Tramvajovou trať v Olomouci postaví sdružení OHL ŽS a IDS, prodloužení začne v březnu
Vizualizace nové tramvajové trati v Olomouci. Foto: Moravia Consult
Nová trať má být hotová do dvaceti měsíců, prodlouží stávající o dalších 1,3 kilometru.
Prodloužení začne na stanici Trnkova, prodlužování v březnu. Není to podstatné ale čeština už je taková. Komplikovaná. 🙂
Jak to platí z tak velké části dotace z unie tak rovnou ke Slavonínu .
To by bylo úplně nejlepší. Ale Olomouc je vzhledem k tragickému stavu městských financí ráda, že má i na spoluúčast u téhle dotace. A to je jenom 15%. Ta investice už dvakrát jen tak tak unikla zrušení.
Ale na predrazene obousmerne EVO se prachy najdou. Jednosmernych vozu ma Olomouc prebytek, kdyby byla trat rovnou dotazena do konce a ukoncena smyckou, tak mesto ušetří na obousmernych vozech a vyslo by to sul-nul.
Ale prachy pro kamarady se musi roztocit. Salamova metoda je jisty pridel penez kamaradum v delsim case.
Na katastru Slavonína už je ta myčka u křižovatky Schweitzerova / Jižní (tedy na hranici je ona smyčka 3.etapy). Takže Slavonín je akorát tak vějička na ty (což je většina), co si pod pojmem Slavonín vybaví až něco od sokolovny.
Na obrázku chybí vkusné PHS jako v Brně na Plotní. Bez nich to prý dnes nejde.
Spíš z nich budou mít radost v Zikovce. Zmizí parkovací místa.
Eh, a to jste zjistil kde? V Zikove (te hlavni komunikaci) ted zadna parkovaci mista nejsou, pouze se tam nadivoko (a misty ilegalne) parkuje u krajnice. Po dokonceni stavby tam naopak budou nove zalivy a mista pribudou.
Oficiálně přibudou, neoficiálně ubudou. Už teď je parkování v okolí Zikové, Werichové, Trnkové… peklo. Jsem zvědav, kdy u přilehlých supermarketů přibudou závory. Holt stará zástavba.
Oficialne ubyde zivelne ilegalni parkovani, radove par mist.
Přesně, to by tak hrálo, aby někdo odstavil automobil mimo vozovku. Sice to zákonem o provozu nezakazuje… ale pak jsou ještě nepsaná pravidla.
Nejde o odstavovani mimo vozovku ale o odstavovani ve vozovce v rozporu s predpisy (neponechani 2×3 metru, bliz nez 5 m od prechodu, atp.)
Stat mimo vozovku muzete, pokud jste na svym. Pokud nestojite na svym a cinite tim skodu (napr. rozjezdite travnik), tak samozrejme narusujete vlastnicka prava. A prekvapko – na sidlisti je 99% pozemku mesta nebo statu.
Jenže co takový Bedřichov, kde parkovali přímo na silnici?
Co kdyby tam měli projet hasiči nebo sanitka?!
Last, but not least děkujeme supermarketům za podporu našeho projektu.
Slavonin tu tramvaj potrebuje jako sul…. xd
Tramvaj nepovede až do Slavonína, bude končit kousek před ním. Ve Slavoníně bude až 3. etapa, každopádně ta asi v dohledné době nebude.
3. etapa nepovede do Slavonina.
I ta třetí etapa se Slavonína jen tak decentně dotkne.
Ano, točna bude končit u té myčky, pardon rozhledny nebo spíše dotačního podvodu (?). Nicméně to už beru za hranici Slavonína a Nových Sadů.
Stejně je škoda, že Olomouc má pouze radiální tratě a ne tangentní.
Jo, okružka…
Krok 0 – dotáhnout tramvaj Zikovou.
Krok 1 – přeorat Jeremiášovu a spojit na Brněnskou. Těleso součástí stavby.
