Tramvajovou trať na Dědinu postaví Subterra, stavba má začít v létě

Vizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: MetroprojektVizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: Metroprojekt

Na tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská bude pět párů zastávek.

Zpět na článek
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeffer

Mám k tej trati ambivalentný postoj – na jednu stranu som vcelku za rozširovanie električkových tratí, na stranu druhú sa na Dědině, kde je problém zaparkovať už teraz (a to je prakticky kompletne „modrá“) ešte uberú parkovacie miesta. Oblasť obsluhovanú električkovou traťou obsluhujú hlavne dve denné linky – 191 (jedným smerom na Šestku a letisko, druhým smerom na Petřiny, Vypich, Strahov a Anděl – ani jeden z týchto smerov električka nedokáže nahradiť) a 225 (jedným smerom na metro na Veleslavín, kde ju električka dokáže nahradiť, druhým smerom na Řepy a na metro na Stodůlky, kde ju električka nahradiť nedokáže). Celkovo… Číst vice »

MaT

A proč by tam tramvaje neměly jezdit po desáté večer? To se fakt plánuje? To si prosadili místní nimbysté, kteří chodí v 10 spát a mají pocit, že by je tramvaj rušila, nebo proč jako?

123

Praha sobě sází zjevně na to, že u voleb počet nadšených šotoušů výrazně převýší počet „nadšených“ místních:-))).

MaT

Asi jo, já jsem novými tramvajovými tratěmi také nadšený – a nebydlím na Dědině. Tak nás třeba bude víc. 🙂

Tomáš

Nebojte, ona místní hlasitá část odpůrců, je zde vlastně menšinou.

Kuba2

Nová trať se samozřejmě cení, ale byl bych hodně opatrný s plánovaným zavedením hned dvou tramvajových linek jako náhradu jedné autobusové v SD. Očekávám vožení vzduchu v míře větší než malé.
A pak taky před otevřením by chtělo zvážit, jestli je ten veletoč s názvy zastávek opravdu nutný – konečná bude v místech, která už léta nesou název Dlouhá Míle, zatímco zastávka Dědina je na Evropské.

Kamui

Uvidíme. Jinak neví někdo, jestli je i v dnešní době přípustné stavět nové tramvajové tratě jako jednokolejky (což by bylo vhodné na takovéhle koncové úseky) s výhybnami, a samozřejmě zabezpečovacím zařízením?

Georg

tohle je vhodne v nejakem prdelakove typu liberec, kde jede tramvaj jednou za pul hodiny. ne na praze 6, kde je interval 8 minut, vy mudrlante.

Marek Kubík

Liberec není žádný prdelákov a ano, je možné stavět jednokolejné tratě. Však se trať od Nadraží Modřany do Komořan plánuje jako jednokolejná.

Radim

A kde je ten slíbený parkovací dům na Dědině, který se měl postavit v předstihu? Byl tam totiž příslib od města, že nejprve parkovací dům, potom tramvaj. Že by se zastupitelé společně s DPP se opět na lidi vy…y?

vašek

Parkovací dům byl navržen v těsné blízkosti dvou paneláků a měl mít 5 pater. Bydlel jsem tam ve 3.patře takže bych čuměl autům přímo do výfuků. Jednalo se o tom na občanské schůzi se starostou Tomášem Chalupou a většina lidí ten návrh jednoznačně odmítla a to i lidi ze vzdálenějších paneláků. Já jsem v diskuzi navrhl, aby se parkovací dům postavil na tom placeném parkovišti na rohu Vlastiny a Drnovské. Na to mi Chalupa odpověděl, že tam má být stanice metra. Já jsem argumentoval že není jisté, kde ta stanice přesně bude. To byla ta slavná Chalupoida, která měla mít… Číst vice »

Michal M

Tak měli udělat TT s možností pojezdu OA. Pronajimal jsem si tam byt před 5 lety a provoz tam, tak strašný nebyl. Těch pár set metrů by se vydrželo. Navíc výstup z centra by byl jen na chodník sídliště.

123

Možná mne klame paměť, ale v poslední verzi ten parkhaus má stát právě na tom rohu V a D. Proběhla i nějaká arch soutěž, některé ty návrhy nebyly nijak hrozné a pater tedy neměl ani jeden … rozhodně ne nadzemních. Zkuste zagůglit.

On Chalupa je už přeci jen trochu prehistorie a že ho pamatujeme svědčí hlavně o tom, jak jsme starý:-))).

