Autobusy Dopravci Železnice

Transdev chce po autobusech v Česku zamířit i na železnici

Transdev provozuje vlaky například v Bavorsku. Na snímku jednotka Stadler Flirt 3 na nádraží v Salzburku u přeshraničního spoje z Mnichova. Foto: Transdev
Transdev provozuje vlaky například v Bavorsku. Na snímku jednotka Stadler Flirt 3 na nádraží v Salzburku u přeshraničního spoje z Mnichova. Foto: Transdev

Společnost Transdev potvrdila získání čtyř desetiletých kontraktů na provoz regionálních autobusů v Moravskoslezském kraji. Firma ale zatím tají, jakými autobus bude jezdit. Nově chce i na železnici.

Transdev vyhrál zakázky pro provoz linek v lokalitách Bruntál, Krnov, Nový Jičín a Rýmařov, přičemž zahájení provozu je plánováno na prosinec 2018. Ročně mají autobusy najezdit 7,7 milionů kilometrů. Transdev počítá s tím, že koupí 125 nových autobusů za 20 milionů eur, vozy budou mít nízkopodlažní přístup, klimatizaci, LCD informační panely, USB a WiFi.

“Jsme hrdí na to, že jsme opět v České republice, že jsme díky našim zákaznickým službám a dlouholetým zkušenostem v autobusové dopravě uspěli v  konkurenčním prostředí veřejné dopravy,“ řekl Thierry Mallet, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Transdev Group. „Naším cílem je nabídnout velmi kvalitní autobusovou dopravu, za kterou jsme ve světě uznávaní,“ dodal.

Firma zatím tají, s jakými autobusy bude jezdit. Kapacita výrobců je letos totiž velmi napjatá. Firma si kvůli byznysu v Česku založila dceřinou společnost Transdev Česká republika, kterou řídí Radim Novák, někdejší manažer Veolie a Arrivy. Právě Arrivu z některých tras Transdev vytlačí.  Společnost plánuje zaměstnat více než 200 lidí.

Podle Nováka je to první krok k dalšímu rozvoji skupiny v Česku. „Jsme rádi, že na konci roku začneme provozovat autobusovou dopravu právě v Moravskoslezském kraji, který se vyznačuje pokročilým, vysoce kvalitním a inovativním integrovaným dopravním systémem,“ řekl Novák. „Transdev chce rozšiřovat svoji působnost na trhu autobusové dopravy a z dlouhodobějšího hlediska by chtěla konkurovat i na železničním trhu,“ dodal.

Transdev je jedním z největších dopravců na světě, má 82 000 zaměstnanců ve 20 zemích světa, provozuje 43 300 autobusů a vlaků a zajišťuje 22 tramvajových provozů. V roce 2017 Transdev vykázal obrat ve výši 6,6 miliardy eur.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • pubertáci mají réj- prosím Vás děti netěšte se, Jančura nejezdí na objednávky kraje a nemá na to ani busy, transdev asi vyhraje nějaký výběrko i ve zlínským kraji, to budeme číst v prosinci.

  • Super, doufám že to dopadne jako ve stavebnictví a budeme brečet, že nám to cizí národní firmy staví dráž než u nich doma. No nic aspoň zlikvidují jancuru a Leoše ty nebudou pořád ustupovat jako ČD.

  • Výborně, další konkurence, podle nedávných článků moderátora už to vypadalo, že jediní autobusoví dopravci ve střední Evropě je žlutý a zelený a až žlutý prej padne (nevím proč by se tak mělo stát), bude tady monopol a česká doprava zanikne, jak se psalo ve výzvě občanům. 😀
    PS: A co teprve na železnici, tam je místa habaděj.

    • Zřejmě Ti ty slovutný ekonome uniká základní rozdíl mezi regionální dopravou ve veřejném závazku a dákovou čistě komerční dopravou. Ale chápu, ekonom nemůže rozumět všemu 😉

      • Pro investora pohybujícího se v sektoru dopravy, když už působí na území země v daném odvětví a má tam svoji infrastrukturu, pak je minimální problém vstoupit i na dálkovou dopravu.

    • Česká republika nemá přijatý jasný koncept dopravní politiky. Všude je jen chaos ,na železnici je na hlavních tazích přeplněno osobní dopravou,nákladní nemá kdy jezdit,na lokálních tratích je pusto prázdno.Silnice přeplněné,a těh nehod a smradu.Všechno se přece nedá měřit jen ekonmicky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Už se konečně všichni ekonomové vzpamatuje a myslete na planetu a život na ni a ne jen na vaše statistiky!!!!!!!!

  • A je to tady. Přichází velcí hráči. Nikoliv Jančura. Opravdu chceme směřovat státní peníze místo do čd do soukromých společností? Včetně zisku. Ne že by některé věci nemohli být prospěšné. Ale…

    • Soutěžení tratí neznamená, že ČD mají zaniknout. ČD mají pořád před všemi soukromníky obrovskou výhodu. Takže ať se snaží a vyhraje ten nejlepší. I když to bude cizinec. Vítěz stejně bude jezdit i na železnici deset let a bude se soutěžit znovu. Takhle je to správně. Dnes máme velmi drahé, převážně nekvalitní služby (ano, vím, že někde to tak není, ale pořád je to v menšině), smlouvy navěky (stále další a další prodlužování) a že se peníze „odkloňují“ v české státní firmě může být lidem zcela fuk, mají z toho stejné houby. Éra centrálního řízení už je dávno pryč a to že se v ní železnice pořád drží jí jedině škodí.

    • V čem já jako běžný občan pocítím rozdíl, jestli si auto s vyhřívanými sedačkami koupí ze zisku ředitel ČD nebo ředitel soukromé společnosti?

    • Babilon. V čem? V tom, že všechen zisk jde do české firmy ČD a.s a ne do zahraniční. V tom, že to jde na platy českých zaměstnanců, na údržbu, opravu, nákup vozidel, na udržení historických vozidel, atd. Ať si pan generální ředitel jezdí ve vyhřívaných sedačkách, ale hlavně, ať jsou ty peníze „doma“. Ani jedno procento akcií ČD nepatří cizímu subjektu. Pro hnidopichy, psal jsem to zjednodušeně!!!

      • Je tam chyba – spravne je: pro jakoukoliv společnost vlastněnou anebo převážně vlastněnou českou osobou/osobami…

    • Takže ať se snaží a vyhraje ten nejlepší. Podívejte, státní dopravce tady není od toho, aby natvrdo soupeřil se soukromými společnostmi.
      A vyrovnával se z různými tržníma podpásovkama. Ten koncept je blbě – ale je to záměr. Jinými slovy EU zvolila koncept likvidace státních dopravců. A čeští pitomcopolitici k to mnohem urychlí. (zejména regionální)

    • V čem je rozdíl? Že těch managementů bude 10 plus dalších 10 ve sždc, regulátorech, inspekcích, a já nevím v čem všem. A nejen management, ale i akcionáři, dividendy..

    • Jan: „Jinými slovy EU zvolila koncept likvidace státních dopravců.“
      Nemyslím – ten koncept zvolilo vedení České republiky (politici) za výrazného přispění různých „nestátních“ lobby a nezájmu neschopných (a zároveň všeho schopných) vedení ČD i MD ČR: EU jen vytvořila podmínky k tomu, aby je členské státy mohly zneužít ke šlendriánu, který jim vyhovuje, a který teď svádějí na EU.

Newsletter

Partneři


Výběr editora