Trasy autobusů kolem Libeňského mostu se mění. Často trčely v kolonách
Demolice jedné z částí Libeňského soumostí. Foto: TSK
Náhradní autobusová doprava supluje uzavřenou tramvajovou trať přes Vltavu.
Náhradní autobusová doprava supluje uzavřenou tramvajovou trať přes Vltavu.
Hele, jsem asi blbej, ale ten rozkopaný Libeňák = u Palmovky už se staví ta jeho „tvarová replika“? Nebo se to jen rozmrní a novej most zatím nikde?
B je správně
Tramvajový provoz musel být zastaven proto, že mosty navazující na samotný Libeňský most byly v tak špatné, stavu, že bylo nutné je bezodkladně zbourat (což bylo v plánu tak jako tak, protože byly ve špatném stavu, ale muselo se to urychlit). Pak jezdily tramvaje alespoň přes Libeňksý most, kde končily úvratí. Teď nejezdí ani na Libeňský most, aby jej zbytečně nezatěžovaly.
Když ty mosty mezi Libeňským mostem a Palmovkou byly v tak špatném stavu, že hrozilo jejich zřícení, bylo lepší je zbourat řízeně než čekat, až spadnou samy.
Nestaví a několik let se stavět nebude. Poděkujte všem, kteří si na jeho záchraně udělali politickou kariéru. Zároveň poděkujte i jejich voličům.
Opravuji
Libně.
A zdraví všechny, přeje klidný konec roku a hlavně dopravu v pohodě v r.2025
A.Malá
Nový most už mohl být příští rok, kdyby si na tom nedělala politiku Praha sobě. Že pane Scheinhere a pane Čižínský !
Zdraví naštvaní obyvatelé Holešovic a Líhně.
Jo, mohli jste tam mít příští rok dálniční most. A nadávat, že tam jezdí moc aut.
Kdyby řešení, co s Libeňským mostem, bylo navržené rovnou pořádně, mohlo to být už hotové. Je trochu zvláštní nenadávat tomu, kdo připravil špatný návrh, ale až tomu, kdo tlačil na to, aby se ten špatný návrh předělal.
tom “predelanim spatneho navrhu” mate na mysli urputne trvani na tom, ze se most bude rekonstruovat, misto aby se postavil novy?
ano, my vime, ze Vasim snem je nulovy provoz, ale … nekomplikujte tim zivot ostatnim
Ne, myslím tím to, že se tam nebude stavět dálniční most. Ta současná varianta je lepší, než to, co tam bylo plánováno původně. Takže otázka je, proč tato varianta nebyla navržena hned na první pokus a muselo si to projít všemi těmi peripetiemi.
Mým snem není nulový provoz. Život ostatním v Praze komplikují v první řadě auta.
Taky tam ještě mohl být dálniční most, kterému by se ubral z každé strany jeden pruh a místo nich by byla tráva (Dolínkovo řešení, pokud si vzpomínám) 🙂
Nesmysl! Širší Libeňský most by byl naopak ideální pro cyklisty. Jestli je výsledkem to, že se postaví nový most v původních parametrech, tak je to prohra právě pro cyklodopravu, která nemá podmínky ani ve vozovce ani na chodníku!
Jasně, dva pruhy pro auta v každém směru by byly pro cyklisty ideální… Nemyslím si, že by na mostě o současné šířce bylo málo prostoru pro cyklopruh.
Nemá cenu se dohadovat, přes Libeňák nejezdíte, na kole už vůbec ne. Všechno okolo tohoto mostu je tragikomedie. I dva pruhy pro auta by byly tisíckrát lepší, než současný stav.
Vždyť pruh je jenom namalovaná čára, to se dá pak libovolně upravit
Akorát že když přemalujete čtyři široké pruhy pro auta na dva normální městské, zjistíte, že vám stačí podstatně menší šířka komunikace. Takže stačí užší most – a ty peníze investované do jeho větší čířky vám už nikdo nevrátí, ani po přemalování pruhů.
Tam se argumentovalo hlavně památkovou hodnotou, nikoliv dopravními parametry
Ano, protože památková ochrana je dnes bohužel to jediné, co dokáže nějakou stavbu zastavit. Prto kdykoli, kdy je nějaká stavba problematická, se hledá způsob, jak na to navléct památkovou ochranu. A proto je rozhodování památkářů tak nepředvídatelné – protože se tím nahrazují veškerá ostatní kvalitativní posouzení stavby.
Podobní lidé, jako jste vy, způsobí již brzo ještě větší katastrofu na Výtoni. Návrh nového železničního mostu by znamenal zásadní zlepšení nejen pro vlakovou, ale taky cyklistickou dopravu. V konečném důsledku vedou tyto kroky k tomu, že lidi jezdí radši autem, když se jim na několik let dopředu zhorší podmínky v jiných druzích dopravy – např. trvalé odříznutí Manin od tramvají.
Lidé jako já, tedy ti, kteří podporují stavbu nového trojkolejného mostu na Výtoni, tam žádnou katastrofu nezpůsobí.
Já jsem jen doufal, že se Praha plácne přes kapsu a postaví se estakáda až k Palmovce, aby se otevřelo okolí, plus kdyby náhodou, celé to bude prostupné pro vodu. Hm. Obnovení ramene Vltavy je ve hvězdách, inundační most se zkrátil na tři pole, design & build nevíme zatím nic. Vskutku by stálo za to trochu se v tom pošťourat.