Jinak že bude trať a parkhaus ne, soutěž nesoutěž, sliby nesliby … to není fakt nic překvapivého. Bohužel.

Jan

Jaký je problém postavit parkovací dům na stanici metra? I kdyby stál dřív tak se tam nechá příprava nebo rezerva pro stanici pod ním. Vždyť se to přece nevylučuje.

Butrusik

Mate dost zastaralé informace, parkovací dům je dávno vysoutezeny, tri patra v místě placeného parkoviště.

medical_examiner

O to bych strach neměl, na luxus typu metra nejsou prachy.

pedro74

Každá trať dobrá, ale to tam navždy nebude moci kvůli hluku jezdit noční tramvaj, i když trať povede třeba až na terminál 3? Nebo je to salámová metoda?

Petr z Prahy

Tramvaj by byla duplicitní k 910.

Pavel Q

Ta by se mohla odklonit třeba přes starou Ruzyni, kdyby na to přišlo.

původní Jakub P

To asi nikdo nemůže říct s jistotou. Můžou se změnit normy (ať už absolutní hodnoty nebo způsoby měření). Může někdo vyvinout tišší tramvaje nebo lepší odhlučnění trati, takže ten provoz pak splní i normy pro noc, atd.

medical_examiner

No…asi bude nejsnazší omezit nasazování 15T…

ušatá

Pokud se tam udělá otevřený svršek s pružným uložením a „izolovanou“ kolejnicí, pak ten hluk bude minimální. To by neměl být problém, včetně třeba omezení rychlosti v noci.

Hmoo Honza

Linka 7, z Laurová na Radlická jezdí prázdná. Když teda jede, tedka co 14dní NAD….

Petr z Prahy

Já s ní občas jedu právě z Radlické směr Anděl a úplně práznou jsem ji ještě nezažil.

Georg

a to je argument pro co?

medical_examiner

No a?
To ty tramvaje od Bořislavky dál celkem taky…

vašek

Ve Vlastině jsou tři pruhy pro příčné a jeden pruh pro podélné stání. Výstavba nové trati přinese výrazný úbytek parkovacích míst. Nebo díky rozšíření Vlastiny do vojenského areálu bude zachována obslužná komunikace se dvěma pruhy příčného
stání?

Radim

Měl tam být parkovací dům, který by saturovat úbytek míst, dokonce to byla podmínka pro prodloužení TT slíbená obyvatelům Dědiny. Vypadá to však ,že obyvatelé Dědiny okrouhají. Každý si tedy bude muset zaparkovat tam kde to půjde (tráva, chodník) doporučil bych obyvatelům Dědiny, když byli takto podvedeni, aby tedy svá auta parkovali přímo na kolejích.

Lektor

Počítá se i s odbočkou k ruzynskému nádraží?

Poudy

Nebylo by to vzhledem k nedalekému Veleslavínu naprosto zbytečné? Mě by přišlo logické tuto trať prodloužit spíše k budoucí vlakové stanici dlouhá míle, není to od budoucí konečné moc daleko..

Marek

Je v plánu prodloužení na Padesátník, viz https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/B.15_TT_Padesatnik.png

Walker

Zajimavy plan. Neni znamo, kdy se toto prodlouzeni ma realizovat? Ten planek uz je tedy z roku 2018..

medical_examiner

Buďte ubezpečen, že nebude realita ani v roce 2068…

Roiman4

Vypadá to zajímavě. Ale zajímalo by mě, za jak dlouho toto vše bude, hlavně ta Tram. trať. k Padesátníků.

vašek

Tramvaj ke starému letišti je nesmysl. Má tam být nějaké byznys centrum ale kvůli tomu se to fakt nevyplatí. Spíš by měli trať ukončit u OC6

medical_examiner

Ale provoz na Červeném Vrchu 😂

Pepa z plzenskeho depa

A příští prodloužení až rovnou na letiště 😉

vašek

Ve Vlastině jsou tři pruhy pro příčné a jeden pruh pro podélné stání. Výstavba nové trati přinese výrazný úbytek parkovacích míst. Nebo díky rozšíření Vlastiny do vojenského areálu bude zachována obslužná komunikace se dvěma pruhy podélného stání?

Dizgrafyq

Méně parkovacích míst nevadí. Zavedením tramvajové dopravy budou mít obyvatelé možnost využívat MHD a tedy nebude potřeba tolik prostoru pro auta, protože část z nich se jich pro nadbytečnost zbaví.