Krok 2 – nacpat koleje na Okružní, Neředínskou.
Krok 3 – protáhnout to Politických vězňů až ke Globusu
Krok 4 – vymyslet něco s Holicema a Novým Světem.
K tomu navrch nová vozovna – místo je v ÚP u Slavonína, případně při realizaci té polookružky v Neředíně. Rubik a Vozovna pak můžou zůstat pouze jako odkladiště.
Jo, jen ten detail, že je Olm celkem zadlužený.
Ale nápad je to pěkný nejen na papíře, ale i v reálu.
Člověče uz to nehulte tady ty šotosny.
1) misto pro vozovnu je v UP na Novem Svete za Zorou. Nyni mesto vybira moznost do Neredina k letisti. Zadny Slavonin nebyl uvazovan.
2) po Okruzni v soucasnosti nejezdi ani autobusova linka. Proc by tam proboha jezdila tramvaj? Takovy tangencialni smer je nevytizeny. V Olomouci je poptavka po radialach a smeru k nadrazi. Spojeni z jednoho sidliste na druhe obstara v klidu linka typu 21.
3) Je videt ze nejste ni Olomoucak, protoze pisete Holici v pluralu.
Na mapce by to bylo pěkné, ale Olomouc jako stotisícové město má problém uživit – cestujícími i penězmi – i radiální tratě, takže tangencialni jsou úplně mimo realitu.
Brzy se tramvaje vrati i na ulici ip pavlova . Rodina ktera zaridila ze ty tramvaje zmizeli tam uz nebydli , uz vymreli xd .
Dlouhodobe je naplanovano tazeni tramvaje Hnevotinskou, co je soubezna ulice s IP pavlova mimo areal nemocnice. Ale jestli se to nekdy postavi je ve hvezdach….
Tangencialni tramvajova trat v olomouci asi vzhledem k prepravnim proudum nedava moc smysl. Jedine ze by se z Hanacke strely udelala vlakotramvaj…
Vracet tramvaje na I. P. Pavlova je nesmysl, když už vede po souběžné Brněnské a původní ulice je intravilánem nemocnice s poměrně obsáhlým parkovištěm. A nevím, jakou rodinu máte na mysli, ale důvodem přeložky je spíš MÚK na začátku Brněnské, protože křižovat estakády tramvajovou tratí by bylo dost nebezpečné.
Ale asi jste jen vtipkovala… 🙂
Ještě že tak. Je malý zázrak, že se to vzhledem k tragické finanční kondici Olomouce podařilo. Původně byla na investice v rozpočtu čistá nula a to ještě před tím odésáckým nájezdem na městské pokladny.
Za všechno může ODS! Ikdyby byla v opozici!
Je v opozici, ale hlasovala pro ten Babišův nezodpovědný návrh. Bez jejích hlasů by to projít nemohlo. Tak jednoduché to je.
No zrovna olomoucka ODS je tradicnim nepritelem dobre fungujici MHD.
Jakákoliv ODS je nepřítelem veřejné dopravy. V Brně na tom spolu se Svobodnými postavili i hnutí „Brno autem“.
Určitě ne „jakákoliv ODS“ – za koalice KDU-ČSL + ODS (2000 – 2008) se v JMK podařilo připravit + poté realizovat převážnou část IDS JMK.
No právě…😀
A tak se za ODS postavila trať přes Kosmonautů, začala přestavba přednádraží. A taky se myslelo na to, aby byla MHD aspoň trochu rentabilní (ne nesmysly typu linka U, celotýdenní 13 – když není výluka-, 2 linky k OC Haná, kde každá zastavuje jinde, čtvrtinu času tramvaj stojí na konečné…)
Vzhledem k té tragické finanční situaci Olomouce se docela divím, že vyhrál ten kdo vyhrál. Tohle spojení značek budu mít asi nadosmrti spojeno s karlovarskou losovačkou.
Myslíte ANOnistický návrh snížení daní z příjmů, že?