Transdev chce po autobusech v Česku zamířit i na železnici

Transdev provozuje vlaky například v Bavorsku. Na snímku jednotka Stadler Flirt 3 na nádraží v Salzburku u přeshraničního spoje z Mnichova. Foto: TransdevTransdev provozuje vlaky například v Bavorsku. Na snímku jednotka Stadler Flirt 3 na nádraží v Salzburku u přeshraničního spoje z Mnichova. Foto: Transdev

Společnost Transdev potvrdila získání čtyř desetiletých kontraktů na provoz regionálních autobusů v Moravskoslezském kraji. Firma ale zatím tají, jakými autobus

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr.R

pubertáci mají réj- prosím Vás děti netěšte se, Jančura nejezdí na objednávky kraje a nemá na to ani busy, transdev asi vyhraje nějaký výběrko i ve zlínským kraji, to budeme číst v prosinci.

Martinm

Super, doufám že to dopadne jako ve stavebnictví a budeme brečet, že nám to cizí národní firmy staví dráž než u nich doma. No nic aspoň zlikvidují jancuru a Leoše ty nebudou pořád ustupovat jako ČD.

Pibik

Výborně, další konkurence, podle nedávných článků moderátora už to vypadalo, že jediní autobusoví dopravci ve střední Evropě je žlutý a zelený a až žlutý prej padne (nevím proč by se tak mělo stát), bude tady monopol a česká doprava zanikne, jak se psalo ve výzvě občanům. 😀
PS: A co teprve na železnici, tam je místa habaděj.

Asdf

Zřejmě Ti ty slovutný ekonome uniká základní rozdíl mezi regionální dopravou ve veřejném závazku a dákovou čistě komerční dopravou. Ale chápu, ekonom nemůže rozumět všemu 😉

Pibik

Pro investora pohybujícího se v sektoru dopravy, když už působí na území země v daném odvětví a má tam svoji infrastrukturu, pak je minimální problém vstoupit i na dálkovou dopravu.

Radek

Česká republika nemá přijatý jasný koncept dopravní politiky. Všude je jen chaos ,na železnici je na hlavních tazích přeplněno osobní dopravou,nákladní nemá kdy jezdit,na lokálních tratích je pusto prázdno.Silnice přeplněné,a těh nehod a smradu.Všechno se přece nedá měřit jen ekonmicky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Už se konečně všichni ekonomové vzpamatuje a myslete na planetu a život na ni a ne jen na vaše statistiky!!!!!!!!

Jan

A je to tady. Přichází velcí hráči. Nikoliv Jančura. Opravdu chceme směřovat státní peníze místo do čd do soukromých společností? Včetně zisku. Ne že by některé věci nemohli být prospěšné. Ale…

matti

Soutěžení tratí neznamená, že ČD mají zaniknout. ČD mají pořád před všemi soukromníky obrovskou výhodu. Takže ať se snaží a vyhraje ten nejlepší. I když to bude cizinec. Vítěz stejně bude jezdit i na železnici deset let a bude se soutěžit znovu. Takhle je to správně. Dnes máme velmi drahé, převážně nekvalitní služby (ano, vím, že někde to tak není, ale pořád je to v menšině), smlouvy navěky (stále další a další prodlužování) a že se peníze „odkloňují“ v české státní firmě může být lidem zcela fuk, mají z toho stejné houby. Éra centrálního řízení už je dávno pryč a… Číst vice »

babilon

V čem já jako běžný občan pocítím rozdíl, jestli si auto s vyhřívanými sedačkami koupí ze zisku ředitel ČD nebo ředitel soukromé společnosti?

JIP

Babilon. V čem? V tom, že všechen zisk jde do české firmy ČD a.s a ne do zahraniční. V tom, že to jde na platy českých zaměstnanců, na údržbu, opravu, nákup vozidel, na udržení historických vozidel, atd. Ať si pan generální ředitel jezdí ve vyhřívaných sedačkách, ale hlavně, ať jsou ty peníze „doma“. Ani jedno procento akcií ČD nepatří cizímu subjektu. Pro hnidopichy, psal jsem to zjednodušeně!!!

Johnny Gomez

Je tam chyba – spravne je: pro jakoukoliv společnost vlastněnou anebo převážně vlastněnou českou osobou/osobami…

Jan

Takže ať se snaží a vyhraje ten nejlepší. Podívejte, státní dopravce tady není od toho, aby natvrdo soupeřil se soukromými společnostmi.
A vyrovnával se z různými tržníma podpásovkama. Ten koncept je blbě – ale je to záměr. Jinými slovy EU zvolila koncept likvidace státních dopravců. A čeští pitomcopolitici k to mnohem urychlí. (zejména regionální)

Jan

V čem je rozdíl? Že těch managementů bude 10 plus dalších 10 ve sždc, regulátorech, inspekcích, a já nevím v čem všem. A nejen management, ale i akcionáři, dividendy..

železničář v důchodu

Jan: „Jinými slovy EU zvolila koncept likvidace státních dopravců.“
Nemyslím – ten koncept zvolilo vedení České republiky (politici) za výrazného přispění různých „nestátních“ lobby a nezájmu neschopných (a zároveň všeho schopných) vedení ČD i MD ČR: EU jen vytvořila podmínky k tomu, aby je členské státy mohly zneužít ke šlendriánu, který jim vyhovuje, a který teď svádějí na EU.