Transdev obhájil provoz vlaků v Sasku, mezi Lipsko a Chemnitz nasadí bateriové vlaky

Jednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: AlstomJednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: Alstom

Dopravce bude jezdit s bateriovými jednotkami, které pořizuje od Alstomu dopravní svaz.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Brendis

Už jsem se lekl, že to obhájil někde na nějaké české lince 😀

Josef Švejk

Přesně, to by byla katastrofa. Poněvadž ty vlaky jsou naprosto hnusné, sedadla natěsnaná jak v letadle a okna jsou nízko, takže z nich koukáte šikmu dolů a vidíte tak akorát hlínu těsně vedle trati.

Josef Švejk

Tedy jinak řečeno vidíte z okna velký kulový a nebýt ve vlaku displej s názvy zastávek, tak absolutně nevíte, kde jste. Poněvadž sehnout se kvůli těm natěsnaným sedadlům nemůžete.

Josef Švejk

Jako sehnout se, aby jste se mohli podívat z těch nízkých oken. To prostě nelze.

xyz

Na téhle trase se nyní mimochodem jezdí se soupravou hodně netypickou pro Německo – výhradně vysokopodlažní vozy rychlíkového typu.

A infrastruktura typicky poněmecku (ale zde i pro mě docela překvapivě s ohledem na to, že jde o spojnici větších měst) osekaná až na kost – v některých úsecích by neprojely víceméně žádné vlaky nad rámec 1h taktu těch zrychlených vlaků Lipsko – Chemnitz + 1h taktu couráků Lipsko – Geithain + 1h taktu vlakotramvají Chemnitz (centrum města) – Burgstädt.

Kdo já

Jestli dobře počítám, jedná jednotka cca 9 milionů euro, 220 milionů korun, přibližně. Na kolik vyjdou moravskoslezské bemu?

Pája

Být jeden rejpal, zeptal bych se Vás na cenu osobosedačky na kilometr a na porovnání s autobuskem, ale nechci a nebudu prudit 😀

Jiří Kocurek

Porovnání s Regiosharkem by to sneslo. A recipročně nahradit Kraftwerk Neurath atomem. 😀

Apollo17

Dvouvozová,ale s dlouhými vozy.Ta třívozová s Jakobsovými podvozky bude jen o kousek delší.Takže cena 220 versus 152 milionů je porovnatelná. V sedačkách 150/140 také moc rozdíl není.Baterii bude mít ta třívozovka větší, zase je jednosystémová, oproti Panterovi.

Olcit

Mohu poprosit o zdroj informace, že baterkové RegioPantery, objednané nyní v počtu 4 ks, budou 140ti sedačkové, tak jako standartní dvouvagonové RegioPantery? Díky

Apollo17

Tak když se na střechu normálního dvouvozového Pantera přidají 3 bedny,na sedačky to nemá vliv.

Olcit

Díky za názor

Pišta

Hezký, fandím.

Jarda

neví někdo, zdali se plánuje ta trat elektrifikovat? či zdali se budou tratě v německu ve větším množství elektrifikovat?

Peeetr

Nejspíš asi ne, když Německo nejvíc ze všech nakupuje vlaky na baterie a vodík.

Kubrt

V nějaké blíže neupřesněné budoucnosti by se trať měla elektrifikovat, ale může to být budoucnost velmi vzdálená.

Bobek

Der Beginn der vorgezogenen Bauvorhaben für den Südabschnitt [= Chemnitz – Geithain] ist frühestens für 2026 geplant. Der abschnittsweise zweigleisige Ausbau und die Elektrifizierung des Südabschnitts werden voraussichtlich von 2028 bis 2029 umgesetzt.

Der Ausbau des Nordabschnitts zwischen Leipzig und Geithain befindet sich derzeit noch in einer frühen Planungsphase.

https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/leipzig-chemnitz

Jarda

díky, dočetl jsem se že bude nejen elektrifikována, ale planuje se i zdvoukolejnění na některých usecích, pokud jim to půjde podle planu, pak v roce 2026 by mohla začít stavba a v roce 2029 by se jezdilo pod dráty (a nejspíš dvoukolejně).

Kubrt

To se týká jižního úseku – když to dobře půjde; severní je ve hvězdách.

Bobek

Je tam i mapka, jižní část dvojkolejná v podstatě komplet, s výjimkou kilometru v Burgstädtu (viadukt) a 1,6 km přímo v Karl-Marx-… eh, Kamenici.

Severní úsek doplácí zřejmě i na to, že z Geithainu už dneska jedna zadrátovaná trať do Lipska vede.

xyz

Některé úseky jsou dvoukolejné už teď: Geithain – Narsdorf a Wittgensdorf ob. Bf. – Chemnitz-Küchwald.

Vojtěch

Mas to na minutu přesně. 👍. Hitler to nestihl, V SSSR v rámci reparací jim demontoval i druhou kolej včetně různých trolejových zařízení v sedmdesátých letech byl kromě ropy nedostatek i mědi a od devadesátek pokles dopravy. Je to silně podobné naší trati 340 Dolní Vlara

Pája

Tak z Vláry SSSR v rámci reparací troleje nedemontoval, zbytek je bohužel pravda…