Transdev obhájil provoz vlaků v Sasku, mezi Lipsko a Chemnitz nasadí bateriové vlaky
Jednotka Coradia Continental s doplňkovým bateriovým pohonem, vizualizace. Pramen: Alstom
Dopravce bude jezdit s bateriovými jednotkami, které pořizuje od Alstomu dopravní svaz.
Už jsem se lekl, že to obhájil někde na nějaké české lince 😀
Přesně, to by byla katastrofa. Poněvadž ty vlaky jsou naprosto hnusné, sedadla natěsnaná jak v letadle a okna jsou nízko, takže z nich koukáte šikmu dolů a vidíte tak akorát hlínu těsně vedle trati.
Tedy jinak řečeno vidíte z okna velký kulový a nebýt ve vlaku displej s názvy zastávek, tak absolutně nevíte, kde jste. Poněvadž sehnout se kvůli těm natěsnaným sedadlům nemůžete.
Jako sehnout se, aby jste se mohli podívat z těch nízkých oken. To prostě nelze.
Na téhle trase se nyní mimochodem jezdí se soupravou hodně netypickou pro Německo – výhradně vysokopodlažní vozy rychlíkového typu.
A infrastruktura typicky poněmecku (ale zde i pro mě docela překvapivě s ohledem na to, že jde o spojnici větších měst) osekaná až na kost – v některých úsecích by neprojely víceméně žádné vlaky nad rámec 1h taktu těch zrychlených vlaků Lipsko – Chemnitz + 1h taktu couráků Lipsko – Geithain + 1h taktu vlakotramvají Chemnitz (centrum města) – Burgstädt.
Jestli dobře počítám, jedná jednotka cca 9 milionů euro, 220 milionů korun, přibližně. Na kolik vyjdou moravskoslezské bemu?
152 , ale dvouvozové. https://zdopravy.cz/emu351-milionu-kc-bemu-ceske-drahy-zverejnily-cenu-za-bateriove-vlaky-bez-souteze-149860/
Být jeden rejpal, zeptal bych se Vás na cenu osobosedačky na kilometr a na porovnání s autobuskem, ale nechci a nebudu prudit 😀
Porovnání s Regiosharkem by to sneslo. A recipročně nahradit Kraftwerk Neurath atomem. 😀
Dvouvozová,ale s dlouhými vozy.Ta třívozová s Jakobsovými podvozky bude jen o kousek delší.Takže cena 220 versus 152 milionů je porovnatelná. V sedačkách 150/140 také moc rozdíl není.Baterii bude mít ta třívozovka větší, zase je jednosystémová, oproti Panterovi.
Mohu poprosit o zdroj informace, že baterkové RegioPantery, objednané nyní v počtu 4 ks, budou 140ti sedačkové, tak jako standartní dvouvagonové RegioPantery? Díky
Tak když se na střechu normálního dvouvozového Pantera přidají 3 bedny,na sedačky to nemá vliv.
Díky za názor
Hezký, fandím.
neví někdo, zdali se plánuje ta trat elektrifikovat? či zdali se budou tratě v německu ve větším množství elektrifikovat?
Nejspíš asi ne, když Německo nejvíc ze všech nakupuje vlaky na baterie a vodík.
V nějaké blíže neupřesněné budoucnosti by se trať měla elektrifikovat, ale může to být budoucnost velmi vzdálená.
Der Beginn der vorgezogenen Bauvorhaben für den Südabschnitt [= Chemnitz – Geithain] ist frühestens für 2026 geplant. Der abschnittsweise zweigleisige Ausbau und die Elektrifizierung des Südabschnitts werden voraussichtlich von 2028 bis 2029 umgesetzt.
…
Der Ausbau des Nordabschnitts zwischen Leipzig und Geithain befindet sich derzeit noch in einer frühen Planungsphase.
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/leipzig-chemnitz
díky, dočetl jsem se že bude nejen elektrifikována, ale planuje se i zdvoukolejnění na některých usecích, pokud jim to půjde podle planu, pak v roce 2026 by mohla začít stavba a v roce 2029 by se jezdilo pod dráty (a nejspíš dvoukolejně).
To se týká jižního úseku – když to dobře půjde; severní je ve hvězdách.
Je tam i mapka, jižní část dvojkolejná v podstatě komplet, s výjimkou kilometru v Burgstädtu (viadukt) a 1,6 km přímo v Karl-Marx-… eh, Kamenici.
Severní úsek doplácí zřejmě i na to, že z Geithainu už dneska jedna zadrátovaná trať do Lipska vede.
Některé úseky jsou dvoukolejné už teď: Geithain – Narsdorf a Wittgensdorf ob. Bf. – Chemnitz-Küchwald.
Mas to na minutu přesně. 👍. Hitler to nestihl, V SSSR v rámci reparací jim demontoval i druhou kolej včetně různých trolejových zařízení v sedmdesátých letech byl kromě ropy nedostatek i mědi a od devadesátek pokles dopravy. Je to silně podobné naší trati 340 Dolní Vlara
Tak z Vláry SSSR v rámci reparací troleje nedemontoval, zbytek je bohužel pravda…