cargo

Trať do Židlochovic čeká vzkříšení a elektrizace za tři čtvrtě miliardy

Nádraží v Židlochovicích. Foto: RomanM82/Wikimedia CommonsNádraží v Židlochovicích. Foto: RomanM82/Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) obnoví provoz na trati mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi. Začala už hledat dodavatele, který

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) obnoví provoz na trati mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi. Začala už hledat dodavatele, který tři kilometry dlouhou trať opraví a elektrizuje.

Podle věstníku veřejných zakázek by měla být trať hotová do 23 měsíců od uzavření smlouvy, reálně by se tak mohly vlaky na trasu vrátit od jízdního řádu 2020/21.

SŽDC vzkříšení trati oznámila už dříve, loni vysoutěžila firmu na zhotovení projektové dokumentace. Zakázku získal Sudop Brno. Teď už vybírá dodavatele na stavbu, odhadovaná cena zakázky je 694 milionů korun bez DPH. V době, kdy se mluví spíše o rušení tratí jde o jeden z mála úseků železnice, který se naopak dočká obnovy.

Jde o požadavek Jihomoravského kraje, který do Židlochovic chce zavést spojení osobních vlaků linky S3, která bude v Židlochovicích začínat / končit. Mělo by jít až o dva vlaky za hodinu. Plán už dříve schválila centrální komise ministerstva dopravy. Důvodem je i velký nárůst automobilové dopravy. Osobní vlaky na trati jezdily naposledy v roce 1979.

Vítězná firma má zajistit modernizaci trati včetně související infrastruktury. Zakázka obsahuje rekonstrukci železničního svršku a spodku včetně stanice Židlochovice a Hrušovany u Brna, plnou peronizaci v Hrušovanech u Brna a dvě nástupiště v Židlochovicích. Součástí akce je výměna zabezpečovacího zařízení. Vizuálně největší změnou bude elektrizace celého úseku, aby mohly do Židlochovic zajíždět přímé vlaky. Ve stanici Hrušovany u Brna dojde k rekonstrukci trakční vedení v souvislosti se změnou konfigurace kolejiště.

Tagy obnova regionální tratě Trať Hrušovany u Brna - Židlochovice
34 komentářů