umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy

Transdev opět na nákupech. Ovládl Anexia Bus a pronikl tak do středních Čech

Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev
Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev

Nadnárodní dopravní skupina Transdev projevuje v českých zemích velký akviziční apetit. Po nedávném ovládnutí moravskoslezské autobusové skupiny 3ČSAD si vyšlápla tentokrát do středních Čech a stala se jediným majitelem rakovnické společnosti Anexia Bus.

Vyplývá to ze změn uvedených v obchodním rejstříku. Transdev Česká republika je od 30. října jediným společníkem, jedním ze dvou jednatelů se stal tuzemský šéf Transdevu Radim Novák. Z majetkové struktury zmizeli dosavadní společníci Luboš Čermák, Petr Kubíček a Pavel Kopřiva. Vedení Transdevu nechtělo transakci komentovat, vyjádření slíbilo dodat v příštích dnech.

Anexia Bus působí především na Rakovnicku, kde zajišťuje autobusové linky v rámci Středočeské integrované dopravy. Podle informací na svých stránkách má firma k dispozici 57 autobusů a obsluhuje 34 linek. Jezdí mimo jiné i z Prahy do Jáchymova.

Pro Transdev znamená akvizice průnik do dalšího kraje. Nadnárodní obr vstoupil pod Novákovým vedením na český trh v roce 2018, za odrazový můstek si přitom zvolil Moravskoslezský kraj. Tam uspěl v řadě soutěží a po ovládnutí tamních 3ČSAD (Havířov, Karviná, Frýdek-Místek) zajišťuje dopravu v deseti autobusových oblastech ze 16, na které je kraj rozdělen. Snaží se přitom o expanzi i do dalších krajů, například Zlínského či Královéhradeckého.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin.dilli

Řidiči v 3csad jsou po zlepšení podmínek loni akorát nasraní, buzerace ohledně jedné minuty odjezdu dříve a pokuta k tomu, prémie místo placeného přesčasu, pohyblivé, samozřejmě. Autobusu se jako cestující začínám vyhýbat, protože jízdní řády jsou (F-M mimoměsto) opravdu špatné, konkrétně jízdní doby. Rychlost mimo obec 50, horší jak traktor a stát na zastávce dokud nepipne strojek je fakt děs. Vlaky v jednokolejce na 323 taky s problémy vyjezditelné, co chvíli výluka. Obchvat ve stavbě zabil dopravu silniční. Ještě jsem rád za rekola, pro pohyb mestem ideál. Sbohem moje město, vzpomínat budu přesto

Fandík

Anexia měla určitou tradici….ale zajímalo by mě,jestli jí koupili celou nebo jen autobusovou část? A snad bude zachována linka Praha-Jáchymov,která tu jezdí dobrých dvacet let

Apollo

Tak Cargo a sklady si nechali co mám info to je pro ně víc lukrativní jak autobusová doprava … Ale vše tomu nasvědčovalo že se něco bude dít když se kancli stěhovali do nových prostoru u ZZN ze starých v Ottově ulici

Karel

Anexia Bus se v roce 2017 trhla nejspíš právě proto, aby mohla být na prodej.

LiborV

Anexia je zajímavou akvizicí. V zahraničí skupina provozuje nejen autobusy, ale i vlaky. Proto bude zajímavé zda se nepokusí v ČR koupit skupinu GW. Tím by se dostal Transdev ke smlouvám na autobusovou i vlakovou dopravu. Při liberalizaci by to smysl dávalo. Otázkou je zda je skupina GW na prodej.

Vašek

Taky je otázka co ÚOHS povolí. Rozrůstají se teda slušně. Zvlášt pokud je pravda, že chtějí koupit arrivu.

dopravák

Tak by třeba zase prodali (nebo museli prodat) nějakou jinou získanou část někde jinde – to je otázka rozvahy, co by považovali za vhodné a výhodné (kdyby se chtěli i v ČR dostat i k železniční dopravě).