyslicemi, když už dnes je tam jízdní řád osobních vlaků „jako noty na buben: dá se to vůbec s frekvenci do / ze Židlochovic srovnávat aspoň řádově?

Pavel

železničář v důchodu: Všechno to je o nabídce, když nejezdí vlaky, nepojedou s nima cestující. Židlochovice mají o cca 900 obyvatel víc než Ivanovice.

Elb

Ale je tam Brno, ne nějaké větší vesnice a cigánov.. Na jednokolejce se toho moc ani kouzlit nedá.

Jan Soukup

Jen ze zvědavosti, vlaky tam budou zajíždět od Tišnova, nebo od Blanska?

Elb

Tišnova, však se tam píše o S3, proč?

Jan Soukup

Jak jsem psal, ptám se ze zvědavosti a opravdu neznám trasování brněnských linek. Tak proto.

To

„mezi Hrušovany u Brna a Židlichovicemi“

Nejsou to Židli, ale Židlo…

To

není zač)))

Vladimír Bílý

No jsou to spíše kilometry dva, něž tři. A pak ta cena za peronizaci a elektrifikaci vychází řádově srovnatelná s novostavbou VRT v zahraničí:-) To jen tak pro pobavení…

MartinM

Tak ona to prakticky novostavba je. Peronizovat se budou Hrušovany ne Židlochovice.

MartinM

a dost pochybuju, že někde v zahraničí postaví VRT za 600mil CZK

Asdf

Skoro 700 milionů mi přijde opravdu hodně na 2 km tratě, dráty a pár peronů.

To

A v Hrušovanech se bude peronizovat tak, aby se stanicí dalo výhledově jezdit i více než 160 km/h nebo SŽDC udělá nástupiště hned vedle hlavních kolejí a pak řekne, že se tam nemůže jezdit rychleji a musí se stanice přestavět?

Rado

Re. To
Položil jste velice zajímavou otázku a taktéž by mne zajímala odpověď.

JT

To To: Tak jelikož by se měla pouze nahrazovat stávající úrovňová nástupiště za mimoúrovňová, tak myslím, že i ten původní ostrov u hlavní koleje zůstane.

MartinM

Ano Hušoany se budou předělávat, vzniknou tam dvě nové nástupiště. Jedno vnější u budovy, druhé ostrovní se dvěma hranami. Ona tak rekonstrukce Hrušovan je prakticky polovina z celkových peněz…