Tramvajovou trať v Olomouci postaví sdružení OHL ŽS a IDS, prodloužení začne v březnu
Nová trať má být hotová do dvaceti měsíců, prodlouží stávající o dalších 1,3 kilometru.
Sdružení firem OHL ŽS a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc získala zakázku na stavbu prodloužení tramvajové trati v Olomouci z Nových Sadů na sídliště Povel. Stavba začne v březnu, potrvá 20 měsíců. Výběr sdružení oznámilo město v tiskové zprávě.
Jde o stavbu, kterou nejprve chtělo město odložit, nakonec se ale rozhodlo pro její uskutečnění. Většinu nákladů má zaplatit Evropská unie z Operačního programu doprava.
Město neuvedlo, jakou cenu nabídlo vítězné sdružení. Podle protokolu na profilu zadavatele byla nejlevnější nabídka za 387 milionů korun. Odhadovaná cena byla 388 milionů korun. Výběr dodavatele už schválili radní.
Předmětem zakázky je nejen výstavba další části nové tramvajové trati, ale i s tím spojených komunikací. Jde například o chodníky, cyklostezku, parkovací stání, zastávky MHD či přeložky sítí. „Po zhotoviteli požadujeme, aby stavbu zvládnul za dvacet měsíců v termínu březen 2021 až říjen 2022,“ dodal náměstek primátora Martin Major.
Město chystá tramvajový odstav u hlavního nádraží
Souběžně s investicí do rozšíření tramvajové trati bude Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) budovat nový odstav a servisní středisko pro tramvaje u hlavního vlakového nádraží. „Bez toho by nám prakticky zkolabovala péče o vozový park dopravního podniku,“ řekl primátor Mirek Žbánek. DPMO už má na projekt stavební povolení, chystá veřejnou zakázku. Stavba by měla začít letos v červnu nebo červenci a potrvá 18 až 21 měsíců. Náklady na odstav by měly být asi 280 milionů korun, také dopravní podnik bude čerpat dotaci, která pokryje 85 procent uznatelných nákladů.
Tramvajová trať od Trnkovy na Schweitzerovu ulici má již dokončenou projektovou dokumentaci, vypořádány byly i všechny majetkoprávní vztahy a město vykoupilo potřebné pozemky a nemovitosti. První etapa, která spojila centrum města z třídy Svobody a ulice 17. listopadu s Novými Sady, konkrétně s dočasnou konečnou zastávkou v ulici Trnkově, byla dokončena v roce 2013. Nový úsek bude měřit 1,3 kilometru, prodlouží trať z nyní konečné zastávky Trnkova do Zikovy a Schweitzerovy ulice. V plánované třetí etapě by měly tramvaje cestující zavézt až do Slavonína. Tam má vyrůst přestupní terminál s parkovacím domem pro 231 aut. Tato část ale nemá dosud stavební povolení.