Roman Soudný

Lidé si nekupují auto pro ježdění do centra, takže nějaká tramvaj je vážně k prodeji auta nepřesvědčí.

původní Jakub P

Na druhou stranu může tramvaj způsobit, že část lidí to auto přestane používat denně. A tedy pro ně bude menší problém parkovat ho dále od domu. I to snížení počtu aut může díky zlepšení MHD nastat, ale samozřejmě až po delší době – spíš bych to tipoval na nekoupená další nová auta (zejména druhá a další do rodiny), než prodaná stará…

P_V

Dnes tam jezdí autobusy. Jaké zlepšení do toho vnese tramvaj? Pojede jen k metru na Veleslavíně a dál v souběhu s ním, a to pouze mezi 6-22h. Na rozdíl od autobusů, kterými lze dojet k OC6, na Petřiny, do Řep atd. Tak o jakém zlepšení se tu vede řeč? Kdyby aspoň ta tramvaj v první etapě končila u toho OC6, aby byla obyvatelům aspoň k něčemu.

medical_examiner

Že se smradlavé autobusy nahradí čistými tramvajemi?

Roman Soudný

Prohlásit o tramvajích, ze kterých padají tuny jemně drceného písku, že jsou čisté je slušná demagogie.

medical examiner

Ve smyslu životního prostředí čisté – ten písek je přeci jen přírodnina…

ušatá

A proč by nejela dál do města? To je zakázáno něčím??

vašek

Jasně, už slyším ten rozhovor.
Mámo, bude k nám jezdit tramvaj. Prodáme auto.
Ale táto, jak budeme jezdit na chalupu?
Tak prodáme i chalupu. V sobotu budeme jezdit tramvají do Stromovky nebo Juldy Fuldy. Jako za mlada.

Jan

Tramvají si dojedou na vlak nebo bus. Nebo když potřebují odvézt něco objemnějšího tak si půjčí auto na víkend, stejně to vyjde levněji než mít vlastní.

medical_examiner

No co mámo, prodáme chalupu, protože nebudeme muset platit 20 tisíc za zahradu…😈

Milan

minimalizoval bych množství fialových míst

medical_examiner

Jojo…přemalovat na modro 😂

Poudy

Barrandov, Dědina, prodloužení smyček na Praze 10, zanedlouho Libuš.. no pěkně se to rozjíždí, snad už se nedočkáme jediného měsíce kdy by se minimálně jedna trať nestavěla. V plánu je jich až až 🙂 dobrá práce aktuálního dopravního náměstka, tak prosím všichni z Prahy k volbám na podzim 😉

Jan P.

Nejvíc se těším na prodloužení tramvajové trati na Pankrác (někdy v budoucnosti snad až na Budějovickou) a Dvorecký most. Snad již „brzy“.

VojtaDrevik

Na pana náměstka to vyšlo jen náhodou…pan náměstek tu akorát vymýšlí kraviny jako nový nátěr a podobně

Poudy

To je otázka toho co chcete a co nechcete vidět 😉

David

Nátěr jde ještě za předchozím osazenstvem radnice. Tedy Krnácova a spol.

Jan

Předchozí vedení mělo snad starý, tříbarevný nátěr pro PID. Nynější pruhovaná fraška byla vybrána a odsouhlasena v tomto období.

Jan

Není pravda. Seznam plánovaných tratí se za minulých vedení pouze rozrůstal na několik desítek ale ve skutečnosti se na projektech nepracovalo. Současné vedení magistrátu to objektivně začalo mnohem více tlačit k realizaci. Dobrým příkladem budiž trať na Nákladové nádraží Žižkov. Ta sice vznikne až přespříští volební období, ale bez koordinované prioritizace by na ni došlo až když by se celé území zastavělo a byl by k tomu od nových obyvatel odpor. Takto už je trať zakotvená ve změně územního plánu a pilně se na její přípravě pracuje. Praha 3 dokonce prosazuje omezit zastavěnost území na konkrétní procento, než budou dopravní… Číst vice »

medical_examiner

Akorát že vedou někam do horoucích pekel…
Dobrá práce bude, až se obnoví TT přes Václavák a Příkopy. O nutnosti TT před hl.n. ani nemluvě.

Radek

Velká gratulace. Další trať v řadě, vše výrazně levněji… Jen tak dál.