Trasy autobusů kolem Libeňského mostu se mění. Často trčely v kolonách
Náhradní autobusová doprava supluje uzavřenou tramvajovou trať přes Vltavu.
Od silvestrovského úterý 31. prosince se mění náhradní autobusová doprava v okolí Libeňského soumostí v Praze. Ta nahrazuje uzavřenou tramvajovou trať spojující Holešovice a Libeň po mostě.
Autobusy X25 a X94 už od úterý nepojedou Voctářovou ulicí, kde podle dopravního podniku často uvízly v koloně, ale díky nové spojce kolem rozestavěného administrativního centra dojedou přímo na horní Palmovku.
Obě linky tak již nebudou obsluhovat zastávky Libeňské doky a Štorchova, ale pojedou přes novou zastávku Schorova z boční strany obchodního domu. Druhou změnou je přesunutí zastávky Palmovka směr Dělnická do tramvajové zastávky směr Krejcárek (nástupiště A).
Linka X25 jezdí v trase Tusarova – Dělnická – Libeňský most – Palmovka. V nočním provozu je v trase Nádraží Holešovice – Libeňský most – Palmovka zavedena náhradní autobusová doprava číslo X94.
Dlouhodobá náhrada
Dopravní podnik se rozhodl ukončit provoz tramvají na Libeňském mostě letos koncem listopadu. Kvůli špatnému stavu konstrukce by mohl být v zimě nebezpečný.
Konec provozu tramvají na Libeňském mostě. Jeho stav mohou zhoršit mrazy, DPP upraví linky
Na most dosud jezdily pouze obousměrné tramvaje, které měly konečnou zhruba v půlce soumostí – na nedaleký dopravní uzel Palmovka už museli i nyní cestující pěšky či autobusem.
Samotná uzavírka Libeňského mostu je dlouhodobá, změny jsou tak trvalého rázu.
Libeňské soumostí tvoří šest mostů, stavbaři ho postavili v roce 1928. Inundační most a nadjezdy na libeňské straně prošly už letos demolicí. Se zbořením samotného mostu přes Vltavu se zatím vyčkává, před rokem pražští radní rozhodli, že neproběhne plánovaná rekonstrukce, ale bude nahrazen tvarovou replikou.
Kvůli prudkému zhoršení stavu soumostí na něm byl letos v lednu náhle pozastaven provoz tramvají, ten se následně po provedení měření vrátil jen na část trasy.
Už v létě se objevily informace o tom, že posudek statiků nedoporučil zatěžovat most tramvajemi v zimním období, jelikož mrazy mohou konstrukci dál poškodit. Kromě toho byl za ukončením provozu tramvajových linek podle informací Zdopravy.cz také nedostatek obousměrných tramvají.