Afaik by to mělo být otevřenější, podle plánů by měl být most i místo toho náspu přes ostrov.
K čemu je ta zastávka Schorova? Stejně tak zastávky Štorchova a Libeňské doky. X25 je NAD za tramvaj, a proto by neměla stavět nikde kde nestaví tramvaj, aby se cesta ještě víc neprotahovala.
Lidem, kteří třeba právě do oblasti kolem Palmovky cestují, se ta cesta protáhla tím přestupem, a tedy nutnost se vracet zpátky by byla celkové zhoršení.
Ono obecně je to podle toho, kolika lidem to prospěje (krát počet minut) a kolika to zhorší. Ze 4 jízd tam 3x nikdo nevystupoval, a tak kromě špatně namluveného hlášení se nikomu nic nezhoršilo.
Chápu, nicméně dodatečné zastávky u NAD jsou docela standardní věc, už jen proto, že třeba některým cestujícím mohou vyhovovat víc, než původní trasování – z pohledu účelnosti MHD má být tam, kde jsou uživatelé, a jak nové obytné domy, tak i Kaufland jsou zcela legitimní destinace.
já tak miluju jak se tu mažu příspěvky který neobsahují žádná sprostá slova ale politicky nevyhovují 😀
Žádný příspěvek k tomuto textu nebyl smazán.
Těmhle lidem to nevadí, jim stačí do diskuse kydnout tvrzení, že se tak děje…
Polovina z nácků, komoušů a třeba dnešních českých fanoušků ruského revanšismu by sprosté slovo veřejně nevypustila z úst , ale vraždění šmahem schvalují …
Jen bych upravil nadpis na „kolem trosek Libeňského mostu“.
V článku je drobný překlep. 😊
„Kvůli špatnému stavu konstrukce by mohl být v zimě bezpečný.“
díky za upozornění.
V cem je pro DPP problem v ramci nakupu tramvaji od Skody par kusu objednat jako obosusmerne? Zadne extra unikatni dily na to potreba nejsou, obousmerky stejneho typu uz davno jezdi v Bratislave. Pro vyrobce ani pro objednatele nic noveho. Ja vim, ze nizsi kapacita sedicich cestujicich, ale neni to poprve, co DPP narazil na pocetni limit obousmerek.
Problém by to nebyl, museli by chtít…
Respektive problém by to nebyl, kdyby to dali do zadání toho výběrka. Tam by stačilo chtít. Jak je to u už uzavřeného výběrka nevím. Přišlo by mi logický, aby to nešlo, ale když se ve výběrku nazhotovitele mostu mohla po uzavření změnit rekonstrukce na demolici a stavbu tvarové repliky…
To už asi bude rychlejší těch pár kusů doplnit dokončením modernizace maďarských kachen.
Takovéhle množství úvraťových konečných, jaké Praha zažívá v posledních dvou letech a v dalších dvouch zažívat bude je naprosto mimořádné. Těžko čekat, že se to někdy mezi lety 2027 (kdy nové tramvaje dorazí) a cca 2045 (kdy tak hodně zhruba dožijí kačeny a asi se koupí náhrady) bude opakovat na více než rok
Ale mimoradnosti se dely a dit budou. Libenak je krasnym prikladem. Mit vozovy park jen na pravidelny provoz + vyluky s kalifornanem, je … malo chytre.
Kačeny jsou morálně dožilý dávno. Plánování jejich provozu do 2045 je hodně velká zoufalost.
To už snad radši Wany nebo kompletně vysokopodlažní rekonstruované T3. Sice je to taky zoufalej anachronismus, ale aspoň se to dá, při všech jejich nevýhodách, na lince kombinovat s něčím odpovídajícím přelomu století. Takže si člověk holt počká na další. Jenže jak se objeví úvraťová konečná nebo Kaliforňan, znamená to jen kačeny pro celou linku…
No, pokud je DPP teďka rekonstruuje, tak bych se divil, kdyby se jich za deset let zbavil.
Z pohledu cestujícího jsou to imo lepší tramvaje, než T3, které tu s námi taky ještě nějakou chvíli budou
Byl by prosím možný nějaký ucelený článek na téma Libeňský most? I když bylo rozhodnuto o „rekonstrukci“ bouráním, deje se na můj vkus vcelku nic. Proč? To se soumostí a hlavní most řeší zvlášť? Kdy má být hotovo? Zhotovitel je přeci vybrán…..
Zhotovitel je vybrán, ale v režimu desighn&build, tedy zjednodušeně řečeno nedostane plány, podle kterých by mohl hned začít stavět, ale musí si je nejdřív sám vyrobit, v zadání je jen architektonickej návrh.
Navíc se v průběhu podstatně to zadání změnilo, z rekonstrukce na tvarovou repliku, což má určitě taky vliv.
Nezbývá než doufat, že architektonický návrh bude v tomto případě lehce závaznější, než v případě nedávno otevřeného podchodu
Nezbývá než doufat, že architektonický návrh bude v tomto případě lehce funkčnější, než v případě nedávno otevřeného podchodu.
Tak teď aby netrčely u levého odbočení na Sokolovskou. A snad ten název zastávky nahraje Vondráček, je divné měnit hlasatele, aby se zas nové věci hlasily jinak.
Tak snad měl pan Vondráček dost času na nahrání jedné zastávky. Za předpokladu, že Lipenské most už nahrál. Pakliže ne , tak teoreticky nahrání nové trasy zabere max. hodinu času.
No hlavně Libeňské doky a Štorchova nahrával někdo jiný.