Trasa z Londýna do Skotska přilákala dalšího dopravce. Grand Union Trains vyjedou příští rok

Jednotka Class 222 v Londýně. Foto: PeterSkuce / Wikimedia CommonsJednotka Class 222 v Londýně. Foto: PeterSkuce / Wikimedia Commons

Některá města díky spojení získají poprvé přímé spojení s Londýnem.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Město na trase není to Presto, ale Preston.

Alibaba

Trochu mě překvapuje jízda s dieselem celou dobu pod dráty, to je i na Británii netypické.

Kubrt

Zřejmě nejsou elektrické jednotky k mání, jako ojeté, pro začínajícího open access dopravce.

Alibaba

Asi ano.

danaceks

Náhodou dálkové vlaky společnosti EMR jsou diesel v celé cestě (i třeba 200 km/h trať London – Leicester). Pracuje se ale na elektrifikaci

Alibaba

Právě že se do Leicesttu ta elektrika dodělává (MidlandMainLine). Podle mě je i Stirling elektrizován relativně nedávno, což je možná příčinou mého divení. Kdyby třeba vlak jel až do Perthu, tak by mě to už nepřekvapovalo.

danaceks

Výborné, jakákoliv konkurence nenažrané společnosti LNER na této trase jen prospěje. Její spoje už jsou z většiny vedeny naprosto nekvalitními (nulový komfort, mizerné podvozky) jednotkami často za neeticky vysoké ceny…

Oldřich M.

Na této trasy jezdí Avanti West Coast. LNER jezdí po ECML (East Coast Main Line), kde má už konkurenci v Lumo.

Oldřich M.

Ještě jedna věc k tém podvozkům. Ačkoliv se vnitřní uspořádání liší mezi jednotlivýchmi společnostmi, LNER i Lumo má stejné jednotky Class 80x (Azuma, výroba Hitachi). Tady má Avanti buď Pendolina Class 390 nebo Super Voyager Class 221. Tato nová společnost chce zase jezdit Class 22x, což je stejná rodina Vyoager (Bombardier), jakou má Avanti. Takže bohužel, ač na vnitřní uspořádání nevidím rozdíl.

danaceks

Aha, tak škoda 😂

Jaaa

No, oproti českým drážním společnostem je tenhle vozový park stále o krok až dva vepředu.
Ceny jsou samozřejmě šílené.

danaceks

Já radši pojedu i InterPanterem než tou jejich vysokorychlostní Regínou.