Tramvajový smír na obzoru. Spojů mezi mezi Libercem a Jabloncem ale možná ubude

Tramvaj z Liberce do Jablonce v Proseči nad Nisou. Foto: Jan SůraTramvaj z Liberce do Jablonce v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra

Radní Libereckého kraje a Liberce schválili text nového memoranda, které by mělo zajistit další provoz tramvají mezi Libercem a Jabloncem

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubík

Neměli v roce 1965 rušit tramvaj v Jablonci, obsluhovala celé město i ulice v největším stoupání. Byla to doba nesmyslné likvidace hlavně sudetských tramvajových provozů- viz Teplice,Ústí, Opava, M.Lázně, Budějovice. Tehdy se ještě neřešilo nic- nebyly zácpy, nebyla klimatická ani ropná krize. Že je tramvaj drahá? Drahé je vše, když se to tak zařídí..

Frantisek

Bodejť by tramvaj nebyla „bezkonkurenčně nejdražší“, když automobily a autobusy dostaly novou expresní silnici včetně doživotní údržby zdarma. Pak aby se to „žehlilo“ ekologickými přednostmi…

A.R.

Bylo by zvláštní vidět Opavu s tramvajemi dnes. Zkouším si to představit třeba na městě Görlitz v Německu, které má 55 tisíc obyvatel a v provozu jsou zde dvě linky.

Jindra

Podobný tramvajový provoz na metrovce je v německém městě Nordhausen,asi o velikosti Jablonce nad Nisou.Dvě tramvajové linky,třetí linka,vybavená tramvajemi Combino Duo,které po stažení pantografu před nádražím a nastartovaní dieselelektického soustrojí vjíždějí na trať Harzské úzkokolejky,kde projíždějí asi 12km a na své cestě se křižují motorovými vozy i soupravami vedenými parními lokomotivami. Někdy také zajíždí motorový vůz Harzské dráhy na stanici tramvaje do přednádražního prostoru v Nordhausenu,kde je zajištěn pohodlný a bezpečný přestup na tramvaj.Tedy systém,který je v podmínkách Česka nerealizovatelný.Zatímco jinde se snaží najít cestu,co je třeba udělat,aby to fungovalo,u nás se hledají důvody a vypracovávaji drahé studie,jak zdůvodnit,že to… Číst vice »